![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Alti Parinti (precum Sf Chiril al Alexandriei, de ex) considera ca trebuie luata a doua varianta, principalul lor argument fiind un citat din Psalmi (cred ca Ps 90) in care se spune ca o zi, la Dumnezeu, este ca o mie de ani. Vedem, deci, ca ambele interpretari sunt legitime nu doar de curand, ci ca asa au fost dintotdeauna. Uneori, poate ca regretam ca Domnul nu a fost mai clar si ca Biblia nu e manual de teologie (si cosmogonie in acest caz). Iata ca i-a placut sa nu ne lase un manual de religie, ci o Carte a carei cheie oamenii, folosind inteligenta lor neaparat dublata de buna credinta si deschidere de spirit, sa o gaseasca singuri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Astfel de false citate din sfinti si argumente sunt date de evolutionistii teisti, sunt luate de la Kalomiros de cei 2-3 autori ortodocsi ce sustin evolutionismul. A dat si Eugen cateva astfel de citate, toate erau fara nicio legatura cu Facerea si scoase din context, dupa ce le-am analizat a renuntat si Eugen la ele, si-a dat si el seama ca sunt de false. Ca sa observam cum a fost realizat acest neadevar legat de Sfantul Chiril, s-au bazat pe faptul ca Sfantul Chiril a scris talcuiri la Facere (dar acolo nici macar nu spuen de zilele creatiei, incepe cu Adam) si au luat un alt comentariu, la Psalmi, ca si cand sfantul ar fi talcuit asta la Facerea. Iar pasajul din Psalmi, cu o zi cat o mie de ani, nu are nicio legatura cu Facerea si zilele creatiei si nici macar cu zilele de pe Pamant. E vorba de timpul din cealalta lume, aici, pentru ca exista materie, exista si timp, zile, ani, etc. Interpretarea zilelelor creatiei ca ere apare doar in secolul XX, la credinciosii care doreau sa impace evolutionismul cu facerea, considerand ca teoria evolutionista si Big-Bangul sunt certitudini stiintifice si nu poate fi adevarata interepretarea de pana acum a Facerii. Erele acestea au fost aduse in discutie doar pentru a sustine milioanele de ani de transformare a speciilor, nu au niciun alt rost si nicio legatura cu teologia si, mai ales, cu interpretarea sfintilor, care nu stiau de evolutionism. Dar mai e si o alta problema, legata de stiinta si de contestarea lungilor perioade de timp date de teoria evolutionista. Exista multe dovezi care arata ca e imposibil ca Pamantul (dar si Universul) sa aiba nu miliarde de ani, cum spun evolutionistii, ci chiar milioane sau sute de mii de ani. Pe forum am discutat despre una din dovezi, sedimentele din mari si oceane, am citit si toate articolele cu raspunsuri evolutioniste la aceasta problema, nu au niciun argument care sa contraatace aceasta inadvertenta cu pamantul foarte vechi. E important sa nu schimbam invatatura dupa teorii lumesti, care se pot dovedi efemere in timp (asa cum a fost si geocentrismul). |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am dat in trecut un articol in care era o analiza detaliata a folosirii cuvantului yom in Sfanta Scriptura. Nu-l mai gasesc, dau doar cateva scurte consideratii. Cuvantul "yom" este folosit in Sfanta Scriptura ca "zi" in 1200 de locuri, iar pluralul yamim (zile) apare in 700 de locuri. In timp ce este folosit cu intelesul de timp de doar 65 de ori. In cazul cand e vorba de o perioada indelungata este folosit cuvantul "olam" (care inseamna chiar "era" sau "timp indelungat"), iar cuvantul yom, cand apare folosit in acest sens, este urmat de un adjectiv, "rab" (care inseamna "lung"), expresia "yom rab" avand intelesul de "timp indelungat". Dupa cum se vede, nu poate fi nicio confuzie. Dar acesta e doar aspectul lingvistic, celelalte argumente nu lasa loc niciunui dubiu. Astfel, faptul ca in fiecare zi scrie ca era seara si dimineata nu are nicio legatura cu vreo era, doar cu o zi. Sfintii spun ca atunci cand nu era creat soarele lumina era retrasa seara si reparea dimineata (ca sa nu mai existe discutii legate de faptul ca nu era soare dar era dimineata). De asemenea, o dovada si mai clara (daca poate fi ceva si mai clar decat atat), in decalog Domnul spune ca omul sa munceaca sase zile, pentru ca tot in sase zile a creat lumea. Lunea, martea, etc., nu pot fi ere, nu poate munci omul atat. :) Totul e clar. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pacat ca n-ai fost contemporan cu Sf. Chiril, sa-i fi clarificat si lui chestiunea.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Intre timp am raspuns si acelui mesaj, dureaza mai mult sa cautam si adevarul, nu doar sa credem tot ce citim.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Unde era retrasa lumina?
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Pana la crearea Soarelui nu era lumina solara, evident, era lumina data de Dumnezeu (care se spune ca era lumina harului, adica acea lumina care este si in Rai).
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Am mai auzit asta, numai ca nu poate fi vorba despre lumina harului care e necreata.Ori lumina de care scrie-n Geneza a fost creata in prima zi dupa ce fusesera create mai intai cerul si pamantul.Deci daca a fost creata e vorba de o lumina materiala, chiar daca nu e solara.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|