![]() |
![]() |
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
KHB—Keter-Hochma-Bina (pronunțat Kahab). Acestea sunt cele trei Sfirot care formează Rosh
(cap) de Partzuf. Rosh decide cât de multă plăcere poate accepta Partzuf , nu de dragul său ci de dragul Creatorului. Această Lumină descinde de la Rosh către Guf (corp). HBD—Hochma-Bina-Daat (pronunțat Habad). Este la fel ca Keter-Hochma-Bina (Rosh al Partzuf). Sfira Daat nu este o Sfira, ci cererea (deasemeni cunoscută ca MAN) lui ZON (Zeir Anpin și Nukva). Daat este chemarea lui ZON către Bina privitoare la dorința lor de a primi Ohr Hochma de la ea. Această rugăciune a lui ZON este numită MAN, pentru că urcă la Bina și trezește în Bina (Ima—mama lor) dorința de a dărui copiilor săi – ZON. MAN în Bina este numită Sfira Daat. Aceasta nu este o Sfira la fel ca celelalte zece Sfirot; este mai degrabă o cerere. Totuși, pentru a accentua această stare, folosim numele HBD în loc de KHB. HGT—Hesed-Gevura-Tifferet (pronunțat Hagat). Sunt Sfirot ale Guf (corp), similare cu Sfirot ale Rosh: Hesed este echivalent cu Keter, Gevura este echivalent cu Hochma și Tifferet este echivalent cu Bina. Ele sunt numite GE (vezi mai jos) ale corpului. NHYM—Netzah-Hod-Yesod-Malchut (pronunțat Nehim). Aceste Sfirot primesc de la Sfirot HGT (GE). Din moment ce primesc și au voința de a primi, ele sunt numite AHP ale corpului. GE—Galgalta-Eynaim (craniul și ochii). Sfirot Keter-Hochma și GAR de Bina. Aceste Sfirot nu au voința de a primi și doresc doar să dăruiască. De aceea, ele nu pot deveni egoiste. NRN—Nefesh-Ruach-Neshama (pronunțat Naran). Aceasta este Lumina care umple micul Partzuf. Katnut (starea de micime) este atunci când Partzuf are tăria (un ecran) doar de a dărui, dar este incapabil de a primi de dragul Creatorului, în ciuda dorinței sale de a face asta. În acest caz, Partzuf are doar Ohr Hassadim (Lumina Compasiunii), dar nu și Ohr Hochma (Lumina Înțelepciunii). Acesta este motivul pentru care este considerat un mic Partzuf, fără putere și rațiune, similar unui copil în lumea noastră. AHP—Awzen-Hotem-Peh (ureche-nas-gură), pronunțat Ahap. Acestea sunt Sfirot ZAT de BinaZA-Malchut, care posedă o voință de a primi. De aceea, în absența unui ecran adecvat (rezistent la acea dorință), ele devin egoiste. Un Partzuf fără un ecran pe AHP este numit Katan (mic) și starea sa este Katnut (mic, incomplet). Este ca un copil în lumea noastră, deoarece acest Partzuf, deasemeni, nu are tărie (ecran), și de aceea poate sa aibă doar Ohr Hassadim fără Ohr Hochma. Gadlut—starea de măreție. Un Partzuf cu un ecran (puterea de a rezista naturii sale egoiste) nu doar să se abțină de la a primi de dragul său, ci de a primi nu pentru avantaj propriu (ca în exemplul musafirului și a gazdei). În acest caz, Partzuf își umple toate dorințele (toate cele zece Sfirot) cu Luminile Hassadim și Hochma. Primul Stadiu de Măreție—Gadlut Aleph, obținerea Luminii Neshama. Al Doilea Stadiu de Măreție—Gadlut Bet, obținerea Luminii Haya. Ohr Hochma—Lumina Înțelepciunii. Această Lumină umple Kelim (vasele/dorințele) de recepție. Vine doar dacă este un ecran de recepție altruistă. Ateret Yesod—literar “prepuț,” locul uniunii dintre Israel și Creator. După cea de a doua restricție, este interzis a realiza un Zivug (împerechere spirituală) pe Malchut însăși, ca urmare a absenței ecranului. Totuși, un Zivug poate fi făcut în ceea ce privesc proprietățile pe care Malchut le primește de la ZA, numite Ateret Yesod. La fel cum dorințele lui Malchut sunt anulate, prepuțul este circumcis și dorințele care rămân în ea, sunt acelea primite de la ZA, numite Ateret Yesod. În legătură cu aceste dorințe, Malchut poate face un Zivug cu ZA, și primește Lumina Hochma. Natural, aceasta nu este aceeași Lumină Hochma pe care Malchut ar primi-o dacă ar fi fost capabilă să facă un Zivug pe dorințele sale, pe ea însăși, pe proprietățile sale, numite „punctul central al creației”, adevăratele dorințe egoiste. Malchut va fi capabilă să facă acest lucru doar după 6000 de ani, la sfârșitul corecției. Dar înainte ca acest lucru să se întâmple, aceste dorințe sunt numite punctul de unire cu Creatorul, din moment ce un Zivug pe Ateret Yesod o aduce mai aproape de Creator. Ateret Yesod este deasemeni Malchut de Malchut care rămâne după circumcizie, adică îndepărtarea Orla (prepuțului). Aceasta este partea corectată a lui Malchut, unirea ei cu Sfira Yesod, pe care un Zivug poate fi făcut încă din timpul celor 6000 de ani, aducând în acest fel Malchut la sfârșitul corecției. NRNHY-Nefesh-Ruach-Neshama-Haya-Yechida (pronunțat Naranhay). Această Lumină umple marele Partzuf, ce include GE și AHP. Ohr (Lumină)—plăcere, simțirea Creatorului. Ohr ar trebui să fie întotdeauna interpretată ca același concept, pentru că deși termenul este folosit în general, toate sinonimele sunt implicite! Kli (vas)—dorință, creatură. Ca și Ohr, cuvântul Kli este folosit în general, dar toate sinonimele sale sunt implicite! Ghematria—valoarea numerică a unei litere, sau o combinație de litere și cuvinte. Acesta este un mod special de înregistrare a informației spirituale. Parsa—cer, firmament, granița dintre lumea Atzilut și lumile BYA. Parsa desparte cele zece Sfirot în două părți: Kelim altruiste de dăruire (GAR, KHB, și GE) și Kelim de recepție (ZON sau Bina-ZA-Malchut), pentru că Bina deliberat a căzut în ZA (AHP) cu scopul de a-l corecta. Malchut, care urcă deasupra Bina și Hochma, este numit Parsa sau “cer” și separă GE de AHP. ZAT, ZAK—cele șapte Sfirot Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod, Yesod, Malchut (HGT NHYM). VAT, VAK—cele șase Sfirot Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod, Yesod (HGT NHY, pronunțat Hagat Nehy).De – prepoziția „de” cu un sens posesiv „al”. De exemplu, Malchut de Atzilut înseamnă Malchut a lumii Atzilut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|