![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Si daca, intre timp, unul se converteste, celalalt ar trebui sa divorteze?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu e obligat, teoretic n-ar trebui, dar poate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Intrebarea era daca trebuie, nu daca e obligat sau daca poate? Adica ar fi indicat sa divorteze?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Scuze, n-am vazut revizuirea.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apreciez parerile lui adam000 (desi n-am vazut foarte multe) dar nu cred ca este obligat sa divorteze. Nu din motivul asta in sine, desi pot fi alte motive la mijloc si asta doar cel mai evident sau pretextul sub care poate obtine inclusiv divortul bisericesc. Acum depinde si de celalat, de ce ramane in relatie, daca se mai poate face ceva pentru el, sigur ca o perioada trebuie incercat cu lamuriri, rugaciune, etc .. Dar nu prea vad sa se intample asta intr-o familie cu o viata duhovniceasca, de obicei, inainte de "convertirea" asta nu era nici unul din cale afara de practicant, dupa care dintr-un motiv sau altul, o tragedie personala nerezolva, motive de ordin social, etc. unul "descopera" o alta credinta decat cea in care a fost botezat dar insuficient de catehizat.. Asa ca, celalat va fi, in general, indiferent fata de schimbarea asta, mai ales daca la modul practic nu-l afecteaza prea mult. A se vedea si: http://www.crestinortodox.ro/morala/...oxa-70818.html http://bibliocanonica.com/wp-content...8.unlocked.pdf Deci da, este un motiv valid de divort, dar nu reiese nicaieri ca esti obligat sa divortezi. Cu casatoriile mixte practic nu s-a hotarat practic nimic, deci se umfla orzul in astia degeaba.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 03.04.2017 at 17:39:58. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin insasi convertirea la alta religie, cel convertit divorteaza de cel ortodox in fata lui Dumnezeu. Din contra, cel convertit recunoaste o alta religie, in care nu s-a facut nici o nunta in fata lui Dumnezeu si nici nu este posibila o astfel de nunta in care unul crede corect, drept (are o dreapta-crediinta fata de Dumnezeu), iar celalalt nu (crede intr-o imagine falsa, incorecta despre Dumnezeu). Restul, divortul laic in fata legilor statului tine de o conventie legala, are valoare de contract civil intre parti.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 03.04.2017 at 17:35:58. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor" Matei 7:21 La fel si cu cei care isi spun crestini. Valabil si pentru ortodocsi in definitiv, dar la ei treaba e mai greu de judecat, la altii e mai evident.. Nu spun ca nu s-ar mantui, dar nici n-ar trebui sa ne multumim cu faptul ca isi spun crestini. Si nici faptele in sine nu sunt neaparat un criteriu. A se vedea: Credinta fara fapte sau faptele fara credinta http://www.lumeacredintei.com/revist...fara-credinta/
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu neg ce spui, doar ca e valabil si pentru ortodocsi. De ce e mai greu de judecat aici? |
|