Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.04.2017, 12:58:57
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Antonia, iar ati comis-o, ati incalcat alta porunca, smoala e asigurata. mintiti cu speranta ca nu va controleaza nimeni, iata:

"Sinodul I-II din Constantinopol din anul 861 păstrează cu sfințenie ceea ce s-a stabilit anterior de către Biserică, în privința disciplinei bisericești. Acest sinod a reglementat, printre alte, probleme de ordin canonic și bisericesc, și pe cea a relației dintre cler și mireni cu episcopul eparhiot (canonul 13), a relației dintre un episcop cu mitropolitul său (canonul 14) și, nu în ultimul rând, a relației dintre un mitropolit, episcop, preot, diacon cu patriarhul (canonul 15). Tradiția canonică cuprinde numeroase canoane (31. 55 ap.; 6 sin. II ec.; 3 sin. III ec.; 18 sin. IV ec.; 31, 34 Trul.; 6 Gang.; 14 Sard.; 5 Antioh.; 10, 11, 62 Cartag.; 13, 14, 15 sin. I-II C-pol 861) ce reglementează aceste raporturi de ascultare canonică.

Prin urmare, cazurile de indisciplină erau frecvente în trecut, iar acuzele aduse episcopilor pe nedrept - așijderea. Adesea, unii preoți și toți cei dimpreună cu ei (inclusiv mirenii) acuzau pe nedrept pe episcopii lor de faptul că se îndepărtau de dreapta credință și nu săvârșeau dreptatea, urmărind prin aceste acuze ruperea comuniunii cu episcopul lor și încetarea pomenirii numelui acestuia după rânduielile hotărâte la slujbele bisericești. Toate acestea conduceau, în cele din urmă, la schismă și la dezbinarea Bisericii lui Hristos. Canonul 31 apostolic pedepsește schisma cu caterisirea pentru clerici și afurisirea pentru mireni, dar – după cum spune și canonul – „acestea să se facă numai după una și a doua și a treia stăruință (poftire la ordine) din partea episcopului”.

Alții, dimpotrivă, văzând că nu-i pot acuza de erezie, cu vicleșug, îi acuzau de săvârșirea unor păcate, fără însă să aștepte dovedirea acestora, rupând imediat comuniunea cu acesta și încetând pomenirea numelui la slujbele bisericești. În acest sens, canonul 13 I-II Constantinopol 861 a hotărât că „dacă de acum înainte vreun presbiter sau diacon va osândi pe episcopul său pentru oarecare vinovăție, înainte de sinodiceasca judecată și cercetare și de osândirea lui desăvârșită ar îndrăzni să se depărteze de la comuniunea cu acela și numele lui nu-1 va pomeni la sfintele rugăciuni ale liturghiilor, precum s-a predanisit Bisericii, acela să se supună caterisirii și să se lipsească de toată demnitatea ierahicească”. Deci, canonul acesta pedepsește cu caterisirea și pierderea demnității clericale pe preotul și diaconul care îndrăznesc să rupă comuniunea și să nu pomenească numele lui la sfintele slujbe înainte de cercetare, judecare și publicarea sentinței definitive de către organismul de judecată bisericească. Unul ca acesta, subliniază canonul, „nu este vrednic nici de demnitatea presbiteriei, nici de numele de presbiter”. Canonul concluzionează că cei care îi vor urma „de vor fi dintre cei ierosiți, și ei să cadă din demnitatea lor; iar de vor fi monahi sau mireni, desăvârșit să se afurisească din Biserică, până când, desfăcând legătura cu schismaticii, se vor întoarce la episcopul lor propriu”.

Canonul 14 privește raportul dintre episcop și mitropolitul său, primul pedepsindu-se cu caterisirea dacă, sub pretextul unei acuze la adresa mitropolitului înainte de cercetare, judecare și publicarea sentinței definitive de către organismul de judecată bisericească, rupe comuniunea cu episcopul său și încetează a pomeni numelui acestuia după rânduielile hotărâte la slujbele divine.

Canonul 15 completează canoanele precedente 13 și 14 cu raportul de ascultare dintre mitropoliți, episcopi, preoți și ceilalți clerici cu patriarhul lor. Astfel, canonul 15 al Sinodului I-II din Constantinopol de la anul 861 trebuie interpretat în contextul mai larg și anume cel al raportului de ascultare canonică. Acesta prevede că toate cele trei canoane (13-15) se aplică numai celor „ce sub pretextul oarecăror vinovății se depărtează de întâii lor stătători și fac schismă și rup unitatea Bisericii” pentru anumite acuze nedovedite.

Totuși, canonul 15 reglementează și situația în care se poate rupe comuniunea și pomenirea la slujbele bisericești, dar într-o prezentare expressis verbis. Astfel, canonul precizează că: „cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cei ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodicească, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși”. În comentariul său, canonistul Nicodim Milaș, pentru a-și valida interpretarea, aduce și un exemplu din Biserica Rusă prin citarea Arhimandritului Ioan care, ținând cont de contextul istoric din Biserica sa, cu condescendență și cu observarea strictă a doctrinei canonice, reliefează că, la interpretarea acestui canon, un preot nu va cădea sub incidența canoanelor atunci când rupe comuniunea cu episcopul locului, dar acest lucru se concretizează numai în condiții stricte, și anume atunci când acel episcop propovăduiește o învățătură străină de învățătura Bisericii Ortodoxe și care a fost condamnată în mod solemn de către Biserica Ortodoxă și dacă o propovăduiește expres și în public în biserică, cu intenția clară de a vătăma învățătura Bisericii Ortodoxe și de a susține respectiva erezie.

De menționat este și faptul că unul dintre principiile canonice fundamentale de organizare a Bisericii Ortodoxe este principiul sinodalității, conform căruia conducerea Bisericii se exercită în mod colegial, colectiv și nu individual; prin urmare, organismul superior de conducere este sinodul. Acest principiu a contribuit în mod efectiv la afirmarea și menținerea unității în diversitate a Ortodoxiei.

Sinodalitatea în Biserica Ortodoxă este expres prevăzută în canonul 34 apostolic: „Se cuvine ca episcopii fiecărui neam să cunoască pe cel dintâi dintre dânșii și să-l socotească pe el drept căpetenie, și nimic mai important să nu facă fară încuviințarea acestuia; și fiecare să facă numai cele ce privesc parohia (eparhia) sa și satele din cuprinsul ei. Dar nici acela sa nu facă ceva fără încuviințarea tuturor, căci numai astfel va fi înțelegere și se va slăvi Dumnezeu prin Domnul în Duhul Sfânt: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt”. Acest canon statuează organizarea ierarhic-sinodală la nivel local, chiar dacă nu folosește termenul de „sinod”, dar în același timp prevede și modalitatea în care se manifestă sinodalitatea, prin buna înțelegere și, implicit, scopul acesteia, cu adevărat o doxologie și anume: Dumnezeu se mărește, prin Hristos în Duhul Sfânt."

iata ce zice canonul xv:
"Totuși, canonul 15 reglementează și situația în care se poate rupe comuniunea și pomenirea la slujbele bisericești, dar într-o prezentare expressis verbis. Astfel, canonul precizează că: „cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cei ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodicească, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși”. În comentariul său, canonistul Nicodim Milaș, pentru a-și valida interpretarea, aduce și un exemplu din Biserica Rusă prin citarea Arhimandritului Ioan care, ținând cont de contextul istoric din Biserica sa, cu condescendență și cu observarea strictă a doctrinei canonice, reliefează că, la interpretarea acestui canon, un preot nu va cădea sub incidența canoanelor atunci când rupe comuniunea cu episcopul locului, dar acest lucru se concretizează numai în condiții stricte, și anume atunci când acel episcop propovăduiește o învățătură străină de învățătura Bisericii Ortodoxe și care a fost condamnată în mod solemn de către Biserica Ortodoxă și dacă o propovăduiește expres și în public în biserică, cu intenția clară de a vătăma învățătura Bisericii Ortodoxe și de a susține respectiva erezie."

deci e vorba de cu totul si cu totul altceva decat ceea ce sustineti. adica atunci cand episcopul respectiv ar face exact ceea ce faceti voi!!! gura pacatosului adevar graieste, iata ca de unii singuri v-ati declarat eretici!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.04.2017, 13:50:14
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
Antonia, iar ati comis-o, ati incalcat alta porunca, smoala e asigurata. mintiti cu speranta ca nu va controleaza nimeni, iata: ...

...deci e vorba de cu totul si cu totul altceva decat ceea ce sustineti. adica atunci cand episcopul respectiv ar face exact ceea ce faceti voi!!! gura pacatosului adevar graieste, iata ca de unii singuri v-ati declarat eretici!
Exact! Canonul ala a fost adoptat tocmai pentru ca existau multi care o luau razna si se desparteau de ierarhi asa ca s-a incercat rezolvarea acelei situatii. S-a lasat totusi o portita pentru cazurile cand ierarhul o ia razna - aia inseamna ca predica erezia cu capul descoperit. In cazul ala preotii se pot desparti de el si il cheama la judecata in fata sinodului - scrie acolo ca "cei care s-au despartit inainte de cercetarea sinodului ".

Razvratitii de astazi, gandesc cu fundul in sus si actioneaza exact impotriva acelui canon. Ce se intampla acum este exact ceea ce trebuia sa preintampine acel canon. De asta este normal ca acei preoti sa fie caterisiti si acei "marturisitori" cum e antonia sa fie afurisiti.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.04.2017, 14:02:26
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Exact! Canonul ala a fost adoptat tocmai pentru ca existau multi care o luau razna si se desparteau de ierarhi asa ca s-a incercat rezolvarea acelei situatii. S-a lasat totusi o portita pentru cazurile cand ierarhul o ia razna - aia inseamna ca predica erezia cu capul descoperit. In cazul ala preotii se pot desparti de el si il cheama la judecata in fata sinodului - scrie acolo ca "cei care s-au despartit inainte de cercetarea sinodului ".

Razvratitii de astazi, gandesc cu fundul in sus si actioneaza exact impotriva acelui canon. Ce se intampla acum este exact ceea ce trebuia sa preintampine acel canon. De asta este normal ca acei preoti sa fie caterisiti si acei "marturisitori" cum e antonia sa fie afurisiti.
Daca un sinod a condamnat deja fapte care s-au intamplat ulterior, e corect sa se astepte un alt sinod sa le mai condamne inca o data? Exista anateme rostite deja pentru diverse tipuri de erezii care astazi iau amploare.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.04.2017, 14:21:57
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

ai scris asta:
Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Canoanele sunt lepădate, credința batjocorită, iar tu zici că nu este vădit neadevărul și că trebuie așteptat un sinod? Fățarnicule!
presupun ca te-ai adresat unui reprezentant al echipei de soc, insa asta nu inseamna ca ai dreptate, din pacate pentru tine nu ai niciodata pentru ca esti fanatica. iti repet, NICIODATA nu vei accepta un punct de vedere care e contrar tampeniilor eretice pe care le sustii din cauza fanatismului tau, in ziua in care o vei face esti salvata. de fanatism pentru ca de smoala va fi greu, vezi ce zice antim ivireanul, ai sanse mici.

ai postat apoi minciuna pe care ti-am demontat-o instantaneu, poti face afirmatii patetice in continuare, dar daca postezi ceva de genul ala fii sigura ca e adevarat pentru ca o sa controlez sursele. daca te vei intreba iarasi de ce ma bag, o fac pentru ca altii te iau in serios din punct de vedere dogmatic, dar eu te inteleg perfect din punct de vedere uman asa ca stiu ca dogmatic nu ai cum sa ai dreptate si e nevoie sa iti arat exact unde minti.

o-ntorci ca si cum ai putea inota prin smoala:

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Daca un sinod a condamnat deja fapte care s-au intamplat ulterior, e corect sa se astepte un alt sinod sa le mai condamne inca o data? Exista anateme rostite deja pentru diverse tipuri de erezii care astazi iau amploare.
acolo e vorba despre un posibil episcop care promoveaza in biserica erezii DEJA condamnate sinodal. asta inseamna eres, eresuri. normal ca daca ne intalnim cu un astfel de eretic trebuie sa-l luam de barba si sa-l dam afara din biserica, asta spune canonul respectiv.

ps.n-ai raspuns la treaba cu mahomed, avea nevoie de o religie noua ca sa aiba mai multe neveste?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.04.2017, 17:25:37
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
ai scris asta:

presupun ca te-ai adresat unui reprezentant al echipei de soc, insa asta nu inseamna ca ai dreptate, din pacate pentru tine nu ai niciodata pentru ca esti fanatica. iti repet, NICIODATA nu vei accepta un punct de vedere care e contrar tampeniilor eretice pe care le sustii din cauza fanatismului tau, in ziua in care o vei face esti salvata. de fanatism pentru ca de smoala va fi greu, vezi ce zice antim ivireanul, ai sanse mici.

ai postat apoi minciuna pe care ti-am demontat-o instantaneu, poti face afirmatii patetice in continuare, dar daca postezi ceva de genul ala fii sigura ca e adevarat pentru ca o sa controlez sursele. daca te vei intreba iarasi de ce ma bag, o fac pentru ca altii te iau in serios din punct de vedere dogmatic, dar eu te inteleg perfect din punct de vedere uman asa ca stiu ca dogmatic nu ai cum sa ai dreptate si e nevoie sa iti arat exact unde minti.

o-ntorci ca si cum ai putea inota prin smoala:



acolo e vorba despre un posibil episcop care promoveaza in biserica erezii DEJA condamnate sinodal. asta inseamna eres, eresuri. normal ca daca ne intalnim cu un astfel de eretic trebuie sa-l luam de barba si sa-l dam afara din biserica, asta spune canonul respectiv.

ps.n-ai raspuns la treaba cu mahomed, avea nevoie de o religie noua ca sa aiba mai multe neveste?
N-ai demontat nimic. N-ai cum sa înțelegi ca greșești. Vreau sa discut acest subiect cu ortodocsii.
Iar despre Mahomed am scris ce am avut de scris. Cine a vrut a înțeles ce trebuia.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.04.2017, 18:26:49
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
N-ai demontat nimic. N-ai cum sa înțelegi ca greșești. Vreau sa discut acest subiect cu ortodocsii.
Iar despre Mahomed am scris ce am avut de scris. Cine a vrut a înțeles ce trebuia.
ai scris numai minciuni. te-am prins cu ele si ti le-am demonstrat. nu mai face pe desteapta pentru ca esti doar o mincinoasa, textul e limpede.

de mahomed ai scris ca si-a facut religie ca sa poata avea mai multe neveste. te-am intrebat daca avea nevoie de o religie noua pentru asta si iar o scalzi.

zici ca discuti asta cu ortodocsii..., dar tu esti eretica dovedita, daca ei stau la discutii cu tine sunt eretici la randul lor, nu? :)

ps.si vezi ca si insinuarea cum ca n-as fi ortodox e tot un pacat. ai fost malitioasa, adica rea.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.04.2017, 14:28:41
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Daca un sinod a condamnat deja fapte care s-au intamplat ulterior, e corect sa se astepte un alt sinod sa le mai condamne inca o data? Exista anateme rostite deja pentru diverse tipuri de erezii care astazi iau amploare.
Ecumenismul nu este erezie, ci dialog. si da, sint ecumenist. Definim ca erezie ca Biserica condamna ca erezie. Punct.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.04.2017, 15:50:05
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de suslik Vezi mesajul
Ecumenismul nu este erezie, ci dialog. si da, sint ecumenist. Definim ca erezie ca Biserica condamna ca erezie. Punct.
De unde ai scos-o și pe asta?
SmintestI. ,,Vai de cei prin care vine sminteala!"
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.04.2017, 15:00:40
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Daca un sinod a condamnat deja fapte care s-au intamplat ulterior, e corect sa se astepte un alt sinod sa le mai condamne inca o data? Exista anateme rostite deja pentru diverse tipuri de erezii care astazi iau amploare.
Oricum sinodul judeca pricina, si daca ar fi vorba despre un episcop arian. Aia ar fi o erezie predicata cu capul descoperit si in cazul ala e indreptatita separarea de ierarh. Nu prostii de genul celor care apar pe bloguri - ne legam de niste cuvinte pe care le interpretam cum vrem noi ca sa aratam ca X e ecumenist. :)
Unul din putinele cazuri in care era potrivita intreruperea pomenirii, a fost cu fostul Mitropolit Corneanu. Acolo el o luase pe aratura. In rest sunt prostioare cu care poti sau nu sa fii de acord dar nu poti incalca tu canoane doar pentru ca ti se pare ca ierarhul le incalca.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.04.2017, 15:53:51
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Oricum sinodul judeca pricina, si daca ar fi vorba despre un episcop arian. Aia ar fi o erezie predicata cu capul descoperit si in cazul ala e indreptatita separarea de ierarh. Nu prostii de genul celor care apar pe bloguri - ne legam de niste cuvinte pe care le interpretam cum vrem noi ca sa aratam ca X e ecumenist. :)
Unul din putinele cazuri in care era potrivita intreruperea pomenirii, a fost cu fostul Mitropolit Corneanu. Acolo el o luase pe aratura. In rest sunt prostioare cu care poti sau nu sa fii de acord dar nu poti incalca tu canoane doar pentru ca ti se pare ca ierarhul le incalca.
Ar fi bine sa se realizeze un dialog constructiv intre cei care cred ca ecumenismul este erezie și intre cei care îl accepta cu prea multa ușurință în locul ortodoxiei. Apoi sinodul sa lămurească lucrurile.
Reply With Quote
Răspunde