![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Aici nu e corect, este Nasterea din vesnicie, o singura data. Doar harul izvoraste neincetat din divinitate.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Din „Teologia Dogmatică: Manual pentru seminariile teologice” de Pr. Isidor Todoran: Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa Last edited by RappY; 21.02.2024 at 18:11:59. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Eu am spus așa, cuvânt cu cuvânt: „S-a născut și continuă să se nască la fel cum Duhul continuă să purceadă” Care e diferența? Iar pe lângă asta, cum se leagă ce spui tu („nu e vorba de un proces continuu, vesnic”) cu ce spune manualul („Tatăl din Ființă naște veșnic pe Fiul și purcede pe Duhul Sfânt”)? Vezi o contradicție sau nu? Dacă nu, de ce nu? Citat:
Citat:
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa Last edited by RappY; 22.02.2024 at 16:21:59. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu, însă, spui că S-a nascut, ceea ce e imposibil, deși mai apoi recunoști asta. Dumnezeu e veșnic și Fiul tot veșnic este, iar corect ar fi să zicem că este născut deoarece are aceeași ființă/esență divină fiindcă face numai ce I-a spus Tatăl. Aceasta Îl face pe El Fiu, nu faptul că S-a născut fiindcă nu S-a născut, chiar dacă constantinopolitanii, complexați/manipulați de clișeele vieți omenești(oare prin Duhul Sfânt?) au formulat în Crez și despre naștere.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|