![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este scris nicăieri în Biblie că vameșii sunt păcătoși, ci peste tot se zice că mulți/toți/oamenii spun că vameșii sunt păcătoși! De ce spun oamenii că vameșii sunt păcătoși? Pentru că vameșii, având legea de partea lor și aplicând-o mereu fără părtinire(adică corect), îi obligau pe ”debitori”(pe cetățeni) să-și plătească toate obligațiile fiscale și de aceea ei stârneau totdeauna nemulțumiri fiindcă nimeni nu voia să plătească... toate obligațiile sale. De ce fac ei acceasta fără părtinire și de ce sunt ei și bogați? Fiindcă perceptorii/vameșii erau plătiți procentual din cotizațiile strânse de la debitori (ca și azi unii polițiști din amenzi) și cu cât demonstrau că debitorii au mai mult de plată și ei primeau mai mult; din această cauză perceptorii nu se lăsau corupți și nici debitorii nu aveau interesul să-i corupă, dar nu se abțineau să-i numească... ”păcătoși” fiindcă vameșii își opreau câștigul lor din datoria debitorilor. Credeți că debitorul nedreptățit nu-l putea da în judecată pe vameș dacă era nedrept cu el? Vameșul nu L-a întrebat pe Iisus ce să facă pentru a se mântui, ci, însuflețit de vizita Mântuitorului în casa sa, s-a smerit mult și din proprie inițiativă a dat jumate din averea lui săracilor și dacă ar fi nedreptățit pe cineva (ceea ce e cam prea puțin probabil), el îi va fi returnat împătrit toată paguba, ceea ce însăși legea prevedea. Vameșul nu s-a botezat, nu s-a spovedit, nu și-a schimbat radical viața, astfel că el n-a devenit un model creștin. Deoarece vameșul s-a dovedit umil(urcându-se în sicomor ca să-l vadă pe Iisus, el fiind mic de statură), generos și deloc avar(dându-și pe loc jumătate din avere săracilor) și deși avea o poziție și o ocupație de vază, Iisus a spus că ”astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia”, deși va continua să fie vameș, adică... tot ”păcătos”. El a dovedit că nu este tributar avantajelor lumii acesteia și nici dependent de bunurile ei, făcând la momentul oportun ceea ce spui și tu la început: fapte bune când ai posibilități.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Exact, mântuirea este o schimbare/transformare/evoluție a conștiinței/vieții/spiritului....
Ea poate fi făcută brusc, într-o clipă,iar Hristos a generat astfel de schimbări bruște in oameni,și încă o face... Evident, atâta timp cât trăiești după legile lumii, în păcat,vei fi judecat după acestea. Însă în momentul în care tu ai devenit conștient de păcatul in care exiști asta nu înseamnă că este șters automat tot cu buretele, fiindcă toți vom plăti păcatul și ,așa cum Hristos a spus,fiecare gând sau acțiune acțiune are urmări.Insa in momentul acela de trezire și voința tu ești deja pregătit să părăsești planul material și să te îndrepți către cel spiritual. Tu nu mai ești afectat de legile planului material odată ce l-ai părăsit de bunăvoie și ai intrat în "cerurile"/sferele superioare . Singura ta intervenție aici va fi să ajuți și pe ceilalți să iasă din acest plan. De exemplu părintele Cleopa sau părintele Arsenie nu s-au incarnat pentru evoluția personală ci pentru evoluția colectivă a noastră.Deci că urmare a unor misiunii speciale și din dragostea lor pentru noi, având afinități cu țara noastră.Au lasat portaluri spre Cer deschise de ei pentru noi.In aceeiasi categorie îl putem pune chiar și pe Mircea Eliade, deși fără veleități ascetice (câteva încercări prin India ),la fel un spirit evoluat care a adus lumii o viziune generală a spiritualității.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu există reîncarnare din moment ce bogatul nemilostiv se chinuia, ba mai simțea și setea. Citat:
Pentru unii sfârșitul de rușine ar trebui să fie învățătură de minte.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Diferența dintre om smerit (Părintele Pimen Vlad) și cei mândrii (pastorii):
https://vm.tiktok.com/ZGemtT2JB/ Bravo, părinte Pimen. 🙏
__________________
"Not all those who wander are lost. All we have to do is decide what to do with the time that is given to us. It is the small things, everyday deeds of ordinary folk that keeps the darkness at bay, simple acts of love and kindness." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre harismele speciale ale Maicii Domnului dar și despre linia fină de demarcație dintre cinstire corectă și idolatrie, precum o sumedenie de alte informații folositoare pentru orice persoană care își ia în serios viața duhovnicească, în cartea din linkul de mai jos: https://edituradoxologia.ro/fecioara...estina-primara
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Despre ce e vorba aici? Ce neînțelegeri și confuzii dogmatice are Pr. Pimen?
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu am vazut nimic rau promovat de el. Aici in clip doar ne-a luat apararea despre protestanti care ne tot ataca cu "idolii" si Maica Domnului. Clipul e editat de cineva care a luat fragmente de la pastorii protestanti, unde vorbesc cu atata manie, nu stiu, comportament flegmatic ? Care vorbesc in halul ala de Maica Domnului, si apoi a trecut la Pimen. Pimen a zis uite ce frumos vorbeste Biblia despre Maica Domnului, si a zis de protestanti ca nu versetele din Biblie te vor mantui, ca degeaba vii cu versete. Biblia e un indrumar in viata crestina sa te invete Cuvantul Domnului, legile, si sa stii si niste istorie acolo ce s-a intamplat pe vremuri, si zice Pimen ca faptele te vor mantui, nu sa stai sa te certi cu "x" si "y" pe versete din Biblie. El nu da multe detalii, ca stie cum se comporta "x" si "y" dar are intelepciune.
__________________
"Not all those who wander are lost. All we have to do is decide what to do with the time that is given to us. It is the small things, everyday deeds of ordinary folk that keeps the darkness at bay, simple acts of love and kindness." Last edited by Adr.iu91; 09.04.2024 at 15:49:17. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar în mod evident face confuzie între lucrarea specifică sfinților și lucrarea exclusivă a Preasfintei Treimi. Poți să o cinstești pe Maica Domnului fără să o transformi într-o zeiță omniprezentă, omnipotentă și omniscientă, care ajută nu prin mijlocire la Fiul ei ci substituind lucrarea Duhul Sfânt în chivernisirea Bisericii si a credincioșilor ei. Maica Domnului este Theotokos și Panaghia, dar trebuie făcută distincția între îndumnezeirea prin har și zeificarea idolatră a evlaviei populare. Citiți cartea recomandată în postarea mea anterioară ca să aflați cu câtă precauție s-a dezvoltat cultul marian în primele secole creștine, rezervele unor importanți autori patristici și cine au fost primii care au transformat-o pe Maica Domnului într-o falsă zeitate cu un profil mitologic de inspirație păgână.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dar aceste Sfinte Taine nici nu existau încă la data aceea. Încă nu fusese întemeiată Biserica.
De curiozitate, se știe sigur din Sfânta Tradiție ce a mai făcut vameșul Zaheu până la moarte? Adică dacă din evreu a devenit sau nu creștin, și dacă a murit în stare de virtute? Într-adevăr, nu am auzit de „Sfântul Zaheu Vameșul”, așa cum de pildă femeia samarineancă a devenit Sfânta Muceniță Fotini.
__________________
La sfârșitul lumii, toți vom învia! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
6. Și erau botezați de către el în râul Iordan, mărturisindu-și păcatele. 13. În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el.(Mt3,6.13) Întâlnirea cu Zaheu vameșul a avut loc după botezul ”de la Ioan în Iordan” și înainte de urcarea la Ierusalim a lui Iisus, adică imediat înainte de pătimirea Lui. Citat:
Despre Zaheu s-ar fi scris dacă ”demisiona” (pocăi) din fucție, cred, însă atunci s-ar fi dovedit cumva indirect că era intr-adevăr păcătos. Eu cred că Iisus știa că vameșul își va dona jumătate de avere cănd S-a uitat în sus în sicomor și S-a adresat lui Zaheu, care era un om bun (zic eu), spre deosebire de tânărul dregător care era foarte bogat și care L-a întrebat pe Iisus ce să facă pentru a moșteni viața veșnică și s-a mâhnit când Iisus i-a spus să-și dea averea săracilor și să-I urmeze Lui, deși respecta Legea celor 10 porunci din copilărie. Faptul că Iisus a spus că astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia (a lui Zaheu) cred că se referă doar la reabilitarea numelui lui Zaheu și a casei lui ”de gura lumii”.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|