Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te īnapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afiŗare
  #1  
Vechi 12.10.2008, 15:52:19
alexandra28again alexandra28again is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 18.07.2007
Locažie: aaaaa
Mesaje: 614
Implicit

daca iti pui la gat un lant din scoici nu inseamna ca esti mai credincios decat cea care isi pune aur sau gablonturi incarcate.Credinta nu consta in ceea ce porti pe tine ,ci in ceea ce ai in suflet.
__________________
[COLOR=#1f5e83][/COLOR]
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.10.2008, 20:59:48
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 05.10.2008
Locažie: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit Asaltul bijuteriilor si al machiajului

Citat:
Īn prealabil postat de alexandra28again Vezi mesajul
daca iti pui la gat un lant din scoici nu inseamna ca esti mai credincios decat cea care isi pune aur sau gablonturi incarcate.Credinta nu consta in ceea ce porti pe tine ,ci in ceea ce ai in suflet.
[SIZE=6][COLOR=darkred]IEROMONAH SAVATIE BASTOVOI[/COLOR][/SIZE]


[SIZE=4][COLOR=black]Este greu sa ne īnchipuim o ?nghesuiala ?ntr-un troleibuz ?n care sa nu fie nici o femeie machiata si fara bijuterii. Chiar si atunci cīnd vrem sa deosebim un prunc daca este baiat sau fetita, ne uitam la urechi daca nu are cercei. Tot asa si īn cazul adolescentilor, deoarece lungimea parului nu mai este un semn distinctiv, cum nu mai s?nt nici pantalonii si fusta, ci numai bijuteriile si machiajul fetelor ne salveaza īn astfel de situatii, de multe ori chiar incomode. Cu toate ca, cu tristete trebuie sa recunoastem, īnt?lnim tot mai multi baieti machiati si īmpodobiti.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Nu este un lucru strain sa spunem ca cerceii si machiajul pot fi īnt?lnite chiar si ?n biserica, ?n special ?n bisericile din orasele [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]mari[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]. ?n jurul acestora se face mult haz ?n cercurile batr?nelor, care le ?nt?mpina cu priviri neprietenoase, iar de multe ori devenim martorii unor scene care, mai cu seama daca sīntem ?ncepatori, ne tulbura pe parcursul īntregii Liturghii si ne pot strica chiar ziua īntreaga. Cineva care nimereste de cīteva ori peste astfel de scene, daca nu este īncercat ?n credinta, smintindu-se, foarte usor poate abandona biserica respectiva, iar īn cazurile grave, poate sa se abata de la dreapta credinta ortodoxa si sa devina membru al unei secte. [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Asadar, au sau nu dreptate babutele care “organizeaza” astfel de scene? Poate ca ceea ce le face sa ne fie at?t de antipatice, nu este chiar faptul pe care ni-l reproseaza, ci numai modul īn care o fac? Dar poate ca acuzatiile lor sīnt ?ntr-adevar prea grave, caci nu poate sa fie adevarat ca toate femeile care poarta cercei si se machiaza sīnt ?n mod obligatoriu si desfrīnate? Multe dintre ele s?nt casatorite si umbla de multa vreme la biserica si nimeni nu le-a vazut sau sa fi auzit sa-si īnsele sotul. Este oare chiar atīt de grav daca o femeie poarta cercei si se machiaza, dar īn schimb nu-si īnseala sotul? Īn timp ce alta poate sa nu se machieze deloc si sa para smerita, totusi sa fie o mare desfrīnata? [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Ce spune Biblia?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Dar pentru ca noi crestinii, ortodocsi, cu privire la orice lucru trebuie sa cercetam si sa credem numai Sfintei Scripturi, tot asa se cuvine sa procedam si īn cazul acesta.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Despre inele si cercei, si podoabe femeiesti īn general, avem foarte multe referiri at?t ?n Vechiul c?t si ?n Noul Testament. De exemplu, la proorocul Isaia gasim: “Pentru ca fiicele Sionului sīnt at?t de m?ndre si umbla cu grumajii pe sus si cu priviri obraznice, cu pasi domoli, cu zanganit de inele la picioarele lor…” [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Cum sa nu recunoastem īn aceste cuvinte pe fetele din zilele noastre, mai ales ?n zilele calduroase de vara? Dar iata ca ceea ce se spune mai departe despre ele este ?nspaim?ntator, caci vine de la un om care a profetit si nasterea lui Hristos din fecioara si s-a īmplinit. Zice proorocul: “…Domnul va plesuvi crestetul capului fiicelor Sionului, Domnul va descoperi goliciunea lor” (Isaia 3, 16-17). Adica, Domnul va descoperi desertaciunea si zadarnicia acestui mod de viata īn ziua Judecatii.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]“?n ziua aceea va lua Domnul toate podoabele: inele, sori, lunite, cercei, bratari, valuri, cununi, lan-tisoare, cingatori, miresme, talismane, inele, verigi de nas, vesminte de sarbatoare, mantii, saluri, pungi, oglinzi, pīnzeturi subtiri, turbane si tunici. Atunci va fi īn loc de miresme, putreziciune, si īn loc de cingatori, frīnghie, ?n loc de c?rlionti facuti cu fierul, plesuvie, īn loc de vesmīnt pretios, zdrente, si īn loc de frumusete, pecete de robie” (3, 18-24).[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Iata cīt de felurite si cīt de multe erau podoabele ?nca ?n vremea proorocului Isaia! Iata ca, pe līnga cercei si inele, proorocul aminteste chiar si parul facut cu fierul si verigile de nas, care īn tara noastra abia acum īncep sa capete popularitate, dupa mo-delul ratacirii occidentalilor. Asadar, nu este adeva-rat sa zicem ca traim “o alta vreme”, “mai moderna”, si ca acum nici nu s-ar putea fara bijuterii si machiaj.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Dimpotriva, vedem ca podoabele femeiesti au o vechime foarte mare si, īntr-o oarecare masura, putem vorbi chiar despre aspectul oarecum primitiv al īmpodobirii femeilor. Cred ca fiecare a avut ocazia sa vada la televizor, sau macar īn reviste, imagini ale femeilor din triburile care ?nca mai exista īn [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]zonele[/COLOR][/SIZE][COLOR=black][SIZE=4] putin umblate ale vestului salbatec, descoperite īnca nu demult. Si femeile aborigenilor poarta cercei īn nas, inele si bratari si practica machiajul, fara sa fie cītusi de putin “moderne”.[/SIZE][/COLOR]

[SIZE=4][COLOR=black]Dar... nu cred ca este cazul nostru. Caci nu toate femeile se machiaza violent si nici nu poarta bijuterii vulgare. Ce rau poate sa fie īntr-un inel sobru sau ?ntr-un cercel discret, care aproape ca nici nu se observa, īntr-o bratara bine aleasa sau un lantisor, daca nu sīnt deloc vulgare?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Ce au toate acestea cu desfr?narea? Caci chiar daca poate unele femei se si gīndesc la asta, multe din ele nu au nici un scop necurat. Ele fac asta doar pentru sotul legitim, iar cele mai tinere, pentru alesul lor. Unele īnsa nu o fac nici macar pentru atīt, ci pur si simplu, pentru a nu se deosebi de semenele lor, pentru a nu parea “taranoaice”.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]De ce dar Dumnezeu Care este Multmilostiv, si este Dragostea īnsasi, dupa cum zise Sf. Ioan Teologul si evanghelistul, fagaduieste pedepse atīt de groaznice pentru niste maruntisuri ca acestea?! [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Trebuie sa explicam lucrurile, pentru ca altfel reiese ca Dumnezeu este rau si razbunator, ceea ce nu se potriveste cu īnvatatura noastra despre Cel Care ne-a adus din nefiinta la fiinta, iar atunci cīnd L-am parasit si L-am tradat p?na-ntr-at?t a jelit caderea noastra, īnc?t a trimis pe unicul Sau Fiu Cel mult iubit drept jertfa de rascumparare pentru noi.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Podoabele femeie?ti s?nt de origine p?g?n?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]?i peste tot ?n Sf?nta Scriptur? au o conota?ie negativ?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]?nsusi Dumnezeu a dat pricepere oamenilor sa faureasca podoabe: “Iata, Eu am rīnduit anume pe Betalael, fiul lui Uri, fiul lui Or, din semintia lui Iuda si l-am umplut de duh dumnezeiesc, de īntelep-ciune, de pricepere, de stiinta si de iscusinta la tot lucrul, ca sa faca lucruri de aur, de argint si de arama, de matase violeta, stacojie si visinie, si de in rasucit, sa slefuiasca pietre scumpe pentru podoabe si sa sape īn lemn tot felul de lucruri” (Iesire 31, 2-5).[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Acestea ?nsa i-au fost date omului ca el sa le foloseasca īntru slava lui Dumnezeu, anume pentru ridicarea cortului ?n vremea lui Moise, (iar azi pen-tru pictarea icoanelor si confectionarea obiectelor de cult bisericesti); si nu pentru īmpodobirea femeilor.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Dar, asa cum īn rai protoparintii nostri Adam si Eva au folosit darul vointei libere īmpotriva lorusi, alegīnd moartea ?n locul nemuririi, tot asa si oamenii de mai tīrziu, mostenind īn ei samīnta relei īmpotriviri, au folosit si toate celelalte daruri ale lui Dumnezeu din ce īn ce mai mult ?mpotriva lorusi, dupa cum scrie si dumnezeiescul Apostol Pavel, ca: “au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricacios cu asemanarea chipului omului celui stricacios” (Romani 1, 23).[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]?mpodobirea femeilor se practica la popoarele pag?ne, unde acestea [femeile] sau erau ridicate la rangul de zeitati, sau erau puse īn slujba unor zeitati si duhuri: “fiicele lor ?nfrumusetate si īmpodobite ca chipurile templului”, le certa David (Ps. 143, 12). Multe din bijuteriile pagīne, mai ales din cele egiptene, s-au pastrat si astazi īn muzee si fiecare are cel putin īnchipuire despre ele, chiar si din manualele de istorie scolare. Modelele egiptene sīnt preluate cu mare succes de creatorii de moda contemporani: serpi, motive solare, cocostīrci, diferite pasari, animale si plante stilizate, cucerind tot mai mult gusturile fetelor de astazi.[/COLOR][/SIZE]
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.10.2008, 21:01:53
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 05.10.2008
Locažie: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit

[COLOR=black][SIZE=4]Dar aceste motive nu erau ?nt?mplatoare, caci se stie ca pagīnii se ?nchinau soarelui, lunii, animalelor si chiar pietrelor. Podoabele femeiesti, cīt si cele barbatesti, reprezentau aceste obiecte idolatrice.

Traind multa vreme īn robia egipteana, poporul evreu a preluat multe obiceiuri, pentru care a atras mīnia lui Dumnezeu. Caci aveau porunca de la Dumnezeu: “De datinile pamīntului Egiptului, ?n care ati trait, sa nu va tineti, nici de datinile pamīntului Canaanului, ?n care am sa va duc, sa nu va tineti nici sa nu umblati dupa obiceiurile lor” (Levitic. 18, 3). “Idolii dumnezeilor lor sa-i ardeti cu foc; sa nu doresti a lua argintul sau aurul de pe ei, ca sa nu-ti fie aceasta cursa. Si urīciunea idoleasca sa n-o duci ?n casa ta ca sa nu cazi sub blestem, ca ea” (Deut. 7, 25-26).

Dar poate ca acestea le-a zis Dumnezeu numai pentru evrei si numai pentru timpul acela? Caci multe dintre porunci s-au dat anume astfel, pentru un anume timp si situatie, iar mai tīrziu au fost schimbate, cum ar fi taierea īmprejur, ziua s?mbetei s. a. Dupa cum spune si “Apostolul neamurilor” – Pavel: “ca de va veti taia īmprejur, Hristos nu va va folosi la nimic” (Galateni 5, 2); si “cei ce voiti sa va īndreptati prin Lege v-ati īndepartat de Hristos, ati cazut din har” (5, 4).

Se pare ca nu. Acelasi Apostol scrie īn Epistola catre Timotei: “Asemenea si femeile, īn ?mbracaminte cuviincioasa, facīndu-si lor podoaba din sfiala si din cumintenie, nu din par īmpletit si din aur, sau din margaritare, sau din vesminte de mult pret; ci din fapte bune, precum se cuvine unor femei tematoare de Dumnezeu” (2, 9). Iarasi vedem ca se specifica aurul si margaritarele, ca ceva negativ.

Fara īndoiala, bijuteriile sīnt izvor de rautate. Nu īn zadar din ele s-a facut si cel mai mare rau cu putinta, simbolul lepadarii de Dumnezeu - vitelul de aur din Vechiul Testament. Atunci cīnd poporul evreu s-a razvratit īmpotriva lui Dumnezeu el si-a facut idol din cerceii femeilor si fetelor israelitence (Ies. 32, 1-4).

Dintotdeauna, bijuteriile si podoabele au fost simboluri ale desfrīnatelor. Iata cum descrie Sf. Ioan Teologul īn Apocalipsa pe “desfrīnata cea mare”. “Si a venit unul din cei sapte īngeri, care aveau cele sapte cupe, si a grait catre mine, zicīnd: vino sa-ti arat judecata desfrīnatei celei mari, care sade pe ape multe, cu care s-au desfrīnat ?mparatii pamīntului si cei ce locuiesc pe pamīnt s-au ?mbatat de vinul desfr?narii ei. Si m-am dus, īn duh, ?n pustie. Si am vazut o femeie sezīnd pe o fiara rosie, plina de nume de hula, avīnd sapte capete si zece coarne. Si femeia era īmbracata īn purpura si īn stofa stacojie si īmpodobita cu aur si cu pietre scumpe si margaritare” (17, 1-4).

Iata ca ceea ce personalizeaza pe desfrīnata sīnt aurul, pietrele scumpe si margaritarele. Despre nici o femeie n-am vrea sa se spuna īn ziua judecatii: “Si am vazut o femeie, beata de sīngele sfintilor si de sīngele mucenicilor lui Iisus, si vazīnd-o, m-am mirat cu mirare mare” (Apocalipsa 17, 6).

Sa scoatem de pe noi, ca dovada a pocaintei, podoabele si hainele īnfrumusetate. Caci atunci cīnd a voit sa-i ierte pentru idolul pe care si l-au facut, Dumnezeu le-a zis iudeilor, prin Moise: “Voi s?nteti popor ?ndaratnic. De voi merge eu īn mijlocul vostru ?ntr-o clipeala va voi pierde. Dezbracati acum de pe voi hainele voastre cele frumoase si podoabele voastre si voi vedea ce voi face cu voi” (Ies. 33, 5-6).

Lepadarea podoabelor si a hainelor frumoase este un mod de a milostivi pe Dumnezeu, pentru care putem capata iertare de pacate: “Si iata noi am adus prinos Domnului, fiecare ce am putut dobīndi din lucrurile de aur: lanturi, bratari, inele, cercei si salbe, pentru curatirea sufletelor noastre īnaintea Domnului” (Num. 31, 50).

O estimare psihanalitic?

Dar acum sa dam o explicatie mai exacta si mai rationala, folosindu-ne chiar de experienta psihologiei īn acest sens, pentru a fi mai aproape de ?ntelegerea si sensibilitatea omului contem-poran. Ce determina pe o femeie sa se machieze, sa-si puna cercei si sa poarte inele, fie ca este tīnara, batrīna, bogata, saraca, frumoasa sau urīta? Pentru ce au fost inventate bijuteriile, machiajul, valurile si toate celelalte? Au ele vreo legatura cu desfrī-narea? ?n ce masura?[/SIZE]
[/COLOR]
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.10.2008, 21:04:56
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 05.10.2008
Locažie: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit

[COLOR=black][SIZE=4]Tipuri de femei[/SIZE][/COLOR]

[SIZE=4][COLOR=black]?i motivele pentru care se ?mpodobesc[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Asadar, putem clasifica, cu aproximatie, tipurile de femei si motivele pentru care se īmpodobesc, ?n functie de v?rsta, frumusete, situatie materiala si origine sociala. [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Primul motiv, si cel mai frecvent, pentru care o femeie se ?mpodobeste este dorinta de a iesi īn evidenta, fie pentru a-si arata frumusetea fizica, fie pentru a-si arata originea buna sociala, adica bogatia. Exista chiar cazul patologic al acestui gen de femei, adica istericele. Īn cazul isteriei femeile se machiaza si se īmbraca foarte strident si de cele mai multe ori neconventional, numai pentru a atrage atentia. Aceste femei sufera foarte mult daca nu li se atrage nici o atentie si pot deveni chiar agresive. De obicei ele nu rabda si te ?ntreaba singure daca le sta bine īn cutare rochie sau ?ti dau sa le mirosi gītul ca sa le spui daca īti place parfumul cu care s-au dat. Nu trebuie sa le judecam aspru pentru ca, repet, este vorba de o forma de boala.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Totusi, veti spune ca majoritatea femeilor sufera mai mult sau mai putin de aceasta boala! Aici nu trebuie sa amestecam si desfrīnatele notorii, care de multe ori practica aceleasi metode. Asta nu īnseamna ca istericele nu sīnt si desfrīnate, ci pur si simplu ca, spre deosebire de altele, ele s?nt si bolnave.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Desigur, machiajul are ?n primul r?nd menirea de a ascunde imperfectiunile. Asa este vopsitul genelor, al buzelor, fondul de ten s. a. De exemplu, daca o femeie are buzele foarte subtiri si strīmbe si pe de-asupra fara culoare, ea si le īngroasa cu ruj si cu creionul de contur. Sau daca o femeie are o culoare urīta a fetei sau zbīrcituri, ea se va da cu fond de ten.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Asadar, sīnt de ?nteles motivele pentru care se machiaza femeile trecute de tinerete si cele, ca sa ne exprimam asa, mai urītele. Dar parca nu-si scot ele de cele mai multe ori, tocmai prin aceasta, īn evidenta toate defectele pe care ar fi vrut sa le ascunda?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Atunci de ce se machiaza femeile frumoase si tinere, care nici macar nu au defecte, ci dimpotriva? Īn cazul acestora machiajul are tocmai rolul invers, nu de a masca un oarecare defect, ci de a pune ?n evidenta o calitate, de exemplu frumusetea buzelor sau a ochilor. Acestea folosesc de obicei o cosmetica foarte scumpa si au cercetat tratatele de moda. Dar si din rīndul acestora cele mai multe, ?n loc sa se ?nfrumuseteze, dupa cum au vrut, strica si ceea ce au avut frumos de la Dumnezeu.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Tot asa este si cu bijuteriile. Nu va purta inele o femeie care are degetele butucanoase si scurte, pentru a nu atrage atentia asupra lor. Sau nu-si va despleti parul una care are parul sīrmos si gros, ci numai cea cu parul moale si matasos. La fel cum nu poarta fusta scurta cea cu picioare scurte si strīmbe, mai ales daca mai este si grasuta. Cu toate ca foarte multe din aceste sarmane, pe care Dumnezeu prin pronia Sa a vrut sa le fereasca mai usor de moartea desfrīului, se ?mpopotoneaza exact pe dos de cum ar trebui.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Asadar, trebuie sa deosebim doua categorii mari de femei care se īmpodobesc: prima, care face aceasta pentru a-si ascunde unele defecte, dintr-un complex de inferioritate, fie ca este vorba de aspectul fizic, fie de originea si situatia sociala. Cealalta categorie sīnt femeile frumoase, care se ?mpodobesc pentru a-si scoate ?n evidenta calitatile fizice, adica pentru a parea si mai frumoase, dar de multe ori si pentru a-si etala buna situatie financiara.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Exista si categoria celor care se machiaza pentru ca asa au vazut si cred ca este o fapta care tine de bunele maniere. Cu toate ca orice om cu minte buna īntelege ca a cauta la spiritul vremii este un semn de slabiciune si lipsa de personalitate. Īn spatele grijii pentru haine frumoase si podoabe se ascunde, totusi, complexul de infioritate si teama de a nu placea. Femeile īntelepte nu-si pun nadejdea nici īn vopsele, pe care le spala ploaia si le strica sudoarea, nici īn hainele care se ?nvechesc si se arunca, ci īn propriile virtuti.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]De aceea, atunci c?nd vom vedea ?n biserica o femeie machiata si īmpodobita, trebuie sa o tratam īn functie de aceasta. Caci, īntr-un fel este cea care s-a machiat influentata de moda timpului, fara pricepere, folosind o cosmetica ieftina si nepotrivita, ;i altfel este cea care si-a facut din machiaj o “meserie”. Acest fel de machiaj este batator la ochi si chiar scandalos. Totusi, o astfel de femeie va renunta mai usor decīt una machiata mai discret, dar cu o cosmetica scumpa si cu multa arta. Caci aceasta din urma a cheltuit foarte multi bani si timp pīna a ajuns la discretia machiajului care pare mai “nevinovat” decīt al celor dint?i, dar nu este.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]De aceea, vazīnd saracia, stīngacia, īntr-un cuv?nt complexul de inferioritate al celor dint?i, chiar daca mascat de o nepotrivita īndrazneala, sa nu le bruscam, ca nu stiu ce fac. Cu atīt mai mult lucrul acesta este valabil ?n cazul celor din a doua categorie, care din cauza marii lor m?ndrii, s-ar putea sa nu mai vina niciodata dupa sfauri.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]?n ultima instanta, bijuteriile au o menire strict erotica. Ele pun īn evidenta “zonele erogene” ale corpului uman, adica zonele corpului care, prin atingere, duc cel mai repede la excitarea sexuala, de parca n-ar fi tot trupul nostru “numai bube din talpile picioarelor pīna īn crestetul capului”, dupa cum s-a spus despre Iov (Iov 2, 7). Iov avea bube trupesti, lepra, iar noi avem bubele poftei de desfrīnare, care puroiaza īn chip nevazut pe trupurile noastre, “din talpi si pīna-n crestet”. Despre aceste zone erogene s-au scris sute de mii de carti si reviste, pe care nu cred ca mai este om sa nu le fi vazut vreodata, fara sa vrea, la tarabe sau pe garduri.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Aceasta asa numita “arta a dragostei”, prin care omul este chemat sa batjocoreasca asemanarea lui Dumnezeu si sa īntreaca īn spurcaciuni pe dobitoace, a patruns īn tara noastra mai ales dupa caderea comunismului. Ea cunoaste o traditie de mii de ani īn filosofiile si pseudo-religiile orientale, cum ar fi cele ale Indiei si Chinei, care īnvata ca īn timpul placerii sexuale (orgasm) omul se contopeste cu “absolutul”, de fapt, cu diavolul. Exista numeroase secte care propovaduiesc anume acest fel de “unire cu dumnezeu”, rasp?ndite acum si ?n tara noastra. Cartea fundamentala care cuprinde aceste “īnvataturi” se numeste “kama-sutra” si a fost tradusa si īn limba rom?na, facīnd multa moarte īn r?ndurile tinerilor, dar si al celor casatoriti, spre rusinea lor.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Exista parerea printre femei ca barbatilor le plac mai mult femeile machiate si īmpodobite si multe sīnt geloase pe ele. Din aceasta cauza, vazīnd ca barbatul lor trage cu ochiul dupa astfel de femei, “de ciuda” multe īncep sa se machieze. Parerea aceasta este falsa. Faptul ca barbatii trag cu ochiul dupa femeile machiate si īmpopotonate nu este deloc o dovada a frumusetii acestora, ci pur si simplu, prin tinuta lor, acestea īsi exprima predispozitia lor pentru curvie. De aceea, si barbatii se uita mai mult dupa ele, deoarece ei stiu ca pentru a cuceri o femeie cuminte e nevoie de timp, rabdare si seriozitate, ceea ce nu li se cere īn cazul unei paiate cu care poti sa faci ce vrei fara nici o raspundere. Altfel cum s-ar explica faptul ca atunci cīnd vine vorba de casatorie toti cauta “fete cuminti”? Īn asa fel, cele care se machiaza si se īmpopotoneaza chiar cred ca sīnt frumoase, nestiind ca barbatii care mai īnainte le-au str?ns ?n brate si le-au spus vorbe de alint, pe urma, cīnd ramīn ?ntre ei, povestesc totul cu deamanuntul si le batjocoresc si rīd de ele, numindu-le proaste.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Glasul inimii[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Dar nu cred ca avem nevoie de chiar atīt de multe dovezi pentru a ajunge la un raspuns atīt de simplu! Ci dovada cea mai buna este ca fiecare sa se aplece cu grija mare peste sufletul sau si sa priveasca īn ad?ncuri cu sinceritate. Care este motivul pentru care o femeie se ?mpodobeste? [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]De ce ne pare oare, noua, carora ne place sa citim īn aproapele pornirile inimii si care atīt de usor judecam despre fiecare ca a facut cutare sau cutare lucru din cutare motiv, noi care suspectam atīt de lesne si cu atīta fermitate lucrurile din inima aproapelui chiar si dupa ce ni se spune ca nu-i adevarat! Cum dar vom crede ca numai “eu”, ca numai tu, sīntem feriti de ochiul aproapelui si ca numai despre noi nu se stie adevarul? Toate cele tainice ale noastre sīnt pe fata! Si asa stiind, sa ne aplecam cu grija mare peste sufletul nostru si sa ne īntrebam: care este motivul pentru care ne īmpodobim?[/COLOR][/SIZE]
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.10.2008, 21:05:51
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 05.10.2008
Locažie: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit

[SIZE=4][COLOR=black]Ce ne-au adus toate acestea? [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Ce au adus prietenelor noastre inflamatiile si durerile pe care le-au suportat din cauza gaurilor din urechi, timpul pierdut cu smulsul sprīncenelor, cu frunzele de varza, castravetii si galbenusul de ou pe care si le pun pe fata? Epilarile, pe care un barbat, daca ar fi, nu stiu daca le-ar suporta fara lacrimi; si toate celelalte lucruri, pe cīt de absurde pe at?t de jenante? Toate acestea, fara sa urmar-easca nici un scop, ci “pur si simplu”?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Iata ziua īn care timpul le va egala pe toate, atunci si cele blonde si cele brunete vor īncarunti de o potriva! Si nu vor mai fi plete pe spate, nici fuste scurte, nici tricouri transparente. Caci de toate cu care acum ne laudam atunci ne vom rusina. Atunci vom privi cu teama si īngretosare la propriul trup, dar mai bine zis, la ceea ce va mai ramīnea din el. Si-atunci va fi mirosul cel greu, de batrīna, pe care nu-l vom īnlatura cu nici un sapun, oricīt l-am spala. Lanticuri, cercei, coliere care acum ne īnfrumuseteaza atunci ne vor sluti si vor arata batrīnetea noastra si mai cruda, īn timp ce iubitii din tineretea noastra vor juca sah īn parc sau se vor ?ntoarce cu laptele de la alimentara, ?ntr-un oras strain, pentru nepotii de la alta femeie. Iar asta se va īnt?mpla negresit. De ce nu vrem sa fim vesnici, ci ne ucidem singuri, fara nici un rost?[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Uite cu c?ta migala īnsiruieste proorocul armele mortii noastre! “Inele, sori, lunite, cercei, bratari, valuri, cununi, lantisoare, cingatori, miresme, talismane, inele, verigi de nas, vesminte de sarbatoare, mantii, saluri, pungi, oglinzi, p?nzeturi subtiri, turbane si tunici”. Vr?nd de la noi parca sa-l oprim, sa strigam: “Ajunge! Nu mai voiesc sa le cunosc!” Parca ar astepta sa-i zicem: “Nu-i adevarat! Nu despre mine se zic acestea!” [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=black]Dar glasul nostru ?nt?rzie sa se auda. Caci nu mai avem nici inocenta ca sa zicem: “Nu-i adevarat!” Dar nici puterea ca sa zicem: “Ajunge, nu mai voiesc sa le cunosc!” Caci setea noastra de placeri nu ne da voie. Inima noastra nu ne mai asculta. Nu mai sīntem stapīni, ci robi.[/COLOR][/SIZE]
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.10.2008, 21:39:12
silverstar's Avatar
silverstar silverstar is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 17.04.2006
Mesaje: 1.790
Implicit

[COLOR=green]Da' podoabe de tinichea e voie de purtat daca cele de aur sunt interzise?[/COLOR]
__________________
[COLOR=green]"Īn vremuri ale minciunii universale, a spune adevćrul este un act revolužionar..."
George Orwell[/COLOR]
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.10.2008, 22:12:14
ortodox4life's Avatar
ortodox4life ortodox4life is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 05.10.2008
Locažie: undeva departe
Mesaje: 232
Implicit Epictet

Citat:
Īn prealabil postat de silverstar Vezi mesajul
[COLOR=green]Da' podoabe de tinichea e voie de purtat daca cele de aur sunt interzise?[/COLOR]

„Asa precum atunci cānd vezi o viperć sau un scorpion īntr-o colivie de fildes sau de aur, nu le iubesti si nici nu le fericesti datoritć materialului pretios al coliviei īn care stau, ci, īntrucāt prin firea lor pāngćresc si contamineazć, te īntorci īn altć parte si te scārbesti, tot asa cānd vezi rćutatea locuind īnconjuratć de bogćtie, cinstiri si demnitćti, sć nu rćmāi uimit de strćlucirea exterioarć, ci sć dispretuiesti caracterul ei mincinos".
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemćnćtoare
Subiect Subiect īnceput de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre naŗterea din nou, din Duhul Sfānt ŗi despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
despre imbracaminte si machiaj oana72 Generalitati 183 19.11.2012 08:59:59
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre machiaj si bijuterii danyel Generalitati 102 20.07.2007 16:15:30