Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Iudaismul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.10.2025, 08:19:54
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Corecție în trei linii

Fiecare dintre cele zece Sfirot are zece sub-Sfirot individuale. Malchut urcă la Bina în fiecare
Sfira individuală, până la întreaga înălțime a celor zece Sfirot; în interiorul fiecărei Sfire proprii,
Malchut se deplasează în sus, din locul său, către Bina:
(M – ZA – | B – H – K) – K
(M – ZA – | B – H – K) – H
(M – ZA – | B – H – K) – B
(M – ZA – | B – H – K) – ZA
(M – ZA – | B – H – K) – M

Semnul | semnifică o Parsa proprie într-o Sfira, restricția impusă asupra răspândirii
Luminii. GE care rămân în fiecare Sfira deasupra Parsa sunt numite “linia dreaptă,” pentru că
în ele există Lumină. Malchut care urcă la Bina în fiecare Sfira crează “linia stângă” cu
restricția ei asupra recepției Luminii. Un Zivug făcut cu Malchut ridicată (doar pe Kelim KHB
libere și nerestricționate) permite Luminii Hassadim să strălucească în GE, și această recepție a
Luminii Hassadim în GE este numită “linia de mijloc.”

Să clarificăm acum ce este scris în Zohar: Sunt zece Sfirot: Keter (K), Hochma (H), Bina
(B), Hesed (H), Gevura (G), Tifferet (T), Netzah (N), Hod (H), Yesod (Y), și Malchut (M). Totuși,
de fapt sunt doar cinci: Keter (K), Hochma (H), Bina (B), Tifferet (T), și Malchut (M). Aceasta
deoarece Tifferet (alternativ numit Zeir Anpin—ZA) constă în șase Sfirot, de la Hesed la Yesod.
Cinci Sfirot KHB-ZA-M au creat cinci Partzufim în fiecare lume. În lumea Atzilut, acești
Partzufim sunt Arich Anpin (AA), Aba ve Ima (AVI), și Zeir Anpin și Nukva (ZON). Keter este numit AA; corespunzător, Hochma și Bina sunt numite AVI; iar ZA (Tifferet) și Malchut sunt
numite ZON.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.10.2025, 08:21:23
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Continuare Corecția în trei linii

Esența celor șapte zile ale creației, se află în Partzufim ZA și Nukva ale lumii lui Atzilut,
care constau în șapte Sfirot: HGT-NHYM. Și din descrierea creației, transpare cum AVI (Hochma
și Bina) generează ZON (întreaga creație, inclusiv noi) și le urcă până la stadiul lor final, pe
parcursul celor 6.000 ani. Aceasta este ceea ce Cartea Zohar ne spune.

Rabbi Hizkiyah a început explicația sa despre Nukva a lumii lui Atzilut clarificând nașterea
lui ZON de la Ima (Bina), numit Elokim. De aceea, el a început explicația cu un trandafir, Nukva
of ZA. At the utmost completion of its development, Nukva al ZA este numit Knesset Israel,
Adunarea lui Israel. Pentru că Nukva este format din toate sufletele numite Israel; de aceea, este
spus ca un trandafir este Knesset Israel.

Sunt două stadii într-un trandafir (Malchut). Cel mai de jos, cel inițial, stadiul mic (Katnut)
este când Malchut este formată doar din Sfira Keter umplută cu Lumina Nefesh, în timp ce,
celelalte nouă Sfirot ale sale, sunt acelea care au căzut din lumea lui Atzilut în lumea lui Beria.
Celălalt stadiu al Nukva este matur, mare, complet, (Gadlut), când cele nouă Sfirot ale sale, urcă
de la lumea lui Beria înapoi la lumea lui Atzilut, și completează toate cele zece Sfirot ale Partzuf.
Atunci, devenind egală cu soțul ei, Malchut urcă împreună cu el la AVI și se îmbracă, primind
Lumina lor.

Înveștmântarea acelui Partzuf inferior, extern, în Cel Superior, Interior, înseamnă că
Partzuf inferior atinge o parte a Celui Superior, urcă la un nivel mai Înalt spiritual și devine întro oarecare măsură, similar cu Partzuf Superior.

În acel stadiu, ZA este numit Israel, de la literele LI (către mine) și ROSH (cap), care
semnifică stadiul Gadlut, în timp ce Nukva este numită “Ansamblul lui Israel”, pentru că ea
acumulează toată Lumina soțului ei, ZA, și o transferă celor inferiori – sufletelor din lumile BYA.
Stadiul Katnut al Nukva este numit „un trandafir între spini”, pentru că nouă din Sfirot inferioare
ale ei, aflate în stadiul Katnut au căzut sub Parsa lumii Atzilut, și de aceea pierd Lumina lumii
Atzilut, și devin la fel de uscate ca și spinii. Și în stadiul său Gadlut, Nukva este pur și smplu
numită „un trandafir” sau „Adunarea lui Israel”. Și de aceea este scris: „acela este un trandafir, și
acela este un trandafir”.

Culoarea roșie descrie conexiunea trandafirului cu exteriorul, cu forțele impure, deoarece
această conexiune poate absorbi puterea (Lumina) din el. Aceasta deoarece nouă din Sfirot ale
lui, sunt in exil sub lumea Atzilut, în lumea Beria, care se poate ca deja să conțină forțe impure.
Și trandafirul deja are culoarea albă în Sfira Keter, deoarece Sfira Keter a sa, este în lumea
Atzilut, deasupra Parsa, acolo unde nu există nici un contact cu forțele impure, inferioare. Cu
alte cuvinte, există două stadii opuse: perfecțiunea și absența acesteia, Lumina si întunericul. Și
ele sunt simțite de acela care le merită.

Și de aceea este scris că precum un trandafir printre spini, are nuanțe de roșu și alb, tot
astfel Adunarea lui Israel este constituită din judecată (discernământ) și compasiune. Aceasta dovedește că în Gadlut, când Malchut este numit Knesset Israel, chiar dacă a urcat la Bina și a
îmbracat-o, ea încă păstrează proprietatea de discernământ, de restricție – o atitudine care este
mai degrabă puternică și corectă, decât compătimitoare. Aceasta este astfel deoarece are nevoie de un ecran (o forță de rezistență la dorințele sale egoiste), care, dacă este disponibil, îi permite
lui Malchut să primească Lumina Superioară.

Legea, judecata sau restricția, nu permite recepția Luminii în dorințele egoiste. Ecranul,
dorința de a se opune dorințelor egoiste, respinge Lumina Superioară (plăcerea) înapoi către
sursa sa, Creatorul. Lumina pe care omul o trimite înapoi este numită „Lumina care se întoarce”
sau „Lumina Discernământului”. În funcție de intensitatea forței reflectoare (forța de rezistență
față de voința omului de a primi), omului îi este permis să primească cele zece Sfirot ale Luminii
Superioare (numită Lumina Directă sau Lumina Compasiunii) de dragul Creatorului, exact în
aceste dorințe altruiste. Și acesta este motivul pentru care, chiar și în stadiul său complet,
Adunarea lui Israel este formată din discernământ si compasiune, care corespund culorilor roșu și
alb ale trandafirului dintre spini.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.10.2025, 08:24:12
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Corecție în trei linii partea III

Și acesta este iazul făcut de Regele Shlomo (Solomon). Este construit cu douăsprezece
buhai, pentru că cele nouă Sfirot ale Malchut care au căzut în lumea Bria au fost corectate acolo
cu cele douăsprezece capete de buhai. Unul din Sfirot, Keter, care a rămas în lumea Atzilut, este
numit „iazul” (balta) care este construit cu acești buhai. Împreună, sunt numite cele treisprezece
petale ale trandafirului. (Motivul pentru care cele zece Sfirot ale Malchut sunt divizate în zeceHassadim sau treisprezece-Hochma, va fi clarificat mai târziu).
Lumina unei Nukva complete, este numită Hochma, deoarece conține Lumina Înțelepciunii
și își are originea în cele treisprezece nume numite „cele treisprezece calități ale compasiunii”.
Totuși, principalul lucru pe care Rabbi Hizkiyah vrea să ni-l spună este că un trandafir între spini
este deasupra Adunării lui Israel, deoarece, după cum este bine cunoscut, tot ceea ce este prezent
în stadiul complet al lui Nukva trebuie să existe și în stadiul său de micime, deși într-o formă
similară dar diminuată.

De aceea, este spus ca proprietățile de alb și roșu din stadiul de micime corespund cu
proprietățile de compasiune si discernământ din stadiul de măreție. Și cele treisprezece petale ale
stadiului de micime, când sunt corectate, crează în Nukva cele treisprezece calități ale
compasiunii, în stadiul său de măreție. Mai târziu, vom vedea cum aceste treisprezece calități ale
lui Malchut al lumii Atzilut o schimbă în ambele stări, de micime și de măreție.

Este scris că, în procesul creației: „la început, Elohim (Bina de Atzilut) a creat” Nukva de
ZA cu treisprezece cuvinte: ET, SHAMAIM, VE’ET, ARETZ, VEARETZ, HAITA, TOHU,
VABOHU, VECHOSHECH, AL, PNEI, TEHOM, VERUACH (de la cuvântul “Elohim” până la
cuvântul “Elohim”). Și aceste treisprezece cuvinte semnifică cele treisprezece petale ale
trandafirului între spini (stadiul său de micime), ca și iazul construit de Regele Shlomo, care stă
pe treisprezece (douăsprezece) buhai (nouă Sfirot inferiori ai Malchut fără Lumina, ei fiind in
lumea Bria, sub Parsa al lumii Atzilut). Aceste cuvinte sunt pregătirea pentru purificarea și
corectarea Adunării lui Israel, cu scopul de a primi cele treisprezece calități ale compasiunii. Aceste treisprezece calități ale compasiunii (Lumina unei complete Nukva) o înconjoară și
strălucește peste ea în toate părțile și o protejează de atingerea dorințelor străine (egoiste). La
urma urmelor, până când ea nu este umplută cu toată Lumina lui Hochma în stadiul său complet,
stadiul de măreție, există un potențial ca dorințele străine, egoiste, să se agațe și să se hrănească
din ea.

2. Ulterior, numele Elohim este menționat iar: „Elohim se înalță” De ce este menționat
astfel? Pentru a scoate afară cele cinci frunze rigide, ce înconjoară trandafirul și care
poartă numele de „izbăvire”. Și acestea sunt cele cinci porți. Și este spus despre acest
secret, Eu voi ridica „cupa izbăvirii” (Psalmi, 116:13). Este cupa binecuvântării. Cupa
aceasta trebuie ținută cu cinci degete, la fel precum trandafirul, se odihnește pe cele cinci
frunze rigide, care corespund celor cinci degete. Si acest trandafir este cupa binecuvântării,
și de la al doilea până la al treilea nume menționat al Elohim (Beresheet, 1:2-3), sunt cinci
cuvinte: „se avântă” „peste” „suprafața” „apelor” „și spune”—cu totul, cinci cuvinte
paralele celor cinci frunze. Și mai departe: „Creatorul a spus: „Să fie Lumină” – această
Lumină a fost creată, și totuși, a fost ascunsă și cuprinsă în acel legământ care a pătruns
trandafirul și l-a fructificat. Și i se spune ca: „Un pom fructifer, unde este aceasta
samânță” (Beresheet, 1:12). Și această sămânță există în semnul legământului.

Cele cinci frunze sunt cele cinci Sfirot ale Luminii reflectate de la Malchut, pe care ea le
ridică de la Zivug de Hakaa. Lumina directă ce vine, este numită cinci Hassadim HGT-NH, și se
îmbracă în cinci părți (tipuri de restricții) ale Luminii ce se Întoarce HGT-NH, numite cele cinci
frunze ale trandafirului, care corespund textului cuprins între a doua (spiritul Domnului s-s
avântat peste ape) și a treia (și a spus) menționare a numelui Elohim în Tora.

Aceste cuvinte tălmăcesc cum cele cinci frunze rigide (calități) pot fi extrase din Malchut
astfel încât ea să fie aptă pentru un Zivug și să atinga stadiul de măreție. Și în timpul stadiului de
măreție, când cele cinci frunze devin cinci restricții, ele sunt definite ca fiind cele cinci porți ale
recepției Luminii lui Hassadim, a Luminii Directe și sunt numite izbăvire, iar Malchut este
numită cupa binecuvântării și a destinului, pentru că, datorită acestor frunze (restricții), Malchut
poate primi Lumina lui Hassadim—o binecuvântare.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.10.2025, 08:25:54
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Corecție în trei linii partea IV

Cupa binecuvântării trebuie să se sprijine pe cinci degete, pentru ca Malchut să poată primi
Lumina Hochma doar dacă este îmbrăcată anterior în Lumina Hassadim. De aceea, mai întâi ea
trebuie să primească o binecuvântare, cu alte cuvinte sa primească cele cinci părți (NRNHY) ale
Luminii Hassadim cu ajutorul celor cinci degete (restricții) și doar atunci să primească în ele (în
intențiile corectate) Lumina Hochma.

De aceea, o cupă de vin trebuie ridicată cu două mâini, intrucât cele cinci degete ale mâinii
drepte simbolizează compasiunea—Hassadim, și cele cinci degete ale mâinii stângi simbolizează
restricțiile. Totuși, începând binecuvântarea, cupa trebuie ținută doar cu cele cinci degete ale
mâinii drepte (Hassadim, dăruire). Altfel, forțele impure luate din partea stângă (primirea) devin
active, deoarece astfel de forțe rămân agățate doar de un loc unde există recepția Luminii. Ceea ce urmează, este starea de măreție a lui Malchut, care corespunde cuvintelor din
Tora: „Să fie Lumină”. Acestea sunt cele cinci lumini în care Adam a văzut lumea de la un capăt
la altul, după cum este scris în Talmud (Hagigah, 12). Dar Creatorul a văzut că vor fi încălcări
ale legii în generațiile Potopului și Turnului Babel, și a ascuns această Lumină. Și generațiile ce
vor urma, vor trebui să o atingă pe cont propriu.

Anterior, cele cinci Hassadim au fost în Yesod de ZA, și Malchut a primit de la ele și nu de
la Bina, numit Elohim, precum face acum. Yesod de ZA este numit semnul legământului cu
Creatorul (după ce corecțiile, numite circumcizii, sunt făcute) și cinci Hassadim primite în cele
cinci restricții sunt numite „semințe”. Principala forță a restricțiilor si forțele de impact ale
ecranului, cu care Lumina este respinsă, sunt în Ateret Yesod (sfârșitul Sfirei Yesod). Aceasta
determină Zivug de Hakaa, din care Malchut primește Lumina. Doar la sfârșitul corecției va trece
acest Zivug în însăși Malchut.

De aceea, pe parcursul a 6000 ani, ecranul care este în Yesod, lovește Lumina ce vine
(plăcere) cu cele cinci restricții ale sale (forțe ce se opun recepției egoiste a plăcerii), creând
astfel cinci părți ale Luminii Hassadim. Ulterior, ZA transmite aceste cinci Lumini Hassadim de
la al său Yesod către Nukva. Și aceste cinci Lumini Hassadim sunt numite „semințe”.

3. Precum legământul este conceput din acea sămânță în patruzeci și două Zivugim, tot
astfel numele secret umple și inseminează toate cele patruzeci și două de litere ale actului
inițial al creației.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.10.2025, 08:27:39
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Corecție în trei linii partea V

Numele „patruzeci și doi” = MB = Mem + Bet = 40 + 2 este compus din HaVaYaH (patru
litere), completează HaVaYaH (zece litere), și împlinesc dublu HaVaYaH (douăzeci și opt de
litere). Cu totul, 4 + 10 + 28 = 42, semnifică sămânța care există în semnul legământului, care
este cuprins în cinci Hassadim și cinci Gvurot.

Sunt două aspecte în Nukva: corpul ei (Partzuf), care provine din Bina, și al său Zivug,
numit secretul uniunii cu ZA. Nukva poate să fie în două stadii: mic sau mare (Katnut respectiv
Gadlut). Stadiul de micime este un stadiu a lui Malchut, incomplet și insuficient, dar care este
necesar ca pregatitor pentru stadiul de măreție, numit revelarea secretului, revelarea a ceea ce
este tainic.

Și din moment ce stadiul de măreție îl revelează pe cel mic, și tot ceea ce este ascuns în
stadiul de micime devine clar și evident în cel de măreție, acela care este în stadiul spiritual de
cădere, nu vede cauza stadiului său, dar totul îi devine clar atunci când atinge stadiul de măreție
care urmează.

Ca rezultat al urcării lui Malchut de AVI la Bina, Partzuf de Bina (AVI) a fost divizat în
două părți: partea superioară, GE, și care dobândește numele de AVI, în timp ce partea inferioară,
AHP, devine cunoscută sub numele de YESHSUT. AVI sunt umplute cu Lumina lui Hassadim,
din moment ce nu își doresc pentru alții, și YESHSUT primește de la ele, pentru că, deși își
dorește Lumina lui Hochma, nu o poate primi deoarece Malchut de AVI a urcat deasupra. Totuși, deși nu există Lumina Hochma în AVI, ele nu suferă din această lipsă, și de aceea
există în starea de perfecțiune numită GAR, chiar și în absența Luminii Hochma. Și chiar când
înalță MAN cerând putere (Lumina Hochma) astfel încât să depășească dorințele lor impure, AVI
nu primesc Lumina Hochma. YESHSUT primește această Lumină și o transmite lui ZA. De
aceea, deși AVI se află sub Rosh de AA, și acolo nu există Lumina Hochma, ele nu suferă din
aceasta cauză.

Și YESHSUT suferă din absența Luminii Hochma, dorind să transmită la ZA, astfel încât
așteaptă ca MAN de ZA să urce la AVI sub forma Sfirei Daat. Pentru că atunci când cele
inferioare înalță MAN, întreaga Bina urcă la Rosh de AA; YESHSUT primește Lumina Hochma
de la AA și o transmite la ZON. Aceasta corespunde dispariției literei Yod din cuvântul Avir (aer),
și Avir se transformă încă odată în Ohr—Lumină (Hochma).

Totuși, pentru toate acestea, chiar și în Rosh de AA, AVI rămâne doar cu Lumina Hassadim
(aer). De aceea, ambele capete ale AA și AVI sunt numite „Apele Supreme” sau „Ceruri”.
Aceasta are în vedere că AVI poate fi sub Rosh de AA; totuși, din moment ce nu afectează
independența și perfecțiunea lor, este ca și cum s-ar afla în Rosh de AA.

Sub AVI este un cer (Parsa) al lumii Atzilut, care separă Kelim al dăruirii, de Kelim al
recepției, al lumii Atzilut. YESHSUT și ZON (apele inferioare) care au nevoie de Lumina
Hochma au stat sub Parsa, care este în pieptul lui AA. De aceea se spune că apele inferioare
plâng (se află în stadiul de micime), pentru că ele simt lipsa Ohr (Luminii) Hochma și doresc să
urce la Rosh de AA. În nici un caz nu trebuie confundat Parsa al lumii Atzilut (localizat în
interiorul lumii Atzilut) care se divide în GE și AHP cu Parsa aflat sub lumea Atzilut care o
separă de lumile BYA.

Lumina ce este primită mai sus de Parsa a lumii Atzilut este numită Lumina Mem-Bet
(MB). Totuși, cele șapte Sfirot ale ZON (șase Sfirot ale ZA și o Sfira a Malchut) care desemnează
cele șapte zile ale creației, nu pot primi această Lumina MB, deoarece sunt localizate sub Parsa
și primesc doar Lumina Hassadim (susținere minimă) de la YESHSUT.

Totuși, când cel inferior (omul) înalță MAN, și MAD coboară din AB-SAG (Lumina ce
aduce Bina înapoi la Rosh de AA), YESHSUT primește Lumina Hochma și o transmite la ZON,
permițând lui ZON să urce peste Parsa care stă în Chazeh-ul (pieptul) lui AA, și primește Lumina
MB.

Acesta este motivul pentru care Lumina MB în ZON se manifestă în treizeci și doi Elohim
și zece zicale, unde treizeci și doi Elohim reprezintă YESHSUT în stadiul de urcare, în care
YESHSUT primește treizeci și două fluxuri de înțelepciune (Hochma) care crează în interior
treizeci și două nume ale Elohim, menționate în actul creației: „la început Creatorul a creat” și
așa mai departe.

Cele zece zicale sunt cinci Hassadim. După ce ZON deja a primit Lumina Hochma de la
cei treizeci și doi Elohim, cele cinci Lumini Hassadim care au fost primite de la AVI
(semnificând MB) sunt numite „Apele Supreme”. Vedem că cele cinci Hassadim în ZON nu se transformă în numele MB înainte să primească de la cele treizeci și doi Elohim. De aceea se
spune că treizeci și doi Elohim și cele zece zicale formează numele MB, în stadiul de urcare.
De aceea, Rabbi Hizkiyah a spus că cele cinci Lumini din zicala „Să fie Lumină”
(semnificând cele cinci Hassadim) sunt numite „sămânță” (abundență), pe care Yesod al ZA o
transmite lui Malchut. Și este numită MB, deși în esență sunt doar cinci Hassadim; totuși, din
moment ce are Lumina Hochma care a fost primită de la treizeci și doi Elohim de YESHSUT, i se
atribuie lui MB
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.10.2025, 20:12:41
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Muguri de Flori

4. La început, Rabbi Shimon a spus: „Mugurii de flori au apărut pe pământ” (în ebraică,
cuvintele „pământ” și „planetă” sunt atribuite aceluiași cuvânt „Eretz”; Cântarea
Cântărilor, 2:12). „Mugurii de flori” se referă la actul creației.; „au apărut pe pământ”.
Când? În a treia zi, precum este spus: „Și iarba se va înmulți pe pământ” (Beresheet, 1:12).
„Timpul cântării sosește” se refară la cea de-a patra zi, timpul stricteții, al judecății, al
restricției. De aceea, în a patra zi, cuvântul „lumini” este scris cu o literă lipsă, ceea ce
indică strictețea judecății și o ocară. „Și vocea turturelei se aude” se referă la cea de-a
cincea zi, despre care se spune: „lasați apele să se învolbureze”, astfel încât ele să producă
rezultate. Totuși, cuvintele „se aude” deja se referă la cea de-a șasea zi, despre care se
spune: „Să creăm omul”, care, în viitor va pune acțiunea înaintea înțelegerii (vom face și
vom auzi, Naaseh ve Nishmah). Pentru că aici este spus: „să creăm omul” și deasemeni:
„vom face și vom auzi”. „În țara noastră” se referă la ziua de Shabbat, care este precum
Meleagul Vieții, lumea ce va veni.

Ne este total de neînțeles, cum compară Zohar cuvintele din Shir HaShirim (Cântarea Cântărilor,
2:12) cu ceea ce este scris în Tora, despre prima zi a creației. Cele șase zile ale creației
simbolizează cele șase Sfirot HGT-NHY de ZA, pe care sunt construite toate cele zece Sfirot ale
Nukva. Aceasta deoarece Nukva este doar voința de a primi (plăcere), în timp ce întregul său corp
spiritual (dorințele de dăruire) sunt compuse din Sfirot-urile soțului ei, ZA, proprietățile altruiste
pe care ZA le transmite către Nukva.
Însăși Nukva (dorința creată de a primi plăcere) este un loc gol, neumplut cu Lumină (Creatorul).
Aceasta se datorează faptului că Lumina poate să intre într-o dorință (Kli) doar dacă are
proprietăți similare cu ea. De aceea, până la punctul similarității sale cu ZA, proprietățile pe care
Malchut le primește de la ZA, acele proprietăți corectate ale lui Malchut, se transformă într-un
Partzuf și se umplu cu Lumina ce corespunde corecțiilor lor.

De aceea, cu cât mai mare este corecția făcută într-o anumită parte, cu atât mai mare este Lumina
(celor cinci Lumini NRNHY) ce intră în acea parte. Partea corectată și umplută a lui Malchut se
numește „lume”. De aici înainte, Zohar explică cum este construită Nukva înafara lui ZA, cum
este creată lumea.Nukva este numită „pământ”.

Mugurii de flori sunt Sfirot—proprietățile lui ZA care apar și cresc
în interiorul lui Malchut în a treia zi a creației, care corespunde cu Sfira Tifferet (Hesed-1,
Gvura-2, Tifferet-3). La început, Malchut a fost creată la fel ca ZA în înălțime; două corpuri
celeste mărețe, egale, Soarele—ZA și luna—Malchut. De aceea le vedem ca fiind de aceeași
mărime, atunci când este Luna plină. La urma urmelor, tot ceea ce se spune, se referă la om. În
stadiul inițial ce a urmat creării sale, Malchut este un punct la picioarele lui ZA și crește ulterior
odată cu el.

Și astfel se spune că în a treia zi a creației, Malchut era egală în înălțime (avea aceleași
proprietăți) cu Tifferet al ZA. Totuși, Malchut nu a fost capabilă să primească Lumina, în acel
stadiu. De aceea, se spune: STRICTEȚEA (judecata) A APĂRUT PE PĂMÂNT (în Malchut);
muguri de flori au apărut pur și simplu.
Și după aceasta, TIMPUL CÂNTĂRII A VENIT, deja se referă la cea de-a patra zi a creației,
când Malchut a fost diminuată, deoarece s-a plâns Creatorului: „Doi îngeri nu pot purta o singură
coroană” – dacă Malchut este egală în înălțime cu ZA, ea nu poate primi de la el, Lumina
Hochma.

Motivul pentru acest lucru este că neprimind înainte Lumina Hassadim de la ZA, Malchut nu
poate primi Lumina Hochma, deoarece Lumina Hochma poate fi primită doar în Lumina
Hassadim, prin înveșmântarea Luminii Hochma (plăcere) în Lumina Hassadim (intenția de a se
bucura „de dragul Creatorului”).
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.10.2025, 20:14:22
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 328
Implicit Muguri de Flori II

Și Creatorul a răspuns lui Malchut: “Mergi și micșorează-te”. Cu alte cuvinte: dacă, în
concordanță cu proprietățile tale egoiste, nu poți primi independent Lumina, ci doar prin ZA, atunci diminuează-ți proprietățile, acceptă-le pe ale Lui (ZA—Creatorul). Toate acestea sunt
descrise în Talmud (Hullin, 60:2), dar doar având explicațiile furnizate în Zohar putem sa
încetăm să le percepem ca pe o poveste.
Atunci Malchut a coborât sub Yesod de ZA, și cele nouă Sfirot inferioare ale sale, se simt sub
Parsa în lumile BYA. Și doar Sfira Keter a rămas în Atzilut ca un punct aflat sub Yesod de ZA. Și
de aici încolo, Malchut nu este construit pe propriile Sfirot (proprietăți) care există în BYA, ci pe
Sfirot (proprietăți) Netzah și Hod de ZA.
Deși anterior, Malchut a fost mai mare, ea nu a fost capabilă să primească Lumina, datorită lipsei
Luminii Hassadim, în care ea va fi capabilă să primească Lumina Hochma. Chiar și așa, Malchut
fiind la un nivel mai jos, va fi capabilă să o utilizeze, pentru că Lumina Hassadim respinge
forțele impure care se agață de Nukva. Aceasta este semnificația cuvântului Zamir (cântând privighetoare).

Totuși, există și o altă semnificație a acestui cuvânt, care se poate folosi aici – a
tăia forțele impure de la Malchut (mugure de floare).
VOCEA TURTURELEI: turtureaua este o Sfira, proprietatea lui Netzah de ZA, și vocea
turturelei reprezintă Sfira Hod de ZA, a cincea zi a creației. Și din moment ce Malchut primește
de la Yesod (care primește de la Hod, care este alăturat lui Netzah), o asemenea recepție a lui
Malchut se numește „vocea turturelei”.
De aceea, cuvintele „se aude” se referă la cea de-a șasea zi, din moment ce vocea turturelei
(Malchut) este auzită doar cu ajutorul celei de a șasea zi, Yesod de ZA, care include atât pe
Netzah cât și pe Hod, și transmite lui Malchut, Lumina acestora. De aceea, se spune că această
voce este auzită în Malchut doar de la Yesod, în cea de-a șasea zi.

Motivul pentru acest lucru este că, Malchut poate primi Lumina doar de la linia de mijloc a lui
ZA: fie de la Yesod de ZA (ea primește gradul numit NHY, Ibur – embrion) fie de la Tifferet de
ZA (ea primește gradul numit HGT = VAK, Yenika – alăptare sau Katnut – micime) sau de la
Daat de ZA (ea primește gradul numit HBD = GAR, Mochin – creier sau Gadlut – măreție).
SĂ CREĂM OMUL, PENTRU CĂ ÎN VIITOR EL VA PUNE ACȚIUNEA ÎNAINTEA
ASCULTĂRII: vederea se referă la Sfira Hochma, auzul se referă la Sfira Bina. Acțiunea sau
fapta este o proprietate a lui Malchut. Cu scopul de a corecta Malchut, singura creație a
Creatorului (celelalte Sfirot sunt proprietăți ale Creatorului Insuși, cu care El a creat treptat
Malchut), o a doua restricție a fost făcută—Malchut a urcat la Bina astfel încât să combine
proprietățile sale egoiste, de recepție, cu proprietățile altruiste, de dăruire, ale lui Bina; Malchut a
urcat la Aba-Hochma și Ima-Bina s-a regăsit pe sine sub Malchut (Parsa), unde a devenit
similară în proprietăți, cu Malchut.

Ochii se referă la Sfira Hochma sau Aba. Malchut s-a înălțat până la nivelul ochilor și stă la
nivelul pupilelor. Malchut este numită Nukva; și Malchut care stă la nivelul ochilor este numită
Nikvey Eynaim (pupile) sau NE. Acesta este motivul pentru care sunt doar Keter și Hochma în
Rosh (cap) de AA: Bina a căzut din Rosh către Guf (corp) și Malchut este deasupra Bina, cu alte
cuvinte, Malchut reprezintă o acțiune care este Sus, adică precede percepția și înțelegerea. Și la
aceasta se referă afirmația: „vom face și vom auzi” – actul celei de a doua restricții, limitarea recepției doar la GE. Un asemenea stadiu este numit „întoarcerea” (în proprietățile cuiva, către
cele ale Creatorului). „Întoarcerea completă” are loc atunci când AHP al lui Malchut obține
corectarea și se alătură lui GE la acest nivel.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
Răspunde