![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Nu ma "smiorcai", nu mai folosi cuvinte cu sens peiorativ la adresa mea. Barfa inseamna, de obicei, sa vorbesti cu cineva despre altcineva. Nu sa iti scriu tie personal ceva, un adevar. Exact tu esti cel care face asa ceva de fiecare data. De fiecare data vorbeai despre mine cu alta persoana cand discutam ceva. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu am raspuns la mesajul lui flying ca sa nu te barfesc. Am dat articolul in care se arata ca ideile intoarcerii la Biserica Primara sunt erori din conceptiile protestante. Adica ce ti-am tot spus de cativa ani, Biserica nu greseste, nu patrund in ea conceptii eronate si nu are de ce sa se intoarca la ceva. Asta inseamna ca nu crezi in Sfanta Biserica.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Să-ți dau un exemplu legat ”termenul” de 40 de zile: ”Sfântul Simeon al Tesalonicului, arătând folosul și necesitatea împărtășirii cu Hristos, atenționează pe creștini de a nu depăși 40 de zile fără primirea Împărtășaniei”, iar ”pentru Sfântul Macarie Egipteanul termenul de 40 de zile este prea mare”. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Citez câteva pasaje, care mi-au atras atenția, din articolul postat de tine:
”Această legătură dintre Spovedanie și Împărtășanie nu este una condiționată, ca între Botez și Împărtășanie, ci stabilită din experiență. Așa încât, cel puțin teoretic, mai greu în practică, se poate împărtăși cineva de mai multe ori fără a se spovedi de fiecare dată.” ”Deși scopul Liturghiei este împărtășirea, ea lucrează și asupra celor ce participă la slujbă cum se cuvine, cât și asupra celor pomeniți. Din păcate, de obicei slujba în sine apare ca un ritual teatral.” ”Despre postirea dinainte de Împărtășanie nu se pomenește expres în nici un canon. De aici au tras greșit concluzia mulți duhovnici că nu e necesar postul de bucate. Ba, dacă se împărtășesc duminica, iar sâmbăta este interzis postul, se ajunge la aceeași concluzie a nepostirii. Ca să o luăm pe rând, într-adevăr, nu există poruncă pentru post nici în Noul Testament. Dar nici nu este nevoie să fie poruncit, căci este de la sine înțeles din cuvintele Mântuitorului: „vor veni zile când se va lua Mirele de la ei și atunci vor posti” (Mt. 9, 15), „când postiți, nu fiți triști…” (Mt. 6, 16) Last edited by simpllu; 09.05.2018 at 23:13:00. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Slujba apare ca un ritual teatral pentru cei ce nu participa la ea activ. Adica cei ce nu se roaga si nu sunt atenti la slujba, doar la partea exterioara. Citat:
Spre deosebire de spovedania personala, care apare mai tarziu, postirea inainte de impartasire apare scrisa la sfintii dinainte. E corect ce scrie si in continuare, nu exista porunca pentru postire deloc, daca ne-am lua dupa asta ar trebui sa nu se tine posturile mari si niciun post. O arguementatie corecta, care respinge orice afirmatie a celor ce sustin impartasirea deasa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
eu, unul, nu am vazut pe nicaieri sa se spuna altceva decat ce spune in citatul pus de simpllu.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Biserica este sfanta si infailbila, ca institutie divino-umana, chiar daca membrii ei sunt pacatatosi si nu sunt infailibili. https://ro.orthodoxwiki.org/Infailibilitate
Penticostalule, am mai discutat toate acestea, nu te mai amuza de invatatura ortodoxa, mai bine amuza-te de cea penticostala, care nu respecta ceea ce scrie in Santa Scriptura, ca Biserica este stalp si temelie a adevarului. Last edited by catalin2; 11.05.2018 at 23:31:05. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Unul din scopuri? E clar că habar nu ai despre ce vorbești. E scopul principal! Citat:
Citat:
Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eu m-am referit la ce scrie acolo, ca teoretic se poate, nu este o interdictie. Asa cum, de exemplu, nu s epoate nici teoretic ca cineva sa se impartaseasca de mai multe ori pe zi, e o restrictie.
Citat:
Citat:
Citat:
Preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, doar la (neo)protestanti. Preotii sunt hirotoniti printr-o Sfanta Taina, ei primesc har si chiar ei sunt cei ce transforma daruriel, prin rugaciunea lor. Un preot trebuie sa fie vrednic de preotie toata viata, nu doar duminica. Un credincios nu e ca preotii si nici ca pustnicii, e o dovada ca cei ce propovaduiesc aceste conceptii au preluat de la protestanti egalitatea preotilor cu credinciosii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|