Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.05.2018, 05:00:13
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spune "nu raman" nu cei ce nu se impartasesc. La Liturghie, dupa ce se citeste Sfanta Scriptura urmeaza rugaciunile si impartasania.
”dar nu rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta Împărtășanie” ... ai acolo un ”și”... rupi din context și interpretezi mai rău ca sectarii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.05.2018, 18:58:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
”dar nu rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta Împărtășanie” ... ai acolo un ”și”... rupi din context și interpretezi mai rău ca sectarii.
Nu interpetez eu gresit, tu nu intelegi limba romana. Ti-am mai spus de multe ori ca nu intelegi frazele in romana. Verbul "raman" este si la "rugaciune" si la Sfanta Impartasanie", cred ca oricine poate intelege asta. In cartea diac. Ica e data o interpretare a canonului in care chiar asta spune, ca scrie "raman", nu se adauga ca nu se impartasesc. De altfel si parintele Pruteanu si diac. Ica, ambii partizani ai impartasirii dese, recunosc ca aceasta e interpretarea recunoscuta acestui canon, majoritatea canonistilor si teologilor dand interpretarea pe care am dat-o eu inca de la inceput. Cei ce sustin impartasirea deasa au luat interpretarea de la Sfantul Nicodim Aghioritul care cita singurii canonisti care au intereptat acest canon in sensul impartasirii obligatorii, doi canonisti din sec. XII.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.05.2018, 00:18:54
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu interpetez eu gresit, tu nu intelegi limba romana. Ti-am mai spus de multe ori ca nu intelegi frazele in romana. Verbul "raman" este si la "rugaciune" si la Sfanta Impartasanie", cred ca oricine poate intelege asta.
Canoniștii bizantini Balsamon, Aristen, Zonara și ații înțeleg contrariul. Respinge Biserica interpretările acestor canoniști?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cei ce sustin impartasirea deasa au luat interpretarea de la Sfantul Nicodim Aghioritul care cita singurii canonisti care au intereptat acest canon in sensul impartasirii obligatorii, doi canonisti din sec. XII.
Probabil este vorba de aceeași canoniști pe care i-am amintit. Deci, s-a înșelat și Sf. Nicodim Aghioritul?

Last edited by simpllu; 24.05.2018 at 00:23:46.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.05.2018, 16:06:08
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Canoniștii bizantini Balsamon, Aristen, Zonara și ații înțeleg contrariul. Respinge Biserica interpretările acestor canoniști?
Repeti ce spune parintele Pruteanu, care se pare ca a copiat cele trei nume dintr-un articol care sustinea impartasirea deasa, fara sa studieze ce spun cei trei. Asa cum am mai spus, Aristen sustine exact interpretarea corecta, pe care am dat-o si eu, cu a nu pleca de la slujba. Citatele sunt in cartea diac. Ica, este copiata si pe net. Toti trei au trait in secolul XII, Zonara la inceputul secolului, Aristen pe la mijloc, iar Balsamon pe la sfarsitul secolului. https://ro.orthodoxwiki.org/Alexie_Aristin

Doar primul, Zonara, a dat acele interpretari canoanelor, pe el l-a citat si Sfantul Nicodim. Aristen, desi a trait la ceva timp dupa Zonara si, probabil, cunostea interpretarea acestuia, a scris o interpretarea corecta. Utimul, Balsamon, a copiat interpretarile lui Zonara, adaugand si comentariile sale, de exemplu scrie in continuare ca exista si alte interpretari, care contrazic oligativitatea impartasirii. Tot el spune ca acel canon spune de cei care nu raman, nu a adaugat cei care nu se imparatsesc. Mai spune ca nici nu e cu putinta sa se faca asa ceva, ca toti sa fie obligati sa se impartaseasca. Tot Balsamon, care a fost si Patriarh al Antiohiei, mentioneaza ca anafura a fost data pentru cei ce nu se impartaseau. Deci e doar un canonist care a dat aceasta interpretare.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 06.05.2011 00:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 17:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 18:56:11