![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de alta parte intelegerea ortodoxa e diferita fata de cea din teologia apuseana, provenita de la Anselm de Canterbury. Astfel, nu Dumnezeu pedepseste si se razbuna, ci omul, prin pacatele sale, isi hotaraste soarta. In ortodoxie Dumnezeu este un Dumnezeu al iubirii si face totul pentru a-l ajuta pe om. Se spune ca El ii iubeste chiar si pe ingerii cazuti. In cazul judecatii de dupa moarte, avem raspunsul aici: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pr_mitrofan.html Pe langa drepti, Domnul ii ajta si pe cei ale caror fapte bune sunt mai multe decat pacatele. Chiar si pe cei care sunt la egalitate, dar si pe cei ale carot fapte rele sunt cu putin mai multe decat cele bune. Nu mai pot fi ajutati doar cei ce au mult mai multe fapte rele decat cele bune. Dar chiar si dupa ce ajunge in Rai un suflet poate fi salvat de rugaciuni sau prin mijlocirea Bisericii. Citez in continuare: "In schimb, dincolo de mormant, sarcina de a descoperi sufletului starea sa de pacat o au ingerii cei cazuti. Demonii, ca stapani ai raului pe pamant, or sa-i infatiseze acum toate faptele sale cele rele, amintindu-i totodata imprejurarile care au insotit lucrarea raului. Sufletul va recunoaste atunci greselile sale si prin aceasta recunoastere va preveni judecata lui Dumnezeu. Astfel, judecata lui Dumnezeu nu este decat o confirmare a ceea ce sufletul deja a pronuntat asupra lui insusi." |
|