Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.03.2017, 10:22:58
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Tocmai asta-i problema pe care o sesiza Ovidiu: că și dacă dorești o respectare a unor canoane, tot de ecumenism ești suspectat.
Pai e la fel si acolo. Ca si aia cu canonul 15, de fapt nu respecta canonul ala. Si le spun si celor care ii avertizeaza ca acolo nu scrie ce pretind ei ca ar scrie ca-s ecumenisti. :)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.03.2017, 10:29:04
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.306
Implicit

@iuliu: Pentru că ecumeniștii sunt de două feluri: cei care promovează ecumensimul și cei care (cred că) se luptă cu el. :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 02.03.2017 at 10:35:47.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.03.2017, 10:34:23
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
@iuliu: Pentru că ecumeniștii sunt de două feluri: cei care promovează ecumensimul și cei care se luptă cu el. :)
Pai uite-te la mitropolitul ala grec care e un om cinstit ( imi scapa numele acum, ceva cu Vlachos ). Omul nu a semnat in Creta si a criticat atmosfera de acolo. Ce luptator pentru ortodoxie, ce constiinta curata !
Dar cand le-a spus astora ca nu e normal sa se rupa de episcopi, a devenit un vandut. Ca le-a zis lor popa Sava care e treaba cu canonul, deci oricine nu e de acord cu Sava e clar ca e ecumenist. :)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.03.2017, 10:51:24
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Cu asta se ocupa ecumenismul. E cumplit sa ne trezim ca, în urma pogoramintelor de tot felul, nu ne mai închinăm lui Dumnezeu, ci lui Antihrist! Foarte mare atenție! Pana nu e prea târziu!
Ideea era că sunt multe lucruri pe care nu le mai facem ca la carte, cum se făceau odată și de aici pornesc restul problemelor. Spre exemplu, în perioada Bisericii primare, când se spunea "ușile,ușile...", ușile bisericii erau închise la propiu și nimeni nu mai intra sau ieșea din biserică, iar toți cei care rămâneau se împărtășeau. Liturghia este cuvânt viu, nu un spectacol. Măcar la nivel teoretic ar fi bine să știm acest lucru. Iar dacă vin unii și spun cum ar fi bine să facem pentru a reînvia comuniunea euharistică (viața Bisericii), vin alții și le răstălmăcesc cuvântul, acuzându-i de ecumenism.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.03.2017, 10:53:48
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Uite aici o explicație: https://doxologia.ro/viata-bisericii...pciune-sa-luam
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.03.2017, 11:36:55
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Acum ai vrea sa se inchida si usa ? :)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.03.2017, 11:53:02
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

...:)) Nu! Am adus în discuție un aspect (cum se proceda) pentru a coștientiza mai bine că nu ne jucăm de-a credincioșii prin biserică. Regulile erau clare și pentru toți, nu doar pentru unii. :)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.03.2017, 00:38:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Pai uite-te la mitropolitul ala grec care e un om cinstit ( imi scapa numele acum, ceva cu Vlachos ). Omul nu a semnat in Creta si a criticat atmosfera de acolo. Ce luptator pentru ortodoxie, ce constiinta curata !
Dar cand le-a spus astora ca nu e normal sa se rupa de episcopi, a devenit un vandut. Ca le-a zis lor popa Sava care e treaba cu canonul, deci oricine nu e de acord cu Sava e clar ca e ecumenist. :)
Confunzi zelotismul cu anti ecumensimul. Chiar in link-ul pe care l-ai dat tu mai sus spune parintele ca ecumenismul este pan-erezie. Asta daca nu vrem sa vedem doar ce ne convine noua. Daca unii care sunt impotriva ecumenismul exagereaza nu inseamna ca ecumenismul ar fi ceva bun pentru ca aceia exagereaza. Multe erezii au aparut ca raspuns la alte erezii, ajungadu-se in partea opusa. De exemplu Fer. Augustin, luptand impotriva pelagianismului, a ajuns sa sustina o alta greseala, opusa primei erezii, predestinarea. Asta nu inseamna ca prima erezie era buna.
Dar putem observa ca cei ce sustin neingenuncherea au aceeasi pozitie cu a stilistilor. Si in cazul calendarului era chiar o hotarare a unui sinod pan-ortodox sa nu se schimbe calendarul. Dar Biserica l-a schimbat, pentru ca nu era ceva ce tinea de dogma. La fel si cu ingenuncherea.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.03.2017, 08:23:03
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Nu inteleg ce confund. Am spus doar ca unii te acuza de ecumenism imediat cum nu esti de acord cu toate prostiile lor. Si am dat exemplul a doi mitropoliti care au fost clar impotriva sinodului dar care sunt pusi la zid pentru ca nu au luat-o pe panta asta a intreruperii pomenirii celorlalti.

Cat despre "reforma", eu nu am discutat despre ideile lui Pruteanu. Nu imi aduc acum aminte ce anume am citit, dar imi aduc aminte ca am citit niste lucruri scrise de el care mi-au ridicat un semn de intrebare, pare acest Lucian Boia al teologiei.
Dar treaba cu ingenuncheatul in Biserica e simplu de rezolvat, nu trebuie nu stiu ce reforma si ar aduce doar ordine in Biserica. Si in plus am respecta si un canon vechi. Nu inteleg care e problema, e asa de greu sa le spui oamenilor sa faca toti la fel ?
Inteleg ca asa incearca unii sa-si promoveze ideile - spunand ca trebuie sa revenim la Biserica veche, dar astachiar pare o idee buna. Tocmai de asta mi se pare mie ca sufera Biserica. Nu sunt reguli clare si atunci face fiecare dupa cum il taie capul. Si atunci apar grupari de astea care isi fac regulile lor ascultand de cate un parinte "cu har" sau de ce spun blogerii. Nu-i cu nimic diferit de astia cu canonul 15.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.03.2017, 23:04:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Nu inteleg ce confund. Am spus doar ca unii te acuza de ecumenism imediat cum nu esti de acord cu toate prostiile lor. Si am dat exemplul a doi mitropoliti care au fost clar impotriva sinodului dar care sunt pusi la zid pentru ca nu au luat-o pe panta asta a intreruperii pomenirii celorlalti.
I-ai bagat pe toti in aceeasi oala, de aceea am spus de confuzie. E adevarat, sunt unii mai zeloti, care fac cum spui tu.
Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Dar treaba cu ingenuncheatul in Biserica e simplu de rezolvat, nu trebuie nu stiu ce reforma si ar aduce doar ordine in Biserica. Si in plus am respecta si un canon vechi. Nu inteleg care e problema, e asa de greu sa le spui oamenilor sa faca toti la fel ?
In niciun caz nu ar trebui sa se intample asta si nici n-o sa se intample, doar ca unii s-au gandit peste noapte la ceva. Daca ai inteles, canoanele acelea spun altceva decat ce sustin reformistii, de aceea e citata doar prima parte din canon, nu si cea in care spune ca in celelalte zile sa se ingenuncheze.
Probabil s-a adoptat practica ingenuncherii acum mai bine de o mie de ani, pentur ca tot timpul Biserica a modificat si imbunatatit practicile si Liturghia. Cei care doresc o reintoarcere la origini s-au luat dupa reformele catolice (asa cum se arata si in link-ul dat de mine), iar ideile acestea sunt de tip protestant. Uite ce se plang cei din Grecia ca se intampla la ei cu spovedania, probabil au avut si ei o reforma de la parintii colivari. Stii ce spun de fapt acesti reformatori, inclusiv parintele Pruteanu, reintoarcerea la impartasirea deasa si eliminarea spovedirii obligatorie inainte de impartasire. Afirmand ca dupa primele secole s-a adoptat, din greseala si nebagare de seama, o alta practica. O gandire protestanta. Cei care spun asta ascund alte fapte, ca in acea perioada postul era negru sau cu paine si apa, Biserica a adoptat apoi si acest post pe care il avem azi, mai usor.
Reply With Quote
Răspunde