Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.10.2017, 21:47:39
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Toate minunile sunt facute de Domnul, dar exista si sfinti facatori de minuni, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.
...:)) Te contrazici! "exista si sfinti facatori de minuni" prin care lucrează Domnul.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]Toate icoanele sunt sfinte icoane, dar unele sunt facatoare de minuni.
Nu icoana face minuni, ci Domnul prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui. Toate icoanele sunt "făcătoare de minuni" (asta indirect spus, adică pe limbajul tău). Dacă noi nu știm, asta nu înseamnă că celelalte icoane nu sunt "făcătoare de minuni".

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]La fel si apa sfintita de preot, nu devine sfintita doar daca acel credincios crede.
...:)) Și cine a spus altceva? Ideea era că apa sfințită devine lucrătoare după credința omului, nu în chip magic. Domnul nu forțează pe nimeni.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]E o mare problema aceasta neintelegere, nu doar nuante.
Da, mare de tot și asta din lipsă de cateheză.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.10.2017, 15:14:32
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Te contrazici! "exista si sfinti facatori de minuni" prin care lucrează Domnul.
Nu icoana face minuni, ci Domnul prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui. Toate icoanele sunt "făcătoare de minuni" (asta indirect spus, adică pe limbajul tău). Dacă noi nu știm, asta nu înseamnă că celelalte icoane nu sunt "făcătoare de minuni".
Ti-am spus in mesajul trecut ca n-o sa intelegi. Toate minunile sunt facute de Domnul. Inclusiv cele facute de sfinti, de sfinte moaste, de icoane facatoare de minuni, etc. Sfantul vindecator nu vindeca el pe cineva, tot Domnul vineca, la rugaciunea sfantului. Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari (adica sfinti, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.) Din cate inteleg asta spune si parintele Pruteanu, in intelegerea aceasta de tip protestant. La fel, toate icoanele sunt sfinte, pot face si minuni celui ce se roaga, dar icoanele facatoare de minuni sunt mult mai "puternice", ca sa zic asa. Cum e si cu rugaciunea, fiecare rugaciune e ascultata, dar rugaciunea dreptului (sau sfantului) e mai puternica. De aceea exista icoane facatoare de minuni, nu ceea ce spune parintele Pruteanu.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și cine a spus altceva? Ideea era că apa sfințită devine lucrătoare după credința omului, nu în chip magic. Domnul nu forțează pe nimeni.
Aici e corect cum spui, asta am spus si eu. Doar ca eu inteleg ca parintele Pruteanu spune altceva, ca apa e sfintita sau nu, in functie de credinta cuiva.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.10.2017, 16:29:40
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari (adica sfinti, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.) Din cate inteleg asta spune si parintele Pruteanu, in intelegerea aceasta de tip protestant.
Eu am spus clar că prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui...

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La fel, toate icoanele sunt sfinte, pot face si minuni celui ce se roaga, dar icoanele facatoare de minuni sunt mult mai "puternice", ca sa zic asa.
Ai un aparat de măsurare a "puterii" icoanelor și noi nu știm de el?
Nu realizezi că ai intrat în sfera percepției magice?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cum e si cu rugaciunea, fiecare rugaciune e ascultata, dar rugaciunea dreptului (sau sfantului) e mai puternica. De aceea exista icoane facatoare de minuni, nu ceea ce spune parintele Pruteanu.
...:)) Exemplu ca nuca-n perete. În icoana Sf. Nicolae e același sfânt, nu unul facător și unul nefăcător de minuni. Pe când rugăciunea vine de la persoane diferite și aici poți avea dreptate.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aici e corect cum spui, asta am spus si eu. Doar ca eu inteleg ca parintele Pruteanu spune altceva, ca apa e sfintita sau nu, in functie de credinta cuiva.
Nimic nou că tu înțelegi altceva. În slujba de binecuvântare a casei nu e musai să sfințească preotul apa pe loc, poate veni cu agheasmă și stropească direct casa, de exemplu la Bobotează.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.10.2017, 17:53:03
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Eu am spus clar că prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui...
Iar eu spuneam ca icoana nu e doar un suport (tablou religios) prin care ne rugam unui sfant sau Mantuitorului, noi cinstim si icoana, nu doar sfantul reprezentat acolo. Mi se pare ca asta nu spune parintele Pruteanu, de aceea neaga existenta icoanelor facatoare de minuni (spune doar de icoane speciale, dar nu spune ca sunt facatoare de minuni, ci ca s-a intamplat o minune cu ele odata, in trecut). La fel si in cazul sfintelor moaste, cinstim si pe sfantul caruia ii apartin sfintele moaste, dar cinstim si sfintele moaste. De aceea parintele Pruteanu isi bazeaza toata argumentatia doar pe faptul ca prin icoana ne inchinam sfantului, mie mi se pare ca nu spune ce am scris eu mai sus (ceea ce ar insemna, practic, negarea icoanelor).
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ai un aparat de măsurare a "puterii" icoanelor și noi nu știm de el? Nu realizezi că ai intrat în sfera percepției magice?
Toti credinciosii, inclusiv cei ce nu au vreo pregatire teologica, stiu ca exista icoane facatoare de minuni, numai tu si parintele Pruteanu (si cati or mai fi) nu intelegeti asta. Asta inseamna sa creada cineva orbeste ce spune oricine, ajunge sa nege si evidenta. Acum gandeste-te, de ce copiaza calugarii icoane facatoare de minuni? Pentru ca ne putem ruga la orice icoana. Sau de ce merg credinciosii sa se inchine la sfintele moaste, din moment ce se pot ruga si acasa? Citeste ce am scris in pasajul de mai sus, ca sa nu ai acea neintelegere. De aceea spui de perceptia magica.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Exemplu ca nuca-n perete. În icoana Sf. Nicolae e același sfânt, nu unul facător și unul nefăcător de minuni. Pe când rugăciunea vine de la persoane diferite și aici poți avea dreptate.
Cred ca e aceeasi neintelegere, care aici e evidenta. Am dat exemplul cu rugaciunea, daca vrei alt exemplu, diferenta intre rugaciunea fara icana si rugaciunea in fata unei sfinte icoane. Si cand ne rugam fara icoana e tot rugaciune, dar in fata icoanei e mai folositoare. Sau rugaciunea acasa si rugaciunea la sfintele moaste. Pe asta se bazeaza si rugaciunea la sfinti, la sfintele icoane, la sfintele moaste, etc. Spre deosebire de protestanti, care spun ca e suficienta rugaciunea la adresa Mantuitorului.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Nimic nou că tu înțelegi altceva. În slujba de binecuvântare a casei nu e musai să sfințească preotul apa pe loc, poate veni cu agheasmă și stropească direct casa, de exemplu la Bobotează.
Daca iti amintesti, am dat intr-unul din mesajele trecute ce insemna binecuvantarea, este o rugaciune pe care o spune preotul. De exemplu, atunci cand preotul il binecuvanteaza pe un credincios, spunand o rugaciune scurt, e tot o binecuvantare. Sau cand preotul spune "Binecuvanteaza, Doamne, aceasta casa." Prin apa sfintita se sfinteste casa, chiar daca o face un credincios, nu preotul. Am dat ce inseamna sfintire, ce rol are apa sfintita, etc. Lamuririle acelea sunt clare, nu mia are rost sa discutam, doar daca tu vrei sa continui la infinit. Repet ce am spus si in primul mesaj, sfintirea nu inseamna acelasi lucru cu sfant.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.10.2017, 20:46:24
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iar eu spuneam ca icoana nu e doar un suport (tablou religios) prin care ne rugam unui sfant sau Mantuitorului, noi cinstim si icoana, nu doar sfantul reprezentat acolo.
Na, vezi cum, din idee fixă în ideea fixă, din obsesia că ai fi exponentul ultim și irefutabil al ortodoxiei, ajungi până la urmă să susții, pur și simplu, o erezie, sau mai bine zis, să suții idolatria.

Exact așa s-a întâmplat cu Emilian.

Păi dacă ai fi fost tu exponentul cauzei iconodule pe vremea crizelor iconoclaste, ortodoxia n-ar fi avut nicio șansă.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.10.2017, 15:27:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Na, vezi cum, din idee fixă în ideea fixă, din obsesia că ai fi exponentul ultim și irefutabil al ortodoxiei, ajungi până la urmă să susții, pur și simplu, o erezie, sau mai bine zis, să suții idolatria.
Exact așa s-a întâmplat cu Emilian.
Păi dacă ai fi fost tu exponentul cauzei iconodule pe vremea crizelor iconoclaste, ortodoxia n-ar fi avut nicio șansă.
De fapt tu esti cel ce sustine ideile iconoclaste, fara sa stii despre ce vorbesti. Dar mandria te face intotdeauna sa crezi ca stii mai multe, desi nu ai nici macar cunostintele de baza si nu ai credinta ortodoxa. Iar rautatea te face sa fii ca un fariseu si sa cauti tot timpul greselile celor ce nu sunt de acord cu tine. Chiar daca in imaginatia ta crezi ca esti cel mai mare ortodox in viata (desi esti un catolic ecumenist).
Nu am spus nimic gresit, am spus ca noi cinstim (veneram) si icoanele, nu doar sfantul respectiv, cum lasa sa se inteleaga simpllu si parintele din Portugalia. Iconoclastii tocmai asta negau, venerarea icoanelor, ei nu negau cinstirea sfintilor. Nu ar fi fost impotriva unor tablouri religioase, prin care ar fi fost cinstiti sfintii, ci impotriva venerarii icoanelor.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.10.2017, 20:19:36
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfantul vindecator nu vindeca el pe cineva, tot Domnul vindeca, la rugaciunea sfantului.
Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari
Cum ai ajuns la concluzia asta, frate Catalin?

Domnul face minuni prin oameni.
Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur.

Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.10.2017, 22:49:35
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Cum ai ajuns la concluzia asta, frate Catalin?

Domnul face minuni prin oameni.
Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur.

Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui.
Nu stii nimic domnule P.T. domnul catalin2 stie mai bine decat neoprotestestantii ce cred neoprotestantii iar faptul ca nu-i dai dreptate se datoreaza fara doar si poate faptului ca nu esti asa bine informat ca el, plus gandirea ta e viciata de influente ecumeniste din sfera neoprotestanta.

Nici un otodox adevarat nu il poate contrazice pe domnul catalin2 pentru ca el este insusi esenta ortodoxiei si faptul ca ortodocsii adevarati nu-l contrazic niciodata ci doar cei cu gandirea viciata de influente ecumeniste si neoprotestante demonstreaza irefutabil acest adevar mai presus de orice tagada.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 06.10.2017 at 22:52:45.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.10.2017, 22:08:14
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Cum ai ajuns la concluzia asta, frate Catalin?

Domnul face minuni prin oameni.
Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur.

Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui.
Vezi tu, PT, problema asta este destul de complicata si tine de randuiala intrarii lui Dumnezeu in lume.

Legat de cum da ajutorul Dumnezeu oamenilor, m-am tot intrebat si eu mult timp lucrul asta.

Departe de mine sa pretind ca stiu desavarsit lucrul asta insa pun si eu cateva ganduri.

Sunt mai multe modalitati in care Dumnezeu ajuta oamenii, si toate sunt complementare.

1. Comunicare - oamenii ajuta oamenii sa se ajute intre ei, sa comunice, sa se intalneasca sa-si rezolve problemele.

2. Ajutor direct din partea Sfintilor: Sfintii vin efectiv si ne ajuta in probleme, as da aici exemplu Cuvioasei Paraschiva, care a ajutat la operarea unei fete, medicul chirurg spunand ca efectiv simtea cum mainile i se miscau singure, si ca ea ar fi facut altfel operatia; operatia era extrem de complexa a reusit, minune petrecuta in Iasi cu o fata pentru care s-au facut multe rugaciuni.

3. Interventie directa a luminii lui Dumnezeu, a harului peste un om, har care vindeca omul.

Pe scurt, ce facem noi aici, adica vorbim si punem mana sa ne ajutam, fac si cei de dincolo, sfintii, ingerii si Dumnezeu Insusi, iar lumina Lui ne acopera cand ne rugam.

Daca avem nevoie de o pastila sa ne vindecam cu siguranta ca ajutorul va fi sa gasim rapid pastila si sa o luam.
Daca avem nevoie de un om sa ne ajute intr-o lucrare sa cerem lui Dumnezeu sa gasim pe cineva sa ne ajute, si nu sa vina cineva din cer sa ne faca lucrarea.
Daca un lucru este imposibil pe pamantul asta si e nevoie de interventie directa a lui Dumnezeu, sa cerem lucrul asta.

Insa as merge foarte mult pe ideea data in Scriptura, cand ingerul Domnului l-a luat pe proorocul Avacum parca si l-a dus la Daniel sa-i dea mancare in groapa cu lei, pentru ca omul prin om se ajuta.
Si Dumnezeu era prezent prin ingerul Lui, insa ajutorul a venit prin om.

In toate sa cerem ajutor, dar la razboi Stefan cel Mare a mers cu o armata si cu sabia in mana, dar cu preotii langa el. Cam asta e modelul de lupta si al nostru in orice.

Din punctul meu de vedere e foarte importanta pozitionarea noastra in rugaciune in fata lui Dumnezeu. Pentru ca daca nu mai credem lasam cu totul ajutorul Lui, iar daca ajungem in credinta oarba ajungem sa nu mai miscam nimic si sa lasam toate in seama lui Dumnezeu crezand ca noua nu ne mai revine nimic din ce trebuie sa facem.

Last edited by gpalama; 07.10.2017 at 22:12:39.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.10.2017, 18:00:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Cum ai ajuns la concluzia asta, frate Catalin?
Domnul face minuni prin oameni.
Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur.
Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui.
Eu ma refeream la sfinti, sfinte moaste si sfinte icoane, pe care nu le au protestantii, nu la sfantul Gigel, vecinul. Stiu ca (neo)protestantii le spun tuturor credinciosilor sfinti, dar nu despre asta spuneam.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie