Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.01.2019, 19:33:45
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Sfântul Ierarh Ioan Maximovici – despre ecumenism

http://prieteniisfantuluiefrem.ro/20...pre-ecumenism/


Trebuie să purcedem la o respingere hotărâtă a ecumenismului și nu trebuie să avem nicio comuniune cu adepții lui. Calea noastră nu este și a lor. Trebuie să spunem acest lucru cu hotărâre și să îl arătăm prin faptele noastre. Vine spre noi o epocă a adevăratei mărturisiri de credință, e epocă în care probabil vom rămâne singuri și prigoniți. Datorită faptului că toate Bisericile Ortodoxe locale au intrat deja în rândurile „Consiliului Mondial al bisericilor” și prin aceasta au trădat Ortodoxia, a venit vremea deplinei noastre îngrădiri (de ecumenism – n.trad.).
Nu putem și nu trebuie să avem nicio comuniune cu apostații adevăratei Ortodoxii și trebuie să fim pregătiți, dacă va fi necesar, să ne retragem în „catacombe.” Postura noastră de luptători și mărturisitori ai adevărului curat și neprihănit al lui Hristos ne conferă o mare responsabilitate, mai mult decât oricând altcândva în trecut.
Trebuie să ne amintim întotdeauna faptul că un păstor adevărat al adevăratei Biserici a lui Hristos nu poate niciodată și nu trebuie să aibă niciun alt interes decât acela al râvnei curate pentru slava lui Dumnezeu și pentru mântuirea turmei lui – numai spre aceasta trebuie să se concentreze toate gândurile lui, toate simțămintele și acțiunile sale, întotdeauna.”
(fragment dintr-un text al Sfântului Ioan Maximovici, scris în anul 1969)
Sursa – https://synaksiorthodoxon.blogspot.c...g-post_12.html
traducere din limba greacă de
pr. Ciprian Staicu
__________________
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.01.2019, 00:37:00
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.754
Implicit

Fragment dintr-o conferința pr. Nicolae Tănase răspuns la o întrebare privind problema sinodului din Creta, selecții-

Pr N. Tănase de la Valea Plopului:
„Deocamdată nouă preoților nu ni s-a transmis să facem ceva anume în urma acestui Sinod.
Sinodul 3 ecumenic care a avut loc la anul 381, a suferit modificări în hotărâri și Canoane din 351 până în anul 517.

Grăbiții care au vrut să se pronunțe cu trădarea cu netrădarea, cu legitimitatea, cu neligitimitatea au făcut rău, au scindat ceva grupuri.

Ne așteptam la mai mare cutremur dar a fost atenuat întrucât cei care s-au dat deoparte și au făcut pe dos, s-au împărțit și ei în fracțiuni, nu mai au unitate și acesta este semn al schismei, adică al rupturii.

În momentul în care partea pretinsă ca precisă și drept mărturisitoare se scindează este un semn al sciziunii, al schismei.

Eu cunosc un preot la Vatra Dornei scrie continuu, și-și dă cu părerea, se semnează zice blagosloviți, scrie episcopului lui și atât, nu iese să țipe împotriva Bisericii.

Este din păcate al doilea cutremur după cel întâmplat cu ruptura calendariștilor, adică stilul
nou-stilul vechi sigur că doare, ar trebui cel puțin pe toți să ne doară această separare...

Părintele insistă și pe documentarea înainte de a purta discuții pe tema:
Nu merge să ai în bibliotecă cărți de bucate și mersul trenurilor și să-ți dai cu părerea despre Sinoade.”
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 14.01.2019 at 00:39:54.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.01.2019, 19:37:13
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit pt.IOREST

Desigur ca inca nu dar vedem implementarea ecumenismului de catre marii reprezentanti ai ortodoxiei romane,patriarh si ierarhi la nivel national ,la sfintirea troitei de la ALBA IULIA de patriarh,la participarea inaugurarii sinagogii evreisti din Iasi de catre mitropolit.Noi ar trebui sa ne intrebam dc.lui DUMNEZEU ii plac ceea ce fac ierarhii nostrii.Si daca ei incalca canoanele stabilite de sfintii parinti la cele 7 sinoade ecumenice in mod sigur aceasta inseamna o tradare a ortodoxiei care nu ii place lui DUMNEZEU.
Apoi preotii aflati in comuniune cu eretici prin pomenirea lor se contamineaza de duhul lor asa cum a zis ips.i.chira,si nu vor mai putea s a se opuna dc.tot tac la infinit,mai ales manastirile, la alte ordine care vor veni de la ei pe parcurs.[vedeti ce se intimpla in UCRAINA cu uniatismul].Daca nu reactioneaza nici pliroma ne vom trezi peste noapte ca suntem catolici ,asa cum a zis par.IUSTIN PIRVU.
Apoi sa ne intrebam sfintirile facute in comun cu eeticii sunt sfintiri ??!!??
Apoi in diaspora papa a zis preotilor lui ca pot boteza copii ortodocsilor!E corect ,vor fi botezati cu adevarat,dc,botezul papistas nu e botez.
Preotii nepomenitori sunt si ei supusi sagetilor celui rau .PT.ei chiar merita sa ne rugam .Mai sunt oameni platiti [poate chiar monahi ]care sa bage zinzanie ntre ei].
Ar trebui sa ne intrebam de ce SAVA LAVRIOTUL are drept sa vina in Romania si prof.T.ZISIS nu i se permite.Un mare semn de intrebare si o atitudine care ar trebui sa ne puna macar pe ginduri.
TRIST este ca pliroma bisericii tace si priveste cu indiferentza aceste comportamente ale ierarhiei ...greu raspuns vom da lui DUMNEZEU ca ii lasam asa sa incalce canoanele si nu zicem nimica...asta inseamna cum zice romanul ca le dam apa la moara....vai de noi la judecata de apoi.!!!
__________________
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.01.2019, 19:42:11
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit EREZIA EVANGHELIEI SOCIALE,,o erezie f.periculoasa

https://ortodoxinfo.ro/2018/09/01/sc...ala/..SPICUIRI



Pe fondul acestor probleme sociale tot mai acute, apare firesc si necesitatea unei “noi doctrine”, o doctrina care sa adreseze problemele societatii contemporane. Acest deziderat devine mai important azi decat identitatea religioasa care cade pe planul secund. Aceasta noua doctrina am identificat-o sub numele de “Social Gospel”, adica “Erezia Evangheliei Sociale”. In Biserici astazi cauzele sociale iau locul marturisirii Ortodoxiei. Vedeti cat de vicleni sunt? Ei vin si creaza aceste probleme sociale la scara planetara si apoi schimba misiunea bisericii spre o finalitate sociala, in loc ca Biserica sa se ocupe in primul rand cu propovaduirea mantuirii lui Hristos.
Ceea ce a scapat multora sa observe este ca exact aceasta pervertire a misiunii Bisericii s-a infaptuit prin adoptarea documentului “Misiunii Bisericii in Lumea Contemporata” la Sinodul din Creta. Vedeti? Nu este o coincidenta. Insa nu vreau sa intru prea mult in acest subiect al “Ereziei Evangheliei Sociale” intrucat am scris despre el in mod detaliat intr-un alt articol. Aceasta erezie nu este ea chiar noua, radacinile ei fiind gasite in Catolicism incepand cu invataturile Papei Leo al XIII-a, pentru ca in final sa se ajunga sa fie adoptate si in Ortodoxie la acest Sinod Talharesc. De mentionat este ca si in Biserica Rusa aceste deviatii au intrat in anul 2000 prin adoptarea documentului “Social Concepts” de Patriarhia Moscovei.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.01.2019, 19:48:55
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit EREZIA EVANGHELIEI SOCIALE,,o erezie f.periculoasa

https://ortodoxinfo.ro/2018/09/01/sc...ala/..SPICUIRI



Pe fondul acestor probleme sociale tot mai acute, apare firesc si necesitatea unei “noi doctrine”, o doctrina care sa adreseze problemele societatii contemporane. Acest deziderat devine mai important azi decat identitatea religioasa care cade pe planul secund. Aceasta noua doctrina am identificat-o sub numele de “Social Gospel”, adica “Erezia Evangheliei Sociale”. In Biserici astazi cauzele sociale iau locul marturisirii Ortodoxiei. Vedeti cat de vicleni sunt? Ei vin si creaza aceste probleme sociale la scara planetara si apoi schimba misiunea bisericii spre o finalitate sociala, in loc ca Biserica sa se ocupe in primul rand cu propovaduirea mantuirii lui Hristos.
Ceea ce a scapat multora sa observe este ca exact aceasta pervertire a misiunii Bisericii s-a infaptuit prin adoptarea documentului “Misiunii Bisericii in Lumea Contemporata” la Sinodul din Creta. Vedeti? Nu este o coincidenta. Insa nu vreau sa intru prea mult in acest subiect al “Ereziei Evangheliei Sociale” intrucat am scris despre el in mod detaliat intr-un alt articol. Aceasta erezie nu este ea chiar noua, radacinile ei fiind gasite in Catolicism incepand cu invataturile Papei Leo al XIII-a, pentru ca in final sa se ajunga sa fie adoptate si in Ortodoxie la acest Sinod Talharesc. De mentionat este ca si in Biserica Rusa aceste deviatii au intrat in anul 2000 prin adoptarea documentului “Social Concepts” de Patriarhia Moscovei.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.01.2019, 18:50:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
Desigur ca inca nu dar vedem implementarea ecumenismului de catre marii reprezentanti ai ortodoxiei romane,patriarh si ierarhi la nivel national ,la sfintirea troitei de la ALBA IULIA de patriarh,la participarea inaugurarii sinagogii evreisti din Iasi de catre mitropolit.Noi ar trebui sa ne intrebam dc.lui DUMNEZEU ii plac ceea ce fac ierarhii nostrii.Si daca ei incalca canoanele stabilite de sfintii parinti la cele 7 sinoade ecumenice in mod sigur aceasta inseamna o tradare a ortodoxiei care nu ii place lui DUMNEZEU.
Te inseli, pentru ca nu ai studiat problema, doar copiezi ce spun unii. BOR a adoptat niste hotarari clare impotriva conceptiilor ecumeniste. Doar BO a Georgiei a mai adoptat niste hotarari impotriva conceptiilor ecumeniste. Cu ocazia cazului IPS Corneanu Sfantul Sinod a adoptat hotararile care spun ca nimeni din cler nu are voie sa concelebreze cu cei din afara Bisericii, inclusiv catolici, riscand caterisirea. Mai mult, niciun mirean nu se poate impartasi in afara Biserici, pedeapsa fiind afurisirea (oprirea de la impartasanie).
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.01.2019, 19:50:38
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit pt.IOREST

Desigur ca inca nu dar vedem implementarea ecumenismului de catre marii reprezentanti ai ortodoxiei romane,patriarh si ierarhi la nivel national ,la sfintirea troitei de la ALBA IULIA de patriarh,la participarea inaugurarii sinagogii evreisti din Iasi de catre mitropolit.Noi ar trebui sa ne intrebam dc.lui DUMNEZEU ii plac ceea ce fac ierarhii nostrii.Si daca ei incalca canoanele stabilite de sfintii parinti la cele 7 sinoade ecumenice in mod sigur aceasta inseamna o tradare a ortodoxiei care nu ii place lui DUMNEZEU.
Apoi preotii aflati in comuniune cu eretici prin pomenirea lor se contamineaza de duhul lor asa cum a zis ips.i.chira,si nu vor mai putea s a se opuna dc.tot tac la infinit,mai ales manastirile, la alte ordine care vor veni de la ei pe parcurs.[vedeti ce se intimpla in UCRAINA cu uniatismul].Daca nu reactioneaza nici pliroma ne vom trezi peste noapte ca suntem catolici ,asa cum a zis par.IUSTIN PIRVU.
Apoi sa ne intrebam sfintirile facute in comun cu eeticii sunt sfintiri ??!!??
Apoi in diaspora papa a zis preotilor lui ca pot boteza copii ortodocsilor!E corect ,vor fi botezati cu adevarat,dc,botezul papistas nu e botez.
Preotii nepomenitori sunt si ei supusi sagetilor celui rau .PT.ei chiar merita sa ne rugam .Mai sunt oameni platiti [poate chiar monahi ]care sa bage zinzanie ntre ei].
Ar trebui sa ne intrebam de ce SAVA LAVRIOTUL are drept sa vina in Romania si prof.T.ZISIS nu i se permite.Un mare semn de intrebare si o atitudine care ar trebui sa ne puna macar pe ginduri.
TRIST este ca pliroma bisericii tace si priveste cu indiferentza aceste comportamente ale ierarhiei ...greu raspuns vom da lui DUMNEZEU ca ii lasam asa sa incalce canoanele si nu zicem nimica...asta inseamna cum zice romanul ca le dam apa la moara....vai de noi la judecata de apoi.!!!
__________________
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.01.2019, 00:10:40
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.754
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
Ar trebui sa ne intrebam de ce SAVA LAVRIOTUL are drept sa vina in Romania si prof.T.ZISIS nu i se permite.Un mare semn de intrebare si o atitudine care ar trebui sa ne puna macar pe ginduri.
Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
iata adevarul in leg.cu prof.T.ZISIS
ne lamureste pr.M.VULCANESCU https://www.marturisireaortodoxa.ro/...ei-vulcanescu/
Nu reiese din circulara prezentată de pr Vulcănescu că lui Th. Zisis sau lui i-ar fi interzis dreptul de liberă circulație pe teritoriul României.
Li s-a interzis doar preoților să aibă vreo legătură bisericească cu ei, și sunt interziși la evenimente desfășurate în contexte găzduite de B.O.R.

Ei pot veni oricând în România ca persoane fizice și să conferențieze în localuri închiriate care nu țin de B.O.R. sau facultăți de teologie, doar că probabil pr. Zisis nu are condiția fizică să mai umble prin țări străine precum monahul Sava Lavriotul.

Evenimentele în care conferenția gheron Savvas doar nu-ți închipuiai că ar fi fost găzduite de B.O.R. ?
Probabil au fost găzduite de oameni care nu sunt în funcții în B.O.R.

Preoții rămași în funcții primesc periodic înștiințări(la momentul caterisirii) despre cei care au fost depuși din treaptă pe motiv de Creta în eparhia lor pentru a se întrerupe orice legătură de slujire sau bisericească cu ei.

Că lui pr Zisis i s-a interzis printr-o hotărâre de Sinod, are legătură cu principiul proporționalității același ierarh care l-a chemat la Constanța, s-a și dezis pentru a nu exista confuzii, gheron Savvas nu fusese niciodată chemat oficial la un eveniment B.O.R. deci niciun ierarh nu avea vreun motiv să se dezică nominal de el.

Cu toate astea și lui i se pun bețe în roate și se comportă cu el preoții oficial ca și cu unul caterisit.

Mi se pare că discuția despre Sinodul din Creta e circulară, nu are nimic productiv, nu mai am chef să scriu la acest topic.

Rămâne întrebarea: de ce Danion Vasile un om implicat în mărturisirea bisericească nu a scos vreo vorbuliță pe baza Sinodului din Creta în ultimele postări online scurse de atunci ?

Să fie oare pt faptul că nu vrea să smintească, că așteaptă în liniște să vadă cum decurg lucrurile, nu se aruncă, nu țipă, nu mai acuză ?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 21.01.2019 at 00:20:04.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.01.2019, 13:01:24
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit pt.IOREST

IA IN SEAMA CE ZIC SFINTII SI CELE 7 SINOADE ECUMENICE NU TE LUA DUPA DANION caci el gresit de doua ori ,odata cind a practicat toga,a doua oare cind a trecut la stilisti si deci e predispus poate mai mult ca altii la a gresi...doar nu o sa-l luam pe el ca etalon.citeste putin linkul de mai jos.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.01.2019, 13:03:43
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Alexander Kalomiros, în Apostazia și Antihristul după învățăturile Sfinților Părinți,

https://www.aparatorul.md/credincios...duhului-sfant/


lexander Kalomiros, în Apostazia și Antihristul după învățăturile Sfinților Părinți, Fundația Sfinții Martiri Brâncoveni, Constanța 2008, pp. 189-191.






Alexander Kalomiros, în Apostazia și Antihristul după învățăturile Sfinților Părinți, Fundația Sfinții Martiri Brâncoveni, Constanța 2008, pp. 189-191.

Citește mai mult pe aparatorul.md: Credincioșii sunt aceia care continuă Tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei, acea lucrare a Duhului Sfânt https://www.aparatorul.md/credincios...duhului-sfant/

Credincioșii sunt aceia care continuă Tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei,

acea lucrare a Duhului Sfânt Preîntîmpinare duhovnicească Lumea și diavolul împing Biserica spre încercări atât de înfricoșătoare, încât s-ar putea să vină ziua în care toți episcopii de pe pământ să intre în părtășie cu ereticii.
Ce vor face credincioșii? Ce vor face acei puțini la număr care vor avea dârzenia de a nu urma mulțimilor (maselor), de a nu-și urma rudele, semenii și concetățenii? Atunci toți credincioșii vor trebui să înțeleagă faptul că Biserica nu este acolo unde pare a fi. Liturghiile vor continua să fie slujite, iar bisericile vor fi pline de oameni, însă biserică nu va avea nici o legătură cu acele “biserici” ori cu acei preoți sau credincioși.

Biserica este acolo unde este Adevărul. Credincioșii sunt aceia care continuă Tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei, acea lucrare a Duhului Sfânt. Preoții adevărați sunt aceia care gândesc, trăiesc și propovăduiesc așa cum au făcut-o Părinții și Sfinții Bisericii sau cel puțin nu-i tăgăduiesc în învățătura lor. Acolo unde această unitate de gândire și de viată nu există, este o amăgire să vorbim despre Biserică, chiar dacă toate semnele exterioare ar mărturisi aceasta. Se va găsi întotdeauna un preot canonic, hirotonit de un episcop canonic, care va urma Tradiția. În jurul unor astfel de preoți se vor strânge mici grupuri de credincioși care vor dăinui pană în zilele din urmă. Fiecare dintre aceste mici grupuri va fi o Biserică locală sobornicească a lui Dumnezeu. Cei credincioși vor găsi în ele întreaga plinătate a Harului lui Dumnezeu. Ei nu vor avea nici o trebuință de legături administrative sau de alt fel, căci părtășia care va fi între ei va fi cea mai deplină din câte pot exista. Va fi părtășia între Trupul și Sângele lui Hristos, părtașie întru Duhul Sfânt. Verigile de aur ale Tradiției Ortodoxe nestrămutate vor lega acele Biserici între ele, precum o vor face și cu bisericile din trecut și cu Biserica Biruitoare din Cer. Întru aceste grupuri mici, Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească se va păstra neîntinată. Bineînțeles, este foarte bine că în lucrarea exterioară a diferitelor Biserici Ortodoxe să existe orânduială și armonie și că bisericile cele mai puțin însemnate să-și primească îndrumare și călăuzirea de la bisericile mai de seamă-așa cum se întâmplă acum între eparhii, mitropolii, arhidioceze și patriarhii – însă în zilele de pe urmă, asemenea legături exterioare și relații vor fi cel mai adesea cu neputință.
Atunci când se va apropia epoca lui Antihrist, chiar și corabia bisericii va fii greu de deslușit. Va fii așa o încurcătură și o babilonie în lume, încât credinciosul nu va putea fi sigur dacă o Biserica este Ortodoxă sau de alt fel, din pricină mulțimii prorocilor mincinoși care vor umple lumea și vor propovădui: „Hristos este aici” și „Hristos este acolo” (cf. Matei 24, 23-24; Luca 17, 21-23). Orice alcătuire (instituție) care va fi recunoscută oficial drept biserică, trădând puțin câte puțin comorile credinței, va fi asimilată de bălmăjeala de nedescris, unificatoare, care cu o iscusință diabolică va păstra mai multe dintre semnele exterioare ale Bisericii.
Doar ici colo, mici grupuri de credincioși dimpreună cu vreun preot vor păstra încă vie adevărata Tradiție. Însă e posibil ca neîntelegeri să fie și între bisericile cu adevărat Ortodoxe, din pricina amestecării limbilor care se regăsesc în Babilonul contemporan. Însă niciuna dintre acestea nu va sfâșia unitatea fundamentală a Bisericii.
Dar cine va fi oare în stare să recunoască Biserica lui Hristos în acele mici grupuri de credincioși disprețuite, care sunt lipsite de orice strălucire lumească? Cu toate acestea, la sfârșitul vremurilor, Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească va însemna doar acele parohii mici, uitate și aparent dezbinate întru cele din afară, care pot chiar să nu aibă cunoștință unele de altele. Însa acestea vor fi unite între ele prin legăturile tainice ale Trupului și Sângelui Domnului, întru Duhul Sfânt, cu Soborniceasca Credință și Tradiție, care vor rămâne nepângărite. Alexander Kalomiros, în Apostazia și Antihristul după învățăturile Sfinților Părinți, Fundația Sfinții Martiri Brâncoveni, Constanța 2008, pp. 189-191.

Citește mai mult pe aparatorul.md: Credincioșii sunt aceia care continuă Tradiția neîntreruptă a Ortodoxiei, acea lucrare a Duhului Sfânt https://www.aparatorul.md/credincios...duhului-sfant/
A
__________________
Reply With Quote
Răspunde