![]() |
![]() |
|
#311
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3]Ceea ce e foarte straniu e ca atat [/SIZE][SIZE=3]GEORGE STORRS (1796-1879) , congregaționalist, apoi pastor metodist si CHARLES FITCH (1805-1844) , pastor congregaționalist, apoi presbiterian și mai târziu millerit, [COLOR=Red]care au trecut de la o secta la alta , ba au plecat si de la voi, au credibilitate si li se adopta repede doctrina despre nemurirea conditionata a sufletului printr-o viziune a dnei White[/COLOR][/SIZE][COLOR=Red],[/COLOR][SIZE=3][COLOR=Red] [SIZE=4]dar[/SIZE][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Red], Viața lui Ellen White[/COLOR][COLOR=Red] de D.M. Canright este considerata din start mincinoasa, desi acest om a fost adventist mai bine de 20 [/COLOR]de ani pana a inteles minciuna si oportunismul sotilor White ridicate la rang de profetii, pe baza carora s-a cladit adventismul actual. Am impresia ca ti-e frica s-o citesti ca nu cumva sa-ti pierzi credinta si asa destul de slaba in adventism si in cuvintele Domnului. De ce nu aplici aceiasi masura la toti, ci o faceti in functie de interese? Si [/SIZE][SIZE=3]vasinec mi-a tot aruncat in fata o singura propozitie a Sf Iustin si eu nu am evitat discutia cum faceti voi. [/SIZE]
|
#312
|
||||
|
||||
![]()
[SIZE=3]Ioan 8. 56-58 “Avraam, părintele vostru, a fost bucuros să vadă ziua Mea și a văzut-o și s-a bucurat. Deci au zis iudeii către El: Încă nu ai cincizeci de ani și l-ai văzut pe Avraam? Iisus le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt mai înainte de a fi fost Avraam.”[/SIZE]
[SIZE=3] Citat:
Citat:
[SIZE=3]Iar răsupnsul e clar. Se referă la Întruparea lui Dumnezeu, sufletul lui Avraam era conștient și s-a bucurat pentru că era împlinirea legământului pe care Dumnezeu îl făcuse lui Avraam: Fac. 12.3 [COLOR=black]“și se vor binecuvânta întru tine toate neamurile pământului”[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3] Citat:
[SIZE=3]Domnule Marmat, dumneata fie te-ai născut într-o familie de sectanți fie te-ai convertit pe parcursul vieții tale la sectanți fără să știi nimic despre Biserica Ortodoxă la care ai fost probabil botezat de copil. Expresia “întruparea lui Dumnezeu în om” sau “aratarea lui Dumnezeu în trup” este folosită de Biserică încă de la începuturile ei: [/SIZE] [SIZE=3]1 Tim 3.16 “Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat [COLOR=black]în trup…”[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]1 [/COLOR][COLOR=black]Col[/COLOR][COLOR=black] 2.9 “[/COLOR]Căci întru El (Hristos) locuiește, trupește, toată plinătatea Dumnezeirii”[/SIZE]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#313
|
||||
|
||||
![]()
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3]Discutând despre rătăcirea adventistă referitoare la sufletul omului nu putem să trecem cu vederea faptul că pe vremea lui Hristos a existat o sectă care avea importante puncte de asemănare cu adventiștii de azi. Unul dintre ele se referă la credința în dispariția sufletului odată cu moartea trupului.[/SIZE] [SIZE=3]Fapte 23.8 „Căci saducheii zic că nu este înviere, nici înger, nici duh, iar fariseii mărturisesc și una și alta.”[/SIZE] [SIZE=3]Să vedem care e opinia sfântului Ioan Botezătorul despre învățătura saducheilor:[/SIZE] [SIZE=3]Mat.3.7 „[COLOR=black]Dar văzând Ioan pe mulți din farisei și saduchei venind la botez, le-a zis: Pui de vipere, cine v-a arătat să fugiți de mânia ce va să fie?”[/COLOR][/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]Ioan îi numește “pui de vipere”, iar Hristos insistă când le spune ucenicilor săi:[/SIZE][/COLOR] [SIZE=3][COLOR=black]16.11-12 :“Feriți[/COLOR]-vă de aluatul [COLOR=black]fariseilor și al saducheilor! [/COLOR]Atunci ei au înțeles că nu le-a spus să se ferească de aluatul pâinii, ci de învățătura fariseilor și a [COLOR=black]saduchei[/COLOR][COLOR=black]lor[/COLOR].[COLOR=black]”[/COLOR][/SIZE][COLOR=black][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#314
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Redau din Evanghelia dupa Ioan cap.8, incepand cu versetul 56: 56. "Tatal vostru Avraam a salta de bucurie ca sa vada ziua Mea: a vazut-o si s-a bucurat." 57. "N-ai nici cinzeci de ani" I-au zis iudeii, "si ai vazut pe Avraam!" 58. Isus le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun, ca MAI INAINTE SA SE NASCA AVRAAM SUNT EU". Avraam L-a cunoscut pe Domnul Iisus Hristos cand inca era in viata. Iar ceea ce a vazut Avraam ("ziua Mea"), a vazut prin credinta. In Evrei cap. 11 se vorbeste despre credinta si despre marii oameni ai credintei, printre care si Avraam. Iar versetul 11 (din Evrei cap.11) ne spune: "IN CREDINTA AU MURTI TOTI ACESTIA (si Avraam), fara sa fi capatat lucrurile fagaduite: CI DOAR LE-AU VAZUT si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamant". Acest verset explica destul de clar cand a vazut Avram cele fagaduite (stia si el despre Mantuitorul). Le-a vazut inainte de a muri. Domnule Ovidiu, eu inteleg ca Avram, prin credinta a vazut acea zi cand Mantuitorul se va intrupa. Lucru usor de acceptat. Ce putin pentru mine. Si eu vad, prin credinta, revenirea in glorie a Domnului Iisus Hristos. Dar s-ar putea sa mor cu aceasta credinta (la fel ca Avram). |
#315
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[SIZE=3]Fapte 23.8 „Căci saducheii zic că nu este înviere, nici înger, nici duh, iar fariseii mărturisesc și una și alta.”[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Adventistii cred in inviere, in existenta ingerilor si in duh. Asa ca, daca tot voiti sa ne improscati cu noroi, numiti-ne farisei, in acest caz.[/SIZE] |
#316
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]
Citat:
[COLOR=black]Felicitări domnule vasinec, dar să nu uităm că și diavolul crede în revenirea în glorie a Domnului: [/COLOR] [COLOR=black]Mat.7.21 “[/COLOR]Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.” [COLOR=black]Apoc 12.12 “[/COLOR]diavolul a coborât la voi având mânie mare, [COLOR=#ff6600]căci știe că timpul lui e scurt”. [/COLOR] [COLOR=black]Iacov 2.19 “[/COLOR]Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură”. [COLOR=black]Până una alta, d-le vasinec ar trebui să vă smeriți și să nu vă mai asemănați cu patriarhul Avraam. Știți că aveți niște teme de casă pe care nu le-ați rezolvat nici în ziua de azi. Spor la lucru! Le reiau mai jos.[/COLOR] Versete de comentat pentru adventiștii care mișună pe forumul crestinortodox și neagă in spiritul doctrinei lor existența constienta a sufletului după moarte si existenta Iadului: 1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul (pentru că spune clar “omorât cu trupul”) și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe” Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea : 1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “ În Biblia tradusă de B. Anania scrie “s-a bivestit CHIAR ȘI morților” iar în Biblia Cornilescu: “ȘI CELOR morți”. Adică sensul e clar: pe lângă cei vii cărora le-a propovăduit Mântuitorul în timpul vieții pământești le-a propovăduit ȘI CELOR MORȚI în timpul coborârii în Iad. 4 Regi 13.21 (sau 2 Imp.13.21-biblia sectantilor) “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei.CĂZÂND ACELA, S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT ȘI S-A SCULAT PE PICIOARELE SALE”. Puteau oasele unui sfânt decedat să facă minuni dacă sufletul acelui sfânt nu mai exista? De asemenea nu ați dat niciodată nici un răspuns plauzibil nici la citatele: Marcu 9.43-48 „Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE Și de te smintește ochiul tău, scoate-l, că mai bine îți este ție cu un singur ochi în împărăția lui Dumnezeu, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE.” Despre ce foc care nu se stinge și despre ce vierme e vorba aici, dacă voi adventiștii negați existența Iadului? Să ne oprim și la citatul din Apocalipsa 20.7-10 : „Și către sfârșitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui, Și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog și pe Magog, și să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR”. Aici Biblia susține clar existența veșnică a sufletelor și existența Iadului, referindu-se la pedeapsa antihriștilor și a celorlalți oameni amăgiți de diavol. Sunt curios să văd cum veti ocoli răspunsul la problema asta! Să ne oprim și la definiția pe care o dă însăși Mântuitorul termenului de Înviere: Ioan 5.28-29 “vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui. Și vor ieși, CEI CE AU FĂCUT LUCRURI BUNE SPRE ÎNVIEREA VIEȚII ȘI CEI CE AU FĂCUT CELE RELE SPRE ÎNVIEREA OSÂNDIRII”. Acesta e un alt citat pe care adventiștii îl ocolesc, pentru că argumentează existența Iadului. Să ne referim și la Schimbarea la Față a Domnului: Luca 9. 28-31“luând cu Sine pe Petru și pe Ioan și pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind.ȘI IATĂ DOI BĂRBAȚI VORBEAU CU EL, CARE ERAU MOISE ȘI ILIE Și care, arătându-se întru slavă, vorbeau despre sfârșitul Lui” Evangheliile arată că Hristos a vorbit cu două personae care trăiseră demult. Ilie s-a înălțat la cer, dar Moise era mort. (Deut 24.5 “Și a murit Moise, robul lui Dumnezeu, acolo, în pământul Moabului, după Cuvântul Domnului”) Cu cine a vorbit Hristos acolo la Schimbarea la față, dacă sufletul lui Moise nu mai exista conștient? Apoi, in epistola catre Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament" Se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lăuda pe Dumnezeu. 2 Cronici 33.6 “ Manase a adus oameni care chemau duhurile morților și fermecători; și a înmulțit relele împotriva Domnului, mâniindu-L.” Lev 20.27 “Bărbatul sau femeia, de vor chema morți sau de vor vrăji, să moară neapărat” [COLOR=black]Dacă vechii evrei nu credeau în existența sufletelor după moarte, atunci de ce le interzice D-zeu sub pedeapsa morții, spiritismul?[/COLOR] [COLOR=black](Apoc. 6, 9-11). Si cand a deschis pecetea a cincea, am vazut, sub jertfelnic, sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o. [/COLOR] [COLOR=black]Si strigau cu glas mare si ziceau: Pana cand, Stapane sfinte si adevarate, nu vei judeca si nu vei razbuna sangele nostru, fata de cei ce locuiesc pe pamant? Si fiecaruia dintre ei i s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei.” [/COLOR] [COLOR=black]Domnule vasinec/maraiann, nu am mai adus argumentul Pildei săracului Lazăr de la Luca 16, în care se vorbește limpede de existența Iadului și a sufletelor după moarte, pentru că acolo ați venit cu niște comentarii de tot hazul, ba încă ați avut curajul să spuneți că nicăieri în Biblie nu se mai vorbește despre persoane decedate care vorbesc sau fac acțiuni. Deci când vă apucați la modul serios de citatele de mai sus??? Dacă ocoliți răspunsurile, o să le reiau la nesfârșit.[/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#317
|
|||
|
|||
![]()
draga vasinec,
Omul este o doime:cel din afara si cel launtric,al trupului si al duhului.Cel din afara este vazut,trupesc,iar cel launtric este nevazut,duhovnicesc sau potrivit cuvintului Apostolului Petru: " omul cel ascuns al inimii,intru nestricacioasa podoaba a duhului blind si linistit " ( 1 petru 3,4) Si Sfintul Pavel lamureste indoita fire omeneasca,spunind: " cu toate ca omul nostru cel din afara se strica,omul nostru cel dinlauntru se innoieste zi de zi " ( 2 Cor 4;16) Aici Apostolul vorbeste lamurit despre omul cel din afara si cel dinlauntru.Astfel omul din afara se intocmeste din mai multe madulare,pe cita vreme cel launtric ajunge la desavirsire prin minte,prin luare aminte la sine,prin frica lui Dumnezeu si prin darul Domnului. Faptele omului celui din afara sint vazute,iar cele ale celui dinlauntru ramin nevazute,potrivit Psalmistului: " o prapastie este launtrul si inima omului!" (psalm 63,7) Tot astfel vorbeste si Apostolul: " cine dintre oameni stie ale omului,fara numai duhul omului care este intru el ? " (1 Cor 2:11) Singur doar Cela ce ispiteste inima si rarunchii,cunoaste toate tainele omului launtric. De aceea si invatatura este o doime,cea dinafara si cea launtrica intru cugetarea de Dumnezeu;de afara in infloriturile mestesugului vorbirii,dinlauntru in rugaciuni;dinafara in minte ascutita,dinlauntru in focul duhului;de afara in lucrari iscusite ale frumusetii,dinlauntru in privirea celor nevazute;de afara cunostinta care ingimfa ( 1 Cor 8:1),pe cind dinlauntru cea care se smereste;intr-adevar,cunostinta cea dinafara este iscoditoare,vrind sa afle toate,pe cind cea launtrica ia aminte de sine si nimic altceva nu doreste,decit sa-L cunoasca pe Dumnezeu,Caruia poate sa-I spuna ca David: "Tie a zis inima mea, pe Domnul voi cauta.Te-a cautat fatza mea,fatza Ta Doamne voi cauta." (psalm 26:13) si apoi: "precum cerboaica doreste apa izvoarelor,tot asa Te doreste sufletul meu pe Tine,Dumnezeule!" ( psalm 41:1) ..... " Multumesc lui Dumnezeu ca legea Duhului vietii m-a slobozit de legea si de robia mortii" (romani 8:2 ) Pentru ca m-ai intrebat cindva de invierea lui Avraam,Isaac si Iacov...eu zic ca se refera Dumnezeu la invierea omului din afara,cel alcatuit din multe madulare,pe cind cel dinauntru ( duhul,sufletul,mintea cumva ) este nemuritor,simplu (adica nu se poate descompune in partile constitutive,prin moarte).Exista totusi si o moarte a sufletului ca in : "A dat apoi Domnul Dumnezeu lui Adam poruncă și a zis: "Din toți pomii din rai poți să mănânci, Iar din pomul cunoștinței binelui și răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreșit! " Moarte a sufletului inseamna cind acesta este parasit de Duhul Sfint Dumnezeu si se intuneca,ceea ce s-a si intimplat cu Adam si Eva la calcarea poruncii,din oameni luminosi au devenit goi si s-au rusinat.(trupeste ei au mai trait citeva sute de ani dar morti sufleteste,adica nu L-au mai vazut si vorbit cu Dumnezeu,din afara dar si dinlauntrul lor ) Ai mai scris undeva de ochi,urechi,miini,etc ale sufletelor in pilda saracului Lazar...pot sa-ti scriu despre acestea,este si simplu de altfel...asa cum Dumnezeu care este duh(ca si sufletul nostru,sau ingerii) asculta rugaciunile noastre,ne vede oriunde am fi....la fel si sufletul omului,numai ca altfel sint si ochii si urechile,duhovnicesti sa zicem...
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#318
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Dvs. sustineti ca Domnul Iisus Hristos, pe Muntele Schimbarii la Fata (Luca 9:28-31), statea de vorba cu doua persoane diferite: una vie (Ilie, care a fost inaltat cat inca era in viata) si una moarta (Moise, care intradevar murise). Nu vi se pare caraghioasa ideea aceasta? Nu este mai crestineste sa credeti ca Domnul Iisus Hristos statea de vorba cu doua peroane vii. Eu cred ca Moise a fost inviat. "Arhangelul Mihai se impotrivea diavolului si se certa cu el pentru trupul lui Moise"(Epistola lui Iuda, vers.9). De ce vroia Arhangelul Mihai trupul lui Moise? Pentru ca Moise urma sa fie inviat. Doar nu facea colectie de trupuri moarte sau experimente pe cadavre. Eu am inteles ca in fata Domnului Iisus Hristos stateau doua persoane care aveau aceeasi stare. Cred ca asta au vazut si ucenicii prezenti la acel eveniment. Cum explicati conceptia dvs., conform careia, Domnul Iisus Hristos, a stat de vorba in acelasi timp cu un mort si un viu, iar ucenicii (Petru, Iacov si Ioan) nu au sesizat acest lucru? De fapt nu au sesizat nici o diferenta (nici nu exista), pentru ca ucenicii au vrut sa le faca la ficare (Domnului Iisus, lui Moise si lui Ilie) cate o coliba. Cum ar fi stat sufletul lui Moise in coliba? 2. Fac referire acum la pilda bogatului nemilostiv din Luca 16 (19-31).Nu putem sustine ca acea pilda infatiseaza niste fapte intamplate intocmai, care sa argumenteze teoria dvs. Iata cateva argumente: "Totus Tu esti Tatal nostru! Caci AVRAM NU NE CUNOASTE, si Israel nu stie cine suntem. (Isaia 63: 16). Nu putea fi vorba de suflete, in acea pilda, pentru ca aveau parti trupesti (degete si limba) si suferinte trupesti. Nu putea fi vorba de trupuri, pentru ca se spune ca bogatul si Lazar murisera. Doar daca fusesera inviati. Pilada aceasta seamana mai mult cu o fabula. Daca va spun fabula cu "vulpea si corbul", dvs. intelegeti ca vulpea si corbul vorbesc sau intelegeti morala? Bineinteles ca morala. Iar la aceasta pilda morala este aceasta: daca nu veti crede ce spune Sfanta Scriptura (Moise si proorocii), nu veti crede nici chiar daca ar invia mortii (luca 16:31) Fapt demonstrat practic la invierea lui Lazar, prietenul Domnului Iisus Hristos. Daca sustinesti ca faptele din pilda bogatului nemilostiv (Luca 16) sunt verosimile si reale, atunci explicatimi si mie: in ce stare erau bogatul si Lazar, dupa ce murisera? Daca erau suflete, de ce aveau parti trupesti (degete si limba)? Daca erau trupuri, inseamna ca nu murisera sau fusesera inviati (deci nu erau morti). Explicati-mi dvs. care este realitatea. Se cer niste raspunsuri: 1. Muntele Schimbarii la Fata. (Este posibil ca ca Domnul Iisus Hristos sa fi stat de vorba, pe Muntele Schimbarii la Fata, cu doua persoane in stari diferite: unul mort (Moise) si altul viu (Ilie)? Sau ambele persoane erau vii caci unul nu cunoscuse moartea (Ilie-rapit la cer cand era inca in viata) iar altul fusese inviat (Moise)? Eu sustin a doua varianta. Dvs. pe care o sustineti? 2. Este posibil ca sufletele unor morti sa aiba si parti trupesti si suferinte trupesti? Dupa dvs. ar trebui sa fie posibil, ca altfel pilda bogatului nemilostiv nu va mai este de folos in demonstrarea teoriei dvs. Incercati, macar acum, dupa atatea discutii sa lamuriti aceste probleme de care tot fugiti. Sau va place incalceala asta? "DACA INTALNESTI PERSOANE CARE ISI ZIC CRESTINI, DAR CARE NEAGA INVIEREA MORTILOR SI SUSTIN, DIMPOTRIVA, CA SUFLETELE LOR VOR FI LUATE LA CER DE INDATA CE MOR, PE ACESTIA SA NU-I SOCOTESTI CRESTINI".Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80. |
#319
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]
Citat:
[COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Da, apostolii voiau să facă o colibă pentru fiecare deoarece acei doi profeți Moise și Ilie existau în trup. Un trup duhovnicesc. Moise fusese înviat. [/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Ti s-a mai explicat de atâtea ori până acum că Învierea la creștini nu înseamnă recrearea unei persoane, ci înseamnă crearea unui nou trup duhovnicesc pe un suflet care există constient. Asta explică și Biblia:[/SIZE][/COLOR][COLOR=black] [/COLOR][SIZE=3][COLOR=black]Luca 16. Este vorba de două persoane decedate care vorbesc in Iad: Luca 16.27-31 „Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. Și i-a zis Avraam: [/COLOR][COLOR=#ff6600]Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți.[/COLOR][/SIZE][COLOR=black][SIZE=3].” Deci INVIEREA nu inseamna recrearea sufletului, ci este vorba de recrearea unui trup pe un suflet care există conștient. Asta spune Hristos cel care povesteste pilda: “nici dacă ar învia cineva din morți” și ar reapărea pe lumea asta. Felul în care învie morții ne-a fost prezentat si prin fapte de însuși Hristos. Sufletul său care exista conștient s-a îmbrăcat într-un trup material nesupus stricăciunii, așa cum trupul său vechi a fost preschimbat pentru că nu mai exista în mormânt, iar locul în care a fost străpuns cu cuiele și sabia a fost pipăit de apostoli. În plus Hristos, după Înviere a mâncat inaintea apostolilor. Deci era în trup. Un trup duhovnicesc, nesupus stricăciunii: Luca 24.40-43 “Și zicând acestea le-a arătat mâinile și picioarele. Și lor celor încă necrezând de bucurie și minunându-se, El le-a zis. “aveți aici ceva de mâncare? Iar ei i-au dat o bucată de pește fript și dintr-un figure de miere. Și luând a mâncat înaintea lor. Ioan 20.27 “Apoi i-a zis lui Toma: Adu-ți degetul tău încoace și vezi mâinile Mele. Și adu-ți mâna ta și pune-o în coastele Mele”.[/SIZE][/COLOR][COLOR=black][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#320
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]Așa că nu mai încercați să schimbați subiectul radicând false probleme pe care le-am mai reluat de câteva ori domnule vasinec și ocupați-vă de problemele aflate în discuție. Aștept răspunsuri logice și pertinente la citatele de mai jos. Puteți să vă consultați și cu liderii sectari adventiști mai “bine pregătiți” decât dvs, pe care îi cunoașteți.[/COLOR]
1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul (pentru că spune clar “omorât cu trupul”) și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe” Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea : 1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “ În Biblia tradusă de B. Anania scrie “s-a bivestit CHIAR ȘI morților” iar în Biblia Cornilescu: “ȘI CELOR morți”. Adică sensul e clar: pe lângă cei vii cărora le-a propovăduit Mântuitorul în timpul vieții pământești le-a propovăduit ȘI CELOR MORȚI în timpul coborârii în Iad. 4 Regi 13.21 (sau 2 Imp.13.21-biblia sectantilor) “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei.CĂZÂND ACELA, S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT ȘI S-A SCULAT PE PICIOARELE SALE”. Puteau oasele unui sfânt decedat să facă minuni dacă sufletul acelui sfânt nu mai exista? De asemenea nu ați dat niciodată nici un răspuns plauzibil nici la citatele: Marcu 9.43-48 „Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE Și de te smintește ochiul tău, scoate-l, că mai bine îți este ție cu un singur ochi în împărăția lui Dumnezeu, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE.” Despre ce foc care nu se stinge și despre ce vierme e vorba aici, dacă voi adventiștii negați existența Iadului? Să ne oprim și la citatul din Apocalipsa 20.7-10 : „Și către sfârșitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui, Și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog și pe Magog, și să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR”. Aici Biblia susține clar existența veșnică a sufletelor și existența Iadului, referindu-se la pedeapsa antihriștilor și a celorlalți oameni amăgiți de diavol. Sunt curios să văd cum veti ocoli răspunsul la problema asta! Să ne oprim și la definiția pe care o dă însăși Mântuitorul termenului de Înviere: Ioan 5.28-29 “vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui. Și vor ieși, CEI CE AU FĂCUT LUCRURI BUNE SPRE ÎNVIEREA VIEȚII ȘI CEI CE AU FĂCUT CELE RELE SPRE ÎNVIEREA OSÂNDIRII”. Acesta e un alt citat pe care adventiștii îl ocolesc, pentru că argumentează existența Iadului. Să ne referim și la Schimbarea la Față a Domnului: Luca 9. 28-31“luând cu Sine pe Petru și pe Ioan și pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind.ȘI IATĂ DOI BĂRBAȚI VORBEAU CU EL, CARE ERAU MOISE ȘI ILIE Și care, arătându-se întru slavă, vorbeau despre sfârșitul Lui” Evangheliile arată că Hristos a vorbit cu două personae care trăiseră demult. Ilie s-a înălțat la cer, dar Moise era mort. (Deut 24.5 “Și a murit Moise, robul lui Dumnezeu, acolo, în pământul Moabului, după Cuvântul Domnului”) Cu cine a vorbit Hristos acolo la Schimbarea la față, dacă sufletul lui Moise nu mai exista conștient? Apoi, in epistola catre Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament" Se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lăuda pe Dumnezeu. 2 Cronici 33.6 “ Manase a adus oameni care chemau duhurile morților și fermecători; și a înmulțit relele împotriva Domnului, mâniindu-L.” Lev 20.27 “Bărbatul sau femeia, de vor chema morți sau de vor vrăji, să moară neapărat” [COLOR=black]Dacă vechii evrei nu credeau în existența sufletelor după moarte, atunci de ce le interzice D-zeu sub pedeapsa morții, spiritismul? (Apoc. 6, 9-11). Si cand a deschis pecetea a cincea, am vazut, sub jertfelnic, sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o. Si strigau cu glas mare si ziceau: Pana cand, Stapane sfinte si adevarate, nu vei judeca si nu vei razbuna sangele nostru, fata de cei ce locuiesc pe pamant? Si fiecaruia dintre ei i s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei.” Domnule vasinec/maraiann, nu am mai adus argumentul Pildei săracului Lazăr de la Luca 16, în care se vorbește limpede de existența Iadului și a sufletelor după moarte, pentru că acolo ați venit cu niște comentarii de tot hazul, ba încă ați avut curajul să spuneți că nicăieri în Biblie nu se mai vorbește despre persoane decedate care vorbesc sau fac acțiuni. Deci când vă apucați la modul serios de citatele de mai sus??? Dacă ocoliți răspunsurile, o să le reiau la nesfârșit.[/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (3) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 3 | 04.05.2010 21:29:27 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (4) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 1 | 04.05.2010 19:53:57 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (2) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:55:25 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (1) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:26:17 |
|