Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.04.2024, 10:57:34
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.393
Implicit

Poate întoarcerea la Părinții Bisericii ne va ajuta să găsim numitorul comun. Sf. Ioan Damaschinul (Dogmatica):
Citat:
Tot astfel nici nu naște Dumnezeu la fel cu omul. Căci Dumnezeu, fiind în afară de timp, fără de început, impasibil, incoruptibil, necorporal, unic, fără de sfârșit, naște în afară de timp, fără de început, impasibil, incoruptibil și fără de împreunare. Nașterea lui incomprehensibilă nu are nici început, nici sfârșit. La Dumnezeu nașterea este în afară de timp, pentru că este imuabil; este nestricăcioasă, pentru că este impasibil și necorporal; este fără de împreunare, tot din pricină că este incorporal și din pricină că numai unul Dumnezeu n-are nevoie de altcineva; este fără de sfârșit și fără de încetare, din cauză că este fără de început și în afară de timp, fără de sfârșit și există totdeauna în același mod. Căci ceea ce este fără de început este și fără de sfârșit.
Rezumând, reiese că nașterea este „în afară de timp, fără început și fără sfârșit”. Nu asta spune și pr. Ioan Ică?

Nu cred că a afirmat cineva că nașterea Fiului și purcederea Duhului s-au petrecut (și continuă să se petreacă) în timp, nici că Fiul ar fi fost creat, așa cum considera Arie.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.04.2024, 11:52:13
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Poate întoarcerea la Părinții Bisericii ne va ajuta să găsim numitorul comun. Sf. Ioan Damaschinul (Dogmatica):


Rezumând, reiese că nașterea este „în afară de timp, fără început și fără sfârșit”. Nu asta spune și pr. Ioan Ică?

Nu cred că a afirmat cineva că nașterea Fiului și purcederea Duhului s-au petrecut (și continuă să se petreacă) în timp, nici că Fiul ar fi fost creat, așa cum considera Arie.
Cuvinte din sec. IV în sprijinul argumentației tale :

"Dumnezeu n-a fost mai înainte fără de Fiu și mai pe urmă a devenit Tată, ci dintotdeauna are pe Fiul"
"Tatăl n-a adus pe Fiul din neexistență în existență, nici n-a înfiat pe unul care n-a existat niciodată"
"Tatăl L-a născut nu în modul în care omul ar putea gândi, ci așa cum numai Tatăl știe. Nu numai cerurile nu cunosc nașterea Fiului, dar chiar nici toată firea îngerească. Nici însuși Duhul Sfânt n-a vorbit în Scripturi despre nașterea Fiului din Tatăl. Pentru ce iscodești, deci, acelea pe care nici Duhul Sfânt nu le-a scris în Scripturi?"
(Sfântul Chiril al Ierusalimului- cateheza a XI-a la cuvintele "Fiul lui Dumnezeu Unul Născut Care din Tatăl s-a Născut, mai înainte de toți vecii")

"Dacă cineva - de-ar fi cu putință - s-ar urca în primul cer și ar privi pe îngerii care se găsesc acolo și dacă, apropiindu-se de ei, i-ar întreba cum a născut Dumnezeu pe Fiul Său, probabil că ar răspunde: Deasupra noastră avem îngeri mai mari; întreabă-i pe aceia. Urcă-te la al doilea cer, ajungi chiar la al treilea, iar de poți, la tronuri și domnii, începătorii și stăpânii; chiar dacă ar ajunge cineva la aceia, lucru cu neputință, nici ei nu vor spune ceva, căci nici ei nu știu" Sfântul Chiril al Ierusalimului- cateheza a XI-a la cuvintele "Fiul lui Dumnezeu Unul Născut Care din Tatăl s-a Născut, mai înainte de toți vecii")
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
Răspunde