Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.05.2017, 19:52:56
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Cu oricine ar începe omul să-și construiască viața de familie, el va trece prin perioade critice, deoarece nu există fericire de-a gata. Fericirea depinde nu doar de soț, ci în aceeași măsură și de soție.

De aceea, studiați, cunoașteți-vă unul pe celălalt, prieteniți fără a trece limita celor permise, căci dacă pui păcatul la temelia familiei, nu mai ai cum să te aștepți la fericire.

(Arhimandrit Ioan Krestiankin, Unui fiu duhovnicesc necunoscut, traducere de Denis Chiriac, Editura Doxologia, Iași, 2016, p. 110)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.05.2017, 01:09:54
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ierarhia familială, hegemonia bărbatului în familie este o temă foarte dureroasă în vremea noastră. În Occident, unde feminismul a repurtat de multă vreme o victorie totală, ea e supusă unui tabu tacit. A scrie sau a vorbi despre faptul că soțul este capul familiei este ceva de neconceput. Soțul și soția sunt priviți doar ca parteneri cu drepturi egale în proiectul de afacere numit „familie”.

Până și în literatura psihologică creștină despre familie și căsătorie care este editată, să zicem, în America, problema ierarhiei familiale este evitată cu grijă – și asta cu toate că protestanții cunosc Biblia, se poate spune, pe dinafară și știu toate pasajele din Sfânta Scriptură în care se vorbește despre ierarhia familială: Facere 3, 16, I Petru 3, 1, Efeseni 5, 22-24, Coloseni 3, 18 și așa mai departe. Și totuși, corectitudinea politică precumpănește. (...)

Toate acestea sunt însă în Occident, dar la noi care e situația? Și la noi răsună tot mai des, chiar și în mediul ortodox, glasuri care afirmă că soția poate să fie fără nici o problemă cap de familie, de vreme ce societatea s-a schimbat și femeile pot avea studii mai înalte decât bărbații, se pot orienta mai bine într-o mulțime de probleme și pot câștiga mai mult decât soții lor. Uneori auzi asemenea declarații chiar și din gura unor preoți.

Faptul că în ziua de azi vedem foarte puțini bărbați puternici și responsabili, care să poată fi capi ai femeilor și familiilor lor, nu înseamnă că Sfânta Scriptură e învechită și că tot ce se spune în ea despre ierarhia familială are nevoie de revizuire. Firea bărbatului și cea a femeii n-au suferit schimbări, s-a schimbat mentalitatea oamenilor, perspectiva asupra acestei probleme, dar sarcina Bisericii și a familiilor ortodoxe este tocmai cea de a da mărturie lumii care a înnebunit despre faptul că tot ce spune Biblia despre bărbat și femeie este un adevăr nestrămutat, dovedit de întreaga istorie a omenirii.

Da, în ziua de astăzi putem vedea foarte frecvent familii în care femeia îndeplinește rolul de cap, iar bărbatul se află într-o situație subordonată, dar credeți că ei sunt fericiți în condițiile acestea? Căci scopul familiei nu este cel de a funcționa așa, târâș-grăpiș, ci de a trăi în fericire, în dragoste și în unitate.

(Pr. Pavel Gumerov, Conflictele familiale: prevenire și rezolvare, traducere din limba rusă de Adrian Tănăsescu-Vlas, Editura Sophia, București, 2013, pp. 78-79)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.05.2017, 01:16:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Părintele Dumitru Stăniloae

Mintea curățită se boltește ca un cer peste suflet. Pe cerul acesta luminează Soarele dumnezeiesc, sau el e mediul străveziu al acestui Soare. Mintea sufletului nu mai e închisă, căci nu mai e umplută de lucruri mărginite, ci e deschisă lui Dumnezeu cel infinit și atotluminos.

Dar e deschisă când e curată. Prin aceasta, mintea vede și mai bine care este adâncimea și înălțimea și lărgimea nesfârșită a lui Dumnezeu. Pe acestea le face apoi cunoscute, prin cuvânt, tuturor celor ce au și ei duh și sunt dispuși să le primească.

Cel ce reușește să facă din trup un slujitor al minții aduce la unitate, prin mintea lucrătoare în trup, toată lumea.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.05.2017, 04:06:24
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Mamele creștine!

Mamele ajung în Rai crescând copii buni. Ce mare rol au mamele! Însă acum s-a luat moda asta cu un copil, doi. (...) Tata era și el foarte credincios. Ah! Ce om! Tata era considerat aici, la Hârlău, prost, de cinstit ce era! Dar mama se ruga mai frumos! Cu mai multă afecțiune.

Așa ridica mâinile, se uita într-o parte, punea mâinile pe capetele a doi copii și spunea ce avea de spus lui Dumnezeu, în afară de rugăciunile obișnuite spunea: „Doamne, băiatul ăsta al meu este cam bolnav. Ai grijă de el. Ăstălalt este cam obraznic, Doamne! Ce mă fac cu el?”.

Spunea așa, ca și cum ar fi stat de vorbă cu un bunic, cu cineva! Și dădea din cap și spunea. Eu sunt sigur că Dumnezeu o asculta și-i răspundea! Ea vorbea. Era în dialog cu Domnul!

(Preot Dimitrie Bejan)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.05.2017, 01:37:36
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Pentru o viitoare mamă, Sfânta Euharistie este hrana duhovnicească, ce își manifestă efectele sale asupra întregii ei ființe, dar și asupra pruncului pe care femeia îl poartă în pântece. Sfânta Euharistie o întărește sufletește și trupește pe femeia însărci*nată, cu atât mai mult cu cât este primită în curăție și cu vrednicie și, în același timp, îl hrănește spiri*tual și pe pruncul căreia aceasta îi va da viață.

De aici și recomandarea Bisericii, adresată acesteia, de a se împărtăși cât mai des, spre a sa sănătate și spre „sporirea” cu trupul și cu duhul a pruncului său.

(Pr. prof. dr. Ioan C. Teșu, Familia contemporană, între ideal și criză, Editura Doxologia, Iași, 2011, p. 194)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.05.2017, 04:54:20
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Iubirea creează o unitate a celor doi care se iubesc. Fiecare privește la celălalt, are nevoie de celălalt, nu poate trăi fără celălalt. Tu devii centrul meu de interes, subiectul meu de slujire, îți răspund la toate cerințele pentru că le cunosc fiind ale mele, căci înlocuiesc grija de mine cu grija de tine. Eu te slujesc pe tine, tu mă slujești pe mine, în acest mod suntem două ființe autonome care-și cunosc nevoile și rămân libere pentru că s-au dăruit total și nu le mai este necesară independența egocentrică. „E o substituire de euri”. Îndreptate mereu una spre alta, sorbind din energia ce li se comunică, transmițând propria energie, cei care se iubesc trăiesc o bucurie deplină, o fericire nemărginită, o beție divină – erosul divin. Astfel, cei uniți în dragoste sunt puși în legătură cu infinitul, cu „adevăratul” infinit dumnezeiesc, care este de o natură deosebită de cea umană. Erosul divin ni se împărtășește ca dar.

Când doi oameni se iubesc, este prezent și Dumnezeu, dar acest lucru nu înseamnă că iubirea pentru semen anticipează întâlnirea cu Dumnezeu. De aici sentimentul de bucurie deplină, de fericire și extaz. „Iubirea divină este extatică – spune Sfântul Maxim Mărturisitorul. Ea nu permite celor ce se iubesc să fie ai lor înșiși, ci ai celor pe care-i iubesc... De aici vine că marele Pavel, cuprins de iubirea dumnezeiască și de puterea ei extatică, a rostit aceste cuvinte inspirate de Dumnezeu: Nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine (Galateni 3, 20). Prin iubire este afară de el însuși și pierdut în Dumnezeu, după propria sa expresie, nemaitrăind propria sa viață, ci viața suveran scumpă a celui iubit”. Renunțarea la dorințele proprii și disponibilitatea permanentă de a satisface nevoile celuilalt transformă pe iubitor într-o persoană smerită. Iubitorul vede în celălalt tot ce el nu are, însușiri, valori și ajutor, încât simte că nu poate trăi fără el, căci ființa iubită este sursa lui de viață. Singur, iubitorul pare lipsit de însemnătate, e gol, nu are nici un preț. Iubirea aceasta se realizează cu adevărat atunci când două ființe își deschid sufletul unul spre altul pentru a se sonda și a se trăi unul pe altul. Iubirea unește și promovează totodată persoana celuilalt, dar este o taină atât pentru cei implicați, cât și pentru cei de dinafară. Cei care se iubesc nu-și pot argumenta alegerea. Ei știu doar că nu pot trăi unul fără altul, că numai în comuniune fiecare se simte mai bine plasat în interiorul celuilalt și în interiorul propriu.

(Rodica Pop, Sensul căsătoriei la Platon și la Sfinții Părinți, Editura Doxologia, Iași, 2012, pp. 239-240)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.05.2017, 17:44:47
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

In virtutea iubirii pe care și-o poartă și și-o împărtășesc reciproc, soții fac numeroase concesii personale, din dorința de a se armoniza și de a-l vedea fericit pe celălalt.

Lucrurile cel mai im*portante în relația dintre a primi și a oferi, a dărui și a renunța, le constituie luciditatea și discernămân*tul, puterea de persuasiune sinceră și dezinteresată, în baza căreia cei doi soți, prin sfătuire și consimță*mânt, vor reuși să păstreze lucrurile și experien*țele, opiniile și convingerile care îi apropie reciproc, le dau amândurora împlinire, ceea ce demonstrează că dinamica acomodării maritale presupune și corecții, concesii și tolerări mutuale, care pot dezvolta în etapele inițiale unele tensiuni și confruntări, ce pot fi depășite în beneficiul cuplului.

(Pr. Prof. Dr. Ioan C. Teșu, Familia contemporană, între ideal și criză, Editura Doxologia, Iași, 2011, pp. 289-290)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde