![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca dumneata nu practici(sau ai practicat ) chestii de genul yoga, radiestezie sau alte prototiptilizari de genul asta , inseamna ca eu sunt the Queen of Sheeba |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Bine ai venit pe forum , Queen of Sheeba !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Pćrintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Uite ce frumos ne raspunde autorul in aceste doua capitole, parca ar fi asistat la discutia noastra de mai sus:
Capitolul IV BUNA CHIBZUINTA A FAPTELOR NOASTRE 1. Nu te pripi sa dai crezare oricarei vorbe si porniri, ci mai īnainte de orice, cumpaneste si chibzuieste temeinic orice fapta īn fata lui Dumnezeu. Caci iata, vai, de cele mai multe ori, atunci cīnd vine vorba de altii, dam crezare mai curīnd lucrurilor rele decīt celor bune, atīta sīntem de subrezi. Dar cel desavīrsit nu ia drept buna orice vorba, caci īsi da seama care sīnt metehnele firii, tragīnd omul la rau, mai ales pe alunecusurile limbutiei. 2. Mare īntelepciune e sa nu te pripesti niciodata si sa nu tii cu īncapatīnare la parerile tale. Aceeasi trasatura te fereste de a te īncrede īn cuvīntul orisicui; si, de asemenea, de a purta vorba de colo-colo, de īndata ce vreun zvon ti-a ajuns la urechi. De aceea, sfatuieste-te, pe cīt se poate, cu un om īntelept si constiincios, cautīnd mai curīnd sa dobīndesti īnvatatura de minte, decīt sa urmezi orbeste nazaririle tale. Viata chibzuita, potrivita vointei lui Dumnezeu, face omul īntelept si īncercat īn multe. Cu cīt va fi mai smerit īn fata constiintei sale si mai supus īnaintea lui Dumnezeu, cu atīt, īn toate privintele, el va fi mai īntelept si se va bucura de mai multa pace. Capitolul V DESPRE CITIREA SFINTEI SCRIPTURI 1. Nu rostirea frumoasa, ci Adevarul e ceea ce trebuie cautat īn Sfintele Scripturi. Īntreaga Scriptura se cere astfel citita, īn duhul īn care a fost scrisa. Nu iscusinta cuvīntarii, ci folosul īnvataturii e de cautat cu precadere. Tocmai de aceea, cu aceeasi placere se cade sa citim cartile evlavioase si simple, precum cele īnalte si adīnci. Nu te poticni de numele si faima scriitorului, nu te gīndi la cīt de mare sau de mic a fost socotit; la citire sa te traga un singur lucru - dragostea de adevar. N-are rost sa te īntrebi cine a zis cutare lucru, ci urmareste cu sīrguinta ce s-a spus. 2. Oamenii sīnt trecatori, dar adevarul Domnului ramīne neclintit īn vesnicie. Dumnezeu vorbeste īn noi īn cele mai felurite chipuri fara a tine seama de crainic. Ne stīnjeneste adesea, īn citirea Sfintelor Scripturi, dorinta de iscodire nemasurata, atunci, de pilda, cīnd am vrea sa cernem prin ciur si sa deslusim lucruri asupra carora, de fapt, trebuie trecut mai departe. Daca tii sa-ti priasca citirea, citeste cu duhul drept si cinstit al smereniei si nu urmari sa capeti faima de īnvatat. Nu te sfii sa pui īntrebari si asculta īn tacere raspunsurile sfintilor: nu dispretui pildele batrīnilor; nu fara rost au fost si-ti sīnt īmpartasite.
__________________
Sć nu abaži inima mea spre cuvinte de vicleŗug, ca sć-mi dezvinovćžesc pćcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultaži Noul Testament ortodox online. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
CONCLUZIA MEA: eo carte f.f.frumoasa si utila ,decit sa o criticam mai bine am cauta macar in patre sa facem cum scrie acolo!
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Inchipuirea lucreaza cu multa putere in cei amagiti prin “parere”, insa lucreaza numai si numai pe taramul imaginarului. Ea nu se indeletniceste defel (sau se indeletniceste foarte rar) cu zugravirea in inchipuire a
raiului, a salasuirilor si camarilor de sus, a luminii si bunei-miresme ceresti, a lui Hristos, a ingerilor si a sfintilor; ea alcatuieste intotdeauna parute stari duhovnicesti, stransa prietenie cu Iisus (”Urmarea lui Hristos” a lui Thoma de Kempis, cartea 2, cap.8), launtrica impreuna-vorbire cu El (”Urmarea”, cartea 3, cap.1), descoperiri tainice (”Urmarea”, cartea 3, cap. 13), glasuri, desfatari; zideste pe temelia lor o intelegere mincinoasa despre sine si despre nevointa crestina, zideste īndeobste, un fel mincinos de a gāndi si o īntocmire mincinoasa a inimii, duce la betia de sine, ba la īnfierbāntare si extaz. Aceste simtiri felurite apar prin lucrarea subtire a slavei desarte si a patimii dulcetii: in urma acestei lucrari, sangele capata o miscare pacatoasa, amagitoare, ce se infatiseaza ca desfatare a harului, iar slava desarta si patima dulcetii sunt starnite de cugetarea semeata, acest tovaras nedespartit al “parerii”. .... http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...e_inselare.htm Cautati la Partea 2 unde ucenicul intreaba: Ucenicul: Este vreo legatura intre primul fel de inselare si cel de-al doilea ? ...desi ar fi bine de citit cit mai mult,dupa putinta. sau In capiste e inaltat un idol: "parerea" smereniei. "Parerea smereniei" este cel mai cumplit fel de trufie. Anevoie se goneste trufia si cand omul si-o recunoaste, dar cum s-o izgonesti atunci cand i se pare ca este smerenie ? ! ... Smerenia mincinoasa orbeste omul in asa hal, ca il sileste nu numai sa creada ca e smerit si sa dea de inteles celorlalti ca este astfel, ci sa o spuna deschis, propavaduind-o cu mare glas. ("Urmarea lui Hristos", cartea III, cap.2). Amarnic isi bate joc de noi minciuna atunci cand, amagit fiind de ea, o recunoaste drept adevar. Smerenia cea din har este nevazuta, asa cum nevazut este si Daruitorul ei - Dumnezeu. Ea este acoperita de tacere, simplitate, nefatarnicie, lipsa de sfortare, libertate. Smerenia cea mincinoasa poarta intotdeauna un chip prefacut; prin aceasta ea se face cunoscuta lumii. Smerenia cea mincinoasa iubeste scenele: prin aceasta ea amageste si se amageste. Smerenia lui Hristos este imbracata in haina si camasa (Ioan 19, 24), in vesmantul cel mai nemestesugit: acoperita de acest vesmant, ea nu se face cunoscuta si nu este bagata in seama de oameni. Smerenia este o chezasie in inima, o insusire sfanta si fara de nume a acesteia, o deprindere Dumnezeiasca ce se naste in suflet, pe nesimtite, din plinirea poruncilor evanghelice. (Preacuviosul Avva Dorotei, Invatatura a 2-a).
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care īncredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
poi da domnule, de data asta l-ai prins pe infiltratul infractor, in capishtea respectiva este smerenia trufashe din parere ce imi pare ca vine pentru slava prozelita de la oameni... ca altfel cum? cam asha cum itzi vine plispidorul de ... cafea: |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eu cred ca unii oameni pot sa raspunda sincer si afirmativ la intrebarea: Il urmezi tu pe Hristos? Pasesti tu pe calea lui? Raspunsul poate fi dat fara pic de mandrie, de parere de sine, ci simplu si smerit: Da, incerc sa ma mentin pe linia de plutire, urmand Invatatorului, cu ajutorul harului Sau. Deci, daca autorul pare ca se lauda pe sine, nu-i neaparat sa fie asa. Daca da sfaturi, sa dea, ca si altii au dat. E plina literatura de Sfinti Parinti, dar pe ei nu-i criticati... Este foarte interesant cu cata usurinta judecati astfel un om care s-ar putea sa va priveasca din Cer in momentul asta! Astept sublinierile voastre (va rog sa nu dati reply la tot textul, ci sa copiati doar fragmentele "ratacitoare") si le vom comenta impreuna. Cartea II, cap. 8: Capitolul VIII BUNATATEA PRIETENIEI LUI ISUS 1. Cīnd Isus e līnga tine, totu-i bine, nimic nu pare prea greu; cīnd Isus lipseste, totul devine dusmanos. Cīnd glasul lui Isus nu rasuna īn suflet, orice mīngīiere e nalucire; cīnd Isus rosteste chiar si numai un singur cuvīnt, sufletul simte o mare alinare. Nu oare de aceea Maria Magdalena s-a sculat īn picioare din locul unde statea si plīngea, de īndata ce Marta a vestit-o: Īnvatatorul e aici si te cheama (In 11, 28)? Fericita clipa cīnd Isus soseste sa cheme sufletul omului de la lacrimi la bucurie! Cīt de searbad si amar e totul cīnd Isus e departe! Ce nebunie si ce zadarnicie sa-ti doresti orice īn afara lui Isus! Īntr-adevar, paguba mai mare n-ar fi, chiar daca ai pierde īntreaga lume. 2. Caci ce-ar putea, la urma urmei, sa-ti aduca īn dar lumea aceasta, īn lipsa lui Isus? A fi fara Isus e chin de iad; a fi cu Isus īmpreuna e un dulce paradis. Cīt timp Isus este cu tine, nici un potrivnic nu va putea sa-ti aduca nici cea mai mica atingere. Cel ce gaseste pe Isus, afla o comoara minunata, mai mult chiar: lucrul cel mai de pret de pe lume; cel ce pierde pe Isus, pierde nemasurat de mult, mai mult, de netagaduit, decīt lumea īntreaga. Īn cea mai lucie dintre saracii se afla sufletul strain de Isus; cel mai bogat om de pe lume e cel care se bucura de Isus īn toate zilele vietii sale. 3. Mare destoinicie sa stii sa-l ai mereu pe Isus aproape, mare īntelepciune sa stii sa nu-l īnstrainezi de la tine. Fii smerit si iubitor de pace si Isus va fi mereu cu tine. Fii evlavios si blīnd si Isus va sta vesnic alaturi de tine. Usor poti alunga pe Isus si, astfel facīnd, sa-i pierzi harul, atunci cīnd inima te īmpinge spre lunecusul lucrurilor din afara. Dar, te īntreb, daca Isus va fi īnstrainat de tine si īl vei pierde, la cine oare vei alerga, la ce prieten vei putea cauta si afla īntelegere? Fara caldura unei prietenii, nimeni nu se poate bucura de multumire īn viata; dar daca nu Isus va fi pentru tine prietenul cel mai bun, vei fi cuprins pīna la urma de alean si de amaraciune. Ar fi, asadar, nesabuit sa te īncrezi īn altcineva, īn orice alta faptura sa-ti cauti fericirea. Mai curīnd lumea īntreaga sa ti-o pui īmpotriva, decīt sa aduci jignire Domnului Isus. Din toti cei ce īti sīnt dragi, Isus sa fie asadar cel mai drag, singurul si cel mai scump inimii tale. 4. Iubeste pe toti oamenii pentru Isus; pe Isus, īnsa, iubeste-l pentru sine. Isus singur se cuvine iubit īntr-un chip aparte, caci e singurul bun si credincios, mai presus decīt tot ce ti-ar putea darui vreo alta prietenie. Pentru Isus si īn Isus sa-ti fie dragi nu numai toti ceilalti prieteni, dar si dusmanii; pentru toti roaga-te, ca toti oamenii sa-l poata cunoaste si iubi la rīndul lor. Nu tīnji sa fii drag oamenilor si īncondeiat cu vorbele lor de lauda: iubirea si lauda se cuvin lui Dumnezeu, si nimeni nu i se poate asemana īn vreun fel īn aceasta privinta. Nu dori sa fii cel dintīi īn inima nimanui, nici nu da īn inima ta īntīietate nimanui; Isus mai presus de orice sa fie stapīnul inimii tale, ca si al inimii tuturor oamenilor de bine. 5. Fii curat si liber īn sufletul tau, scutura orice piedica din partea fapturilor. Se cuvine sa te lepezi de toate si, cu inima curata, sa te daruiesti lui Dumnezeu, daca doresti cu adevarat sa gusti cīt de bun este Domnul (Ps 33, 9). Dar nu vei ajunge niciodata aici, daca nu te vei lasa calauzit īn voie de harul dumnezeiesc, parasind si lepadīnd totul, ca, de unul singur, sa te poti uni cu Dumnezeu singur. Īn clipa cīnd harul lui Dumnezeu coboara asupra sufletului, omul devine puternic īn toate privintele; dimpotriva, cīnd harul īnceteaza sa-l obladuiasca, omul devine subred si sarman si, astfel, cade prada usoara tuturor urgisirilor. Īn astfel de īmprejurare nu deznadajdui īnsa si nu-ti pierde cumpatul, ci īmbratiseaza cu seninatate vointa lui Dumnezeu īnfruntīnd clipele amaraciunii, pentru marirea lui Isus Hristos; caci dupa viforul iernii vine vara, dupa noapte, lumina zilei si dupa furtuna, vreme buna. Cartea III, cap. 1, 2 si 13 Cartea III: Despre mīngīierea launtrica Capitolul I CUVĪNTUL DOMNULUI VORBESTE ĪN SOAPTA SUFLETULUI CREDINCIOS 1. Auzi-voi ce va grai īntru mine Domnul Dumnezeu (Ps 84, 8). Ferice de sufletul care aude glasul Domnului rasunīnd īntr-īnsul, si care soarbe cuvintele mīngīierii de pe buzele Domnului. Ferice de urechile pururi deschise soaptelor lui Dumnezeu, ferice de cei ce stiu sa nu se sinchiseasca de susotelile lumii. Fericiti, de asemenea, cei care nu-si apleaca urechea la rostirile ce rasuna īn afara si care, dimpotriva, iau aminte la glasul ce povatuieste sufletul. Ferice de ochii care-si īnchid pleoapele pentru cele din afara, ca sa-si atinteasca mai bine privirile asupra celor din launtru. Ferice de cei care patrund lucrurile dinauntru si care se straduiesc zi de zi, prin īndelunga pregatire, sa īnteleaga tot mai bine tainele ceresti. Ferice de cei ce-si consfintesc faptele si gīndurile Domnului, lepadīndu-se de toate lucrurile si piedicile lumii. Ia seama la toate acestea, suflete al meu, si pune zavor simturilor din afara, ca sa poti auzi cuvīntul Domnului si Dumnezeului tau rasunīnd īntru tine. 2. Iata ce zice Acela care te iubeste: Eu sīnt mīntuirea ta (Ps 34, 3), Eu sīnt linistea si viata ta. Fii alaturi de mine mereu si ai sa te bucuri de pace. Leapada-te de tot ceea ce este trecator si cauta lucrurile care nu pier. Ce altceva sīnt toate lucrurile si fapturile lumii acesteia, daca nu o nalucire amagitoare? Si la ce ti-ar putea folosi toate fapturile lumii, daca tu, suflete al meu, ai ajunge sa fii parasit de Parintele si Creatorul tau? Prin urmare, leapada-te de toate, ca sa te faci placut, īn credinta, Domnului si Ziditorului tau, si astfel sa poti ajunge la o fericire neīnselatoare. Urmeaza si celelalte capitole:
__________________
Sć nu abaži inima mea spre cuvinte de vicleŗug, ca sć-mi dezvinovćžesc pćcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultaži Noul Testament ortodox online. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Capitolul II
GLASUL ADEVARULUI RASUNA ĪN ASCUNZISURILE SUFLETULUI FARA LARMA DE CUVINTE 1. Vorbeste, Doamne, sluga ta asculta (2 Regi 3, 10). Sluga ta sīnt eu; fa-ma īntelept si voi cunoaste marturiile tale (Ps 118, 125). Pleaca inima mea spre cuvintele buzelor tale si rostirea ta sa coboare precum roua asupra inimii mele. Īn vechime, fiii lui Israel se rugau de Moise: Vorbeste-ne tu si te vom asculta; sa nu ne vorbeasca noua Domnul, ca nu cumva sa murim (Ex 20, 19). Nu īn acest fel ma rog eu tie, Doamne, ci mai curīnd īmpreuna cu profetul Samuel, plin de dor si umilinta: Vorbeste Doamne, sluga ta asculta (2 Regi 3, 10). Mie sa nu-mi vorbeasca Moise sau vreun altul dintre proroci, ci tu īnsuti, Domnul si Dumnezeul meu, lumina cea vie, spiritul īnsusi care i-a īnsufletit pe toti prorocii: tu singur, fara ei, īmi esti de ajuns si ma poti umple cu īnvatatura pīna la desavīrsire; ei īnsa, fara tine, ramīn neputinciosi. 2. Pot, desigur, sa rasune īn urechi cuvintele; dar, prin ele īnsele, n-au cum sa īmpartaseasca darul spiritului. Pot suna frumos, īnsa daca tu, Doamne, pastrezi tacerea, nu au cum sa īnflacareze inima. Litere zareste ochiul, tu īnsa tīlcul ascuns īl dezvalui. Pot vorbi despre mistere, dar cheia īntelegerii lor e la tine. Se cuprind īn ele porunci, dar tu singur ajuti la īmplinirea lor. Arata calea, tu īnsa dai puterea de-a pasi pe ea. Cuvintele ne īnrīuresc doar pe dinafara; tu īnsa dai īnvatatura si lumina inimilor. Ele mīngīie cu roua din afara; tu, dimpotriva, din launtru. Ca vorbe razbat pīna la urechile noastre; tu īnsa dai auzului īntelegerea din adīncuri. 3. Asadar, nu Moise sa-mi vorbeasca, ci tu, Domnul si Dumnezeul meu, adevarul vesnic: altminteri m-as usca si m-as vesteji fara nici un rod, lasat īn voia povetelor din afara, vaduvit de īnflacararea launtrica; sa nu-mi fie mie spre osīnda cuvīntul auzit si lasat fara urmare; cuvīntul cunoscut si nepretuit; cuvīntul crezut dar neadus la īndeplinire. Vorbeste, asadar, Doamne, sluga ta asculta (2 Regi 3, 10); tu ai cuvintele vietii vesnice (In 6, 69). Vorbeste, Doamne, ca sufletul meu sa se mīngīie, ca viata mea sa se poata īndrepta cu totul, iar tie sa-ti pot aduce prinos de lauda si preamarire fara de sfīrsit. Capitolul XIII ASCULTAREA SMERITA A CELUI CE URMEAZA CU SUPUNERE PILDA LUI ISUS Hristos 1. Fiul meu, cel care īncearca sa fuga de ascultare fuge singur de har; iar cel ce umbla dupa lucruri aparte le pierde pe cele obstesti. Cel care nu se supune de bunavoie si cu placere mai marilor sai da semn ca nu si-a supus īnca cu desavīrsire propriul trup, mocnind īnca de cīrtire si razvratire. Īnvata, prin urmare, sa te supui fara preget mai marelui tau, daca doresti ca trupul, la rīndul lui, sa stea cuminte sub jug. Īntr-adevar, vrajmasul din afara va fi mai usor biruit, daca īnlauntrul sufletului nu va fi ravaseala. Nici un dusman nu-i mai de temut, mai vatamator pentru suflet, decīt omul īnsusi fata de sinea sa, daca trupul nu sta ascultator sub veghea barbateasca a spiritului. Trebuie neaparat sa-ti īnsusesti un adevarat dispret fata de tine īnsuti, daca doresti sa fii mai puternic decīt trupul si sīngele. Pregeti sa te supui vointei altora, pentru ca īnca te mai iubesti pe tine īnsuti cu nesabuinta. 2. Sa fie mare lucru oare, daca - praf si nimica fiind - te supui altui om, din dragoste pentru Dumnezeu, atunci cīnd Eu īnsumi, Atotputernicul si Preaīnaltul, care pe toate le-am zidit din nimic, m-am supus cu umilinta altor oameni, pentru tine? M-am facut cel mai smerit si cel mai mic, ca, prin umilinta mea, sa-ti poti īnfrīnge trufia. Īnvata, farīma de praf, ce este ascultarea. Īnvata sa te smeresti, chip de lut si de tarīna, fii gata sa te asterni sub calcīiele tuturora. Īnvata sa-ti pui sub jug bunul plac si propria voie, supune-te tuturora. 3. Fa-te foc si para, aprinde-te īmpotriva ta de dreapta mīnie, nu īngadui sa creasca umflatura acestei bube īn sufletul tau; supune-te si fa-te mic, ca toti si unul fiecare sa te poata calca īn picioare; asterne-te sub calcīie, precum tina batatorita a drumului mare. Ai oare vreo pricina ca sa te vaiti, fiinta de prisos? Cum ai putea oare raspunde celor ce ti se ridica īmpotriva, fiinta bicisnica si īntinata, care de atītea ori ai adus jignire lui Dumnezeu, facīndu-te vrednic de osīnda iadului? Dar ochiul meu te-a crutat, caci sufletul tau a fost si este scump privirii mele: ca sa-mi cunosti iubirea si sa fii pururi recunoscator pentru binefacerile mele; ca sa nu contenesti sa te smeresti īn deplina supunere si sa duci fara cīrtire jugul dispretului omenesc.
__________________
Sć nu abaži inima mea spre cuvinte de vicleŗug, ca sć-mi dezvinovćžesc pćcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultaži Noul Testament ortodox online. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Cartea II, cap. 8:
Capitolul VIII BUNATATEA PRIETENIEI LUI ISUS 1. imi pare ok, deshi sunt voci shi apropieri de draci care le potzi primi ca pe Domnul, cu atat mai mult cu cat se shtie ca se bat pe hainele Lui, shi ale tale... 2. ok, daca ar fi shi macar un cuvant despre fratzii shi copii Lui Iisus shi fratzii tai dealtfel, dar nu e. 3. Frumos cu prietenia, da, Iisus este Cel mai bun prieten al tau, dar tu nu cumva te crezi un foarte bun prieten al lui fara sa-i fi defapt cu adevarat? ci doar un prieten inchipuit sa-i fi tu? neasemanandu-te cu El in nimic? 4. "Iubeste pe toti oamenii pentru Isus; pe Isus, īnsa, iubeste-l pentru sine...." frumos shi aici cu conditzia sa fi conshtient ca in Sine era Duhul Sfant care din Tatal purcede, ca altfel e un fel de slujire a mandriei ca lingaul sangelui shi al carnii, caci nu vezi Dumnezeirea shi firea omului transfigurata ci il iubeshti inchinandu-i-te Lui ca unui om plin de mandrie, unui pilioqqqszoofagEa. 5. Aici nu-s de acord aproape deloc deoarece este propovaduita o mantuire prin insingurare, cand Hristos ne mantuie prin Biserica Sa, prin povatza, prin incredere unii in altzii, in cei pe care ni i-a trims ori i-a pus peste noi, shi nicidecum sa te apuci la experientze fara binecuvantare, asha de capul tau... experientzele pacatuirii ca sa ajungi la cunoshtintza pacatelor ca sa te mandreshti cum o patzesc paganii shi fiii pierzarii cei razvratitzi care cauta sa-i "sfintzeasca" dracul. Cartea III, cap. 1, 2 si 13 Cartea III: Despre mīngīierea launtrica Capitolul I CUVĪNTUL DOMNULUI VORBESTE ĪN SOAPTA SUFLETULUI CREDINCIOS 1. foarte frumos daca nu ar fi cautare de cugetare shi filozofie doar ca sa shtii fara sa faci, caci daca e doar spre shtiintza far plinire atunci cazi in ratacire shi itzi zideshti nisipul mishcator in loc sa-tzi faci casa pe stanca 2. e ok, un fel de lepadare de gLume... Urmeaza si celelalte capitole:[/quote] |
![]() |
|
Subiecte asemćnćtoare
|
||||
| Subiect | Subiect īnceput de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Urmarea lui Hristos | NiCcoleta | Din Noul Testament | 23 | 07.07.2017 18:07:28 |
| Tu eu si Hristos | dumitrucelmare2000 | Nunta | 6 | 21.01.2012 21:57:29 |
| lucrarea lui Toma de Kempis: Urmarea lui Hristos | NiCcoleta | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 23.06.2010 02:05:14 |
| Despre iubirea pentru Hristos-D, in si cu Hristos! | alecsandru | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 3 | 05.11.2009 03:45:24 |
| Hristos la 33 de ani | andreicozia | Din Noul Testament | 2 | 20.09.2009 23:51:43 |
|
|