![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Capitolul 3 22.Și a zis Domnul Dumnezeu: "Iată Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele și răul. Și acum nu cumva să-și întindă mâna și să ia roade din pomul vieții, să mănânce și să trăiască în veci!..." Care Noi la plural, acest plural face referire la Sfânta Treime, Hristos era acolo dinainte de creație prin El s-au făcut toate, El fiind Dumnezeu Cuvântul despre care mărturisește Ioan Teologul, minunea de la Tabor cu Schimbarea la Față atestă că El e Lumina prin care S-a făcut creația când s-a zis la Facere să fie lumină. Iar conform Mărturisirii de Credință s-a pogorât din ceruri și întrupat, dar asta nu înseamnă că nu preexista lui Adam și Facerii/Genezei, chiar dacă să zicem că întruparea ar fi ulterior. Din ce înțeleg acum conform crezului întruparea e ulterioară, dar nu mai reiese de nicăieri că nu a rămas așa după Înălțare. Vreau și eu să găsesc chesiunea asta dacă se pronunță Biserica asupra ei, Hristos era întrupat dinainte de toți vecii, deci de când s-a născut din Tatăl, sau s-a întrupat când s-au împlinit proorociile. Probabil că întruparea a fost ulterioară, trecând prin toate vârstele de la 0 luni la 33 de ani, dar vârsta de 33 de ani și trupul așa a rămas per final, iar la vârste fragede avea o cunoaștere a lucrurilor peste media vârstei Lui când îi uimea pe cei din Templu, semn că mintea și sufletul aveau vârste depline. Poate de aceea nu se pune accent pe copilăria lui Hristos în Biblie, pt că la Dumnezeu timpul nu e limitat de ciclurile biologice, iar Hristos fiind Dumnezeu Cuvântul la 12 ani de exemplu nu avea mintea unuia de 12 ani din timpul Său. Dacă găsește cineva că învățătura ortodoxă ar zice altceva referitor la momentul întrupării dinainte de toți vecii de când există Hristos ca persoană a Sfintei Treimi /sau din momentul luării în pântece de către Maria ar fi interesant.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 13.12.2022 at 20:48:10. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deci întruparea oricum trebuia să aibă loc, nu zice despre înger că are chipul și asemănarea Sa.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
22. Și S-a coborât Duhul Sfânt peste El, în chip trupesc, ca un porumbel, și s-a făcut glas din cer: Tu ești Fiul Meu cel iubit, întru Tine am binevoit.(Lc3,22)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Frăția ta ai spus că dptdv Hristos nu mai are trup după Înălțare, ulterior având citatele când s-a arătat de 3 ori apostolilor și a și mâncat nu mai văd ce era de spus. Ioan 32. Și a mărturisit Ioan zicând: Am văzut Duhul coborându-Se, din cer, ca un porumbel și a rămas peste El. Sfânta Evanghelie după Matei Marcu Cap. 3 16. Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El. Sfânta Evanghelie după Marcu Matei Cap. 1 10. Și îndată, ieșind din apă, a văzut cerurile deschise și Duhul ca un porumbel coborându-Se peste El. Duhul Sfânt s-a pogorât și ca limbi de foc, doar la Luca scrie că s-a pogorât ca un porumbel trupesc, la restul scrie ca un porumbel, și doar Ioan Botezătorul a văzut porumbelul, deci e posibil să se fi arătat doar lui, de ce nu spun mai mulți că au văzut un porumbel. Despre niciun ipostas al Sfintei Treimi Tată-Fiul și Sfântul Duh nu scrie că ar fi după chipul și asemănarea îngerilor, deci acea afirmația a mea ce ai extras-o era corectă pe fond.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
|