Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Iudaismul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #71  
Vechi 17.11.2025, 06:09:54
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Nekudot pt. Iii

Din cele cinci litere MANTZEPACH dau naștere la cinci grupe de sunete:

1. Peh-Keter: un grup de patru sunete-litere ce ies din gât; sunt numite AchHA – Aleph-ChetHey-Ayin. Aleph este Lumina din Partzuf Keter al Atzilut, ascuns de cele inferioare și numit Atik.
Chet este Lumina din Partzuf Hochma al lumii Atzilut, numit Arich Anpin și ascuns deasemenea
de cele inferioare. Hey este Lumina din Partzuf Bina al lumii Atzilut, numit Ima (mama), care
primește Lumina lui Hochma de la Aba (tată) cu scopul de a o transfera copiilor ei (ZON). Ayin
este Lumina feței lui Zeir Anpin. Deoarece Lumina lui ZA care intră în Malchut este numită
„Tora”, se spune că Tora are Ayin (70) fețe, că Creatorul (ZA) are Ayin (70) nume. Până la urmă,
raportat la Malchut, ZA este Creatorul. De aceea, șaptezeci de suflete au coborât în Egipt și așa
mai departe.

2. Chaf-Hochma: un grup de patru sunete-litere ce se nasc din cerul gurii; ele sunt numite
GIChiK – Gimel-Yod-Chaf-Kuf. Literele AChHA transferă Lumina la literele GIChiK: Aleph
trece Lumina către Gimel, care duce recompensa (Gemul – Gimel) pentru cei drepți. Chet trece
Lumina lui Hochma la Yod, dar această Lumină este ascunsă. Hey iluminează Chaf cu Lumina
lui Bina, care duce bucurie. Ayin iluminează pe Kuf. Precum Ayin = 70, deoarece este formată
din șapte Sfirot, Hesed-Gevura-Tifferet-Netzah-Hod-Yesod-Malchut, tot așa, fiecare conține
propriile zece Sfirot, Kuf = 100, deoarece este formată din zece Sfirot de la Keter la Malchut,
fiecare având propriile zece. De aceea, cerul gurii completează total gâtul.

3. Nun-Bina: un grup de patru sunete-litere ce se nasc din limbă, numite DaTLaT – Dalet-TetLamed-Nun-Tav.

4. Mem-ZA: un grup de patru sunete-litere ce se nasc din buze, numite BOMoCH – Bet-VavMem-Chaf.

5. Tzadik-Malchut: un grup de patru sunete-litere ce se nasc din dinți, numite ZaSSHRaTZ –
Zayin-Samech-Shin-Reish-Tzadik.

Voce și vorbire: Vocea este formată în ZA, vorbirea – în Malchut. Dacă acela care este drept și
care există în lumile BYA, înalță rugăciunile sale (MAN) către Malchut a lumii Atzilut, el face ca
ZON să urce la AVI și le unește într-un Zivug constant, astfel încât să asigure coborârea Luminii
către cei de jos. ZON primește Lumina de la AVI; această Lumină este numită „voce! Și
„vorbire” și aceasta este puterea celor drepți – de a crea purul și de a distruge impurul, cu vocea
lor.

Vorbirea omului este concepută în plămâni: pe măsură ce aerul iese din plămâni și ajunge în
gură, se transformă în voce și pe măsură ce iese din gură se transformă în vorbire. Două buze
acceptă vocea de la cele două părți ale plămânilor (cea stângă și cea dreaptă) și o transformă în
vorbire. Fiecare plămân este format din cinci părți, astfel încât să transfere celor cinci părți în
gură: literelor guturale AChHA, literelor rostite din buze BOMoCH, literelor rostite din cerul
gurii GIChiK, literelor linguale DaTLaT și literelor rostite din dinți ZaSSHRaTZ.
Cele șapte Sfirot primare ale ZA sunt numite „Șapte Ceruri”. Cele șaptezeci de nume ale lui ZA
își au originea în cele șaptezeci (7 x 10) Sfirot ale ZA. ZA însiși se numește „Cer”, iar Malchuteste numită „pământ”. Sfirot ale ZA sunt deasemenea cunoscute ca Ruach (datorită Luminii lui
Ruach în ele), care urcă la Bina (urechi), unde se transformă în sunet, cu Hochma în urechea
stângă și Hassadim în cea dreaptă.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #72  
Vechi 26.11.2025, 06:51:32
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera tav

Fiecare dintre cele douăzeci și două de litere, corespunde unui anumit grad spiritual, în care
acționează. Litera în sine este insăși acel grad spiritual. De aceea, Tav pretinde că proprietățile
sale sunt cele mai potrivite pentru crearea lumii, ca proprietățile sale pot aduce lumea către
corecție și către scopul creației, pentru că definesc proprietatea „adevărului”, sigiliul Creatorului.

Forțele impure există doar datorită minusculei Lumini primite de la forțele pure; această Lumină
este numită Ner Dakik (micuța lumânare). Fără această Lumină, forțele impure nu ar fi niciodată
capabile să existe sau să funcționeze – tentând omul cu plăcerile pe care le primește de la micuța
scânteie a Luminii ce a coborât de la purele Sfirot. De aceea, ultimul, cel mai de jos grad pur,
lasă să treacă o cantitate minusculă de Lumină Superioară, în jos, către forțele impure.
Fără sprijinul forțelor pure, forțele impure ar dispărea instantaneu. Apare o întrebare: cine are
nevoie ca ele să existe și pentru ce motiv? Evident că, forțele impure au fost create pe picior de
egalitate cu cele pure, de către Însuși Creatorul, pentru că nu există nici o altă putere înafară de
El, în întregul Univers.

A fost necesară crearea forțelor impure cu scopul de a le concentra într-o inormă dorință de a
primi plăcere, în imensul egoism. Sistemul lumilor impure ale ABYA servește ca un fel de
depozit al dorințelor de a primi plăcere, de la care, până la corectarea sa, omul poate lua din ce în
ce mai mult dorințe noi, astfel încât să le corecteze. De aceea, atașându-și forțele impure și
corectându-le, omul poate să urce treptat, din ce în ce mai sus, până la nivelul Creatorului. Pentru
acest scop, Creatorul a creat forțele impure și le susține prin intermediul sistemului celor pure
Sistemul impur al lumilor ABYA există la același nivel, paralel cu cel pur. Lumea noastră este
localizată sub aceste două sisteme spirituale. Lumea noastră mai este numită egoistă și impură,
dar forțele și dorințele sale sunt atât de nesemnificative, încât se află sub lumile impurelor ABYA.
Atunci când, cu ajutorul Cabalei, omul se ridică deasupra nivelului egoismului lumii noastre, el
intră în lumea pură Assiya. Și imediat dupa aceasta, lumea impură Assiya începe să-l influențeze,
tentându-l cu plăceri false. Depașind tentațiile lumii impure Assiya, omul urcă spiritual. Dar până
când omul nu se ridică deasupra dorințelor impure ale corpului său, ale lumii noastre, el nu va
începe să simtă sau să intre în lumile spirituale, pentru că el nu ar fi capabil să facă față forțelor
impure ce acționează acolo.

Spre deosebire de forțele ce acționează în lumea spirituală, omul în lumea noastră, este influențat
doar de forțe egoiste mici, numite „corpul” său, egoul său. Omul se poate opune acestor forțe și
poate câștiga sau pierde bătăliile duse. Dar chiar dacă este înfrânt, omul reține acea minusculă
scânteie de Lumină (Ner Dakik), care îi susține existența.

Rabbi Yehuda Ashlag dă următorul exemplu: munca omului în această lume este asemănătoare
scrisului pe o tablă de școală, pe care fiecare greșeală făcută, poate fi ștearsă fără ca cel care a
scris să fie rănit, acesta putând face corecturi și poate să scrie iar, până când el învață să scrie
corect. Doar atunci când învață să scrie corect, îi este permisa intrarea în lumea spirituală.
De aceea, lumea noastră este cea mai nesemnificativă dintre toate. Toși trebuie să înceapă aici și
toți sunt obligați să se întoarcă aici, să se renască iar și iar, pînă când trec granița dintre lumea
noastră și cea spirituală (sunt multe condiții suplimentare care îi sunt cerute sufletului pentru a nu
se mai întoarce în acestă lume, iar cei care merită, le vor înțelege).

De aceea, linia veticală, piciorul literei Kuf, coboară sub linia de scriere, ceea ce semnifica faptul
că Lumina coboară prin intermediul acestei litere, jos către forțele impure. Și nici o altă literă nu
mai coboară sub linia de demarcație, precum face litera Kuf.

Pentru ca forțele impure să existe (orice creatură, fie pură, fie impură, poate exista doar dacă
primește Lumină), ultimul, cel mai de jos grad al forțelor pure, coboară în forțele impure și le dă
Lumina necesară existenței lor și împlinirea rolului lor: pentru a atrage omul, cu plăcerile lor și
să-l convingă să acționeze în concordanță cu legea forțelor impure
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #73  
Vechi 26.11.2025, 06:53:24
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera tav pt. Ii

La început, piciorul stâng al literei Tav coboară deasemeni sub linia de scriere. Dar Creatorul a
văzut că forțele impure ar fi atunci conectate prea aproape de cele pure, astfel încât El a
restricționat această conexiune și a întors piciorul stâng al literei Tav înapoi la linia de scriere, la
nivelul forțelor pure.

Ca rezultat al acestei scurtări, piciorul stâng al lui Tav s-a dublat în grosime, ca și cum ar fi două
și nici o Lumină nu mai trece spre forțele impure. Din contră, devine chiar ca sigiliul Creatorului,
ținând forțele impure la necaz și prevenindu-le de la furtul Luminii Superioare, pentru că îndată
ce orice forță impură l-ar atinge, atunci ar muri instantaneu.

Și toată forța vieții, necesară susținerii forțelor impure, este transferată de Creator, prin
intermediul literei Kuf, deoarece, fiind prima literă a lui Malchut, este îndepărtată de ele: de
aceea, nu există frică sau risc ca legătura cu forțele impure să devină prea puternică.
Malchut este formată din doar patru litere de Sus în jos: Kuf, Reish, Shin și Tav. Kuf este prima,
Tav este ultima și dedesubt sunt forțele impure. De aceea, dacă ele primesc Lumina de care au
nevoie în concordanță cu gândul creației, de Kuf, cea mai depărtată literă de ele, forțele impure
nu au cum să „fure” mai multă Lumină decât Malchut, care este formată din patru litere și este
obligată să le-o dea.

Acesta este motivul pentru care această literă este numită Kuf, pentru a arăta că dă putere
sistemului impur al ABYA – un om fals (neexistent), precum o maimuță (Kof în ebraică) ce se
aseamăna cu o ființă umană.

Și care înșeală oamenii pretinzând a fi adevărată și care pretinde că drumul său conduce către
atingerea spiritualității, a Creatorului, Lishma, senzația de Creator. Totuși, forțele pure susțin că doar cu ajutorul Torei, omul poate atinge corectarea adecvată a proprietăților sale, astfel încât să
le unească cu Creatorul.

Și asta este ceea ce pretinde litera Tav: deoarece ea este sigiliul Creatorului pentru adevăr, ea stă
la sfîrșitul sistemului pur și nu permite forțelor impure să se lipească de cele pure și să se
pretindă că sunt pure. Acesta este motivul pentru care proprietățile sale merită să devină temelia
creerii lumii – astfel încât prin analizarea binelui și răului, a purității și impurității, locuitorii
acestei lumi sa fie siguri că prin atingerea proprietăților sale, ar putea să atingă scopul creerii lor
Cele patru litere Kuf-Reish-Shin-Tav formează cele patru Sfirot ale lui Malchut a lumii Atzilut:
Keter-Hochma-Bina-Tifferet, unde Tifferet e format din șase Sfiro – Hesed-Gevura-TifferetNetzah-Hod-Yesod. Dar când litera Kuf este singură, fără Reish-Shin-Tav, Tora, care radiază
către lumile BYA, strălucește deasemeni asupra forțelor impure și îngerul morții primește tăria de
a distruge tot ce trăiește. Acest stadiu este descris de litera Kuf. Dar când Malchut este corectată,
ea este descrisă de litera Hey, a cărei deosebire de litera Kuf constă în lungimea piciorului lui Kuf
(Malchut de Malchut).

Acest picior stâng lung, care transformă pe Hey în Kuf, indică faptul că Lumina coboară de la
forțele pure (Partzufim) la lumile impure ale BYA, forțele impure fiind asemănate cu moartea. Și
când Malchut se unește cu Bina și primește de la Bina, tăria de a urca și de a primi Lumina,
celelalte litere se alătură Malchut și ea atrage Lumina vieții de la Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #74  
Vechi 26.11.2025, 06:55:42
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera tav pt. Iii

În acest stadiu, piciorul stâng al lui Kuf este redus la jumătate, transformând pe Kuf în Tav, a
cărui picior stâng este de două ori mai subțire, datorită scurtării sale. Partea lui Malchut care
transferă Lumina către forțele impure, urcă acum de la ele și de aceea sunt două feluri de
Malchut: Miftacha (cheie) – partea care se unește cu Bina și Man’ula (lacăt) partea care urcă
înafara forțelor impure.

Aceste două părți ale lui Malchut se manifestă in moduri diferite: Miftacha – in mod deschis,
fățiș și Man’ula – în secret. Rezultă de aici, două căi de a aduce omul către corecție: calea bună a
Torei și calea suferinței.

Totuși, după ce Malchut își corectează proprietățile și se unește cu Bina, ea nu se mai desparte de
Bina, dar, datorită primirii Luminii de la ea, Malchut o răspândește peste lumi, iar forțele impure
își pierd tăria de a semăna moartea și de a conduce peste lume. Și când apare un caz în care un
păcătos trebuie să fie pedepsit, forțele impure trebuie ca întâi să primească permisiunea de a-l
pedepsi, pentru că fără această permisiune, se poate să nu reveleze Man’ula.
De aceea, după ce Malchut se unește cu Bina, corectându-și astfel proprietățile, forțele impure nu
mai sunt libere să conducă lumea, dec’t dacă li se permite. Motivul pentru acest lucru este că
litera Tet, ultima literă a lui Bina, care trimite Lumina vieții tuturor, cu ajutorul lui Miftacha.
După ce Malchut se unește cu Bina, ea devine Miftacha și nu părăsește această conexiune. În
consecință, forțele impure, piciorul literei Kuf, nu mai poate semăna moartea.

Ca urmare, trei locuri sunt formate:
(i) în care doar proprietățile Tet guvernează prin strălucirea cu Lumina vieții,
asupra acestei lumi:

(ii) întreaga lume după Malchut se unește cu Bina, definită ca Miftacha, când
litera Tet strălucește deasupra tuturor, dar permite pedepsirea păcătoșilor în concordanță cu
regula: „înaintezi către scop, fie prin calea Torei, fie prin calea suferinței”:

(iii) iadul, locul pedepsei eterne prin litera Kuf, în contrast cu primul loc, condus
de litera Tet, unde viața este etern prosperă.

Toate literele împreună cu toate proprietățile lor secrete, descrise de aceia care le înțeleg, sunt
amplasate în Templu. Toate lumile Superioare si inferioare, sunt create și funcționează în cadrul
propriilor legi-proprietăți, iar Numele Ceresc, numele Creatorului, HaVaYaH guvernează peste
toate.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #75  
Vechi 26.11.2025, 06:57:44
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera Tav Pt. IV

Mishkan (tabernacol) în Templu, a fost deasemeni descris cu ajutorul literelor, deoarece
constructorul său, Betzalel, a știut cum să unească literele care au format Cerul și pământul. Și
din moment ce a fost unicul posesor al acestei înțelepciuni, a fost însărcinat să construiască
sanctuarul.

Precum Creatorul l-a ales Sus pe Betzalel, tot astfel El a dorit să îl aleagă jos, după cum i-a spus
Sus lui Moshe: „Alege Betzalel.” Astfel încât, Moshe a spus oamenilor săi, jos: „Creatorul l-a
ales pe Betzalel.” Pentru că astfel a fost proprietatea numelui lui Betzalel (Be Tzel El) – „În
umbra Creatorului”.

Creatorul este numit ZA sau Sfira Tifferet în Partzuf ZA, care strălucește deasupra Sfirei Yesod,
numit Tzadik (cel drept). Betzalel este numit Yesod, care primește Lumina lui VAK – o Lumină
incompletă – de la Tifferet, stare care este numită „stînd în umbră” și care în schimb, strălucește
Malchut. De aceea, precum Tifferet, Sfira Yesod care transferă Lumina, deasemeni e formată din
șase Sfirot: Hesed-Gevura-Tifferet-Netzah-Hod-Yesod.

Numele literei Tav, „adevăr”, indică faptul că pentru a atinge nivelul său, gradul său, omul
trebuie sa dobîndească proprietățile adevărului. De aceea, litera Tav pretinde că, cu proprietățile
sale, omul poate pe deplin să analizeze binele și răul, să renunțe la dorințele sale impure care
sunt false și pe măsură ce renunță la ele, atrage mai aproape dorințele pure (forțe) și astfel este
sigur că va atinge scopul creației – corectarea tuturor dorințelor sale (Gmar Tikkun, sfârșitul
corecției).

Aceasta poate fi spus astfel: „Creatorul este aproape doar de aceia care cu adevărat Îi cer
ajutorul”. Pentru că doar cu ajutorul Lui, omul poate atinge corectarea și elevarea spirituală.
Totuși, acest ajutor vine doar pentru aceia care într-adevăr îl cer. Îndată ce omul este capabil să
plângă cu toată inima pentru ajutorul Creatorului, el îl primește instantaneu. Și dacă el nu
primește un răspuns de la Creator – este un semn că cererea lui nu este încă completă, că încă nu
și-a realizat total natura sa egoistă și proprietățile lipsite de valoare, încă nu a simți cu adevărat
neajutorarea sa și incapacitatea de a-și corecta singur proprietățile. Acesta este motivul pentru care Tav era sigură că îndată ce omul îi dobândește proprietățile adevărului, el va fi capabil sa
atingă scopul.

Dar Creatorul i-a răspuns că nu merită să devină temelia creației, pentru că forțele judecății ce ar
răsări din ea, ar fi atât de puternice încât și cei mai drepți dintre drepți, care au împlinit întreaga
Tora, de la Aleph până la Tav (de la A la Z) și au atins proprietățile adevărului, vor fi cu toate
acestea pedepsiți de ea, pentru că ei încă nu au distrus toți păcătoșii, după cum este scris în
Talmud (Shabbat, 55).

În plus, Creatorul îi respinge cererea, pentru ca deasemeni este sigiliul morții, din moment ce ea
aduce moarte acestei lumi. Pentru că omul este constrâns să moară, deoarece a falsificat sigiliul
său și l-a ademenit pe Adam în înțelegerea sa despre Copacul Cunoașterii. Acesta este motivul
pentru care lumea nu poate exista cu proprietățile sale.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #76  
Vechi 26.11.2025, 07:12:32
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera Shin

24. Litera Shin a apărut înaintea Creatorului și a spus: „Făuritor al lumii, ar fi bine ca
lumea să fie creată cu mine, pentru că propriul Tău nume, Shadday, începe cu mine”.
Creatorul a răspuns: „Ești bună, arătoasă și loială, dar din moment ce literele
(proprietățile) Sheker (falsitate) te-au luat să fii cu ele, Eu nu pot crea lumea cu
proprietățile tale, pentru că SheKeR (falsitatea) există, doar pentru că literele Kuf și Reish
te-au luat cu ele”.

Malchut e formată din zece Sfirot și are două capete:
1) Dacă are doar proprietățile sale, ea conțime toate cele zece Sfirot, de la Keter de Malchut la
Malchut de Malchut. În acest caz, ea restricționează ferm difuzia Luminii și este desemnată de
litera Tav;

2) Dacă Ima-Bina a lumii Atzilut umple Malchut cu Lumina sa, Partzuf Malchut nu se termină
în Sfira Malchut, ci în Sfira Yesod, și este descrisă de litera Shin.
Cele trei vârfuri ale literei Shin, sunt numite coroana sa și semnifică Lumina lui Bina, Ohr
Hassadim (Lumina milei, a compasiunii), care coboară de la Partzuf Ima-Bina, în Partzuf
Malchut. Această Lumină a lui Bina, Ohr Hassadim (Lumina milei), crează proprietăți altruiste
noi, în Malchut, intentții altruiste de a primi Lumina de dragul Creatorului, după care Partzuf
Malchut poate primi Ohr Hochma (Lumina Înțelepciunii) de la ZA (Talmud, Sanhedrin, 22).
Când sunt așa unite, ZA și Malchut sunt numite „soț și soție”, iar Lumina pe care Malchut o
primește de la ZA, este numită „100 de binecuvântări”.

Acest nou capăt al Partzuf Malchut în Sfira Yesod în loc de a fi în Sfira Malchut este numit
Yesod de Nukva sau „punctul central al existenței”, deoarece tot ce există în lume, își are originea
din aici și exită mulțimită lui. Partzuf Malchut este suma tuturor creaturilor și noi suntem toți, părți ale sale. Toate lumile și toți locuitorii lor, constituie variate părți ale Partzuf Malchut al
lumii Atzilut.

Fiecare Partzuf Superior, este considerat a fi Creatorul Partzuf-urilor sale inferioare adiacente,
pentru că cel din urmă își are originea (se naște) de aici. De aceea, în raport cu toate creturile,
Zeir Anpin a lumii Atzilut este considerat și numit „Creatorul”, Creatorul nostru.
Și precum Tav, litera Shin este numită „adevăr” și „sigiliul Creatorului”, pentru că un sigiliu
semnifică sfârșitul unui obiect spiritual – Partzuf, precum un sigiliu fixat la sfârșitul unei litere,
scrisă în numele Creatorului. Sigiliul Creatorului este similar cu El Însiși; de aceea sigiliul este
numit semnul adevărului, pentru că doar prezența unui sigiliu conferă literei forța adevărului și
confirmă veridicitatea conținutului său.

Totuși, semnificația literei Shin este mai mare decât a literei Tav, deoarece Shin este prima literă
a cuvântului Shadday, unul din numele – proprietăți ale Creatorului, desemnând Puterea Sa, prin
care El a spus „Dai” (destul) creației – să se oprească și să nu mai coboare (Talmud, Hagigah,
12) – să nu mai coboare sub litera Shin.

Aceasta revelează faptul că lumea și locuitorii săi, pot doar sa existe cu ajutorul Shin, mulțumită
proprietăților sale care restricționează difuzia Luminii. Creatorul a spus: „Oprește-te Creatură, la
litera Shin, și nu te răspândi către litera Tav,” pentru că dacă Lumina s-ar raspândi către Tav,
forțele impure ar primi o asemenea tărie, încât omul nu ar avea nici o speranță de a scăpa de ele
și de a dobândi proprietățile altruiste. Acesta este cauza pentru care, punctul de final Shin, este
numit „punctul central al existenței”.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #77  
Vechi 26.11.2025, 07:14:11
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera Shin Partea II

De aceea, după ce litera Shin a văzut că Creatorul a refuzat litera Tav, exact pentru că terminarea
difuziei Luminii Tav creează condții pentru corecția lumii, care sunt prea deificile pentru om de
îndeplinit, litera Shin a pretins că proprietățile lui Shadday sunt potrivite pentru crearea lumii și a
fost sigură că Creatorul ar fi ales-o – i-ar fi ales proprietățile – ca temelie a creației, pentru că
poseda toate avantajele care îi lipseau lui Tav, acestea fiind motivul refuzului Creatorului.

Și deasemeni are avantajul lui Tav: este sigiliul Creatorului – adevărul. Mai mult, are un avantaj
adițional: este numită prin numele Shadday, noul capăt al lui Malchut pentru locuitorii lumii, în
loc să fie capăt prin proprietățile literei Tav. Bazându-se pe toate acestea, litera Shin a găsit tăria
și curajul de a apărea în fața Creatorului, cu propunerea de a creea lumea cu ea.

Dar Creatorul i-a răspuns că exact datorită avantajelor suplimentare ale literei Shin, în
comparație cu cele ale literei Tav, forțele impure opuse, sunt întărite. Pentru fiecare literă (forțe
pure spirituale sau proprietăți) este o forță impură ce i se opune (dorință egoist), după cum este
scris: „Creatorul le-a făcut opuse una alteia” (Kohelet, 7:14).

Întărirea forțelor impure, din proprietățile literei Shin, are loc ca rezultat al proprietăților sale ce
se unesc cu proprietățile impure ale falsității, falsificând puritatea spirituală a literelor Kuf și
Reish: falsitatea nu ar fi capabilă să existe în lume, pentru că ar fi imediat recunoscită, dacă
literele Kuf și Reish nu ar fi pus-o pe Shin în capul cuvântului SheKeR (minciună). Și atunci adevărul stă în capul cuvântului ce desemnează proprietatea de falsitate, tendința naturală a
omului de a greși.

Sunt două surse ale forțelor impure: prima este o mică luminiscență (Ner Dakik), pe care însăși
forța pură (Creatorul) o trimite către forțele impure (dorințe), astfel încât să le susțină. Totuși,
acestea sunt forțe mici – înălțimea lor nu este mare, pentru că ele primesc doar o minusculă
luminiscență, suficientă doar să le susțină viața.

Această mică luminiscență coboarî în forțele impure de la litera Kuf, ceea ce face ca aceste forțe
impure să devină similare omului în lumile BYA, precum o maimuță în comparațue cu o ființă
umană, după cum se spune: „Creatorul le-a făcut opuse una alteia” (Kohelet, 7:14).

A doua sursă a forțelor impure apare din căderea spirituală a celor de jos: ca rezultat al acțiunilor
egoiste ale omului, Lumina trece de la sistemul forțelor pure la cel al forțelor impure. Și prima
transgresiune este păcatul lui Adam, prin care sistemul forțelor impure și-a asumat o formațiune
identică cu cea a sistemului forțelor pure, plasându-se în opoziție, paralel cu acesta. Ca rezultat,
ABYA impure, au apărut opuse celor pure.

A doua sursă a forțelor impure este litera Reish, care ne indică faptul că forțele impure apar și se
atașează forțelor pure, chiar sus în nivelul lui of Bina de Malchut, descris de litera Dalet.
Dupa cum a fost menționat anterior, cele douăzeci și două de litere ale Partzuf Malchut a lumii
Atzilut sunt împărțite în trei grupuri de litere: unitățile în Bina, zecile în ZA și sutele în Malchut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #78  
Vechi 26.11.2025, 08:05:26
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Implicit Litera Shin Partea III

Literele Aleph-Bet-Gimel corespund Sfirot Keter-Hochma-Bina, numite ,,capul" unui obiect spiritual (Partzuf). Literele de la Dalet la Tet, se referă la corpul Partzuf-ului.

Corpul primește doar ce coboară în el de la cap. De aceea, Dalet, prima litera a corpului, prin intermediul căreia corpul primește Lumină de la cap, este numită Dalah ve Aniyah (umilă și nevoiașă). Dalet primește doar ceea ce Gimel îi dă. Din moment ce Gimel conține Lumina lui Hassadim, atunci aceasta este ceea ce coboară in Dalet.

Totuși, opusă lui Malchut cea pură (altruistă), stă Malchut cea impură, care este mândră și nu dorește să primească Lumina de la Gimel și să bazeze pe ea. În schimb, ea amplifică dorința de a fi capul și astfel creează unghiul ascuțit al lui Dalet. Aceasta indică faptul că Ohr Hassadim dispare, transformându-se în litera Reish, care se scrie precum se pronunță - cu doua litere: Reish și Shin.

Adevărata contopire a purelor ZA și Malchut este numită ECHaD (unu) și este formată din literele Aleph, Chet si Dalet, pentru ca literele de la Aleph la Chet sunt cele nouă Sfirot ale ZA. El trece Lumina de la Gimel de Bina la Gimel de Malchut, și astfel Malchut este umplută cu Lumina lui Hassadim, de aceea căpătând Dalet un unghi drept. Ca rezultat al acestui lucru, ZA si Malchut devin unul.

Când cei de jos (oamenii) păcătuiesc in acțiunile lor (intenții), ei dau impurei Malchut tăria de a se alipi celei pure - Dalet, pentru a șterge unghiul ascuțit al Luminii lui Hassadim și a o transforma in litera Reish. Deci, cuvântul Echad (unu) devine Acher (altul, strain): Aleph-Chet-Dalet ale cuvântului Echad sunt transformate in Aleph-Cet-Reish ale cuvântului Acher, pentru ca in locul conexiunii cu Creatorul, are loc o conexiune cu altele, cu forțele impure, ,,Elokim Acherim" (alți zei), care se lipesc de ZA și Malchut a lumii pure Atzilut.

Aceasta face ca literele Kuf și Reish sa distorsioneze sigiliul Creatorului (Shin), litera adevărului. Ca rezultat, Yesod de Malchut, care primește de la Yesod de ZA, se alipeste sursei impure in locul celei pure, pentru ca un nou Yesod al impurei Malchut a fost format cu ajutorul literei Shin.

De aici, forțele impure se dezvolta in sus pana la Sfirot cu un cap si un corp, in timp ce Shin devine sursa tuturor celor părăsiți, deoarece distrugerea puritatii naște impuritate. Si din această se naște sistemul lumilor impure ABYA ale omului impur.

Deci, am învățat cum literele Kuf si Reish au devenit cele doua surse ale nașterii și dezvoltării forțelor impure. Si din moment ce forțele impure pretind ca sunt pure, ele se numesc false, litere contrafăcute, a căror scop este de a anihila sistemul forțelor pure si unitatea lor cu Creatorul, astfel încât ele sa se falsifice prin devastarea forțelor pure.

Nașterea forțelor impure din distrugerea celor pure, este posibila datorită literei Shin, Yesod de Malchut, care se alătură forțelor impure ca rezultat al falsificarii literei Reish înafara lui Dalet. De aceea, Echad se transformă în Acher și sistemul forțelor impure (Elokim Acherim, alți zei) este creat.

Și dacă literele Kuf și Reish nu ar fi capturat litera Shin, un asemenea enorm sistem al forțelor impure, capabil să mintă și să falsifice totul în ochii omului, nu ar fi luat ființă.

De aceea, Creatorul a răspuns literei Shin: ,,Deși ești bună, vei sta la capul cuvântului Sheker (falsitate) împreună cu literele Kuf si Reish. Într-adevăr, după capturarea ta, ele vor fi capabile cu puterea ta, să creeze un întreg sistem al forțelor impure, al falsității și al imitării. De aceea, nu pot crea lumea cu proprietățile tale, din moment ce există un sistem impur opus ție și este imposibil de a atinge scopul Creației cu tine".
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
Răspunde