Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.05.2018, 16:52:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Acolo spune cu totul altceva, nu face referire la prunci.
Eu m-am referit la ce scrie acolo, ca teoretic se poate, nu este o interdictie. Asa cum, de exemplu, nu s epoate nici teoretic ca cineva sa se impartaseasca de mai multe ori pe zi, e o restrictie.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
De unde știi tu cât de des se împărtășea? Iar a te împărtăși des nu este un soi de mândrie că te împărtășești mai des decât altcineva, ci ca o neceistate, ca un medicament și nu ca un premiu pentru perfomanțele ascetice. Contează cu ce conștiință te împărtășești. Nu uita că inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
De unde crezi ca stiu, am citit asta, cred ca insusi sfantul a scris acest lucru. Mandria este sa creada cineva ca a ajuns la o asemenea curatie incat se poate impartasi asemeena sfintilor si calugarilor imbunatatiti. Nu neaparat legata de mandria ca te impartasesti des. Asta e si problema, cei ce propaga aceste idei prin scrierile lor spun si invataturi false despre Sfanta Impartasanie. Asa cum am citat in trecut din Parintele Calciu, Parintele Arsenie Papacioc etc. De exemplu spun ca prin impartasanie se iarta si pacatele, ca sa argumenteze de ce nu e nevoie spovedania. Ceea ce e complet fals, cum spun si parintii citati. De asemenea, o alta invatatura falsa este ca impartasania este ca un medicament, pentru a argumenta de ce nu e nevoie o pregatire (spovedire si port). La fel si asta cu constiinta, pai cei care sunt mai putin induhovniciti spun ca nu au pacate aproape deloc, pe cand sfintii cred ca sunt mari pacatosi. Cu cat un om e mai departat de credinta cu atat constiinta lui e mai putin clara, asta si inseamna ca dupa cadere chipul lui Dumnezeu in om s-a intunecat. Invatatura catolica, in schimb, spune ca firea omului nu a suferit dupa cadere, deci are si constiinta intacta.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Unul din scopuri? E clar că habar nu ai despre ce vorbești. E scopul principal!
Scopul principal al Sfintei Liturghii este prefacerea darurilor, evident. Dar nu si impartasirea tuturor credinciosilor, cum afirma cei ce sustin impartasirea deasa. Acestia spun ca in canoanele apostolice s-ar spune asta, dar e doar o interpretare partizana. Unul din canoane spune despre preotii care refuza sa se impartaseasca (adica desconsidera Impartasania, este pentru erezie). Iar celalalt spune ca sa nu plece credinciosii odata cu catehumenii, ci sa participe la restul slujbei. Chiar canoanele date contrazic ce sustin ei, pentru ca preotul poate sa nu se impartasesasca, daca spune pricina (adica nu a adoptat o erezie), in schimb credinciosul ar fi obligat sa se impartaseasca. Si mai contradictoriu este ca exista biserici unde se tin slujbe in fiecare zi, ar trebui ca acei credinciosi care participa zilnic sa trebuiasca sa se impartasesca in fiecare zi, ca asa sustin acesti teologi moderni.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Dacă ai studia textul liturgic ai înțelege că toate duc spre împărtășirea celor din biserică și nu numai a preotului. Iar a fi activ înseamnă să te străduiești să răspunzi afirmativ la chemarea: ”Luați, mâncați...Beți dintru acesta toți...” sau la: ”Cu frică de Dumnezeu, cu credință și cu dragoste să vă apropiați”. Și a fi activ înseamnă a fi prezent în fiecare zi (nu doar la slujbă!) din timpul săptămânii pentru că duminica urmează să te împărtășești. Nu prea ai timp de relaxare (gen 40 de zile). Iar scopul majorității cântărilor, rugăciunilor este de a așeza omul pe făgășul firesc pentru a se putea uni cu Hristos. Repet, nu oricum, ci cu pregătire prealabilă (în care intră și spovedania) și doar cu binecuvântrea duhovnicului.
Astea sunt cele ce le spun cei ce sustin aceste lucruri. Iar cand preotul spune iesiti ar trebui sa iasa toti? Sau cand spune iesiti ieseau catehumenii, iar cand spune sa va apropiati se apropie cei care se impartasesc, nu toti? Dimpotriva, cei bolnavi (cu pacate mai grele) nu primesc ca medicament Sfanta Impartasanie, ci oprirea pentru o perioada de la ea, asta e medicamentul. Ba chiar canoanele spuneau ca unii sa fie impartasiti abia la sfarsitul zilelelor. Scrie ceva foarte important in articol, harul se primeste prin spovedanie, asa cum primim harul prin Botez.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
În acest caz pentru preoții ar trebui să țină post continuu. Nu ai văzut niciun preot care sâmbăta a mâncat de dulce?
Preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, doar la (neo)protestanti. Preotii sunt hirotoniti printr-o Sfanta Taina, ei primesc har si chiar ei sunt cei ce transforma daruriel, prin rugaciunea lor. Un preot trebuie sa fie vrednic de preotie toata viata, nu doar duminica. Un credincios nu e ca preotii si nici ca pustnicii, e o dovada ca cei ce propovaduiesc aceste conceptii au preluat de la protestanti egalitatea preotilor cu credinciosii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.05.2018, 00:06:04
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, doar la (neo)protestanti. Preotii sunt hirotoniti printr-o Sfanta Taina, ei primesc har si chiar ei sunt cei ce transforma daruriel, prin rugaciunea lor. Un preot trebuie sa fie vrednic de preotie toata viata, nu doar duminica. Un credincios nu e ca preotii si nici ca pustnicii, e o dovada ca cei ce propovaduiesc aceste conceptii au preluat de la protestanti egalitatea preotilor cu credinciosii.
nu cred ca asta sustine biserica ortodoxa, dar daca e adevarat ce spui inseamna ca asta este motivul pentru tot ce s-a intamplat de-alungul istoriei cu popoarele ortodoxe. de fapt se intampla si astazi, clerul s-a considerat superior, mai bun, mai smecher...
de fapt tot ce scrie mie imi demonstreaza ca trebuie sa fie invers.

Citat:
În prealabil postat de catalin2
Sfanta Biserica s-a inselat vreo 1500 de ani? Mai mult, inca din sec. IV Sfantul Ioan Gura de Aur spune ca multi se impartasesc o data sau de doua ori pe an, sfantul nu spune ca gresesc. Aproape toate explicatiile date de cei ce sustin impartasirea deasa sunt eronate si socase din context.
si ambrozie e sfant, ala care s-a facut singur episcop , ia cauta si vezi ce zicea despre mandria grecilor care se impartasesc numai intre ei si nu lasa poporul la impartasanie... poate gasesti pe undeva.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.05.2018, 18:53:07
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
nu cred ca asta sustine biserica ortodoxa, dar daca e adevarat ce spui inseamna ca asta este motivul pentru tot ce s-a intamplat de-alungul istoriei cu popoarele ortodoxe. de fapt se intampla si astazi, clerul s-a considerat superior, mai bun, mai smecher...
de fapt tot ce scrie mie imi demonstreaza ca trebuie sa fie invers.
Ai inteleg gresit, ceea ce scrii tu se spune despre catolicism, nu despre ortodoxie.
Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
si ambrozie e sfant, ala care s-a facut singur episcop , ia cauta si vezi ce zicea despre mandria grecilor care se impartasesc numai intre ei si nu lasa poporul la impartasanie... poate gasesti pe undeva.
Unde ai citit neadevarul ca Sfantul Ambrozie s-a facut singur episcop (desi ti-am scris tot adevarul despre asta) ai citit si alte neadevaruri.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.05.2018, 23:22:15
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ai inteleg gresit, ceea ce scrii tu se spune despre catolicism, nu despre ortodoxie.
deloc. si nu reiese numai din ce am citat mai sus ci din tot ce scrii tu. popa ortodox e in turnul lui din fildes, nu se amesteca cu boboru', se impartasesc intre ei cat de des, dar boboru n-are voie, ca-i mai pacatos, exact invers decat invataturile apostolice.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Unde ai citit neadevarul ca Sfantul Ambrozie s-a facut singur episcop (desi ti-am scris tot adevarul despre asta) ai citit si alte neadevaruri.
n-am niciun gand sa reintru in polemica asta, tu scrii "adevarul" citit in scrieri ortodoxe, eu spun ce au spus martorii la eveniment, ca l-au impus soldatii cu care venise.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.05.2018, 16:21:08
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.05.2018, 20:10:55
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Scopul principal al Sfintei Liturghii este prefacerea darurilor, evident.
Și prefacarea darurilor pentru cine se face?

”Săvârșirea Sfintei Liturghii are ca obiect prefacerea darurilor de pâine și vin în dumnezeiescul Trup și Sânge, iar ca scop sfințirea credincioșilor...” (Sfântul Nicolae Cabasila)

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar nu si impartasirea tuturor credinciosilor, cum afirma cei ce sustin impartasirea deasa.
Nimeni nu susține împărtășirea tuturor credincioșilor. Acela era doar un exemplu (sunt canoane în acest sens) pentru a se înțelege unde s-a ajuns.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Acestia spun ca in canoanele apostolice s-ar spune asta, dar e doar o interpretare partizana.
Păi asta spun canoanele că toți cei ce rămâneau la liturghia credincioșilor se împărtășeau, acesta este scopul și sensul textului liturgic. Dacă vrei îți fac un rezumat.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dimpotriva, cei bolnavi (cu pacate mai grele) nu primesc ca medicament Sfanta Impartasanie, ci oprirea pentru o perioada de la ea, asta e medicamentul.
Și cine a spus că se poate împărtăși oricine sau oricum? Sfântul Nicolae Cabasila explică destul de clar:

”Cât timp suntem uniți și păstrăm legătura cu Hristos, trăim viață sfântă, sorbind izvor de sfințenie prin Sfintele Taine; dar dacă ne despărțim de Biserică – Trupul tainic al Său –, în zadar vom gusta din Sfintele Taine, căci seva de viață nu mai curge prin mădularele moarte și tăiate. Și cine desparte mădularele de Trup? „Păcatele voastre stau ca un zid despărțitor între Mine și voi”, zice Domnul. Dar oare orice păcat ucide pe om? Nicidecum! Ci numai păcatul de moarte. Tocmai de aceea se și numește de moarte; căci există păcate care nu sunt spre moarte, spune Sfântul Ioan (I Ioan 5:17). Prin urmare credincioșii care n‑au săvârșit păcate de moarte nu sunt întru nimic opriți să se împărtășească cu Sfintele Taine și să devină părtași la sfințire, ca unii ce sunt încă mădulare vii, pentru că păstrează unitatea cu Capul (Hristos).

Mai mult decât atât, în tratatul său Despre viața în Hristos, Nicolae Cabasila face o afirmație și mai directă spunând: ”pe cât este de nedrept să te împărtășești din Sfintele Daruri dacă ai săvârșit păcat de moarte și nu te‑ai spovedit, tot pe atât de mare greșeală ar fi să fugi de această „Pâine”când n‑ai greșit de moarte!”
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.05.2018, 20:45:51
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De unde crezi ca stiu, am citit asta, cred ca insusi sfantul a scris acest lucru.
Eu știu că sfântul nu a lăsat vreo lucrare scrisă de el. Iar ”mărturii ale închinătorilor” pentru mine nu prezintă interes sau un argument plauzibil.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Mandria este sa creada cineva ca a ajuns la o asemenea curatie incat se poate impartasi asemeena sfintilor si calugarilor imbunatatiti.
După o asemenea logică canoanele legate de împătășire sunt dedicate celor mândri.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Astea sunt cele ce le spun cei ce sustin aceste lucruri. Iar cand preotul spune iesiti ar trebui sa iasa toti? Sau cand spune iesiti ieseau catehumenii, iar cand spune sa va apropiati se apropie cei care se impartasesc, nu toti?
Spune ”Luați mâncați ...Beți dintru acesta toți?” ...adică toți cei prezenți. Bineînțeles că în aceste vremuri nu mai poate fi vorba de așa ceva. Trecem printr-o perioadă a pogorământului când și cei ce nu se împărtășesc pot fi prezenți până la sfârșitul Liturghiei. Probabil că cei susțin deasa împărtășire vor tragă un semnal de alarmă că s-a căzut în extrema de a se împărtăși doar preotul și copiii.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, doar la (neo)protestanti.
Și cum se face că și preoții se spovedesc ? Sfântul Ioan Gură de Aur spune că preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Preotii sunt hirotoniti printr-o Sfanta Taina, ei primesc har si chiar ei sunt cei ce transforma daruriel, prin rugaciunea lor.
Harul preoției nu-i absolvă de mărturisirea de păcate. Inițial susțineai spovedania obligatorie înainte de împărtășire, atât la preoți, cât la mireni. Și mai mult argumentai apelând la autoritatea Părintelui Cleopa. Acum ai întors-o cu harul preoției.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Un preot trebuie sa fie vrednic de preotie toata viata, nu doar duminica.
Darurile se transformă indiferent de vrednicia/nevrednicia preotului, harul preoției este lucrător, darurile se transformă (ia ghici Cine le transformă?). Este adevărat că numai la rugăciunea preotului.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Un credincios nu e ca preotii si nici ca pustnicii, e o dovada ca cei ce propovaduiesc aceste conceptii au preluat de la protestanti egalitatea preotilor cu credinciosii.
Dar nici preoții nu sunt extratereștri fără păcate. Dovadă se spovedesc și ei.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.05.2018, 17:22:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Eu știu că sfântul nu a lăsat vreo lucrare scrisă de el. Iar ”mărturii ale închinătorilor” pentru mine nu prezintă interes sau un argument plauzibil.
Era povestita de domnia sa, pentru ca era la persoana I. Nu stiu de ce ti se pare necredibil, de peste 1500 de ani toti din Biserica s-au impartasit asa (domnia sa mai des, pentru ca era imbunatatit).
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
După o asemenea logică canoanele legate de împătășire sunt dedicate celor mândri.
Am mai explicat, sunt canoane interpretate gresit.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Spune ”Luați mâncați ...Beți dintru acesta toți?” ...adică toți cei prezenți. Bineînțeles că în aceste vremuri nu mai poate fi vorba de așa ceva. Trecem printr-o perioadă a pogorământului când și cei ce nu se împărtășesc pot fi prezenți până la sfârșitul Liturghiei. Probabil că cei susțin deasa împărtășire vor tragă un semnal de alarmă că s-a căzut în extrema de a se împărtăși doar preotul și copiii.
Cred ca nu stii de unde sunt luate aceste cuvinte. Acestea sunt cuvintele rostite de Mantuitor, adresandu-se Apostolilor. Nu e vorba ca preotul le spune toturor credinciosilor sa bea toti. Cei ce sustin deasa impartasanie propaga conceptii catolice, nu vor sa traga niciun semnal de alarma, doar orgolilul lor ca au dreptate.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și cum se face că și preoții se spovedesc ? Sfântul Ioan Gură de Aur spune că preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei.

Harul preoției nu-i absolvă de mărturisirea de păcate. Inițial susțineai spovedania obligatorie înainte de împărtășire, atât la preoți, cât la mireni. Și mai mult argumentai apelând la autoritatea Părintelui Cleopa. Acum ai întors-o cu harul preoției.
Evident ca si preotii se spovedesc si tin post, ei nu sunt feriti de aceasta. Dar ei au ceva in plus fata de credinciosi, nu se poate argumenta ca si credinciosul trebuei sa faca la fel ca preotul. Asa cum un parinte induhovnicit si despatimit se poate impartasi chiar si in fiecare zi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Darurile se transformă indiferent de vrednicia/nevrednicia preotului, harul preoției este lucrător, darurile se transformă (ia ghici Cine le transformă?). Este adevărat că numai la rugăciunea preotului.
Asa este, dar numai rugaciunea protului poate face asta. Nici macar un sfant facator de minuni nu poate avea harul pe care il are preotul si nu poate transforma darurile.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.05.2018, 03:38:52
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Era povestita de domnia sa, pentru ca era la persoana I.
Una este să fie povestită și alta este este să fie scrisă de Sf. Paisie Aghioritul. Cele 6 volume sunt un dialog între Cuv. Paisie și maicile de a Măn. Sf. Ioan Teologul de la Suroti. M-ai făcut curios, unde apare așa ceva?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu stiu de ce ti se pare necredibil, de peste 1500 de ani toti din Biserica s-au impartasit asa (domnia sa mai des, pentru ca era imbunatatit).
Serios, toți?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Am mai explicat, sunt canoane interpretate gresit.
Sunt interpretate de canoniști!

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Evident ca si preotii se spovedesc si tin post, ei nu sunt feriti de aceasta.
Țin post special înainte de fiecare împărtășire? Preot care sâmbăta a mâncat de dulce și a doua zi s-a împărtășit ai văzut?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar ei au ceva in plus fata de credinciosi, nu se poate argumenta ca si credinciosul trebuei sa faca la fel ca preotul.
Sântul Ioan Gură de Aur spune că preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei. Iar tu vii și spui că există ceva în plus. Fantastic cum le poți suci. Inițial vii și zici că este obligatoriu post și spovedanie și la preoți (că așa spune Pr. Cleopa), apoi că nu este nevoie argumentând cu harul, iar acum că există ceva în plus. :))
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.05.2018, 18:34:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Una este să fie povestită și alta este este să fie scrisă de Sf. Paisie Aghioritul. Cele 6 volume sunt un dialog între Cuv. Paisie și maicile de a Măn. Sf. Ioan Teologul de la Suroti. M-ai făcut curios, unde apare așa ceva?
Am cautat acum, pentru ca m-ai intrebat si am gasit unde citisem: http://www.cuvantul-ortodox.ro/taina...asa-pregatire/
Povestea e chiar mai interesanta, sfantul spune ca un cleric i-a atras atentia ca se impartaseste prea des (adica la o saptamana sau doua). Sfantul a factua scultare si spune ca desi nu se impartasea simtea ceva mai puternic decat daca s-ar fi impartasit.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Serios, toți?
Nu chiar toti, stim ca Sfantul Ioan Gura de Aur a scris ca se impartaseau unii calugari si la doi ani. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sfanta Maria Egipteanca s-a impartasit doar o data.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Sunt interpretate de canoniști!
Am raspuns la asta in mesajul de mai sus.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Țin post special înainte de fiecare împărtășire? Preot care sâmbăta a mâncat de dulce și a doua zi s-a împărtășit ai văzut?
Eu am auzit si de preoti care au facut pacate mult mai mari, ce importanta are in discutia noastra? Noi vorbim de credinciosi, tu nu esti preot, esti credincios.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Sântul Ioan Gură de Aur spune că preoții au nevoie de aceeași pregătire pentru împărtășire ca și mirenii, căci în această privință nu este nici o deosebire între ei. Iar tu vii și spui că există ceva în plus. Fantastic cum le poți suci. Inițial vii și zici că este obligatoriu post și spovedanie și la preoți (că așa spune Pr. Cleopa), apoi că nu este nevoie argumentând cu harul, iar acum că există ceva în plus. :))
Eu am spus doar ce a raspuns un ieromonah la aceasta intrebare, nu sunt de la mine. Nu stiu cum fac preotii, sunt de acord cu ce spune parintele Cleopa.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 05.05.2011 23:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 16:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 17:56:11