![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Fiecare dintre cele zece Sfirot are zece sub-Sfirot individuale. Malchut urcă la Bina în fiecare
Sfira individuală, până la întreaga înălțime a celor zece Sfirot; în interiorul fiecărei Sfire proprii, Malchut se deplasează în sus, din locul său, către Bina: (M – ZA – | B – H – K) – K (M – ZA – | B – H – K) – H (M – ZA – | B – H – K) – B (M – ZA – | B – H – K) – ZA (M – ZA – | B – H – K) – M Semnul | semnifică o Parsa proprie într-o Sfira, restricția impusă asupra răspândirii Luminii. GE care rămân în fiecare Sfira deasupra Parsa sunt numite “linia dreaptă,” pentru că în ele există Lumină. Malchut care urcă la Bina în fiecare Sfira crează “linia stângă” cu restricția ei asupra recepției Luminii. Un Zivug făcut cu Malchut ridicată (doar pe Kelim KHB libere și nerestricționate) permite Luminii Hassadim să strălucească în GE, și această recepție a Luminii Hassadim în GE este numită “linia de mijloc.” Să clarificăm acum ce este scris în Zohar: Sunt zece Sfirot: Keter (K), Hochma (H), Bina (B), Hesed (H), Gevura (G), Tifferet (T), Netzah (N), Hod (H), Yesod (Y), și Malchut (M). Totuși, de fapt sunt doar cinci: Keter (K), Hochma (H), Bina (B), Tifferet (T), și Malchut (M). Aceasta deoarece Tifferet (alternativ numit Zeir Anpin—ZA) constă în șase Sfirot, de la Hesed la Yesod. Cinci Sfirot KHB-ZA-M au creat cinci Partzufim în fiecare lume. În lumea Atzilut, acești Partzufim sunt Arich Anpin (AA), Aba ve Ima (AVI), și Zeir Anpin și Nukva (ZON). Keter este numit AA; corespunzător, Hochma și Bina sunt numite AVI; iar ZA (Tifferet) și Malchut sunt numite ZON.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Esența celor șapte zile ale creației, se află în Partzufim ZA și Nukva ale lumii lui Atzilut,
care constau în șapte Sfirot: HGT-NHYM. Și din descrierea creației, transpare cum AVI (Hochma și Bina) generează ZON (întreaga creație, inclusiv noi) și le urcă până la stadiul lor final, pe parcursul celor 6.000 ani. Aceasta este ceea ce Cartea Zohar ne spune. Rabbi Hizkiyah a început explicația sa despre Nukva a lumii lui Atzilut clarificând nașterea lui ZON de la Ima (Bina), numit Elokim. De aceea, el a început explicația cu un trandafir, Nukva of ZA. At the utmost completion of its development, Nukva al ZA este numit Knesset Israel, Adunarea lui Israel. Pentru că Nukva este format din toate sufletele numite Israel; de aceea, este spus ca un trandafir este Knesset Israel. Sunt două stadii într-un trandafir (Malchut). Cel mai de jos, cel inițial, stadiul mic (Katnut) este când Malchut este formată doar din Sfira Keter umplută cu Lumina Nefesh, în timp ce, celelalte nouă Sfirot ale sale, sunt acelea care au căzut din lumea lui Atzilut în lumea lui Beria. Celălalt stadiu al Nukva este matur, mare, complet, (Gadlut), când cele nouă Sfirot ale sale, urcă de la lumea lui Beria înapoi la lumea lui Atzilut, și completează toate cele zece Sfirot ale Partzuf. Atunci, devenind egală cu soțul ei, Malchut urcă împreună cu el la AVI și se îmbracă, primind Lumina lor. Înveștmântarea acelui Partzuf inferior, extern, în Cel Superior, Interior, înseamnă că Partzuf inferior atinge o parte a Celui Superior, urcă la un nivel mai Înalt spiritual și devine întro oarecare măsură, similar cu Partzuf Superior. În acel stadiu, ZA este numit Israel, de la literele LI (către mine) și ROSH (cap), care semnifică stadiul Gadlut, în timp ce Nukva este numită “Ansamblul lui Israel”, pentru că ea acumulează toată Lumina soțului ei, ZA, și o transferă celor inferiori – sufletelor din lumile BYA. Stadiul Katnut al Nukva este numit „un trandafir între spini”, pentru că nouă din Sfirot inferioare ale ei, aflate în stadiul Katnut au căzut sub Parsa lumii Atzilut, și de aceea pierd Lumina lumii Atzilut, și devin la fel de uscate ca și spinii. Și în stadiul său Gadlut, Nukva este pur și smplu numită „un trandafir” sau „Adunarea lui Israel”. Și de aceea este scris: „acela este un trandafir, și acela este un trandafir”. Culoarea roșie descrie conexiunea trandafirului cu exteriorul, cu forțele impure, deoarece această conexiune poate absorbi puterea (Lumina) din el. Aceasta deoarece nouă din Sfirot ale lui, sunt in exil sub lumea Atzilut, în lumea Beria, care se poate ca deja să conțină forțe impure. Și trandafirul deja are culoarea albă în Sfira Keter, deoarece Sfira Keter a sa, este în lumea Atzilut, deasupra Parsa, acolo unde nu există nici un contact cu forțele impure, inferioare. Cu alte cuvinte, există două stadii opuse: perfecțiunea și absența acesteia, Lumina si întunericul. Și ele sunt simțite de acela care le merită. Și de aceea este scris că precum un trandafir printre spini, are nuanțe de roșu și alb, tot astfel Adunarea lui Israel este constituită din judecată (discernământ) și compasiune. Aceasta dovedește că în Gadlut, când Malchut este numit Knesset Israel, chiar dacă a urcat la Bina și a îmbracat-o, ea încă păstrează proprietatea de discernământ, de restricție – o atitudine care este mai degrabă puternică și corectă, decât compătimitoare. Aceasta este astfel deoarece are nevoie de un ecran (o forță de rezistență la dorințele sale egoiste), care, dacă este disponibil, îi permite lui Malchut să primească Lumina Superioară. Legea, judecata sau restricția, nu permite recepția Luminii în dorințele egoiste. Ecranul, dorința de a se opune dorințelor egoiste, respinge Lumina Superioară (plăcerea) înapoi către sursa sa, Creatorul. Lumina pe care omul o trimite înapoi este numită „Lumina care se întoarce” sau „Lumina Discernământului”. În funcție de intensitatea forței reflectoare (forța de rezistență față de voința omului de a primi), omului îi este permis să primească cele zece Sfirot ale Luminii Superioare (numită Lumina Directă sau Lumina Compasiunii) de dragul Creatorului, exact în aceste dorințe altruiste. Și acesta este motivul pentru care, chiar și în stadiul său complet, Adunarea lui Israel este formată din discernământ si compasiune, care corespund culorilor roșu și alb ale trandafirului dintre spini.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Și acesta este iazul făcut de Regele Shlomo (Solomon). Este construit cu douăsprezece
buhai, pentru că cele nouă Sfirot ale Malchut care au căzut în lumea Bria au fost corectate acolo cu cele douăsprezece capete de buhai. Unul din Sfirot, Keter, care a rămas în lumea Atzilut, este numit „iazul” (balta) care este construit cu acești buhai. Împreună, sunt numite cele treisprezece petale ale trandafirului. (Motivul pentru care cele zece Sfirot ale Malchut sunt divizate în zeceHassadim sau treisprezece-Hochma, va fi clarificat mai târziu). Lumina unei Nukva complete, este numită Hochma, deoarece conține Lumina Înțelepciunii și își are originea în cele treisprezece nume numite „cele treisprezece calități ale compasiunii”. Totuși, principalul lucru pe care Rabbi Hizkiyah vrea să ni-l spună este că un trandafir între spini este deasupra Adunării lui Israel, deoarece, după cum este bine cunoscut, tot ceea ce este prezent în stadiul complet al lui Nukva trebuie să existe și în stadiul său de micime, deși într-o formă similară dar diminuată. De aceea, este spus ca proprietățile de alb și roșu din stadiul de micime corespund cu proprietățile de compasiune si discernământ din stadiul de măreție. Și cele treisprezece petale ale stadiului de micime, când sunt corectate, crează în Nukva cele treisprezece calități ale compasiunii, în stadiul său de măreție. Mai târziu, vom vedea cum aceste treisprezece calități ale lui Malchut al lumii Atzilut o schimbă în ambele stări, de micime și de măreție. Este scris că, în procesul creației: „la început, Elohim (Bina de Atzilut) a creat” Nukva de ZA cu treisprezece cuvinte: ET, SHAMAIM, VE’ET, ARETZ, VEARETZ, HAITA, TOHU, VABOHU, VECHOSHECH, AL, PNEI, TEHOM, VERUACH (de la cuvântul “Elohim” până la cuvântul “Elohim”). Și aceste treisprezece cuvinte semnifică cele treisprezece petale ale trandafirului între spini (stadiul său de micime), ca și iazul construit de Regele Shlomo, care stă pe treisprezece (douăsprezece) buhai (nouă Sfirot inferiori ai Malchut fără Lumina, ei fiind in lumea Bria, sub Parsa al lumii Atzilut). Aceste cuvinte sunt pregătirea pentru purificarea și corectarea Adunării lui Israel, cu scopul de a primi cele treisprezece calități ale compasiunii. Aceste treisprezece calități ale compasiunii (Lumina unei complete Nukva) o înconjoară și strălucește peste ea în toate părțile și o protejează de atingerea dorințelor străine (egoiste). La urma urmelor, până când ea nu este umplută cu toată Lumina lui Hochma în stadiul său complet, stadiul de măreție, există un potențial ca dorințele străine, egoiste, să se agațe și să se hrănească din ea. 2. Ulterior, numele Elohim este menționat iar: „Elohim se înalță” De ce este menționat astfel? Pentru a scoate afară cele cinci frunze rigide, ce înconjoară trandafirul și care poartă numele de „izbăvire”. Și acestea sunt cele cinci porți. Și este spus despre acest secret, Eu voi ridica „cupa izbăvirii” (Psalmi, 116:13). Este cupa binecuvântării. Cupa aceasta trebuie ținută cu cinci degete, la fel precum trandafirul, se odihnește pe cele cinci frunze rigide, care corespund celor cinci degete. Si acest trandafir este cupa binecuvântării, și de la al doilea până la al treilea nume menționat al Elohim (Beresheet, 1:2-3), sunt cinci cuvinte: „se avântă” „peste” „suprafața” „apelor” „și spune”—cu totul, cinci cuvinte paralele celor cinci frunze. Și mai departe: „Creatorul a spus: „Să fie Lumină” – această Lumină a fost creată, și totuși, a fost ascunsă și cuprinsă în acel legământ care a pătruns trandafirul și l-a fructificat. Și i se spune ca: „Un pom fructifer, unde este aceasta samânță” (Beresheet, 1:12). Și această sămânță există în semnul legământului. Cele cinci frunze sunt cele cinci Sfirot ale Luminii reflectate de la Malchut, pe care ea le ridică de la Zivug de Hakaa. Lumina directă ce vine, este numită cinci Hassadim HGT-NH, și se îmbracă în cinci părți (tipuri de restricții) ale Luminii ce se Întoarce HGT-NH, numite cele cinci frunze ale trandafirului, care corespund textului cuprins între a doua (spiritul Domnului s-s avântat peste ape) și a treia (și a spus) menționare a numelui Elohim în Tora. Aceste cuvinte tălmăcesc cum cele cinci frunze rigide (calități) pot fi extrase din Malchut astfel încât ea să fie aptă pentru un Zivug și să atinga stadiul de măreție. Și în timpul stadiului de măreție, când cele cinci frunze devin cinci restricții, ele sunt definite ca fiind cele cinci porți ale recepției Luminii lui Hassadim, a Luminii Directe și sunt numite izbăvire, iar Malchut este numită cupa binecuvântării și a destinului, pentru că, datorită acestor frunze (restricții), Malchut poate primi Lumina lui Hassadim—o binecuvântare.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cupa binecuvântării trebuie să se sprijine pe cinci degete, pentru ca Malchut să poată primi
Lumina Hochma doar dacă este îmbrăcată anterior în Lumina Hassadim. De aceea, mai întâi ea trebuie să primească o binecuvântare, cu alte cuvinte sa primească cele cinci părți (NRNHY) ale Luminii Hassadim cu ajutorul celor cinci degete (restricții) și doar atunci să primească în ele (în intențiile corectate) Lumina Hochma. De aceea, o cupă de vin trebuie ridicată cu două mâini, intrucât cele cinci degete ale mâinii drepte simbolizează compasiunea—Hassadim, și cele cinci degete ale mâinii stângi simbolizează restricțiile. Totuși, începând binecuvântarea, cupa trebuie ținută doar cu cele cinci degete ale mâinii drepte (Hassadim, dăruire). Altfel, forțele impure luate din partea stângă (primirea) devin active, deoarece astfel de forțe rămân agățate doar de un loc unde există recepția Luminii. Ceea ce urmează, este starea de măreție a lui Malchut, care corespunde cuvintelor din Tora: „Să fie Lumină”. Acestea sunt cele cinci lumini în care Adam a văzut lumea de la un capăt la altul, după cum este scris în Talmud (Hagigah, 12). Dar Creatorul a văzut că vor fi încălcări ale legii în generațiile Potopului și Turnului Babel, și a ascuns această Lumină. Și generațiile ce vor urma, vor trebui să o atingă pe cont propriu. Anterior, cele cinci Hassadim au fost în Yesod de ZA, și Malchut a primit de la ele și nu de la Bina, numit Elohim, precum face acum. Yesod de ZA este numit semnul legământului cu Creatorul (după ce corecțiile, numite circumcizii, sunt făcute) și cinci Hassadim primite în cele cinci restricții sunt numite „semințe”. Principala forță a restricțiilor si forțele de impact ale ecranului, cu care Lumina este respinsă, sunt în Ateret Yesod (sfârșitul Sfirei Yesod). Aceasta determină Zivug de Hakaa, din care Malchut primește Lumina. Doar la sfârșitul corecției va trece acest Zivug în însăși Malchut. De aceea, pe parcursul a 6000 ani, ecranul care este în Yesod, lovește Lumina ce vine (plăcere) cu cele cinci restricții ale sale (forțe ce se opun recepției egoiste a plăcerii), creând astfel cinci părți ale Luminii Hassadim. Ulterior, ZA transmite aceste cinci Lumini Hassadim de la al său Yesod către Nukva. Și aceste cinci Lumini Hassadim sunt numite „semințe”. 3. Precum legământul este conceput din acea sămânță în patruzeci și două Zivugim, tot astfel numele secret umple și inseminează toate cele patruzeci și două de litere ale actului inițial al creației.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Numele „patruzeci și doi” = MB = Mem + Bet = 40 + 2 este compus din HaVaYaH (patru
litere), completează HaVaYaH (zece litere), și împlinesc dublu HaVaYaH (douăzeci și opt de litere). Cu totul, 4 + 10 + 28 = 42, semnifică sămânța care există în semnul legământului, care este cuprins în cinci Hassadim și cinci Gvurot. Sunt două aspecte în Nukva: corpul ei (Partzuf), care provine din Bina, și al său Zivug, numit secretul uniunii cu ZA. Nukva poate să fie în două stadii: mic sau mare (Katnut respectiv Gadlut). Stadiul de micime este un stadiu a lui Malchut, incomplet și insuficient, dar care este necesar ca pregatitor pentru stadiul de măreție, numit revelarea secretului, revelarea a ceea ce este tainic. Și din moment ce stadiul de măreție îl revelează pe cel mic, și tot ceea ce este ascuns în stadiul de micime devine clar și evident în cel de măreție, acela care este în stadiul spiritual de cădere, nu vede cauza stadiului său, dar totul îi devine clar atunci când atinge stadiul de măreție care urmează. Ca rezultat al urcării lui Malchut de AVI la Bina, Partzuf de Bina (AVI) a fost divizat în două părți: partea superioară, GE, și care dobândește numele de AVI, în timp ce partea inferioară, AHP, devine cunoscută sub numele de YESHSUT. AVI sunt umplute cu Lumina lui Hassadim, din moment ce nu își doresc pentru alții, și YESHSUT primește de la ele, pentru că, deși își dorește Lumina lui Hochma, nu o poate primi deoarece Malchut de AVI a urcat deasupra. Totuși, deși nu există Lumina Hochma în AVI, ele nu suferă din această lipsă, și de aceea există în starea de perfecțiune numită GAR, chiar și în absența Luminii Hochma. Și chiar când înalță MAN cerând putere (Lumina Hochma) astfel încât să depășească dorințele lor impure, AVI nu primesc Lumina Hochma. YESHSUT primește această Lumină și o transmite lui ZA. De aceea, deși AVI se află sub Rosh de AA, și acolo nu există Lumina Hochma, ele nu suferă din aceasta cauză. Și YESHSUT suferă din absența Luminii Hochma, dorind să transmită la ZA, astfel încât așteaptă ca MAN de ZA să urce la AVI sub forma Sfirei Daat. Pentru că atunci când cele inferioare înalță MAN, întreaga Bina urcă la Rosh de AA; YESHSUT primește Lumina Hochma de la AA și o transmite la ZON. Aceasta corespunde dispariției literei Yod din cuvântul Avir (aer), și Avir se transformă încă odată în Ohr—Lumină (Hochma). Totuși, pentru toate acestea, chiar și în Rosh de AA, AVI rămâne doar cu Lumina Hassadim (aer). De aceea, ambele capete ale AA și AVI sunt numite „Apele Supreme” sau „Ceruri”. Aceasta are în vedere că AVI poate fi sub Rosh de AA; totuși, din moment ce nu afectează independența și perfecțiunea lor, este ca și cum s-ar afla în Rosh de AA. Sub AVI este un cer (Parsa) al lumii Atzilut, care separă Kelim al dăruirii, de Kelim al recepției, al lumii Atzilut. YESHSUT și ZON (apele inferioare) care au nevoie de Lumina Hochma au stat sub Parsa, care este în pieptul lui AA. De aceea se spune că apele inferioare plâng (se află în stadiul de micime), pentru că ele simt lipsa Ohr (Luminii) Hochma și doresc să urce la Rosh de AA. În nici un caz nu trebuie confundat Parsa al lumii Atzilut (localizat în interiorul lumii Atzilut) care se divide în GE și AHP cu Parsa aflat sub lumea Atzilut care o separă de lumile BYA. Lumina ce este primită mai sus de Parsa a lumii Atzilut este numită Lumina Mem-Bet (MB). Totuși, cele șapte Sfirot ale ZON (șase Sfirot ale ZA și o Sfira a Malchut) care desemnează cele șapte zile ale creației, nu pot primi această Lumina MB, deoarece sunt localizate sub Parsa și primesc doar Lumina Hassadim (susținere minimă) de la YESHSUT. Totuși, când cel inferior (omul) înalță MAN, și MAD coboară din AB-SAG (Lumina ce aduce Bina înapoi la Rosh de AA), YESHSUT primește Lumina Hochma și o transmite la ZON, permițând lui ZON să urce peste Parsa care stă în Chazeh-ul (pieptul) lui AA, și primește Lumina MB. Acesta este motivul pentru care Lumina MB în ZON se manifestă în treizeci și doi Elohim și zece zicale, unde treizeci și doi Elohim reprezintă YESHSUT în stadiul de urcare, în care YESHSUT primește treizeci și două fluxuri de înțelepciune (Hochma) care crează în interior treizeci și două nume ale Elohim, menționate în actul creației: „la început Creatorul a creat” și așa mai departe. Cele zece zicale sunt cinci Hassadim. După ce ZON deja a primit Lumina Hochma de la cei treizeci și doi Elohim, cele cinci Lumini Hassadim care au fost primite de la AVI (semnificând MB) sunt numite „Apele Supreme”. Vedem că cele cinci Hassadim în ZON nu se transformă în numele MB înainte să primească de la cele treizeci și doi Elohim. De aceea se spune că treizeci și doi Elohim și cele zece zicale formează numele MB, în stadiul de urcare. De aceea, Rabbi Hizkiyah a spus că cele cinci Lumini din zicala „Să fie Lumină” (semnificând cele cinci Hassadim) sunt numite „sămânță” (abundență), pe care Yesod al ZA o transmite lui Malchut. Și este numită MB, deși în esență sunt doar cinci Hassadim; totuși, din moment ce are Lumina Hochma care a fost primită de la treizeci și doi Elohim de YESHSUT, i se atribuie lui MB
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
4. La început, Rabbi Shimon a spus: „Mugurii de flori au apărut pe pământ” (în ebraică,
cuvintele „pământ” și „planetă” sunt atribuite aceluiași cuvânt „Eretz”; Cântarea Cântărilor, 2:12). „Mugurii de flori” se referă la actul creației.; „au apărut pe pământ”. Când? În a treia zi, precum este spus: „Și iarba se va înmulți pe pământ” (Beresheet, 1:12). „Timpul cântării sosește” se refară la cea de-a patra zi, timpul stricteții, al judecății, al restricției. De aceea, în a patra zi, cuvântul „lumini” este scris cu o literă lipsă, ceea ce indică strictețea judecății și o ocară. „Și vocea turturelei se aude” se referă la cea de-a cincea zi, despre care se spune: „lasați apele să se învolbureze”, astfel încât ele să producă rezultate. Totuși, cuvintele „se aude” deja se referă la cea de-a șasea zi, despre care se spune: „Să creăm omul”, care, în viitor va pune acțiunea înaintea înțelegerii (vom face și vom auzi, Naaseh ve Nishmah). Pentru că aici este spus: „să creăm omul” și deasemeni: „vom face și vom auzi”. „În țara noastră” se referă la ziua de Shabbat, care este precum Meleagul Vieții, lumea ce va veni. Ne este total de neînțeles, cum compară Zohar cuvintele din Shir HaShirim (Cântarea Cântărilor, 2:12) cu ceea ce este scris în Tora, despre prima zi a creației. Cele șase zile ale creației simbolizează cele șase Sfirot HGT-NHY de ZA, pe care sunt construite toate cele zece Sfirot ale Nukva. Aceasta deoarece Nukva este doar voința de a primi (plăcere), în timp ce întregul său corp spiritual (dorințele de dăruire) sunt compuse din Sfirot-urile soțului ei, ZA, proprietățile altruiste pe care ZA le transmite către Nukva. Însăși Nukva (dorința creată de a primi plăcere) este un loc gol, neumplut cu Lumină (Creatorul). Aceasta se datorează faptului că Lumina poate să intre într-o dorință (Kli) doar dacă are proprietăți similare cu ea. De aceea, până la punctul similarității sale cu ZA, proprietățile pe care Malchut le primește de la ZA, acele proprietăți corectate ale lui Malchut, se transformă într-un Partzuf și se umplu cu Lumina ce corespunde corecțiilor lor. De aceea, cu cât mai mare este corecția făcută într-o anumită parte, cu atât mai mare este Lumina (celor cinci Lumini NRNHY) ce intră în acea parte. Partea corectată și umplută a lui Malchut se numește „lume”. De aici înainte, Zohar explică cum este construită Nukva înafara lui ZA, cum este creată lumea.Nukva este numită „pământ”. Mugurii de flori sunt Sfirot—proprietățile lui ZA care apar și cresc în interiorul lui Malchut în a treia zi a creației, care corespunde cu Sfira Tifferet (Hesed-1, Gvura-2, Tifferet-3). La început, Malchut a fost creată la fel ca ZA în înălțime; două corpuri celeste mărețe, egale, Soarele—ZA și luna—Malchut. De aceea le vedem ca fiind de aceeași mărime, atunci când este Luna plină. La urma urmelor, tot ceea ce se spune, se referă la om. În stadiul inițial ce a urmat creării sale, Malchut este un punct la picioarele lui ZA și crește ulterior odată cu el. Și astfel se spune că în a treia zi a creației, Malchut era egală în înălțime (avea aceleași proprietăți) cu Tifferet al ZA. Totuși, Malchut nu a fost capabilă să primească Lumina, în acel stadiu. De aceea, se spune: STRICTEȚEA (judecata) A APĂRUT PE PĂMÂNT (în Malchut); muguri de flori au apărut pur și simplu. Și după aceasta, TIMPUL CÂNTĂRII A VENIT, deja se referă la cea de-a patra zi a creației, când Malchut a fost diminuată, deoarece s-a plâns Creatorului: „Doi îngeri nu pot purta o singură coroană” – dacă Malchut este egală în înălțime cu ZA, ea nu poate primi de la el, Lumina Hochma. Motivul pentru acest lucru este că neprimind înainte Lumina Hassadim de la ZA, Malchut nu poate primi Lumina Hochma, deoarece Lumina Hochma poate fi primită doar în Lumina Hassadim, prin înveșmântarea Luminii Hochma (plăcere) în Lumina Hassadim (intenția de a se bucura „de dragul Creatorului”).
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Și Creatorul a răspuns lui Malchut: “Mergi și micșorează-te”. Cu alte cuvinte: dacă, în
concordanță cu proprietățile tale egoiste, nu poți primi independent Lumina, ci doar prin ZA, atunci diminuează-ți proprietățile, acceptă-le pe ale Lui (ZA—Creatorul). Toate acestea sunt descrise în Talmud (Hullin, 60:2), dar doar având explicațiile furnizate în Zohar putem sa încetăm să le percepem ca pe o poveste. Atunci Malchut a coborât sub Yesod de ZA, și cele nouă Sfirot inferioare ale sale, se simt sub Parsa în lumile BYA. Și doar Sfira Keter a rămas în Atzilut ca un punct aflat sub Yesod de ZA. Și de aici încolo, Malchut nu este construit pe propriile Sfirot (proprietăți) care există în BYA, ci pe Sfirot (proprietăți) Netzah și Hod de ZA. Deși anterior, Malchut a fost mai mare, ea nu a fost capabilă să primească Lumina, datorită lipsei Luminii Hassadim, în care ea va fi capabilă să primească Lumina Hochma. Chiar și așa, Malchut fiind la un nivel mai jos, va fi capabilă să o utilizeze, pentru că Lumina Hassadim respinge forțele impure care se agață de Nukva. Aceasta este semnificația cuvântului Zamir (cântând privighetoare). Totuși, există și o altă semnificație a acestui cuvânt, care se poate folosi aici – a tăia forțele impure de la Malchut (mugure de floare). VOCEA TURTURELEI: turtureaua este o Sfira, proprietatea lui Netzah de ZA, și vocea turturelei reprezintă Sfira Hod de ZA, a cincea zi a creației. Și din moment ce Malchut primește de la Yesod (care primește de la Hod, care este alăturat lui Netzah), o asemenea recepție a lui Malchut se numește „vocea turturelei”. De aceea, cuvintele „se aude” se referă la cea de-a șasea zi, din moment ce vocea turturelei (Malchut) este auzită doar cu ajutorul celei de a șasea zi, Yesod de ZA, care include atât pe Netzah cât și pe Hod, și transmite lui Malchut, Lumina acestora. De aceea, se spune că această voce este auzită în Malchut doar de la Yesod, în cea de-a șasea zi. Motivul pentru acest lucru este că, Malchut poate primi Lumina doar de la linia de mijloc a lui ZA: fie de la Yesod de ZA (ea primește gradul numit NHY, Ibur – embrion) fie de la Tifferet de ZA (ea primește gradul numit HGT = VAK, Yenika – alăptare sau Katnut – micime) sau de la Daat de ZA (ea primește gradul numit HBD = GAR, Mochin – creier sau Gadlut – măreție). SĂ CREĂM OMUL, PENTRU CĂ ÎN VIITOR EL VA PUNE ACȚIUNEA ÎNAINTEA ASCULTĂRII: vederea se referă la Sfira Hochma, auzul se referă la Sfira Bina. Acțiunea sau fapta este o proprietate a lui Malchut. Cu scopul de a corecta Malchut, singura creație a Creatorului (celelalte Sfirot sunt proprietăți ale Creatorului Insuși, cu care El a creat treptat Malchut), o a doua restricție a fost făcută—Malchut a urcat la Bina astfel încât să combine proprietățile sale egoiste, de recepție, cu proprietățile altruiste, de dăruire, ale lui Bina; Malchut a urcat la Aba-Hochma și Ima-Bina s-a regăsit pe sine sub Malchut (Parsa), unde a devenit similară în proprietăți, cu Malchut. Ochii se referă la Sfira Hochma sau Aba. Malchut s-a înălțat până la nivelul ochilor și stă la nivelul pupilelor. Malchut este numită Nukva; și Malchut care stă la nivelul ochilor este numită Nikvey Eynaim (pupile) sau NE. Acesta este motivul pentru care sunt doar Keter și Hochma în Rosh (cap) de AA: Bina a căzut din Rosh către Guf (corp) și Malchut este deasupra Bina, cu alte cuvinte, Malchut reprezintă o acțiune care este Sus, adică precede percepția și înțelegerea. Și la aceasta se referă afirmația: „vom face și vom auzi” – actul celei de a doua restricții, limitarea recepției doar la GE. Un asemenea stadiu este numit „întoarcerea” (în proprietățile cuiva, către cele ale Creatorului). „Întoarcerea completă” are loc atunci când AHP al lui Malchut obține corectarea și se alătură lui GE la acest nivel.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|