![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Patriarhul Daniel a transmis în Duminica a 26-a după Rusalii că bogăția nu este rea în sine, pentru că ea vine de la Dumnezeu, dar modul folosirii ei poate fi rău sau bun.
Bogăția și sărăcia nu sunt un scop în sine, a spus Patriarhul în 19 noiembrie, ci ele pot fi prilej de apropiere sau de îndepărtare de Dumnezeu și de semeni. În omilia sa rostită în Paraclisul Sfântul Grigorie Luminătorul din Reședința Patriarhală, Părintele Patriarh a atras atenția că bogatul prezentat în textul biblic citit duminică a uitat atât de Dumnezeu cât și de semeni. El nici nu mulțumește lui Dumnezeu, nici nu miluiește pe săraci, ci se gândește doar la sine, se asigură material, dar se însingurează spiritual, nu se consultă cu nimeni, ci vorbește doar cu sine însuși, pentru că se gândește numai la sine însuși, a spus Preafericirea Sa. Pilda aceasta a bogatului căruia i-a rodit țarina nu face referire la o anumită persoană, ci bogatul din Evanghelie care este lacom, nemilostiv și nemulțumitor, a explicat Patriarhul Daniel, poate fi orice om ajuns într-o stare de robie a sufletului său, printr-un atașament exclusiv de bunurile materiale limitate și trecătoare din lumea aceasta. În anul 2016 Biserica Ortodoxă Română a cheltuit în scop filantropic 95.841.602 lei Omul bogat se iluzionează ușor și ajunge de multe ori la concluzia că fericirea constă numai în acumularea de averi materiale. Parabola rostită de Mântuitorul și consemnată în Evanghelia lui Luca consideră această atitudine ca fiind o nebunie. Alternativa biblică la strângerea de valori materiale este îmbogățirea spirituală în Dumnezeu, a adăugat Patriarhul României, ce constă în îmbogățirea sufletului cu daruri spirituale, dar și cultivate ca virtuți ale sufletului, precum credința, iubirea, smerenia, răbdarea, speranța, dărnicia sau milostenia. Aceste bogății sau comori spirituale se adună în sufletul nemuritor al omului, iar moartea fizică a trupului nu le poate risipi. Ele sunt lumina sufletelor sfinților, a semnalat Părintele Patriarh. Îmbogățirea în Dumnezeu vine când Îi suntem mulțumitori pentru darurile primite, deoarece, a explicat Patriarhul, prin rugăciune, iubirea lui Dumnezeu devine bogăția sufletului nostru. Cu toate acestea, ne îmbogățim și mai mult în Dumnezeu când din darurile primite de la El, ca semne ale iubirii Sale, dăruim și altora prin milostenie, a adăugat Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Referitor la valoarea învățăturilor din textul duminical citit astăzi, Patriarhul României a spus că Biserica îi îndeamnă permanent pe credincioșii săi să unească postul cu rugăciunea și milostenia. Aceasta din urmă poate fi materială sau spirituală. Milostenia poate fi materială (hrană, îmbrăcăminte, adăpost) sau spirituală, când oferim cuiva în dar un cuvânt bun, o vizită unui bolnav, o încurajare unui om deznădăjduit, o mângâiere unui om întristat, un sfat înțelept unui om dezorientat, a explicat Preafericirea Sa. Biserica a rânduit ca Duminica a 26-a după Rusalii să fie prima din Postul Nașterii Domnului
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Praznicul Intrării în biserică a Maicii Domnului semnifică aducerea Fecioarei Maria la templul din Ierusalim, la vârsta de trei ani, de către părinții săi, Ioachim și Ana. Sfânta Ana nu putea să nască prunci și de aceea, luând îndemn din Cartea Sfântă, din cele ce s-au petrecut cu cealaltă Ana (care era și ea stearpă, mama prorocului Samuel), se ruga fierbinte lui Dumnezeu împreună cu bărbatul ei, Ioachim, să le dăruiască un copil. Și au făgăduit Sfinții Ioachim și Ana că dacă le va fi îndeplinită cererea, îndată vor dărui și închina pruncul lui Dumnezeu. Și așa a născut Sfânta Ana pe Fecioara Maria, Născătoarea de Dumnezeu. Pe când avea trei ani au luat-o părinții ei și au dus-o la templu, încredințând-o preoților. Deci, luând-o arhiereul cel de atunci, Zaharia, a dus-o în Sfânta Sfintelor, locul unde o dată pe an intra singur arhiereul să aducă jertfe lui Dumnezeu. Și aceasta a făcut-o din insuflarea Domnului, Cel ce avea să Se nască dintr-însa, spre îndreptarea și mântuirea lumii. Și a rămas fecioara la templu 12 ani. Acolo existau trei rânduri de chilii în care locuiau, cu frică de Dumnezeu, fecioare și văduve afierosite lui Dumnezeu, precum și preoții și slujitorii. În tot acest timp, Fecioara Maria, sub îndrumarea fecioarelor mai în vârstă, citea Dumnezeieștile Scripturi și îndeosebi se ruga. Iar când s-a apropiat vremea Bunei Vestiri, ieșind de la templu, Sfânta Fecioară a descoperit arhiereului și preoților că ea din leagăn fusese făgăduită lui Dumnezeu. Celei îmbrăcate cu credință și cu înțelepciune și cu neîntinata feciorie, mai marele Gavriil i-a adus din ceruri închinăciune. Fecioara Maria a fost condusă în acel loc sfânt, în Sfânta Sfintelor, ca să devină ea însăși „Sfânta Sfintelor” lui Dumnezeu, Biserică vie și Templu al Pruncului dumnezeiesc, Mântuitorul Iisus Hristos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
În omilia rostită marți la Sfânta Liturghie Părintele Patriarh Daniel a adresat credincioșilor îndemnul de a urma modelul Maicii Domnului în pregătirea pentru primirea lui Hristos în sufletele și în casele lor.
Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a participat în ziua sărbătorii Intrarea Maicii Domnului în Biserică la Sfânta Liturghie ce a fost oficiată în Paraclisul Sfântul Grigorie Luminătorul din cadrul Reședinței patriarhale. În prima parte a predicii, Părintele Patriarh a evidențiat legătura dintre Templul din Ierusalim, Maica Domnului și Biserică. Sărbătoarea de astăzi se numește Intrarea Maicii Domnului în Biserică, deși este vorba de intrarea în Templul din Ierusalim, pentru că acesta era o prefigurare a tainei Bisericii, a menționat Patriarhul. Preafericirea Sa a precizat că acest lucru se vede în ceremonia de sfințire a unei biserici ortodoxe, deoarece prima rugăciune care se citește în cadrul slujbei este rugăciunea de sfințire a Templului, compusă chiar de regele Solomon. Maica Domnului ca pruncă a fost dusă la vârsta de trei ani în Sfânta Sfintelor pentru că Ea însăși prin, lucrarea lui Dumnezeu, va deveni Biserică sfințită, Chivot în care sălășluiește Dumnezeu Cuvântul. Când a primit pe Maria, preotul Zaharia și-a dat seama că este o ființă deosebită, binecuvântată de Dumnezeu, a spus Patriarhul. De aceea în mod neobișnuit, cu totul excepțional, Prunca nu a fost dusă spre binecuvântare doar în Sfânta, adică acolo unde slujeau preoții, ci și în Sfânta Sfintelor, în altarul cel mai sfânt al Templului. În continuare, Părintele Patriarh Daniel a explicat utilitatea celor trei părți ale Templului, reflectând asupra textului apostolic al sărbătorii (II Tesaloniceni 1: 10-12; 2: 1-2). Patriarhul a subliniat că și prin conținutul lui, Templul din Ierusalim era o prefigurare a Bisericii, care are tot trei încăperi: pridvor, naos și altar. În partea a doua a predicii Patriarhul Daniel a spus de ce a fost fixată această sărbătoare la începutul Postului Nașterii Domnului: Sfinții Părinți au rânduit ca această sărbătoare a Maicii Domnului să fie așezată la începutul Postului ca să ne dăruiască un model de pregătire pentru sărbătoarea Nașterii Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Adică să devenim și noi Biserică Sfințită, să ne pregătim pentru primirea Mântuitorului Iisus Hristos Care S-a născut în peștera din Betleem, dar Care vrea acum să se nască duhovnicește în peștera sufletului nostru. Sufletul nostru prin păcat se întunecă și se răcește asemenea unei peșteri, dar prin rugăciune, prin ascultarea Cuvântului lui Dumnezeu, se luminează și se încălzește. Maica Domnului, ca icoană a pregătirii pentru primirea lui Hristos în sufletele și în casele noastre este icoana vie a Bisericii și icoana vieții fiecărui creștin, a concluzionat Patriarhul Daniel. La final, Părintele Patriarh a rostit un fragment din Acatistul Intrării în Biserică a Maicii Domnului, încheind cu stihul Bucură-te Preasfântă Fecioară, care prin intrarea Ta în Biserică ne-ai deschis ușile raiului!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Preasfințitul Părinte Andrei, Episcopul Covasnei și Harghitei, își aniversează miercuri ziua de naștere. Cu acest prilej, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel i-a transmis Preasfinției Sale un mesaj de felicitare.
Andrei Moldovan s-a născut la data de 22 noiembrie 1967 în localitatea Chețani, județul Mureș, primul copil al părinților Nicolae și Maria. Școala primară și gimnaziul le-a urmat în satul natal Chețani, județul Mureș. A absolvit Liceul din Iernut, județul Mureș, promoția 1986. În anul 1989 a intrat ca viețuitor la Mănăstirea Toplița, județul Harghita. În data de 19 iulie 1990 a fost tuns în monahism cu numele de Andrei, de către IPS Andrei al Alba-Iuliei. În 20 iulie 1990 a fost hirotonit ierodiacon la Mănăstirea Toplița de IPS Antonie Plămădeală al Ardealului. În data de 21 noiembrie, același an, este hirotonit ieromonah la Mănăstirea Toplița de IPS Andrei al Alba-Iuliei. La 10 august 1995 este numit stareț la Mănăstirea Făgețel, județul Harghita de către PS Ioan al Covasnei și Harghitei. În 29 august 1999 este hirotesit protosinghel, iar la 29 august 2006 este hirotesit arhimandrit de PS Ioan al Covasnei și Harghitei. În anul 2000 a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxă Patriarhul Justinian din București. A urmat, în perioada 2002-2005, studii post-universitare la Facultatea de Teologie Ortodoxă din cadrul Universității Aristotel din Salonic, Grecia. În data de 1 octombrie 2005 este numit Exarh al mănăstirilor din Episcopia Covasnei și Harghitei, post pe care l-a ocupat până la hirotonirea sa în arhiereu. În această perioadă, 1995-2008, a condus lucrările de refacere a acestei mănăstiri: pictura bisericii, clopotnița, corp-chilii, arhondaric, gospodărie anexă. Tot în această perioadă a reușit aici, într-o zonă unde românii sunt minoritari, să adune o obște de viețuitori, pe unii îndemnându-i spre școlile teologice din țară. În cadrul lucrărilor Sfântului Sinod din data de 8-9 iulie 2008, desfășurate la Palatul Patriarhiei din București, Arhim. Andrei Moldovan a fost ales în postul de episcop vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, post rămas liber odată cu alegerea Preasfințitului Părinte Visarion Bălțat în demnitatea de episcop al nou înființatei Episcopii a Tulcii. La 15 august 2008, de praznicul Adormirii Maicii Domnului, a fost hirotonit arhiereu la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus. Din 2008 până în prezent, este membru al Comisiei canonice, juridice și pentru disciplină a Sfântului Sinod. În 5 februarie 2015 a fost ales Episcopul Covasnei și Harghitei de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Întronizarea noului ierarh titular a avut loc duminică, 15 februarie 2015, în Catedrala episcopală din Miercurea Ciuc.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Colegiul Ferdinand I din Bacău aniversează, în perioada 20 – 24 noiembrie 2017, 150 de ani de la înființare. Cu acest prilej, conducerea instituției de învățământ organizează o serie de manifestării dedicate celui peste un veac de formare a tinerelor generații. Acestea vor avea loc sub sloganul Săptămâna Ferdinand 150.
Evenimentele au debutat în data de 20 noiembrie 2017 cu slujba de Te Deum, sfințirea plăcii comemorative și oficierea slujbei parastasului pentru profesorii trecuți la Domnul. Serviciul religios a fost oficiat de Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim, informează site-ul oficial al Eparhiei. La final, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului a felicitat conducerea Colegiului pentru organizare și a îndemnat pe tineri la deprinderea materiilor școlare pentru ca prin lumea cărților să descopere pe Dumnezeu. Ne exprimăm bucuria și admirația pentru înalta pregătire, ținuta academică și frumoasa lucrare pe care o desfășoară cadrele didactice în acest templu al educației, precum și pentru contribuția adusă la formarea tinerei generații, prin promovarea valorilor spirituale, culturale și tradiționale ale neamului românesc, a spus IPS Ioachim. După acest moment, ierarhul a oferit directorului principal o icoană cu Sfânta Cuvioasă Parascheva, precum și câteva cărți pentru biblioteca școlii. La rândul său, Nicu-Vasile Harasemciuc a dăruit IPS Ioachim, în semn de prețuire, o diploma aniversară, precum și medalia omagială la această sărbătoare. În continuare, cei prezenți au participat în sala A.P.I.A. la conferința intitulată Tinerii între libertate și responsabilitate. Aceasta a fost susținută de părintele diacon Sorin Mihalache. De asemenea, concomitent, în 11 săli de clasă, au fost organizate dezbateri interactive susținute de preoții de la parohiile din municipiul Bacău. Colegiul Național Ferdinand I se bucură de un renume de excepție, ca urmare a unei evoluții în timp, de-a lungul a 150 ani de existență. În acest timp, instituția a consacrat o tradiție a valorii și a performanței.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Cei 25 copii botezați marți după-amiază de IPS Ioachim au vârste cuprinse între două luni și nouă ani. Ceremonialul a avut loc în Biserica Sfânta Treime din filia Poiana Negustorului a Parohiei Pădureni, județul Bacău.
Din soborul slujitor la Taina Sfântului Botez au făcut parte: Arhim. Pimen Costea, vicar eparhial, Pr. Vasile Cozma, protoiereul Protopopiatului Buhuși, și Pr. Răzvan-Ioan Simion, parohul comunității din Poiana Negustorului. În cadrul cuvântului rostit cu acest prilej, IPS Ioachim a subliniat importanța Botezului creștin în perspectiva mântuirii și a unirii cu Dumnezeu, felicitând pe toți cei implicați în această acțiune catehetică de amploare. Conform site-ului oficial al Eparhiei, gestul realizat chiriarh, de clerici și de nașii care s-au implicat reprezintă și o faptă caritabilă, întrucât comunitatea din Poiana Negustorului este una cu posibilități financiare limitate. În prima parte a zilei de 21 noiembrie 2017, Părintele Arhiepiscop a oficiat Sfânta Liturghie în Parohia Adormirea Maicii Domnului, Dealu Nou-Sărata, situată în apropierea orașului Bacău.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Biserica Sfânta Ecaterina din București își va sărbători mâine, 25 noiembrie 2017, ocrotitoarea. Evenimentele prilejuite de hramul lăcașului de cult au debutat în această seară cu tradiționala procesiune, după cum a declarat pentru Agenția de Știri Basilica Părintele Paroh Georgian Păunoiu.
În aceste momente, Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, oficiază slujba Vecerniei unită cu Litia. În continuare, va fi citit Acatistul Sfintei. Pe tot parcursul serviciului religios, cei prezenți au ocazia să se închine la moaștele Sfintei Ecaterina ce au fost așezate spre închinare într-un baldachin special amenajat. În ziua de sărbătoare, credincioșii vor avea participa la slujba Utreniei și la Sfânta Liturghie arhierească. La final, va fi săvârșită slujba Parastasului pentru ctitorii trecuți la Domnul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 23:11:54 |
| Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 10:25:35 |
| Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 18:59:31 |
| Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 14:54:01 |
| Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 22:43:39 |
|
|