Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #838  
Vechi 28.12.2009, 21:23:24
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dacă au dezlegat-o, de ce încercați s-o legați la loc? Auzi la ei: "zi de post" și "ziua morților"!
Asta faceti voi , nu noi.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Iar numele acela este "ziua întîi de după Sabat". Sugestiv, nu?
Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.Fara Invierea lui Hristos nimeni nu ar fi avut odihna nici cei care au tinut sambata in mod corect, ca zi atribuită de Dumnezeu.Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.Nici cu Hristos , ca la voi hristos e unul mihaiel si un hristos mincinos si fundatia sectei voastre este pe minciuna si amagire.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Tot în Fapte (2,46) ni se spune că apostolii frângeau pâinea în fiecare zi.
Si astazi in Biserica liturghia e in fiecare zi , cu atat mai mult duminica, zi menționată cu numele.Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi si programandu-si plecarea sa a doua zi dupa duminica.Daca duminica nu era o zi de praznuit putea sa tina cuvantarea foarte usor sambata si sa plece duminica, mai ales daca nu era o zi importanta.

Fapte 20:7 În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții.

Nu doar atat dar in Fapte 15 intre primele hotariri ale Apostolilor acestia decid , ca sa elibereze pe neamuri de jertfe , sugrumare de animale , taierea imprejur si de sambete.Acolo zice :

Fapte 15:21Căci Moise are din timpuri vechi prin toate cetățile propovăduitorii săi, fiind citit în sinagogi în fiecare sâmbătă.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dar pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta.
Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos, si care e aceasta decat aceia pe care este bazata intreaga evanghelie si de care se vorbeste in intreaba evanghelie, adica Invierea.Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Citește mai atent: am spus că nu a inventat. A preluat doar sintagma "venerabila zi a soarelui" de la păgânii romani punând-o în edictul duminical de la 321:

"Omnes judices urbanaeque plebes, et cuctarum artium officia venerabili die solis quiescan" (Corpus Juris Civilis, Justiniani Institutiones, opera et cura, C. M. Galisset,
Lutetiae Parisiorum, Nona Editio, Codicis Lib. III, Tit. XII, De Feriis, p. 171)
Aoleo , eu nu inteleg nimic, esti dragut sa o traduci?Poate sa si dai un context mai amplu al acestui edict.Si in romaneste , ca latina nu stiu.
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ce înseamnă pentru tine "aproape 300 de ani"?10, 50, 150, 200? Lasă băltița în pace
Peste 200 de ani.Dupa cum arata parintii bisericesti si istoricii , duminica s-a tinut inca de la inceputul crestinismului, de la apostoli.