![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
În cadrul dezbaterilor asupra avortului, un loc important îl ocupă ferilizarea in vitro, tehnică ce afectectează grav familia tradițională, aducând deopotrivă atingere demnității umane. Sub pretextul stimulării creșterii natalității, statul român subvenționează, de câțiva ani, tratamentele de fertilitate, permițând tot mai multor cupluri (sau femei singure) să apeleze la această metodă. Consecințele? Doar 7,5% din embrionii creați în eprubetă ajung vii la naștere. Restul embrionilor sunt uciși, în cadrul unor experimente asemănătoare lagărelor de exterminare în masă…
Dacă în România se realizează cam 5000 de fertilizări in vitro în fiecare an, numărul copiilor care se nasc vii pe această cale este, însă, cu mult mai mic. Astfel, din 7-8 ovule fertilizate in vitro, 3-4 embrioni sunt implantați în uterul femeii. Din aceștia, doi sau trei sunt apoi avortați prin reducție embrionară, pentru ca măcar unul să aibă șanse de a se naște. Embrionii în exces sunt de obicei distruși, criogenați sau folosiți în diferite experimente medicale. Dacă ne dorim cu adevărat creșterea natalității, de ce nu încurajăm nașterea copiilor pe cale naturală (costurile fiind infinit mai mici), restricționând prin lege avortul și interzicând practicile care duc la uciderea a mii de embrioni, deci a atâtor ființe nevinovate? Fertilizarea in vitro și experimentele pe embrion violează drepturile individului la protecție, căci viața, așa cum știm, începe încă din momentul conceperii. Această afirmație este respinsă, desigur, de embriologia modernă care consideră embrionul nimic mai mult decât „o aglomerare de celule”. Însă, indiferent de modul în care a fost conceput embrionul, a pune capat intenționat unei sarcini în orice moment al ei implică un act ilicit de avort, întrucât el distruge o persoană umanăîn curs de dezvoltare. Care ar trebui să fie atitudinea noastră față de aceste experimente? Ce consecințe are joaca „de-a Dumnezeu”? Avem, oare, dreptul de a crea viața în laborator și de a decide apoi care ființă trebuie să trăiască și care nu? „Vă îndemnăm să nu recurgeți la aceste tehnologii care nu sunt o soluție viabilă și morală la situațiile de infertilitate, nici din punct de vedere medical, nici din punct de vedere social și economic. Lipsa involuntară de prunci, ca orice suferință majoră, este, în primul rând, o problemă spirituală. Prin ea, Dumnezeu are de comunicat ceva soților în cauză și avem nenumărate exemple de situații rezolvate fericit prin întoarcerea către Dumnezeu și prin mijlocirea Maicii Domnului și a multor sfinți, din trecut sau contemporani.” (IPS Laurențiu Streza) Într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Sănătății, în mai 2011, organizțiile pro-vita din România arătau că fertilizare in vitro este “o tehnologie periculoasă și experimentală, cu riscuri mari și eficiență minimă, ale cărei costuri împiedică dezvoltarea și aplicarea unor soluții preventive, ieftine, la care să poată apela cuplurile în dificultate, și este totodată o precondiție pentru experimentele pe embrion. Prin aceste tratamente FIV vor fi omorâți un număr foarte mare de embrioni, ceea ce înseamnă moartea multor ființe umane aflate în stadiul incipient al existenței lor.” În aceeași scrisoare, reprezentanții asociațiilor pro-vita enumeră doar câteva din riscurile acestei proceduri asupra femeilor: infecții după recoltarea de ovule, dezvoltarea de ovare chistice, cicatrici ale ovarelor, cancer ovarian ș.a. În cazul în care femeile rămân însărcinate, există următoarele riscuri: avort spontan, sarcină ectopică, pierdere a sarcinii, menopauză instalată devreme. Sunt amintite și riscurile de sănătate asupra copiilor: boli respiratorii și inflamatorii, tulburări neurologice, întârzieri în dezvoltare, diferite malformații ș.a. “Cum va fi afectată starea emoțională și fizică a familiilor implicate în acest proiect-pilot? Se știe că multe cupluri preferă să-și înnăbușe durerea, în urma eșecului acestor tehnologii și să sufere în tăcere. Ministerul Sănătății ar trebui să pună la dispoziția acestor cupluri și programe de consiliere psihologică, care să se ocupe mai ales de cazurile de eșec. Cum este pregătit Ministerul Sănătății pentru cazuri de acest fel? Ce se va întâmpla cu cuplurile după ce acest proiect-pilot va lua sfârșit? Vor fi ele urmărite, vor fi sprijinite, în caz că vor avea problem de ordin medical sau psihologic?”, se mai arată în scrisoarea deschisă. (http://provitabucuresti.ro/docs/lobb...FIVmai2011.pdf)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|