Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Nu înțeleg de ce trebuie să ne contrazicem pe niște probleme teologice la care Biserica Ortodoxă are răspunsuri clare pe baza Patristicii, iar Biserica Adventistă le recunoaște având la bază Scriptura...
Argumentația mea ar fi de folos în discuția cu un martor al lui Iehova, în discuția cu dumneavoastră înseamnă pierdere de timp deoarece chestiunea se presupune a fi acceptată de un ortodox.
|
Tocmai ca aici discutam doar pe baza Scripturii. Avem aceeasi convingere despre persoana Sf Duh si ne bazam pe acelasi lucru doar ca dvs nu acceptati. Si nu imi spuneti ca daca nu ati fi cunoscut deloc invatatura crestina, indiferent de confesiune, si ati fi citit acel verset ati fi inteles ca Duhul Sfant este Persoana a Sfintei Treimi. Ati fi avut exact aceeasi parere ca si evreii ca Dumnezeu este unic atat in Fiinta cat si in Persoana. Daca analizati ceea ce spun eu si nu va bazati pe idei preconcepute nu aveti cum sa nu imi dati dreptate. Si va spun direct ca sunteti ipocrit daca spuneti ca din Sf Scriptura reiese explicit ca Sf Duh este Persoana distincta in Fiinta Dumnezeirii.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Hristos a fost Dumnezeu din veșnicie nu doar de la zămislire. Anumite conotații ale termenului Theotokos sunt nefercite, ca să nu spun blasfemiatoare, așa că prefer să nu folosesc acest termen.
|
Nu Hristos nu a existat pana la zamislire. Hristos e "format" (impropriu spus dar nu am gasit alta exprimare) si a fost mereu "format" atat din firea umana, cat si cea dumnezeiasca. Firea umana nu a existat inainte de zamislire, deci nici Hristos nu a existat inainte de zamislire. Doar Dumnezeu Fiul a fost din vesnicie.
Iar faptul ca in pantecele Maicii Sale Hristos a fost si Dumnezeu, Maica S-a normal ca L-a nascut pe Dumnezeu, deci e nascatoare de Dumnezeu.
Si care sunt conotatiile blasfemiatoare? Nu ma deranjeaza acest termen atat timp cat e justificat. Nu trebuie sa ne ascuntem dupa deget si sa nu spunem lucrurile pe nume. Una e politetea alta e diplomatia. Diplomatia din punctul meu de vedere e o alta forma de ipocrizie. E clar ca avand invataturi de credinta diferita cel putin a unuia dintre noi este gresita. Invatatura de credinta gresita e erezie. Eu va consider pe dvs eretic, dvs pe mine. Eu consider ca dvs nu va veti mantui, dvs ca eu (aici nu contest ca ati avea dreptate, doar ca dreptatea nu se refera la greseala invataturilor).