![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pai e la fel si acolo. Ca si aia cu canonul 15, de fapt nu respecta canonul ala. Si le spun si celor care ii avertizeaza ca acolo nu scrie ce pretind ei ca ar scrie ca-s ecumenisti. :)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
@iuliu: Pentru că ecumeniștii sunt de două feluri: cei care promovează ecumensimul și cei care (cred că) se luptă cu el. :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 02.03.2017 at 10:35:47. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar cand le-a spus astora ca nu e normal sa se rupa de episcopi, a devenit un vandut. Ca le-a zis lor popa Sava care e treaba cu canonul, deci oricine nu e de acord cu Sava e clar ca e ecumenist. :) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ideea era că sunt multe lucruri pe care nu le mai facem ca la carte, cum se făceau odată și de aici pornesc restul problemelor. Spre exemplu, în perioada Bisericii primare, când se spunea "ușile,ușile...", ușile bisericii erau închise la propiu și nimeni nu mai intra sau ieșea din biserică, iar toți cei care rămâneau se împărtășeau. Liturghia este cuvânt viu, nu un spectacol. Măcar la nivel teoretic ar fi bine să știm acest lucru. Iar dacă vin unii și spun cum ar fi bine să facem pentru a reînvia comuniunea euharistică (viața Bisericii), vin alții și le răstălmăcesc cuvântul, acuzându-i de ecumenism.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Uite aici o explicație: https://doxologia.ro/viata-bisericii...pciune-sa-luam
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
...:)) Nu! Am adus în discuție un aspect (cum se proceda) pentru a coștientiza mai bine că nu ne jucăm de-a credincioșii prin biserică. Regulile erau clare și pentru toți, nu doar pentru unii. :)
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar putem observa ca cei ce sustin neingenuncherea au aceeasi pozitie cu a stilistilor. Si in cazul calendarului era chiar o hotarare a unui sinod pan-ortodox sa nu se schimbe calendarul. Dar Biserica l-a schimbat, pentru ca nu era ceva ce tinea de dogma. La fel si cu ingenuncherea. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu inteleg ce confund. Am spus doar ca unii te acuza de ecumenism imediat cum nu esti de acord cu toate prostiile lor. Si am dat exemplul a doi mitropoliti care au fost clar impotriva sinodului dar care sunt pusi la zid pentru ca nu au luat-o pe panta asta a intreruperii pomenirii celorlalti.
Cat despre "reforma", eu nu am discutat despre ideile lui Pruteanu. Nu imi aduc acum aminte ce anume am citit, dar imi aduc aminte ca am citit niste lucruri scrise de el care mi-au ridicat un semn de intrebare, pare acest Lucian Boia al teologiei. ![]() Dar treaba cu ingenuncheatul in Biserica e simplu de rezolvat, nu trebuie nu stiu ce reforma si ar aduce doar ordine in Biserica. Si in plus am respecta si un canon vechi. Nu inteleg care e problema, e asa de greu sa le spui oamenilor sa faca toti la fel ? Inteleg ca asa incearca unii sa-si promoveze ideile - spunand ca trebuie sa revenim la Biserica veche, dar astachiar pare o idee buna. Tocmai de asta mi se pare mie ca sufera Biserica. Nu sunt reguli clare si atunci face fiecare dupa cum il taie capul. Si atunci apar grupari de astea care isi fac regulile lor ascultand de cate un parinte "cu har" sau de ce spun blogerii. Nu-i cu nimic diferit de astia cu canonul 15. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Probabil s-a adoptat practica ingenuncherii acum mai bine de o mie de ani, pentur ca tot timpul Biserica a modificat si imbunatatit practicile si Liturghia. Cei care doresc o reintoarcere la origini s-au luat dupa reformele catolice (asa cum se arata si in link-ul dat de mine), iar ideile acestea sunt de tip protestant. Uite ce se plang cei din Grecia ca se intampla la ei cu spovedania, probabil au avut si ei o reforma de la parintii colivari. Stii ce spun de fapt acesti reformatori, inclusiv parintele Pruteanu, reintoarcerea la impartasirea deasa si eliminarea spovedirii obligatorie inainte de impartasire. Afirmand ca dupa primele secole s-a adoptat, din greseala si nebagare de seama, o alta practica. O gandire protestanta. Cei care spun asta ascund alte fapte, ca in acea perioada postul era negru sau cu paine si apa, Biserica a adoptat apoi si acest post pe care il avem azi, mai usor. |
|