![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Că tot veni vorba de anafură, ia uite ce frumoși erau creștinii odată:
Și Theodor Balsamon, marele canonist bizantin, admite participarea eterodocșilor la slujbele noastre și spune: „acesta este obiceiul Bisericii creștine sobornicești ca atunci când sfințiții patriarhi slujeau la sărbători, veneau armeni și latini, și cu toată evlavia stăteau la Liturghie și nimeni nu-i alunga. Iar atunci când ieșeau împreună cu ortodocșii se închinau și, sărutând mâna patriarhului, primeau binecuvântare și li se dădea anafură (antidoron). Patriarhii fiind ucenicii lui Hristos nu-i alungau afară când aceia veneau. Vă este destul că voi nu primiți sfințire de la ei, pentru că nu sunt ortodocși și despărțiți. Dar dacă ei caută la voi sfințire, voi nu trebuie să-i alungați, așa cum am spus mai înainte” (Vezi Ράλλη-Ποτλῆ, Σύνταγμα…, vol. 4, p. 460). Aceeași poziție o avea și patriarhul Dositei al Ierusalimului (sec. XVII), care într-o scrisoare către Mihail al Belgradului spune: „Când în biserica noastră vin să asculte Liturghia armenii, nu-i alungați, pentru că aceasta contravine canoanelor. Dar întrucât sunt armeni, ei nu trebuie să se împărtășească cu Preacuratele Taine, dar să ia anafură (antidoron) nu-i împiedicați…”. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minciuni ecumeniste. Adica vrei sa spui ca bulgarii nu stiu cum era inainte ? :)
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred că este așa, nu te poți lua după ce zic nepomenitorii.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Îmi place poziția părintelui Pruteanu (la rândul lui considerat ecumenist de când a devenit incomod):
Cu siguranță aceste mărturii ale Tradiției Bisericii nu sunt pe placul fanaticilor care, niciodată n-au avut un contact real cu alți creștini și se comportă de parcă ar fi gata să-l spânzure și pe primul catolic care-i iese în cale. Dar faptul că un milion de români slujesc Liturghia ortodoxă în biserici catolice din Italia și alte vreo 700-800 de mii în Spania, nu știu de ce nu deranjează pe nimeni, ci ni se pare un lucru firesc. Nu zic că și noi trebuie să dăm biserici romano-catolicilor, dar nici să-i alungăm imediat cum ne-au trecut pragul, crezând că în felul acesta respectăm canoanele. Mărturisesc foarte sincer că nu sunt adeptul compromisului dogmatic și prefer să slujesc în garaj sau pe deal, decât să mi se dea o biserică catolică cu careva condiții ecumeniste. Dar, din fericire, nimeni nu ne pune astfel de condiții, ci suntem chemați pur și simplu să fim oameni și să înțelegem că avem aceeași Evanghelie. Numai proștii se tem să discute cu alții, iar mărturisirea și Adevărul sunt de partea celor care dau dovadă de curaj, înțelepciune, sinceritate și iubire. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pai daca nu-i injuri pe unde ii prinzi nu esti ortodox adevarat. :)
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ascultați un "sculer matrițer" care ne explică cum stă treaba cu Sinodul din Creta:
https://www.youtube.com/watch?v=x24_1L03b2g&t=15m20s https://www.youtube.com/watch?v=Pc8HrfuTEn4 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E adevărat ca trebuie sa ne ajutam semenii, indiferent de cofesiunile acestora, dar ,,blocul" e sortit sa ramana un biet bloc în care oamenii nu se mai cunosc si nu-si cunosc nici propriul suflet. Ortodoxia îi da omului putere. Ecumenismul i-o ia. Mentinerea unei legături strânse cu Dumnezeu ne face invincibili în fata fortelor răului. Mentinerea unei legături strânse cu lumea ne face vulnerabili. Cine are nevoie de oameni vulnerabili? Sfântul Arsenie cel Mare a primit descoperire dumnezeiască sa fuga de lume, pentru a se mântui. Dacă ne copleseste te grija lumii, mântuirea ne poate fi pusă în pericol. Aici sunt multe de discutat. Cu seriozitate, dar fără patima. Last edited by antoniap; 24.02.2017 at 06:41:02. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
"mai fac un copil", ai grija ca e nasol cand smoala curge....
baga la cap ce spune un om senzational, reiterez: Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Și exemplele continuă:
Același document al Patriarhiei Ierusalimului aduce numeroase mărturii patristice care vorbesc despre atitudinea pe care trebuie să o avem față de eterodocși. De exemplu, Sf. Marcu Eugenicul se adresa frumos romano-catolicilor și considera că „Îl avem pe același Hristos și aceeași credință…, și cinstim aceeași Treime…” (Μάρκου Ἐφέσου Εὐγενικοῦ, Τῷ μακαριωτάτῳ Πάπῳ τῆς Πρεσβυτέρας Ρώμης, Τὰ εὑρισκόμενα ἅπαντα, vol. 1, p. 197 și urm.). De asemenea vedem că monahii athoniți îi primeau pe latini la slujbe pentru că, zice Grigorie Iviritul, „italienii și noi avem același botez și mărturisim aceeași Sfântă Treime, dar alte învățături și dogme diferă mult de ale noastre. Cele mai importante și demne de dispreț sunt proasta închipuire despre purcederea Duhului Sfânt și folosirea azimelor, din cauza cărora, celelalte scaune patriarhale s-au despărțit de papa vechii Romei, și această despărțire continuă până astăzi” (J.-B. Pitra, Analecta sacra, vol. VI, p. 247). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Stai ca le-ai dat apa la moara cu Sf. Marcu. Acum sa vezi ce or sa curga citate din partea lor. :)
Am glumit, e doar o poveste prosteasca a unuia de pe un blog. Dar uite ca a prins la poporul drept credincios. |
|