![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ei uită că Dumnezeu este imprevizibil și ceea ce nu este posibil la oameni e posibil la Dumnezeu, Care dă moarte și înviază, sărăcește și îmbogățește. Întru acești grav bolnavi și incurabili se plinește cuvântul dumnezeiescului prooroc David, care spune: Certând m-a certat Domnul, dar morții nu m-a dat (Psalm 117: 18). O spun Sfinții Părinți! Ce spun unii colegi, este cred mult mai puțin important :)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iata cum spun sfintii: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recom...tie-doxologia/ "Precum Sfântul Ambrozie și alți Părinți, și Fericitul Augustin predica necesitatea botezului ca și condiție pentru intrarea în Împărăția cerurilor, pornind de la textul scripturistic de la Ioan 3, 5." "Botezul este considerat de către marele capadocian (Sf. Vasile cel Mare) ca o condiție sine qua non mântuirii: „Prin botez a intrat Israil în pământul făgăduinței. Tu, însă, cum ai să te reîntorci în paradis fără să fii pecetluit prin botez?” (Omilii și cuvântări, XIII, 2). |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Asadar, ortodoxia invatata necesitatea botezului copiilor. Pentru a nu muri un copil bolnav nebotezat, botezul se poate face si de un mirean. In schimb majoritatea protestantilor considera nenecesar botezul copiilor, importanta fiind credinta. De aceea, ei spun ca toti copiii se mantuiesc, nefiind botezati, neintelegand consecintele pacatului stramosesc.
In schimb, nici protestantii nu propovaduiesc manturiea fara Hristos, doar prin fapte. E adevarat, prin credinta, nu prin botez. Ortodoxia invata ca manturiea a fost adusa de botez, nu doar prin credinta sau fapte. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Asadar, dupa mintea ta, timp de secole bune cat botezul copiilor nu era la ordinea zilei, Biserica Ortodoxa nu a fost ortodoxa. Si e amuzant ca citezi tocmai dim Sf. Vasile care desi a avut o mama credincioasa, s-a botezat abia la maturitate. Iar discursul lui nu e in directia botezului copiilor ci a adultilor care il amanau din lumesti motive, unul din ele fiind acela ca facandu-l pe patul de moarte, au.certitudinea iertarii pacatelor.
Constatam deci cu oroare ca iarasi, in Biserica Ortodoxa nu exista ortodoxa certitudine ca spovedania ofera certitudinea iertarii pacatelor, ca in zilele noastre ortodoxe..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Asa cum spuneam, se dau argumentele pe care spun si protestantii.
Tot in articolele ortodoxe gasim si raspunsurile: http://ziarullumina.ro/botezul-prunc...ate--1184.html Citez; "Se cunosc cazurile unor celebri Părinți ai Bisericii care, din această ultimă pricină prezentată mai sus, n-au primit botezul decât la maturitate: Sfântul Ioan Gură de Aur la 24 de ani, Rufin și Fer. Augustin la 25 de ani, Sfântul Vasile cel Mare la 27 de ani, Sfântul Grigorie de Nazianz la 30 de ani, Fericitul Ieronim la 20 de ani, Paulin de Nola la 35 de ani. Deși avuseseră mame deosebit de pioase, nu au fost botezați decât în momentul convertirii lor din perioada adultă. Dar ulterior au regretat și au dezaprobat această atitudine de amânare a botezului, admonestându-i pe contemporanii lor pentru această amânare nejustificată." |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cataline, "pe sufletul meu, daca cumva il am", vorba lui Maurepas, ca nu mai inteleg nimic din argumentatia ta nitel autocontradictorie.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Si iarasi caralin2 asemeni neoprotestantilor isi ascunde goliciunea minciunea si nimicimea in spatele citatelor scoase din context 'omitand' sa citeze de exemplu partea cu Sf. Grigorie de Nazianz, care total 'neortodox' recomanda varsta botezului ca fiind dupa 3 ani, se pare fara purtare de grija ca daca pruncul moare mai devreme ajunge in Iad, dupa vointa atotputernica si 'ortodoxa' a lui catalin2.
De fapt, nici macar unul din sfintii citati nu incearca macar sa avocateasca ideea cretina ca pruncul daca nu e musai botezat cat mai urgent dupa nastere, si intre timp moare, sfarseste in Iad, se refera doar la amanarea nejustificata a botezului, chiar si dupa maturitate din motive nu tocmai ortođoxe
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.09.2017 at 21:45:03. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Am raspuns mesajului anterior, dar nu l-am citat.
|
|
|