Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Diverse Sarbatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.01.2018, 01:57:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfântul Cuvios Eftimie (†473) a trăit pe vremea împăratului Teodosie cel Mare (379-395), ajungând până în zilele împăratului Leon I (457-474). El era de neam din Melitina, cea dintâi cetate a Armeniei, din părinți dreptcredincioși, Pavel și Dionisia, născut din făgăduință, ca marele Ioan Botezătorul și Înaintemergătorul Domnului, purtând numele de veselie, căci Eftimie înseamnă veselie. După moartea tatălui său, mama sa l-a încredințat fratelui ei care era preot, iar acesta l-a dus la casa Episcopului Armeniei, care l-a crescut cu dragoste și cu dascăli de seamă, rânduindu-l de copil printre slujitorii Bisericii. Fiind de 29 de ani, s-a dus la Ierusalim și a rămas într-o mănăstire numită Fara, unde l-a cunoscut pe Cuviosul Teoctist. După cinci ani a ieșit din Mănăstirea Fara și s-a sălășluit într-o peșteră din râpa unui munte din pustie, către Iordan. Pentru nevoințele sale, marele Eftimie a primit de la Dumnezeu darul facerii de minuni și al prorociei. A fost descoperit de niște păstori și multă lume a început să vină la el. Cuviosul Eftimie era cunoscut și cinstit de cei trei mari îndrumători ai vieții pustnicești din vremea lui: Sfântul Simeon Stâlpnicul, fericitul Sava cel Sfințit și Sfântul Teodosie și toți patru apărau dreapta credință statornicită la Sinodul al 4-lea Ecumenic de la Calcedon din anul 451. Sfântul Eftimie a prorocit că doi dintre ucenicii săi, Ilie (494-516) și Macarie (544-554, 564-574), vor fi patriarhi ai Ierusalimului, lucru care s-a întâmplat întocmai. La vârsta de 97 de ani s-a mutat în pace la Domnul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.01.2018, 14:54:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfântul Apostol Timotei era din cetatea Listra, din Licaonia (Asia Mică), tatăl său fiind grec și mama evreică. A fost ucenic al Sfântului Apostol Pavel. Pomenind de acest ucenic al său, Pavel scrie că Timotei cunoștea Sfintele Scripturi încă din pruncie și că se bucura de un nume bun între creștinii din țara sa. Tânărul Timotei l-a însoțit pe Sfântul Apostol Pavel în Efes, în Corint, în Macedonia, în Atena, Roma, Ierusalim, Spania și în multe alte locuri. A fost închis pentru Domnul nostru Iisus Hristos, mărturisind credința creștină înaintea unui număr mare de martori. A fost hirotonit Episcop în Efes de Apostolul Neamurilor, la întoarcerea acestuia de la Roma, în anul 64. Rămânând în Efes, i s-a încredințat și grija bisericilor din Asia. Lui i-a scris Sfântul Pavel două epistole: una din Macedonia și alta din Roma, unde Apostolul Pavel era închis a doua oară. Din ele se vede cât de iubit și de călăuzit era Timotei de marele său dascăl. „Din această pricină, îți amintesc să aprinzi și mai mult din nou harul lui Dumnezeu, care este în tine prin punerea mâinilor mele. Căci Dumnezeu nu ne-a dat duhul temerii, ci al puterii și al dragostei și al înțelepciunii. Deci, nu te rușina de a mărturisi pe Domnul nostru, nici de mine, cel pus în lanțuri pentru El, ci pătimește împreună cu mine pentru Evanghelie, după puterea de la Dumnezeu” (2 Timotei 1, 6-8). În cea de-a doua epistolă, Sfântul Apostol Pavel, presimțind că i se apropie sfârșitul, îi mărturisește lui Timotei dorința de a-l revedea la Roma, înainte de a muri. Sfântul Apostol Timotei s-a mutat la Domnul fiind ucis cu pietre și cu toiege la sărbătoarea barbară din Efes, numită „Catagrion”, în anul 97, în zilele împăratului Nerva (96-98). Sfintele sale moaște au fost aduse în Constantinopol și așezate în Biserica Sfinților Apostoli în anul 356.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.01.2018, 17:26:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfântul Ierarh Grigorie Teologul :
Marele Grigorie s-a născut în cetatea Nazianz, către anul 328. El a trăit pe vremea împăraților Valens (364-378) și Teodosie cel Mare (379-395). Părinții săi se numeau Grigorie și Nona, iar tatăl său a fost făcut episcop de Nazianz pentru vredniciile sale. În tinerețe a studiat la cele mai înalte școli ale vremii: la Cezareea Capadociei, la Cezareea Palestinei, la Alexandria și Atena, școala cea mai înaltă de atunci, unde a și fost rugat să rămână ca dascăl. A fost sfințit episcop de Sfântul Vasile cel Mare, prietenul său, pentru cetatea Sasima. Sfântul Grigorie era un cuvântător înnăscut. Iubea viața duhovnicească, poezia creștină și teologia pe înțelesul oamenilor. El a rostit vestitele cinci Cuvântări teologice în care a tălmăcit învățătura despre Sfânta Treime. A fost o vreme și întâistătător al Noii Rome și a adus dovezi contra ereziilor dezbătute în timpul Sinodului al 2-lea Ecumenic. Din cauza unor neînțelegeri provocate din invidia unora, în scurtă vreme, sfântul a părăsit scaunul arhieresc al Constantinopolului și s-a retras în singurătate, unde, până la sfârșitul vieții, a alcătuit multe scrieri și poeme despre viața spirituală, despre teologie și poezie creștină. S-a mutat la Domnul la 25 ianuarie în anul 389. Astăzi pomenim și pe Sfântul Ierarh Bretanion, Episcopul Tomisului, cel care a luptat împotriva arianismului în timpul lui Valens (364-378). Venind împăratul arian la Tomis, Sfântul Bretanion l-a înfruntat, spunându-i că nu este alt crez decât cel de la Niceea și, ieșind din biserică împreună cu poporul, l-a lăsat pe Valens singur cu alaiul său. Pentru aceasta a fost exilat, dar a fost readus pe scaunul său la insistențele credincioșilor. La cererea Sfântului Vasile cel Mare, Sfântul Bretanion a trimis în Capadocia moaștele Sfântului Sava. În 380 a trecut în pace la Domnul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.01.2018, 01:58:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Fericitul Xenofont s-a născut în Constantinopol și, ca mirean, a ajuns senator în timpul lui Iustinian cel Mare (527-565). El avea multe averi materiale, dar era și mai bogat din punct de vedere spiritual. Soția sa, Maria, îl urma întru toate, căutând să placă lui Dumnezeu. Și aveau doi fii, Ioan și Arcadie, pe care i-au crescut în dreapta credință și pe care i-au trimis la Beirut, din Fenicia, pentru a studia la școli înalte. Pe drum spre Beirut s-a stârnit o furtună mare, care a sfărâmat corabia, încât nu se știa dacă a mai scăpat cineva cu viață. Aflând despre aceasta, Xenofont și soția sa au plecat să-și caute fiii pe care îi credeau morți, și mult s-au minunat, aflând după îndelungate căutări, că Arcadie și Ioan erau călugări în Ierusalim. Cei doi feciori intraseră în mănăstire, ca mulțumire adusă lui Dumnezeu pentru că i-a scăpat din valurile puternice. Și multe lacrimi de bucurie au picurat din ochii celor patru, părinți și fii, pentru această neașteptată regăsire. Deci, fericindu-și fiii, Xenofont și Maria s-au făcut și ei monahi, și mergând fiecare în mănăstirea sa, atât au sporit în bunătățile sufletului, și ei și fiii lor, încât Dumnezeu lucra prin ei minuni mari.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.01.2018, 02:33:56
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

De nouă veacuri, Biserica Ortodoxă îi sărbătorește la 30 ianuarie pe Sfinții Trei Ierarhi, adică pe Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie Teologul și pe Sfântul Ioan Gură de Aur. În afară de sărbătoarea din data de 30 ianuarie, pe parcursul lunii ianuarie îi avem sărbătoriți separat, în data de 1 pe Sfântul Vasile cel Mare, în data de 25 pe Sfântul Grigorie Teologul și în data de 27 pe Sfântul Ioan Gură de Aur. Biserica spune despre Sfinții Trei Ierarhi că: Sfântul Vasile cel Mare este mâna care lucrează, Sfântul Grigorie Teologul este mintea care gândește, iar Sfântul Ioan Gură de Aur este gura care vorbește. Prin aceste trei caracterizări vedem că Biserica nu îi separă, ci îi gândește în comun ca trei lucrări exemplare pentru viața Bisericii. Sfântul Vasile cel Mare este modelul de lucrare cu timp și fără timp în toate domeniile vieții bisericești a omului care și-a închinat scurta sa viață slujirii Domnului nostru Iisus Hristos. Sfântul Grigorie Teologul este modelul contemplării adevărurilor descoperite de Dumnezeu în Sfânta Scriptură și al cugetării ortodoxe în viața Bisericii. Sfântul Ioan Gură de Aur este de Dumnezeu cuvântătorul, care pe bună dreptate este considerat geniul predicatorial și modelul de urmat în vorbirea despre Dumnezeu în viața Bisericii. Avem înaintea noastră trei faruri călăuzitoare în drumul nostru către Împărăția lui Dumnezeu prin opera lor, prin viața lor închinată lui Hristos și mai ales prin modul exemplar de a vorbi cu Dumnezeu (prin rugăciune) și despre Dumnezeu (prin opera teologică). În viața Bisericii, pe Sfinții Trei Ierarhi îi avem prezenți zilnic, în primul rând prin Liturghie, prin tratatele lor de teologie, prin cuvântările lor și, nu în ultimul rând, prin modelul lor de viețuire duhovnicească și de întrajutorare a celor aflați în nevoi. Sfinții Trei Ierarhi sunt normativi în viața Bisericii pentru interpretarea Sfintei Scripturi, pentru învățătura de credință ortodoxă și pentru viața liturgică a Bisericii noastre.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.01.2018, 02:12:35
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfinții Mucenici doctori fără de arginți Chir și Ioan (Harți)
Fericitul Chir era din Alexandria Egiptului și ajunsese cu darul lui Dumnezeu, după multă învățătură, doctor iscusit, încât tămăduia bolile trupești și sufletești ale oamenilor. Pentru acestea, el nu lua plată, ci binevestea credința creștină. Stârnindu-se prigoană împotriva creștinilor, a fost pârât și Sfântul Chir la dregătorul cetății că învață pe mulți credința cea nouă. De aceea sfântul a plecat din Egipt în Arabia, intrând în viața pustnicească. În vremea aceea, s-a întâmplat să se afle la Ierusalim un dreptcredincios, anume Ioan, care, lăsând toate, chiar și dregătoria sa, voia să devină creștin. Acesta, auzind de minunile lui Chir, l-a căutat și, găsindu-l, a devenit ucenicul său, și-l însoțea, și-l ajuta pe sfântul în apostoleasca lui lucrare. Astfel, împreună cutreierau cetățile și satele, învățând cuvântul lui Dumnezeu și vindecând toată boala. Atunci, o femeie creștină, Atanasia, a fost prinsă de păgâni, împreună cu cele trei fiice ale sale, Teodota, Teoctista și Eudoxia. Deci, Chir și Ioan, temându-se ca nu cumva cele patru femei creștine să se lepede de Hristos, au mers la ele în temniță și le îmbărbătau și le îndemnau să stea tari în fața chinurilor, mărturisind pe Hristos. Aflând dregătorul cetății că cei doi Îl mărturisesc pe față pe Mântuitorul Iisus Hristos, i-au supus la multe și cumplite chinuri. Și nevrând nicidecum să aducă jertfe zeilor, dregătorul a poruncit să li se taie tuturor capetele. Și se face pomenirea mutării lor la Domnul în fiecare an la 31 ianuarie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.02.2018, 01:13:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

1.Sfântul Trifon s-a născut în cetatea Lampsac, din ținutul Frigiei (Asia Mică), și a trăit pe vremea împăraților Gordian al III-lea (238-244), Filip Arabul (244-248) și Deciu (249-251).
A cunoscut încă din copilărie credința creștină și, fiind sărac, păștea gâștele spre a-și duce traiul. Pentru smerenia și curăția lui a primit darul vindecării bolilor și al izgonirii demonilor. De aceea a fost chemat la Roma, de împăratul Gordian, spre a vindeca pe fiica acestuia, cuprinsă de duh necurat.
Deci, izgonind demonul, Sfântul Trifon a adus pe mulți la Hristos, apoi s-a întors în satul său. Iar când Deciu a ajuns împărat, a pornit prigoană împotriva creștinilor și a fost prins și Sfântul Trifon. Fiind dus la Niceea, a fost aruncat în temniță la porunca dregătorului Acvilin, mai-marele Bitiniei.
Deci, fiind chemat să jertfească zeilor, el a mărturisit numele lui Hristos și a fost chinuit în multe feluri: a fost tras pe roată, a fost purtat desculț prin cetate, pe vreme de iarnă, prin zăpadă, până i-au degerat picioarele; a fost legat de cai, i s-au bătut cuie în picioare și a fost ars pe coaste cu făclii și trupul i-a fost sfâșiat cu gheare de fier. Și, îndurând toate acestea, Sfântul nu înceta a grăi, îndemnând pe ceilalți creștini să nu se depărteze de la Hristos, socotindu-se fericit că a suferit pentru El.
Rămânând neschimbat în hotărârea sa, a fost osândit la tăierea capului dar, nemaiapucând împlinirea poruncii, și-a dat sufletul lui Dumnezeu în ziua de 1 februarie, în anul 250.
Sfântul Trifon este cunoscut ca ocrotitor al grădinarilor și alungător al insectelor dăunătoare, fiind numărat și între Sfinții doctori fără de arginți. Există tradiția ca în ziua pomenirii sale să se săvârșească în biserici sau la casele credincioșilor Aghiasma mică, însoțită de rugăciunile din Molitfelnic atribuite Sfântului Trifon, destinate alungării dăunătorilor din vii, grădini și țarine.
Capul Sfântului se află la Mănăstirea Xenofont din Muntele Athos, iar părți din moaștele sale se găsesc și la București, la Paraclisul Palatului Patriarhal, la parohiile Cărămidarii de Jos și Sfântul Vasile, la biserica Sfântul Sava din Iași, precum și la alte locașuri din țara noastră.
2. Sfintele Mucenițe Perpetua și Felicitas – Sfânta Muceniță Perpetua era originară din Cartagena. În momentul arestării, provocată de edictul împăratului, Perpetua era catehumenă, ca și tinerii Saturninus, Secundulus, sclavul Revocatus, Saturus și Felicitas, slujitoarea muceniței Perpetua. Cei șase creștini au fost întemnițați în Cartagina, în condiții foarte grele. Situația le-a fost ușurată, ca urmare a intervenției cu bani pe lângă conducerea închisorii, de către diaconii Tertius și Pomponius.
Tinerei Perpetua i s-a părut închisoarea „un palat”, când a fost lăsată să-și alăpteze copilul. Însă dragostea și credința puternică în Iisus Hristos au fost mai presus decât dragostea de mamă, de părinți, care tot încercau să o înduplece să renunțe la creștinism și să scape de chinul carcerei. Nu a trecut mult, și cei șase creștini au fost duși în forul din Cartagina, la judecată. Aici, i-a așteptat procuratorul Hilarianus, cel care le-a dat pedeapsa capitală, din cauza refuzului categoric exprimat de prizonieri, de a renunța la credința creștină.
Astfel, ziua de naștere a cezarului (Geta, fiul împăratului Septimiu Sever), care corespunde datei de 7 martie anul 203, avea să pecetluiască viața celor șase, curmată în arenă, de fiarele sălbatice. În tot acest timp, Felicitas aștepta dintr-un moment într-altul să devină mamă. La fel ca și stăpâna sa, aceasta era nebună după Hristos. Ea se ruga lui Dumnezeu să i se nască cât mai curând pruncul, pentru a fi alături de prietenii ei de martiriu (justiția romană interzicea ca o femeie însărcinată să fie executată).
Rugăciunile i-au fost ascultate. Copilul s-a născut la opt luni, cu două zile înainte de tortura finală. Felicitas a suferit mult în timpul nașterii fetiței sale, pe care a lăsat-o în grija unei surori creștine. A doua zi, cele două femei și cei trei tineri au fost duși în amfiteatrul din Cartagina, care a devenit neîncăpător. Cele două femei au fost rănite grav în arenă de animalele sălbatice, iar în aceeași zi ele au primit cununa muceniciei prin sabie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Vecernia zilei + cristiboss56 Despre Vecernie 15 01.02.2016 22:26:36
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. voxdei55 Generalitati 8 04.12.2010 23:48:51
Versetul zilei Daniela-Iulia Din Noul Testament 1 13.05.2009 10:22:30
Informatia zilei silverstar Stiri, actualitati, anunturi 4 24.04.2009 09:30:11