![]() |
![]() |
|
|
|
#61
|
||||
|
||||
|
Toate lumile își au originea aici, în Malchut. Nu există nici măcar o singură proprietate în lume,
care să nu fie inclusă în Malchut. Fiecare proprietate a lui Malchut, fiecare creatură (pentru că toate creaturile sunt părți ale sale) este descrisă de proprietatea ce o deosebește de celelalte, printr-un set unic de litere – proprietăți care îi formează numele. Malchut este numită Shechina (Divinitate), deoarece este umplută cu Lumină, Shochen (Locuitor – Creatorul). Creatorul este numit Shochen când Malchut Îl simte astfel, în ea. Dacă omul, fiind parte a lui Malchut, se purifică de egoism, parțial sau complet și prin aceasta își umple dorințele cu Lumină (Creatorul), el devine parte a lui Shechina. Malchut e formată din patru părți care sunt numite de proprietățile lor (numite deasemeni, fețe): fața unui leu, fața unui bou, fața unui vultur și fața unui om. Alternativ, Malchut este asemănată cu un nucelu spiritual, înconjurat de patru coji, ce corespund celo patru Klipot (forțe impure): Ruach Se’ara (Vânt de furtună), Anan Gadol (MareleNor), Esh Mitlakachat (Flacăra aprinsă) și Noga (Radianță). Cabala poate descrie acțiuni spirituale, fie ca nume de Sfirot și Partzufim, fie ca numele HaVaYaH, EKYEH, și așa mai departe, cu umplerile lor și Gimatriot (plural pentru Gematria – valoarea numerică). Deși celmai frecvent folosit limbaj este cel al Sfirot și Partzufim, câteodată limbajul lui HaVaYaH cu împlinirile sale, pot fi deasemeni aplicate, chiar și în paralel sau simultan cu primul. Cei mai muți termeni cabalistici sunt compuși: Maatzil (Creatorul) vine de la cuvântul Tzel (umbră), precum Creatura se ivește din ascunderea Creatorului, din restricțiile Sale. Un alt nume pentru Creator este Boreh (combinația lui Bo – vino și Re’eh – vezi). Un nume denotă o atingere. Dupa atingerea unui obiect, omul îi dă un nume. În mod similar, omul dă un nume Creatorului, în concordanță cu proprietatea pe care o atinge, depinzând de modul în care Îl simte pe Creator. Există multe nume ale Creatorului, bazate pe proprietățile Sale. De exemplu, numele Creatorului EMET – „Adevăr”, se bazează pe simțirea Luminii Sale în interiorul unui Partzuf. Mai jos sunt nume ale Creatorului, care corespund numelor Sfirot: – Keter: Aleph-Hey-Yod-Hey (EKYEH) • – Hochma: Yod-Hey (YA) • – Bina: HaVaYaH cu punctuația Segol-Holam-Hirik, ca Elokim: Yod (Yod-Vav-Dalet) - Hey (Hey-Yod) – Vav (Vav-Aleph-Vav) - Hey (Hey-Yod). • – Hesed: Aleph-Lamed = EL (pronunțat KEL) • – Gevura: Aleph-Lamed-Hey-Yod-Mem (ELOKIM) • – Tifferet: Yod-Hey-Vav-Hey (HaVaYaH fără punctuație) • – Netzah: HaVaYaH TZEVAOT. • – Hod: ELOKIM TZEVAOT• – Yesod: Shin-Dalet-Yod = SHADDAY • – Malchut: ADONAY (pronunțat ADNI)
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#62
|
||||
|
||||
|
Unirea celor două lumi, cea Superioară și cea inferioară, este descrisă de cuvintele HaVaYaHADNI, implicând ascensiunea lui Malchut-ADNI până la nivelul lui Bina-HaVaYaH cu
punctuația lui Elokim. Numele ZA de HaVaYaH vine de la linia dreaptă (Hesed), iar numele ADNI, de la linia stângă (Gevura). Uniunea celor două linii, formează linia de mijloc, unde Lumina lui Hochma strălucește datorită prezenței Luminii lui Hassadim de la linia dreaptă. Un asemenea stadiu este descris de o combinație de două nume HaVaYaH-ADNI: YOD-Aleph-HEY-Dalet-VAV-Nun-HEY-Yod. Unirea (Zivug) lui ZA cu a sa Nukva este descrisă prin amestecarea celor două nume. HaVaYaH-ADNI: Yod-Aleph-Hey-Dalet-Vav-Nun-Hey-Yod. Yod deschis, indică Lumina lui Hochma în ZA, Yod la final se referă la trecerea acestei Lumini la Nukva. Ca rezultat al celei de a doua restricții, Malchut a urcat la Bina și guvernează Bina și ZA cu dorința ei. Din moment ce este imposibil să primească Lumina lui Hochma în cele trei Sfirot – Bina, ZA și Malchut, care sunt dominate de dorința egoistă a lui Malchut, Lumina lui Hochma este absentă în Partzuf și doar Lumina lui Hassadim este prezentă. Aceasta situație este descrisă în următorul mod: litera Yod pătrunde cuvântul lumină (Ohr conține literele Aleph-Vav-Reish, semnificând Lumina lui Hochma) și formează cuvântul Avir (aer, conținând literele Aleph-Vav-Yod-Reish), ce semnifică Lumina lui Hassadim. Dacă Partzuf se întoarce la stadiul Gadlut, litera Yod iese și este reumplută cu Lumina lui Hochma. În consecință, Avir (aer) devine Ohr (Lumină). HaVaYaH neumplut, descrie Partzuf Keter. HaVaYaH cu umplerea lui AB (72) descrie Partzuf Hochma (AA). HaVaYaH cu umplerea lui SAG (63) desemnează Partzuf Bina (AVI). Împreună, aceste trei HaVaYaH formează MB (42) litere – numele sacru al Luminii care corectează sufletele prin influența sa asupra Kli-ului – ecranul. Tot ceea ce a fost creat, este dorința de a primi plăcere, dorință pe care o numim „creatură”. Doar această dorință a fost creată și nimic altceva. Toate lumile și tot ceea ce le populează, lumea noastră cu tot ce este în ea, sunt doar grade ale dorinței de a primi plăcere. Intensitatea dorinței îi determină locul în lumea spirituală, unde toată creația și lumea noastră – ca cel mai de jos punct – sunt localizate. Locul actual al omului (lumea, gradul său spiritual) determină tipul particular de plăcere pe care o dorește și cum alege el să se bucure. Pentru ca creatura să se ivească din Creator, Lumina ce emană din El trebuie să coboare prin intermediul a patru stadii, în timp ce al cincilea stadiu deja se percepe ca fiind o dorință separată și independentă (de Creator), de a se bucura exact de Lumina ce emană de la El.După ce apare din Creator – un rezultat al emanației secvențiale a Luminii Sale – dorința de a primi plăcere (Kli - vas) este formată deasemeni din cinci părți descrise de literele: vârful lui Yod, Yod, Hey, Vav, Hey. Aceste cinci părți (patru litere) au denumit numele Creatorului, HaVaYaH, deoarece Kli-ul dă Creatorului un nume, în concordanță cu modul în care Îl simte, în funcție de cum simte Lumina ce îl umple. Lumina ce umple Kli-ul, se numeste „umplere”. Kli-ul creat de către Creator, este împărțit în cinci pîrți, numite „lumi”. Fiecare lume este în schimb, divizată în alte cinci părți, numite Partzufim (fețe). Atunci, fiecare Partzuf (singular pentru Partzufim) e format din cinci părți numite Sfirot. În total, sunt 5 x 5 x 5 = 125 obiecte spirituale sau grade, de la cel mai de jos grad și până la Însuși Creatorul. Fiecare Partzuf e format din cinci părți (Sfirot), descrise de un punct și patru litere: Keter-dot + Hochma-Yod + Bina-Hey + ZA-Vav + Malchut-Hey = HaVaYaH. Diferența între fiecare dintre cele 125 Partzufim stă în tipul de Lumină care le umple, în timp ce inima Kli-ului, literele HaVaYaH, rămân la fel. O dorință nu poate să apară până când Lumina Creatorului nu a trecut anterior prin cele cinci stadii; doar al cincilea stadiu este considerat o naștere a noii creații (dorință). Întregul univers (toate lumile) nu este altceva decât cele zece Sfirot sau numele Creatorului, HaVaYaH.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#63
|
||||
|
||||
|
O umplere a lui HaVaYaH cu Lumină, este numită ca revelație. De aceea, literele ies la iveală din
stadiul de ascundere, atunci când nu sunt umplute. În total sunt cinci Partzufim: Keter (Galgalta), AB, SAG, MA și BON. Primul – Partzuf Keter – este cel principal și sursa tuturor celelalte. Cele zece Sfirot ale sale, sunt HaVaYaH cel neted și fiecare din cele patru litere ale lui HaVaYaH vine înafară, revelând un nou Partzuf care o îmbracă. Și atunci, înafara Partzuf-ului Keter-Galgalta, din litera Yod vine Partzuf Hochma (AB), din litera Hey – Partzuf Bina (SAG), din litera Vav – Partzuf ZA (MA) și din litera Hey – Partzuf Malchut (BON). Deci Partzuf Keter este descris de is HaVaYaH cel neted și Partzufim ce îț îmbracă sunt descrise de HaVaYaH cel umplut. Însemnarea lui HaVaYaH cu Lumina ce îl umple, este Miluy (umplere). Pentru a fi conciși când numim un Partzuf, a fost introdusă noțiunea de Gematria. Gematria ieste valoarea numerică a Luminii ce Partzuf-ul. Înțelepciunea (Hochma) este numită (Heshbon), Gematria. O calculație este făcută doar într-un loc în care Lumina este primită i) o calculație preliminară este făcută, în legătură cu cantitatea de Lumină pe Partzuf o poate primi de dragul Creatorului; (ii) Lumina este primită în concordanță cu calculația; (iii) calcularea cantității primite, numită Miluy, Gematria. Malchut nu poate primi Lumina lui Hochma fără Lumina lui Hassadim și cu această ocazie, Hochma nu poate străluci în ea. Atunci Malchut se înalță la Bina și devine precum un embrion în interiorul ei, prin care ea primește linia dreaptă – Hassadim. În momentul aderării stadiilor trecute și actuale, Malchut primește Hochma în Hassadim și Lumina lui Hochma strălucește în ea. Toate aceste acțiuni ale lui Malchut sunt acompaniate de calculații, numite Gimatriot. Gematria (valoarea numerică) a Partzuf-ului neumplut cu Lumină, Gematria lui HaVaYaH cel gol, este următoarea: HaVaYaH = Yod + Hey + Vav + Hey = 10 + 5 + 6 + 5 = 26. Gematria unui HaVaYaH umplut, este formată prin umplerea fiecărei litere; în ebraică, fiecare literă are un nume întreg: A-Aleph, B-Bet, etc.. De aceea, sunt patru feluri de umpleri în HaVaYaH: 1) AB, 2) SAG, 3) MA 4) BON. 1) HaVaYaH cu umplerea lui AB: Yod: Yod + Vav + Dalet = 10 + 6 + 4 = 20 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 Vav: Vav + Yod + Vav = 6 + 10 + 6 = 22 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 În total: 20 + 15 + 22 + 15 = 72 = AB, unde „A” desemnează litera Ayin = 70 și nu Aleph = 1. HaVaYaH umplut cu această Lumină, este numit Partzuf AB (Partzuf Hochma), deoarece litera Yod cu umplerea sa, semnifică Lumina înțelepciunii, Ohr Hochma. O asemenea umplere este numită „HaVaYaH cu umplerea lui Yod.” 2) HaVaYaH cu umplerea lui SAG: Partzuf care este umplut cu Lumina milei, Ohr Hassadim, este numit SAG, deoarece Gematria sa este următoarea:SAG = Samech (60) + Gimel (3) = 63: Yod: Yod + Vav + Dalet = 10 + 6 + 4 = 20 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 Vav: Vav + Aleph + Vav = 6 + 1 + 6 = 13 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 În total: 20 + 15 + 13 + 15 = 63 = Samech + Gimel = SAG Dacă Kelim și umplerile lor, își au originea în prima restricție, litera Yod este prezentă în umplerea lui HaVaYaH. Și dacă Kelim sunt umplute cu Lumina celei de a doua restricție, atunci litera Aleph, este prezentă în umplerea lui HaVaYaH. Diferența dintre Gimatriot de AB și SAG stă în umplerea literei Vav: Gematria lui Vav în Partzuf AB este douăzeci și doi (din umplerea lui Ohr Hochma), în timp ce Gematria lui Vav în Partzuf SAG este treisprezece (din umplerea lui Ohr Hassadim). Din cele menționate anterior, este clar că Partzuf AB își are originea în prima restricție, în timp ce litera Vav (ZA) în Partzuf SAG își are originea în cea de a doua restricție. 3) HaVaYaH with the filling of MA: Yod: Yod + Vav + Dalet = 20 Hey: Hey + Aleph = 6 Vav: Vav + Aleph + Vav = 13 Hey: Hey + Aleph = 6 O astfel de umplere a lui HaVaYaH este numită 20 + 6 + 13 + 6 = 45 = Mem (40) + Hey (5) = MA (litera Hey este pronunțată ca „ah”). 4) HaVaYaH cu umplerea lui BON: Yod: Yod + Vav + Dalet = 20 Hey: Hey + Hey = 10 Vav: Vav + Vav = 12 Hey: Hey + Hey = 10 O asemenea umplere a lui HaVaYaH este numită 20 + 10 + 12 + 10 = 52 = Nun (50) + Bet (2), pronunțat ca BON pentru o articulare mai bună. Aceasta este Gematria lui Partzuf Malchut și este echivalentă cu de două ori valoarea neumplutului HaVaYaH: HaVaYaH = 26, and 26 x 2 = 52 = MA. Partzuf Malchut nu poate primi Lumina Creatorului, datorită absenței unui ecran. În schimb, poate doar primi pasiv, ceea ce îi dă Partzuf ZA. De aceea, dublul douăzeci și șase, indică asta, indiferent de ceea ce vine la Malchut de la ZA. De la cele patru feluri de HaVaYaH, este evident că rădăcina creației nu este nici Partzuf Hochma și nici Bina, ci doar ZA, deoarece este primul Partzuf construit pe cea de a doua restricție. Cele zece Sefirot proimordiale, sunt localizate în Partzuf Keter, în timp ce Partzufim AB, SAG, MA și BON sunt ramuri ce răsar din primul Partzuf. Totuși, când Lumina se răspândește în Partzuf, el conține cinci Lumini interioare NRNHY și cinci Lumini exterioare. Cele cinci Lumini exterioare ale lui Bina ies afară din urechea dreaptă, iar cele cinci Lumini interioare ale lui Bina ies din stânga. Cele cinci Lumini exterioare ale lui ZA ies din nara dreaptă, iar cele cinci Lumini interioare ale lui ZA ies din stânga. Din moment ce cele două Malchuyot (plural pentru Malchut) sunt depărtate una față de cealaltă, ca o ramură în lumea noastră, gaurile urechilor omului fiind deasemeni separate și distanțate. Cele două nări sunt separate de o distanță mică, în timp ce cele cinci Lumini, interioare si exterioare, ale Luminii comune a lui Peh (gură) ies afară prin aceeași deschidere. De aceea, pe măsură ce ies din gură, se ciocnesc și seîmpletesc, iar ca rezultat al coliziunii lor, literele (Kelim) se nasc . Deoarece douăzeci și două de litere își au originea în Bina-SAG = Samech + Gimel = 60 + 3 = 63, deschiderera prin care ele ies afară se numește 63 + 22 = 85 = Pey + Hey = PeH (gură). Literele ies din Peh a ZA, pentru că Yesod de Ima este localizat aici. Am primit întreaga Tora, toată cunoașterea despre lumile spirituale, de la Marii noștri Patriarhi, care s-au ridicat spiritual deasupra lumii noastre, au simțit Lumile Superioare și le-au descris pentru noi. Astfel noi am primit toată Tora – atât părțile scrise cât și cele orale. Nu ne putem imagina lumea spirituală, deoarece organele noastre senzoriale nu o pot detecta. De aceea, descrierea obiectelor și conceptelor, este înca neaccesibila pentru noi, iar pentru acest lucru, cabaliștii au folosit diverse tehnici și limbaje. Întreaga Tora vorbește doar despre creația, guvernarea și corectarea lumii; niciodata despre istorie, geografie sau orice altceva. După cum este spus în Tora, aceasta cuprinde nume sacre, care sunt manifestări ale Creatorului, grade și metode ale atingerii Acestuia
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#64
|
||||
|
||||
|
Cabaliștii, aceia care s-au înălțat la lumea spirituală și astfel au stabilit contactul direct cu
Creatorul, ne-au transmis această informație, folosind patru limbaje: 1. Limbaj al TaNaKh (Torah – Pentateuch, Nevi’im – Profeți, Ketuvim – Scrieri/Hagiographa). Acesta este limbajul Torei scrise. 2. Limbaj al legilor.3. Limbaj al legendelor. 4. Limbaj al Sefirot și Partzufim – Limbajul Cabalei. Toate aceste limbaje vorbesc despre același lucru – atingerea Creatorului de către noi, cei care trăim în această lume. Pentru că acesta este sngurul scop al creației noastre și în concordanâă cu planul Creatorului, trebuie să ne devotăm toate abilitățile fizice, mentale și spirituale, acestui lucru. Și dacă am aspira doar la asta, atunci ne-am folosi limbajul doar pentru acest scop. La urma urmelor, tot ceea ce ne-a fost dat, este doar pentru împlinirea acestui scop exclusiv – atingerea senzației Creatorului, în timp ce ne aflăm încă în această viață. Și acesta este motivul pentru care prima limba stăpânită de omenire, a fost ebraica. Totuși, pe măsura ce s-a distanțat de împlinirea misiunii ei, omenirea a conceput și alte limbi. Toate celelalte limbi ale lumii, au deasemeni semnificația lor interioară, dar din moment ce alfabetul acestora nu ne-a fost revelat de către cabaliști, noi studiem forțele spirituale descriseîn alfabetul ebraic, sursa tuturor celorlalte. Fiecare Partzuf este împărțit în două părți: dreapta și stânga. Partea dreaptă e formată din Ramach = Reish – Mem – Chet = 248 părți (organe) umplute cu Lumina lui Hassadim; și partea stângă e formată din Shasah = Shin – Samech – Hey = 365 părți (tendoane) umplute cu Lumina lui Hochma. ZA este numit o „voce”; în general el este Lumina lui Hassadim. Dar când el se unește cu Malchut, numit „vorbire”, Malchut primește Lumina lui Hassadim cu Hochma de la ZA și de aceea „limbajul” este format. Cele șapte Sfirot primare ale ZA, sunt numite „Șapte Ceruri”. Cele șaptezeci și două de nume ale lui ZA își au originea în cele 70 (7 x 10) Sfirot ale lui ZA. ZA însuși este numit „Cer”, iar Malchut este numită „pământ”. Sfirot ale ZA sunt deasemeni numite Ruach, datorită Luminii lui Ruach din ele, care urcă la Bina (urechi) și se transformă în sunet: Hochma în urechea stângă și Hassadim în cea dreaptă.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#65
|
||||
|
||||
|
Există o diferență între limbă și alfabet, precum în lumea noastră sunt oameni care vorbesc, dar
nu pot citi sau scrie. Limba vorbită cea mai veche, este cea a TaNaKh, care datează din vremea lui Adam. Limbajul legilor își are originea din aceasta și a fost urmat de limbajul legendelor. Toate aceste limbaje combinate și fiecare luat separat, sunt folosite în scripturile noastre sfinte. Limbajul Cabalei este ultimul care s-a dezvoltat. Este limbajul cel mai dificil, deoarece înțelegerea sa adecvată necesită simțirea categoriilor spirituale despre care acest limbaj vorbește. Cabala este deasemeni cel mai precis limbaj dintre toate. Este singurul limbaj care poate interpreta cu acuratețe toate informațiile spirituale. Totuși, doar prin studiul direct cu un învățătpr cabalist, un student îl poate învăța și îi poate înțelege informația. Și deoarece timp de multe generații, au fost doar câțiva cabaliști neconectați unul cu celălalt, limbajul Cabalei a fost ultimul care s-a dezvoltat. Chiar și astăzi, el poate fi „învățat” doar de la un învățător cabalist. La început, cabaliștii au cifrat cunoașterea lor spirituală asupra lumii spirituale ca litere, ale căror principii au reflectat relațiile dintre forțele spirituale. Cu alte cuvinte, fiecare grad spiritual este caracterizat de o relație unică între forțele spirituale. Atribuind fiecărei proprietate spirituală un anumit simbol, omul poate descrie interdependența, și în general rezultatul uniunii forțelor spirituale cu fiecare grad, cu alte cuvinte, cu esența sa. De aceea, cabaliștii au creat cele douăzeci și două delitere ale alfabetului ebraic. Zohar acordă multă atenție analizării conexiunii dintre litere, ceea ce ajută studentul să sintetizeze cunoașterea sa și să găsească noi căi pentru descoperirea forțelor spirituale și a acțiunilor lor interioare. Precum scrie strămoșul nostru Avraham în Cartea Creației (Sefer Yetzira), literele reprezintă pietrele din care forma cuvântului este construită. După cum spun înțelepții noștri, lumea a fost creată cu literele „limbajului sacru”, fiecare literă reprezentând o anumită forță sfântă, spirituală, a creației. Proprietățile acestei forțe sunt reflectate în conturul literei, în importanța sa raportată la celelalte litere, în potențialul său de combinare cu celelalte, în potențialul semnelor de punctuație, în valoarea sa numerică (Gematria) și în schimbările sale. Totuși, aceasta se referă dar la literele separate și la conbinațiile lor. Exiotsă deasemeni reguli clare care ne permit să determinăm proprietățile forțelor spirituale, nu de la litere, ci de la cuvintele întregi. Mai mult, adesea putem înlocui litere sau chiar părți dintr-un cuvânt, cu unele similare. Limbajul în sine, rădăcinile cuvintelor sale, indică proprietățile obiectelor spirituale despre care vorbește. De exemplu, Adam își are originea în Adama – pământ, care subliniază insignifianța sa, și în cuvântul Adameh – similar (cu Cel Superior), care subliniază gloria sa. Numele Yaakov vine de la cuvântul Ekev –a obține în (Esau). Sunt multe astfel de exemple în Tora, deoarece totul este numit după rădăcina sa, ca și după numele predecesorului (părintelui) său care îl patronează. Îndată ce am stabilit că anumite combinații ale literelor (Kelim, limbaj al literelor) pot fi folosite în locul limbajului Sfirot și Partzufim când descriu acțiuni spirituale, întreaga înfățișare a lumilor spirituale se rezumă la portretizarea obiectelor și acțiunilor în forma literelor și a combinațiilor acestora. Acesta este modul în care întreaga Tora este scrisă, în cuvinte. Deci, a) Forma fiecărei litere și a elementelor structurii sale, indică toate proprietățile și stadiul general ale unui obiect spiritual, Sfira, sau Partzuf, pe care această literă o descrie; b) Ordinea literelor într-un cuvânt indică conexiunea dintre obiectele spirituale, Sfirot și proprietățile și acțiunile lor comune. Atingerea semnificației unui cuvânt spiritual, înseamnă urcarea la nivelul spiritual al acelui obiect. Când acest lucru se întâmplă, acela care îl atinge, devine acel cuvânt și își asumă numele său. Numele omului se tot schimbă pe măsură ce el urcă gradele spirituale; este determinat de gardul pe care se află, el asumându-și numele acelui grad. De aceea se spune că fiecare poate deveni precum Moshe, cu alte cuvinte, poate atinge gradul numit „Moshe”; c) Cuvântul în sine, în citirea lui „corporală”, în semnificația lui „corporală”, indică rădăcina spirituală și ramurile sale – consecința în lumea noastră d) O combinare a cuvintelor indică un întreg proces spiritual, care, ca regulă, are o acțiune corespondentă (comandament) în lumea noastră.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#66
|
||||
|
||||
|
Numele se schimbă în funcție de aspectele ce necesită clarificarea:
a) Prin elementele Sfirot: Keter – nu are Hochma – foc Bina – apă ZA – aer Malchut – pământ b) Prin culori: Keter – nu are Hochma – alb – baza tuturor culorilor Bina – roșu – cea mai proeminentă ZA – verde – cea mai perfectă Malchut – negru – nu poate fi schimbată de nici o altă culoare Culorile sunt prezente doar în Guf (corp) al Partzuf-ului și niciodată în Rosh (cap). Aceste culori sunt proiectate asupra lui Malchut de Sus și ea le transferă tuturor celor de jos. c) Prin linii: Hesed – dreapta – alb Gevura – stânga – roșu Tifferet – central, include toate culorile – verde Adesea, culorile și elementele, sunt folosite în locul numelor Sfirot și a proprietăților acestora: foc, apă, aer, pământ (Zohar, Vayera, art. 32). Malchut is called “earth,” but Malchut that ascends with her properties to Bina este numită „pământul Templului”. În Templu, cele patru părți ale lumii – Hochma, Bina, Tifferet și Malchut unesc cele patru elemente ale lumii – foc, apă, aer și pământ. Înafara celor două puncte ale lui Bina și Malchut, care se unesc, Creatorul a făcut un Partzuf – Adam. Patru metale fundamentale sunt create ca rezultat al unui Zivug a c celor patru temelii cu Malchut: aur, argint, cupru și fier. Toate aceste nume, ca și multe altele, sunt folosite în Tora, în locul numelor celor zece Sfirot. De aceea, deși limbajul Torei, legendele, Talmudul și Scripturile sunt extraordinar de vii, doar limbajul concis al Cabalei furnizează o descriere exactă a lumilor spirituale. Cele patru feluri de simboluri folosite cu litere: Taamim – modulații ale tonului folosite la pronunțarea cuvintelor – semnifică Lumina Directă, care se împrăștie de Sus în jos, în corpul Partzuf-ului. Nekudot – semne de punctuație ale literelor – semnifică Lumina în timpul iesirii sale treptate din corpul Partzuf-ului, de jos în sus. Tagin – coroane deasupra literelor – reprezintă Reshimot (reminiscențe/amintiri) ale Luminii prezente anterior (Taamim). Tagin își au originea în GAR de Bina. Otiot – litere – reprezintă Reshimot ale ieșirii Luminii din corpul Partzuf-ului (Nekudot). Literele își au originea în Zat de Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#67
|
||||
|
||||
|
Cele zece Sfirot sunt împărțite în trei părți principale – Taamim, Nekudot și Otiot:
Taamim – Keter Nekudot – Hochma Otiot – ZAT de Bina și ZON În concordanță cu Lumina din ele, Sfirot se împart în: Taamim – Hochma Nekudot – BinaOtiot – ZON Literele au fost create în următoarea ordine: litera Aleph, care inițial era în partea dreaptă, a născut litera Shin, care a răsărit din ea și s-a mutat în partea stângă. Litera Shin e formată din trei părți: stânga, mijloc și dreapta. Litera Vav este de aceea formată de trei litere și în momentul unirii cu Aleph, se formează cuvântul Aleph-Shin = ESH (foc) în partea stângă. Înafara interacțiunii parții stângi cu cea dreaptă, aceste două litere sunt în contradicție una cu cealaltă, deoarece în timp ce linia dreaptă cuprinde apă, linia stângă include foc. Coliziunea lor naște Reish, Vav, și Chet, care formează cuvântul Ruach (vânt). Acest vânt a intrat între cele două părți (foc și apă) și le-a unit, stabilind astfel ordinea literelor și perfecțiunea lor. La început, Zohar ne oferă o descriere generală a celor trei linii în ZA, desemnată de cele trei nume ale Creatorului: El, Elokim și Elokeinu și apoi trece la clarificarea coborîrii gradelor de umplere a lui ZA și Malchut cu Lumina lui Hochma sub forma combinării literelor, cu scopul coborîrii gradelor de Sus în jos. Mayim – apă, Esh – foc, Ruach – vânt, formează cele trei linii în ZA din AVI. Acesta este motivul pentru care primele litere în ZA vin din AVI. Apoi se nasc următoarele combinatii: Aleph revelează pe Mem din partea sa dreaptă, astfel încât Mem stă la linia stângă a lui Aleph. Mem revelează pe Shin ca linie de mijloc, deoarece Mem inițial a constat în linia stângă, pentru că iese sub forma unei litere ascunse Mem în cuvântul Elokim, care aparține liniei stângi.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#68
|
||||
|
||||
|
Literele Aleph și Ayin nu au un sunet particular și pronunția lor este determinată doar de
semnele de punctuație ce le însoțesc. Literele Bet, Chaf și Peh cu un punct în interiorul lor, sunt pronunțate ca „b”, „k” și „p.” Absența unui punct, schimbă pronunția lor „v”, „ch” și „f.” Litera Hey nu se pronunâă, ci mai degrabă este absorbită. Formele literelor Mem, Nun, Tzadik, Peh, Chaf (pronunțate MANTZEPACH) se schimbă atunci când literele sunt plasate la sfârșitul unui cuvânt, după cum se observă în tabelul literelor. Forma, aspectul exterior al unei litere: elementul proeminent al unei litere, indică faptul că Lumina aflată în această parte a literei, este mai intensă decât în cealaltă. Umplerea (Miluy) indică înălțimea gradului. Un semn de punctuație (Nikud) indică originea fiecărui Partzuf: indiferent că a venit de la Partzuf-ul Superior (și formează partea acestuia în cel prezent), de la Partzuf-ul inferior, sau de la el însuși. Kelim-Sfirot sunt numite „litere” și semnele lor de punctuație (Nekudot) indică Lumina ce intră și iese din ele. Luminile lui Bina, ZA, și Malchut pot intra în Kelim, dar Luminile lui Keter sau Hochma nu pot. Un punct deasupra unei litere (Holam) semnifică Luminile Keter și Hochma, care niciodată nu îmbracă Kli-ul și de aici rezultă localizarea punctului deasupra literei. Două puncte poziționate (Tzere) fac aluzie Sfirot Hochma și Bina, iar Bina nu primește Lumina lui Hochma, ci conține doar Lumina lui Hassadim, Lumina milei (AVI spate în spate). Bina însăși, este numită deasemenea Tzere, deoarece ZA primește totul de la ea. Dacă există un al treilea punct (Segol) între aceste două puncte, aceasta înseamnă că ZA a înălțat cererea sa pentru Lumina lui Hochma, către AVI. O astfel de cerere a lui ZA în AVI, este numită Daat. Daat primește Lumina lui Hochma cu scopul de a o transfera lui ZA. Semnul de punctuație Kamatz (o formă ca un „T” sub o literă) arată că ZA colectează (Mekabetz) Lumina lui Hochma. Un punct indică pe Malchut ce are un ecran reflectorizant și nu unul de primire. O asemenea formă mărturisește absența Luminii în Kli; este pur și simplu un punct negru, deoarece legea restricției guvernează asupra sa. Sfira Hod este o includere a proprietăților lui is Malchut în ZA, din care ZA face un întreg Partzuf Malchut. Litera Hey în cuvântul Hod semnifică Keter în Malchut și cele nouă Sfirot inferioare ale lui Malchut sunt localizate printre forțele impure care s-au alipit acestora. Această stare este descrisă de un picior alungit al Kuf (cufundat sub linie), ceea ce indică faptul că forțele impure primesc tăria lor de la forțele pure spirituale, prin intermediul acestui element, Kuf. Fondul alb este o Lumină clară și imperceptibilă (din punctul nostru de vedere). Ceea ce putem noi percepe, poate fi exprimat doar prin restricționarea răspândirii acestei culori albe. Forma și gradele restricției sale, sunt numite litere. Acesta este motivul pentru care vedem linii negre pe un fond alb și atingem doar restricțiile negre. Putem descrie difuzia Luminii în lumi, folosind atragerea și restricționarea Luminii. Iar aceste două forțe trebuie să acționeze simultan. În mod asemănător, când percepem ceva cu organele noastre senzoriale, simțim doar datorită restricției, pe măsură ce suprafața obiectului sau o undă luminoasă, atinge organul nostru de simț și de aceea devine perceptibil. Rădăcinile spirituale ale formelor sunt următoarele: O circumferință își are originea în prima restricție a Luminii, în lumea Ein Sof (Infinit), aceasta fiind prima restricție a difuziei Luminii. Din moment ce această restricție a fost egală și uniformă, și-a asumat forma unei circumferințe.O linie verticală, lungă și subțire, arată că acea noțiune este intangibilă pentru noi și de aceea este numită o „linie subțire” a difuziei Luminii lui Hochma. Lumina lui Hochma poate fi primită doar cu ajutorul ecranului în Malchut, wcare generează Lumina ce se Întoarce, care îmbracă Lumina lui Hochma. De aceea, Lumina Superioară care vine la Kli este numită linie. O linie orizontală, scurtă și lată: cînd o linie verticală – difuzia Luminii lui Hochma de Sus în jos – se ciocnește cu ecranul, această coliziune (a dorințelor) constrânge linia verticală să se schimbe într-o linie orizontală (la dreapta), rezultând de aici forma literei engelzești „L”. Grosimea ei este determinată de forța Luminii ce se Întoarce, care urcă de la ecran, de jos în sus. Un dreptunghi este format de împletirea Luminii descendente a lui Hochma și a Luminii ce se Întoarce: cinci linii verticale descendente – cinci Sfirot ale Luminii lui Hassadim. Dimensiunea părții dreptunghiulare este numită Amah, constând din cinci părți – Tefachim (plural pentru Tefach). (Atât Amah cât și Tefach sunt distanțe ce măsoară unități). De aceea descriem Kli-ul ca pe un dreptunghi. Cele două feluri de difuzie a Luminii, Lumina lui Hochma și Lumina care se Întoarce, sunt numite obrajii drept și stâng, respectiv, aceia care se transformă în buzele superioare și inferioare. Deoarece, după prima restricție, Lumina s+ar putea să nu fie primită în Malchut, Lumina ce se Întoarce este doar primită în patru părți ale Kli-ului și nu în cinci. De aceea sunt 4 x 4 = 16 dinți în maxilarul inferior și 16 în cel superior. (Lumina ce se Întoarceprovine din rezistența, din „mestecarea” Luminii înainte de primirea ei în interior) În a doua restricție, un Triunghi este format, pe măsură ce Malchut urcă la Bina și formează o linie înclinată. Deci combinația Luminii Directe cu Lumina ce se Întoarce și restricțiile generează variate forme spirituale. Lumina lui Hassadim este definită ca „proeminentă”, deoarece o proeminență dincolo de limitele corpului spiritual înseamnă că: 1) Lumina este atât de mare, încât iese prin înălțare, punând în evidență limitele; 2) Își are originea în linia de mijloc, Tifferet. O cavitate în corp se formează datorită următoarelor motive: 1) Lumina este insuficientă; Lumina nu poate străluci acolo; 2) Lumina lui Hochma este prezentă, dar lipsa lui Hassadim o împiedică să strălucească.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#69
|
||||
|
||||
|
Nekudot sunt definite de trei linii:
În Rosh (Cap): Kamatz – Keter – linia dreaptă Patach – Hochma – linia stângă Tzere – Bina – linia de mijloc Holam – Tifferet – linia de mijloc În Guf (Corp): Segol – Hesed – linia dreaptă Shva – Gevura – linia stângă Shuruk – Tifferet – linia de mijloc În Extremități: Hirik – Netzah – linia dreaptăKubutz – Hod – linia stângă Malchut – linia de mijloc (nu are nici o denumire) Nivelele Nekudot: Deasupra literelor – Lumina lui Neshama În litere –Lumina lui Ruach Sub litere – Lumina lui Nefesh Zivug de Nekudot este Zivug între Hochma de Aba și Hochma de Ima. Zivug de Otiot este Zivug între Bina de Aba și Bina de Ima. Literele combinate împreună desemnează Lumina ce se Întoarce în timpul urcării ecranului de la Tabur la Peh. Ele sunt combinate, deoarece toate urcă la rădăcinile lor, care unesc totul, în timp ce folosirea voinței de a primi, chiar și de dragul Creatorului, cauzează separare. Un stadiu de separere a literelor are loc atunci când Lumina intră în Kli (vas, literele lui HaVaYaH); cele patru litere se separă atunci, din moment ce Lumina face o distincție între Sfirot: depinzând de variatele lor proprietăți, se îmbracă în ele în diferite moduri. HaVaYaH cu umplerea Aleph vine pe un ecran cu Aviut Aleph (profunzimea unu), HaVaYaH cu umplerea Hey vine pe un ecran cu Aviut Bet (profunzimea doi). Un nume plan se referă la Aviut Shoresh (profunzimea zero) cu Lumina lui Nefesh. Literele plane se referă la un Partzuf cu un ecran al Aviut Aleph. Cei cu adevărat credincioși, care cred în cele treiprincipii: Creatorul, Providența Sa și Tora, au nevoie pentru avansarea lor spirituală, ca cele două linii să fie într-un echilibru constant. Linia stângă este înțelepciune, Lumina lui Hochma care pătrunde dorința de a primi, ce aparține părții stângi, iar linis dreaptă este credința, Lumina lui Hassadim (milă), dorința altruistă de a dărui. Existența în cunoștere înseamnă doar că omul se află sub guvernarea forțelor impure (Klipa) ale părții stângi, care îl face să fie total incapabil să simtă spiritualul, lăsându-l în întuneric spiritual. Alternativ, existența doar în credință înseamnă că omul se află sub influența forțelor impure (Klipa) ale părții drepte care îl conving că a atins perfecțiunea, că nu mai are pentru ce să se străduiască, că nu mai are nimic de corectat în el. Aceasta, deasemenea, îl împiedică să avanseze. Zohar continuă: În continuare, Creatorul a răspuns (literei Tav): „Cuvântul MaveT (moarte) se termină cu tine. Și din moment ce acestea sunt proprietățile tale, nu ești potrivită pentru ca Eu să creez lumea cu tine”. În clipa următoare, litera Tav s-a îndepărtat de El. Din momentul în care Creatorul a decis crearea lumii – ZON prin selectarea proprietăților lor, toate cele douăzeci și două de litere ale lui ZON au apărut înaintea Lui, începând cu ultima – Tavși terminând cu prima, Aleph – capul tuturor literelor. Motivul pentru care literele au venit în ordine inversă este că ele formează MAN al ZON, Kelim ale ZON, care se nașc de jos în sus. Ordinea alfabetică obișnuită corespunde Luminii (MAD), care coboară de Sus în jos. Dar ordinea pentru MAN este opusă aceleia pentru MAD, deoarece se înalță de jos în sus. Literele nu sunt nimic altceva decât dorințe, proprietăți și gânduri care, în opinia omului, sunt potrivite pentru atingerea spiritualului, Creatorului, Providenței sale. Omul trece de la un gând la altul: într-un moment el crede că este posibil să atingă Lumile Superioare cu o proprietate, în clipa următoare crede că poate intra în lumile spirituale stăpânind o altă proprietate și apoi începe să observe cu încăpățânare toate Preceptele și să se roage cu asiduitate, sau să respingă toate acțiunile și să plonjeze în contemplare și citire. Câteodată el râvnește doar la cunoaștere , câteodată doar la credință, putând chiar merge până la fanatism. Precum există două extremități în lumea noastră – cunoașterea și credința, tot așa este și în lumea spirituală, iar acum omul urcă într-un mod conștient scara spirituală până la Creator, existând o muncă spirituală în dobândirea cunoașterii și credinței. De aceea, comentariul lui Rabbi Yehuda Ashlag asupra Zohar-ului este intitulat Sulam (Scara). Fiecare dintre cele douăzeci și două de litere ebraice reprezintă o anumită proprietate. Câteodată pare că proprietatea literei Tav este potrivită dobândirii spiritualului; alteori se crede că o altă literă este mult mai potrivită. Aceasta se întâmplă deoarece pe parcursul ascensiunii sale spirituale, omul începe să înțeleagă din ce în ce mai bine adevăratul Scop al creației și al Creatorului, iar aceasta este exact ceea ce i se cere. Deci, el continuă să aleagă dintre toate acestea, până când căutarea lui începe să perceapă adevărul: doar cu ajutorul literei Bet, care stă la începutul cuvântului Bracha (binecuvântare) – contact cu Creatorul – doar cu ajutoul acestei forțe poate omul atinge scopul. De aceea, Zohar ne spune cum literele – proprietăți, forțe și dorințe – vin la Creator. Înălțând rugăciunea lui (MAN), omul cere unele proprietăți care par a fi un adevărat scop pentru el. Și fiecare literă încearcă să dovedească faptul că este potrivită pentru dobândirea senzației Creatorului și a contopirii cu El. Dar Creatorul arată că cea mai bună și singura literă potrivită este Bet, deoarece doar ea poate să-l ajute pe om să stabilească contactul cu El. Și de aceea Tora începe cu acestă literă. Descrierea forțelor spirituale desemnată de fiecare literă, este incredibil de profundă, ar în scopul de a dobândi o claritate deplină, avemnevoie să facem legătura între diferite explicații preliminare: crearea lumii include existența și procesul perfecției, astfel încât lumea să poată atinge scopul pentru care a fost creată. Creatorul a creat lumea cuprinzând două foțe opuse; împotriva fiecărei forțe pure, altruiste, El a creat una impură, egoistă, care este egala sa și în același timp opusă. Exact cum există patru lumi pure ABYA, Creatorul a creat patru lumi opuse ABYA. De aceea, în lumea noastră – ultimul grad al lumii Assiya – o persoana evoluată spiritual care îl simte pe Creator și a intrat cu proprietățile sale în lumea spirituală, pură, nu mai privește lcururile din perspectiva egoistă a unei persoane nedezvoltate spiritual, care nu a atins lumea spirituală. Aceasta înseamnă că acela care nu percepe spiritualul, este total incapabil să facă diferența dintre puritatea spirituală și impuritate. Observăm că în lumea noastră, omul nu poate avansa cu ajutorul forțelor pure. Din contră, aspirația sa egoistă este aceea care îi furnizează omului, tăria de a cuceri totul în lume. Cît de des vedem fanatici scufundați în dorințele lor impure, de a captura pentru sine atât lumea această cât și următoarea, în timp ce acela care aspiră către Creator, nu are tărie nici măcar pentru o micuță mișcra espirituală! În lumea noastră nu există nici o dovadă sau conformare că omul avansează pe calea corectă. Și în nici un caz nu ar trebui ca cineva să tragă concluzii bazate pe experienta proprie de viață sau pe „simțul realității”. Deci, cum poate o persoană în această lume să existe și să avanseze către Scopul creației, dacă este incapabilă să diferențieze binele de rău și purul de impur? Există un indiciu după care omul poate distinge între bine și rău: forțele impure nu nasc fructe sirituale. Deci, aceia care avansează prin lumile impure ABYA, nu dobândesc nimci spiritual, în timp ce aceia care sunt conectați la forțele pure, culeg fructe spirituale pe drumul lor. După cum este explicat în „Introducvere la Studiul celor Zece Sfirot” (art.19+23), dacă omul avansează de-a lungul căii. El atinge secretele Torei în trei sau cinci ani. Creatorul îi ajută pe cei care doresc să dobândească dorințe altruiste peste cererile lor personale și astfel omul atinge scopul dorit. De jos, omul aspiră către Creator, cu dorința sa mică (MAN), iar de Sus, Creatorul presară peste el, dorințe spirituale imense și tărie (MAD). Aceasta este singura oportunitate de a verifica dacă o cale este sau nu cea corectă, dacă ea conduce către altruism sau către un egoism și mai mare. Dar în nici un caz, cineva nu poate considera binele propriu, exaltarea crescândă, fericirea sa și succesul în viață, ca fiind dovezi ale unei avansări corecte. Exact acele stadii în care te simți perfect, bine și încântat, sunt stadiile în care trebuie să te întrebi „Am atins secretele Torei?”. Și până când omul nu le dobândește, „perfecțiunea” sa este impură. Omul ar trebui să tânjească întotdeauna după linia de mijloc – echilibrul dintre credință și cunoaștere – în rmătoarele trei noțiuni: Creatorul, Providența Lui și Tora. Și în nici un caz nu ar trebui să avanseze doar prin credință sau doar prin cunoaștere.Dacăel își dorește doar să-l atingă pe Creator, Providența Lui sau Tora, el intră într-un întuneric spiritual, deoarece este imposibil să primească Lumina înțelepciunii (Ohr Hochma) fără Lumina milei (Ohr Hassadim). Un asemenea stadiu se numește forța impură de stânga, „Klipat Esau.” Și dacă omul tânjește să avanseze doar prin credință, el intră în forța impură a părții drepte, „Klipat Yishmael,” care îi spune că el se află într-un stadiu de perfecțiune. În acest caă, el nu vede rostul muncii sale și de aceea este incapabil să continue să avanseze. Cu alte cuvinte, chiar dacă omul este plin de încântare, adică exact ceea ce Tora îl îndeamnă să facă (să perceapă Providența Creatorului cu bucurie, deoarece aceasta încântare înseamnă justificarea creației, înțelegerea faptului că Providența Lui este întotdeauna dreaptă și bună), până când el nu atinge secretele Torei, calea sa este considerată eronată, eoarece lui îi lipsește intenția „de dragul Creatorului”, care revelează secretele Torei.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#70
|
||||
|
||||
|
Acest articol explică proprietățile particulare ale literelor ebraice – cum toate literele au venit în
fața Creatorului, fiecare cerându-I să creeze lumea cu proprietățile sale. Fiecare dintre cele douăzeci și două de litere reprezintă un nivel spiritual în lumile ABYA, și fiecare crede că proprietățile sale spirituale pure sunt cele mai potrivite pentru scop, și că atingând gradul său și dobândind proprietățile sale, locuitorii lumii vor fi capabili să eleveze forțele pure deasupra celor impure, atât de mult încât ei să atingă sfârșitul corecției, Scopul creației. Totuși, Creatorul răspunde fiecărei litere că împotriva sa se află forțele impure corespunzătoare și că de aceea, omul va fi incapabil să separe cu adevărat forțele pure de cele impure și apoi, să utilizeze forțele pure ca să atingă scopul. Acest fenomen se repetă până la apariția literei Bet, care reprezintă gradul numit „binecuvântarea Creatorului”, împotriva căruia nu există forțe impure de nici un fel. Și Creatorul a fost de acord să creeze lumea cu litera Bet, cu proprietățile sale; pentru că nu există un omolog al său impur, doar Bet prezintă o oportunitate de a duce la bun sfârșit o analiză între bine și rău, pentru a determina când muncește omul pentru sine și când muncește de dragul Creatorului. De aceea, doar prin forța sa, prin proprietățile sale, poate lumea să existe: astfel încât să extragă din „amestecul” dorințelor cuiva doar pe cele pure și să le ridice deasupra celor impure, pentru a completa eradicarea acestora și să dobândească completa corecție a naturii sale. După cum rezultă din Zohar, doar ajutorul Creatorului numit „o binecuvântare”, este forța salvării omului, singurul lucru capabil de a-l elibera de sub guvernarea forțelor impure. Și această forță, numită „binecuvântare”, coboară doar asupra acelora cărora avansează de-a lungul căii corecte. Calea cea bună este o combinație de trei condiții: (i) efortul omului în studiul (doar a) surselor cabalistice autentice; (ii) contactul cu un cabalist adevărat, pe care să-l accepte ca învățător; și (iii) contactul cu oameni de acceași orientare, care caută elevarea spirituală. O explicație mai detaliată va fi furnizată doar studenților serioși. Toate cele douăzeci și două de litere sunt îmoprțite în trei grade: Bina, Zeir Anpin (ZA) și Malchut, deoarece nu sunt Kelim (litere) deasupra lui Bina. Douăzeci și două de litere în Bina sunt numite „mari”, douăzeci și două de litere în ZA sunt numite „medii” și douăzeci și două de litere în Malchut sunt numite „mici”. Fiecare dintre cele trei Sfirot, Bina, ZA și Malchut sunt mai departe divizate în trei grade: cele douăzeci și două de litere ale lui Bina conțin propriile Bina, ZA și Malchut. La fel, ZA are propriile zece Sfirot, în care Bina, ZA și Malchut ale sale, deasemenea conțin douăzeci și două de litere. Același lucru se aplică și în cazul lui Malchut.Cele douăzeci și două de litere ale fiecărui grad se împart în trei tipuri. Literele de la Aleph la Tet (1–9) sunt considerate unități; acestea sunt cele nouă Sfirot ale lui Bina. Literele de la Yod la Tzadik (10–90) sunt considerate zeci; aceste sunt cele nouă Sfirot ale lui ZA. Și în final, cele patru litere Kuf, Reish, Shin și Tav (100–400) sunt considerate sute; acestea sunt cele patru are Sfirot ale lui Malchut, deoarece Malchut este localizată sub și în josul lui Chazeh de ZA, care corespunde în înălțime celor patru Sfirot ale ZA. Bina, unități, litere mari, nouă litere; Aleph, Bet, Gimel, Dalet, Hey, Vav, Zayin, Chet, Tet. ZA, zeci, litere medii, nouă litere: Yod, Chaf, Lamed, Mem, Nun, Samech, Ayin, Peh, Tzadik. Malchut, sute, litere mici, patru litere: Kuf, Reish, Shin, Tav. Totuși, este cunoscut faptul că unitățile sunt în Malchut, zecile sunt în ZA și sutele sunt în Bina, lucru care contrazice cele spuse anterior că unitățile sunt în Bina, zecile sunt în ZA și sutele în Malchut. O asemenea dependență inversă este cauzată de relația inversată dintre Lumini și Kelim: cea mai joasă Lumină intră în cele mai Înalte Kelim. Kelim Superioare sunt primele care apar, de la Keter în jos la Malchut (Keter, Hochma, Bina, ZA și Malchut), în timp ce primea care intră în ele este cea mai mică Lumină, Nefesh, urmată de Ruach, Neshama, Haya și Yechida. De aceea, dacă sunt doar unități în Kelim, de la Aleph la Tet, atunci doar Lumina lui Nefesh este prezentă. Și dacă zecile sunt adăugate acestor la Kelim, Lumina lui Ruach apare, iar dacă sutele sunt adăugate la Kelim, Lumina lui Neshama le umple. Acesta este motivul pentru care sutele sunt definite ca Bina, zecile ca ZA și unitățile ca Malchut. Totuși, cu privire la Kelim, ordinea este inversă: unitățile sunt în Bina, zecile sunt în ZA și sutele sunt în Malchut. • Bina: Lumina (100) – Kelim (1); • ZA: Lumina (10) – Kelim (10); • Malchut: Lumina (1) – Kelim (100). Literele coboară de la Bina la ZA și de acolo la Malchut. Când ele coboară de la Bina la ZA, coboară ca trei linii: 22/3 = 7 litere în fiecare, iar litera ce rămâne este aăugată liniei de mijloc. Aceste douăzeci și două de litere coboară în trei linii la Malchut, care este formată în final din cinci litere MANTZEPACH, de aceea aducând numărul total Malchut la 22 + 5 = 27 litere. Linia de mijloc este numită „Cer”, „firmament”. De aceea, când Zohar vorbește de litere pe cer, se refară la faptul că cele douăzeci și două de linii de mijloc, 7 + 7 = 14 = Yod + Dalet = Yad (mână) scriu toate cele douăzeci și două de litere în cer (ZA) prin intermediul liniei de mijloc.Astfel ar trebui să fie interpretate cuvintele Torei, privitoare la literele ce apar pe cer sau despre vederea mâinii care scrie literele pe cer. Cele douăzeci și două de litere ale Torei sunt Kelim ce vor fi umplute cu Lumina lui NRN. Unitățile – de la Aleph la Yod – sunt Kli-ul menit Luminii lui ZA (Ruach). Sutele – de la Kuf la Tav – sunt Kli-ul pentru Lumina lui Malchut (Nefesh).Literele sunt Kelim, în care Lumina se îmbracă; cu totul, sunt douăzeci și două de proprietăți speciale și deci douăzeci și două de simboluri ale descrierii lor, numite litere. Exact cum combinarea celor douăzeci și două de litere este suficientă pentru a descrie întreaga cunoaștere existentă, tot astfel, diferitele cuplari, uniuni (Zivugim ale Sfirot) ale celor douăzeci și două Kelim, proprietăți, dorințe ale Partzuf-ului sunt suficiente pentru primirea și dăruirea Luminii, pentru împlinrea tuturor acțiunilor spirituale și aducerea tuturor literelor (dorințele omului) către corecție. Literele reprezintă variate corelații ale ZON: a) ZA, constând din șase părți ale extremităților lui, soțul lui Malchut, descris de litera Vav, Sfira Yesod – nivelul unui embrion; b) ZA descris de litera Vav, Sfira Tifferet, constând din șase părți ale mâinilor lui – nivelul alăptării; c) ZA care stă între AVI, în timp ce Nukva trebuie să urce la el, atingând astfel nivelul recepției lui Ohr Hochma. d) ZA, litera Vav, deasupra lui sunt zece Sfirot Keter-Hochma, sun ele sunt zece Sfirot BinaTifferet-Malchut – și împreună formează litera Aleph. Iar stadiul final corectat va veni atunci când Malchut se înalță la Keter al ZA (Yod Superior, în litera Aleph) la sfârșitul corecției. Când Malchut urcă deasupra lui Parsa (Vav), ea primește însăși Lumina, pe când atunci când coboară sub Vav, ea primește de la ZA. Pe măsură ce Malchut urcă, ea formează Taamim (nuanțe de semne), cțnd coboară, ea este numită Nekuda (punct), iar când se contopește cu ZA, este privită ca un punct în interiorul lui Vav (Shuruk). Ordinea lui ATBaSH: Există o combinație specială de litere, ca de exemplu, prima cu ultima (‘A’ prin ‘T’), a doua cu penultima (‘B’ prin ‘Sh’), etc., ce descriu condițiile difuziei Luminii Superioare, de Sus în jos. MANTZEPACH: Toate lumile și Partzufim au fost create cu cele douăzeci și două de litere ale lui Malchut. Ecranul este localizat în capul Partzuf-ului, oprind Lumina să intre. El respinge Lumina, calculează cțt de multă poate primi de dragul Creatorului și doar atunci o acceptă. Fiecare dintre cele cinci nivele ale voinței de a primi care există în Malchut, în Guf de Partzuf, are o restricție corespondentă în ecran, localizat în Peh, pentru a opri Lumina să intre în corp. De aceea, ecranul în Peh constă în cinci părți, forțe. Aceste cinci forțe restrictive ale ecranului, cinci eforturi ale ecranului, sunt descrise de cele cinci litere finale ale alfabetului: Mem-Nun-Tzadik-Pey-Chaf (prescurtat ca MANTZEPACH). Ele sunt numite „litere finale” deoarece se scriu doar la finalul cuvintelor. Aceste forțe determină primirea Luminii în corpul Partzuf-ului și de aceea generează celelalte douăzeci și două de litere (Kelim, dorințe corectate, care primesc Lumina). Deși cele cinci litere MANTZEPACH se găsesc doar la finalul cuvintelor, în vorbirea orală ele reprezintă cele cinci grupe de pronunție a celor douăzeci și două de litere. Iar literele MANTZEPACH stau în capul fiecărui grup.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|