![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa cum spune si IPS Bartolomeu Anania, se poate sta si in picioare si ingenunchat, ingenuncherea insemna mai multa smerenie. Cred ca inainte s-a spus sa se stea in picioare pentru ca ingenuncherea era vazuta ca un semn de odihna. Acum lumea ingenuncheaza in semn de smerenie. Oricum, asa cum spun si teologii de la noi e un lucru de mica importanta. Singura problema e reformarea aceasta in spirit protestant. Citeste link-ul dat de mine, acolo e analizat fiecare argument adus de reformisti. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Sfântul Petru al Alexandriei (sec. al IV-lea) ne spune în canonul 15: iar duminica o ținem zi de bucurie pentru Cel ce a înviat în ea, întru care am primit să nu plecăm nici genunchii. http://ortodoxiatinerilor.ro/credint...nchem-duminica Așa este, ce mai contează încă un lucru mic pe lângă multe altele. Aparent pare doar o problemă de formă (eu zic și cu implicații de fond dacă ții cont de ce spun canoanele). Ca la noi, la nimeni, fiecare cu regula lui, iar Biserica cu regulile sale. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite nici eu nu stiam. De aia e bine ca preotii sa le spuna dreptmaritorilor ca pe langa canonul 15 mai exista si canonul asta. Adrian chiar e buna gluma aia cu vimana. :) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar incearca sa intelegi ca nu toata lummea care invoca un canon o face cu aceleasi intentii perverse ca schismalaii de la Radeni. Stiu ce banuiesti: ca initiative ca a pr. Pruteanu si Ovidiu ar fi, cumva, convergente cu orice poate aduce tulburare in Biserica. Hai, nu e greu sa imi dau seama cum gindesti in cutare situatie. Si e gresit sa crezi asta: ca o uniformizare si disciplinare a rinduielilor liturgice, avizata de specialisti in liturgica, deci nu de orice grasan venit din Pireu sau de orice calugar fugar, ar creea probleme in BOR. Daca te obisnuiesti cu un furuncul, asta nu il face mai putin furuncul.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu cum ti-a trecut asa ceva prin cap. Am vrut sa spun ca daca exista un asemenea canon ( si se pare ca exista ) atunci ar fi bine ca preotii sa afle ei si sa spuna si celorlalti despre asta si sa-l respectam. Ca uite, toti ne uitam la canonul 15 dar cati dintre noi am stiut ca ar exista un asemenea canon ?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In concluzie, eu cred ca preotii si sfintii au stiut ce fac atatea sute de ani, cat s-a ingenuncheat. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noi trecem printr-o perioadă a pogorământului în Biserică. :)
Last edited by simpllu; 02.03.2017 at 02:03:46. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Și eu am înțeles la fel și cred că ne lipsește cateheza. În ciuda fatului că avem și preoți foarte bine pregătiți, unor oameni greu le schimbi obiceiul ("tradiția" locului), este nevoie de multă muncă și răbadare. :)
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bun, pai o intrebare legitima ar fi: de ce canoanele sint asa de necunoscute si minimmizate ca importanta? Pentru ca: lipsa de interees deopotriva a mirenilor, sacerdotilor, si ierarhilor. In ce ii priveste pe schismalai, s-au facut de ris cu timpenia lor de intiativa ("sa aducem ierarhi canonici din afara, sa ne legitimeze"): exista canon care interzice explicit ca un episcop sa se bage in eparhia altuia. Deci, radenistii mananca cacat cu camionul, ca de obicei. Partea proasta e ca rusii ar arunca canoanele, daca le aduce folos geopolitic. Sau grecii, daca mai pun iar mina pe manastirile noastre, ca in sec. XVIII.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu e chiar asa, din punctul lor de vedere, schismaticii gandesc corect. Problema este ca in momentul in care o alta biserica si-ar trimite aici episcopul ca sa-i organizeze, ar rupe legaturile nu doar cu BOR ci probabil cu toata lumea ortodoxa.
Nici macar bulgarii aia ( care nu iti dau anafura daca nu spui Zisis sau Longhin :) ), care nu au acceptat sinodul din Creta nu au rupt legaturile. |
|