![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Cândva, citisem o povestire interesantă despre un creștin care a luat de pe stradă un băiețel flămând și gol. Era chiar ajunul Crăciunului. L-a luat în sania sa și l-a adus acasă la el. L-au încălzit, l-au îmbrăcat și l-au încălțat și l-au așezat la masă. Iar stăpâna casei a rupt o bucată de pâine proaspătă și a dat-o băiețelului. „Binecuvântat fie darul credincioșilor”, a spus el cu lacrimi în ochi.
Atunci stăpâna a început să împartă și celor ai casei pâine. Și, cu cât mai mult tăia din ea, cu atât mai bine se vedea că pâinea nu se mai termina. Deodată casa a fost cuprinsă de o lumină neobișnuită, iar băiatul s-a transformat într-un înger plin de lumină. A binecuvântat familia și a plecat. Această familie trăia după legile lui Dumnezeu, iar principala lui poruncă este aceea de a-L iubi pe Dumnezeu și pe aproapele nostru. Aceasta este baza mântuirii noastre. Dumnezeu îi dăruiește cu înțelepciune pe cei care n-au învățat încă să-și iubească aproapele. Doar cel care e milostiv, care îi iubește și pe semenii săi și se îngrijește de ei, încercând să-i hrănească, să-i îmbrace, să-i încalțe, să-i adăpostească și să-i mângâie este cu adevărat fiu al lui Dumnezeu. El face toate acestea în numele lui Hristos. În această istorioară se vede că oamenii aceia au dat dovadă de milă adevărată, în numele dragostei. Ei și-au făcut milă de băiețel, l-au adăpostit, l-au hrănit și Dumnezeu le-a dăruit liniștea. (Îndrumar creștin pentru vremurile de azi: convorbiri cu Părintele Ambrozie (Iurasov), vol. 2, Editura Sophia, 2009, pp. 162-163)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Preabunul, Preaînduratul, Preamilostivul și Atotștiitorul Dumnezeu nu cere de la om cele ce sunt peste puterea lui. Așadar, de la cel bolnav și neputincios El nu cere post, privegheri, mătănii și altele de acest fel, pentru a se putea împărtăși cu Sfintele Taine, nici de la cel sărac nu pretinde milostenie, ci numai trei lucruri:
– spovedanie curată și împăcare cu toți – smerenie a inimii, cu umilință – rugăciune de mulțumire, adică să se roage în toată vremea lui Dumnezeu și să-I mulțumească pentru boala, suferința, neputința și sărăcia ce i s-au dat, căci atât sărăcia, cât și boala și suferința smeresc inima omului: „Inima înfrântă și smerită, Dumnezeu nu o va urgisi". (Arhimandrit Cleopa Ilie, Îndrumări duhovnicești pentru vremelnicie și veșnicie, Editura Teognost, Cluj-Napoca, 2004, p. 274)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Personalitatea este o înzestrare sufletească neobișnuită. Într-o personalitate, chipul lui Dumnezeu este mult mai puternic și mult mai limpede.
Toți creștinii au sigur câte un talant, dar unii au și câte doi, iar alții și câte cinci. Talanții sunt talente, energii de lucru, ca de pildă o minte mai străvăzătoare, o inimă mai largă, o mare capacitate de dragoste, o voință mai puternică, o memorie mai bună, o ingeniozitate înnăscută. Aceste energii ale chipului prind mai bine, ca niște antene mai bune, energiile Harului care le sfințește. Personalitatea are, de asemenea, de făcut calea de la chip la asemănare. Dar, datorită înzestrării sufletești mai puternice, personalitatea ar putea străbate calea într-un timp mai scurt sau ar putea realiza o neasemănată asemănare. (Părintele Arsenie Boca, Părintele Arsenie Boca – mare îndrumător de suflete din secolul XX, Editura Teognost, Cluj-Napoca, 2002, p. 128)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cine l-a întunecat pe Iuda? Iubirea de arginți, cum cântă biserica: „Cu iubirea de argint îmbolnăvindu-se, s-a întunecat”. L-a întunecat atâta iubire de argint, că l-a vândut pe Învățătorul, pe Ziditorul lumii, pe Cel ce a dat darul apostolilor, pe Cel ce l-a făcut făcător de minuni și l-a împărtășit cu Preacuratele Taine. „Ai vândut pentru iubirea de argint pe Cel neprețuit”. S-a îmbolnăvit și s-a întunecat cu iubirea de argint și i-a răpit toată partea cuvântătoare a sufletului, să nu mai înțeleagă cine este și ce face.
(Ne vorbește Părintele Cleopa, volumul 16, Editura Mănăstirea Sihăstria, p. 53)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
DENIA DE JOI si a celor 12 EVANGHELII
savarsita miercuri seara ,pomeneste ,,sfanta spalare a picioarelor, Cina cea de Taina , rugaciunea cea mai presus de fire a Domnului si vanzarea lui ", Joi este ziua Cinei celei de Taina ,cand Mantuitorul ne da Legea cea noua a iubirii Sale Jertfelnice si prin viu grai { Porunca noua va dau voua ; Sa va iubiti unul pe altul precum v-am iubit Eu pe voi "-Ioan 13,34-35 } dar si prin jertfa nesangeroasa a frangerii painii. Se transpune in fapta moartea si Invierea datatoare de viata . https://www.youtube.com/watch?v=IR0VauLA6RY
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Omul smerit nu vrea să fie mai presus de Învățătorul său. Întocmai precum Fiul lui Dumnezeu la Cina Cea de Taină S-a ridicat, S-a încins cu ștergar, Și-a suflecat mânicile și a început să spele picioarele ucenicilor Săi, întocmai și cel smerit este gata să slujească tuturor ca un rob, fără să vadă în asta vreun merit. Căci el își amintește de povața Mântuitorului: „Dacă Eu, Domnul și Învățătorul, v-am spălat vouă picioarele, și voi sunteți datori ca să spălați picioarele unii altora; Că v-am dat vouă pildă ca, precum v-am făcut Eu vouă, să faceți și voi” (Ioan 13, 14-15).
(Arhimandrit Serafim Alexiev, Despre smerenie și mândrie, Editura Sofia, p. 92)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viata lumii se desfășoară în jurul unor plăceri omenești, iar viața duhovnicească este neglijată. Trebuie să inversăm această stare de lucruri, să punem viața duhovnicească în centrul vieții noastre. Înțelepciunea lumii nu poate să salveze umanitatea. Parlamentele, guvernele, organizațiile complexe ale statelor contemporane celor mai avansate sunt neputincioase. Umanitatea suferă neîncetat. Singura ieșire este de a găsi în noi înțelepciunea, hotărârea de a nu mai trăi după principiile acestei lumi, ci de a urma pe Hristos. Cum putem să ne aflăm calea? După Evanghelie, Hristos este calea noastră. Important este să avem conștiința că Hristos este Dumnezeu. Cel ce Îl iubește va fi veșnic aproape de El, acolo unde este. În viața noastră, fiecare pas este cu nepuțintă de despărțit de dogmele fundamentale ale credinței noastre. Singurul lucru care ne atrage este Persoana lui Hristos. Trebuie să trăim în Hristos, ca măsură divină și umană a tuturor lucrurilor.
Hristos a spus: Eu sunt Calea. Dacă El este Calea, nu trebuie să-L urmăm formal, din exterior, ci prin trăire interioară. Să ne aducem aminte că pe Golgota și în Ghetsimani, El se lupta împotriva tuturor. Singur. Uneori, când dragostea lui Hristos ne pătrunde, simțim veșnicia. Aceasta nu poate fi înțeleasă pe cale rațională. Dumnezeu acționează într-un fel propriu, care scapă puterii noastre de percepție. Nu trebuie să fim prea raționali în viața creștină. Sunt semne exterioare care ne ajută să apreciem la ce distanță ne aflăm de Hristos. Urmăm noi cuvântul evanghelic? Am atins desăvârșirea, adică dragostea pentru întreaga lume, fără deosebire între prieteni și dușmani? (Arhimandritul Sofronie, Din viață și din duh, Editura Pelerinul, Iași, 1997, p. 16)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|