![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Cât despre prezența troparul Ceasului al III-lea în epicleză, Părintele Pruteanu explică destul de clar: http://www.teologie.net/data/carte/P...nterpolare.pdf
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă ai face un mic exercițiu de gramatică ai observa că troparul în acel loc nu are sens și rupe continuitatea cererii: Încă aducem Ție această slujbă cuvântătoare și fără de sânge, și Te chemăm, Te rugăm și cu umilință la Tine cădem: Trimite Duhul Tău cel Sfânt peste noi și peste aceste Daruri, ce sunt puse înainte[...] Apoi preotul ridicându-și mâinile zice troparul Ceasului al III-lea: Doamne, Cel ce ai trimis pe Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea, Apostolilor Tăi... [...] și fă, adică, pâinea aceasta, Cinstit Trupul Hristosului Tău, iar ceea ce este în potirul acesta, Cinstit Sângele Hristosului Tău, prefăcându-le cu Duhul Tău cel Sfânt. Am îngroșat cuvintele care arată o continuitate fireacă a cererii, iar prezența troparului în mijlocul epiclezei nu este potrivit. Te adresezi Tatălui:"Trimite Duhul Tău cel Sfânt peste noi și peste aceste Daruri, ce sunt puse înainte", apoi Fiului: "Doamne, Cel ce ai trimis pe Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea, Apostolilor Tăi..." și apoi iarăși Tatălui: "și fă, adică, pâinea aceasta...". Nici un manuscris vechi al Liturghiei Sfântului Vasile sau a Sfântului Ioan, până în secolul al XV-lea și chiar al XVI-lea, nu prevedea citirea acestui tropar. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Antonia, am uitat să precizez, predica Sf. Nicolae Velimirovici am postat-o special pentru tine. Sper să fi înțeles că spălatul sau nespălatul trupului nu au nimic în comun cu mântuirea, atâta timp cât o faci pentru igiena trupului - necesară! Așa cum nu te poți duce la biserică nespălat, neîngrijit, așa și în societate.
Last edited by simpllu; 26.02.2017 at 22:49:30. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
...mult prea important pentru a fi expediat intr-un topic care nu ii este destinat.
Voi deschide un nou topic, unde, daca s-ar putea, ar fi fain nu doar sa citam din sfintiile lor, ci si sa invitam preoti (da, stiu, din pacate nu prea vin pe forumul asta).
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lasă bre că e bine să puți, cu cât mai jegos cu atât mai sfânt. Te speli pe dinți? Dă-i naibii, bei supă.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Crestinii nu trebuie sa fie batjocoritori. Sa razi de chipul altui om mi se pare josnic si degradant.
Iar daca poarta si rasa razi de chipul lui Hristos si de lumina din monahul respectiv... dintii nu sunt un criteriu de mantuire si de evaluare a unei persoane. Insa batjocura pe care o arati fata de altul este un criteriu de evaluare a caracterului.. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Pruteanu a preluat tot ce scrie acolo de la parintii colivari. Chiar daca ar fi fost introdus acest lucru in sec. XIV, cum scrie, tu ce crezi ca s-a intamplat in acesti 600 de ani? iti spun eu, s-au mantuit la fel de bine oamenii si nu a avut nicio importanta. Dar eu cred ca nu a fost deloc o greseala, parintii colivari exagerau de obicei. Importanta e dogma, care nu poate fi modificata cu nimic, or tocmai asta se intampla in ecumenism. In acest caz nu e vorba deloc de vreo dogma. Asta cu Biserica a gresit si sa ne reintoarcem in trecut, sau sa o reformam, de unde crezi ca e? E o gandire protestanta, si cei cu conceptii ecumeniste vor sa tot reformeze, sa schimbe, neintelegand ca, spre deosebire de protestantism, Biserica Ortodoxa este infailibila, perfecta. Doar oamenii gresesc.
|
|