![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Astept dubla masura. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu este dubla masura, fiindca oamenii nu se masoara cu Dumnezeu. In cazul oamenilor, o asemenea lege ar fi nedreapta, fiindca nu oamenii sunt chemati sa hotarasca asupra mortii copiilor. Nu ei sunt sursa vietii.
Dar, in cazul lui Dumnezeu, este o lege dreapta, fiindca El este sursa vietii. El da viata si tot El hotaraste, in mod liber si legitim, in care moment firul vietii noastre va fi rupt. Mai general, chestiunea "cat de drepte sunt legile lui Dumnezeu ?" este absurda, fiindca El este sursa dreptatii. Punand aceasta intrebare, ne plasam in continuitatea lui Ana, Caiafa si a celorlalti "doctori ai Legii", care au ajuns la suprema nebunie la care oamenii pot ajunge: aceea de a-L judeca pe Dumnezeu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 16.02.2017 at 07:38:31. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești; căci Eu, Domnul, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc neleguirea părinților în copii până la al treilea și la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc, și Mă îndur până la al miilea neam de cei ce Mă iubesc și păzesc poruncile Mele."
Imagineaza-ti ca iti gasesti sotia iubita in pat cu altcineva. In casa construita de tine, in patul tau si pe cearceafurile tale. Cum reactionezi? O dai afara din casa ta. Asta daca te abtii sa nu devii violent. Dupa aia o sa isi dea seama ca a comis adulter cu tatal minciunii, care nu poate oferii nimic. Si se va naste pruncul desfranarii in frig si foame. Pruncul nu are nici o vina, la fel cum si pruncii ce se nasc in mediu indestulator nu au nici un merit. Cand ne nastem nu avem nici merit, nici vina. Insa suntem parte dintr-o continuitate. Pornit la drum cu anumite resurse si unelte. Unii mai putin, altii mai mult. Si vom fi judecati dupa cum folosim resursele. Care au avut mult, mult li se va cere, cei care au avut putin, putin li se va cere. Dublezi 10 talanti sau 3 talanti. Doamne ajuta! |
#4
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sa zicem ca femeia se inchina la Zeus si Dumnezeu, gelos, ii imbolnaveste de moarte copilul. Asta este un exemplu mai aplicat pe a doua porunca, si genul asta de pedeapsa mi se pare nedreapta. Last edited by Alex89; 17.02.2017 at 02:07:49. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se imbolnavesc si copii crestini si pagani. Suferintele vin si peste cei buni si peste cei rai. La fel si binecuvantarile. Intradevar, acest algoritm e imposibil de descifrat omului cu exactitate. Dumnezeu cand pedepseste, nu o face cu patima, ca intr-o clipa am fi praf si pulbere. El doar isi retrage ocrotirea. Si unde Dumnezeu se indeparteaza se degradeaza armonia trupeasca si spirituala.
Dar zi despre tine. Prin ce greutati ai trecut ca sa te faca sa crezi ca Dumnezeu te-a pedepsit? Sau la ce nenorociri ai fost martor? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E un Tată iubitor și milostiv, care, din dragoste pentru toți oamenii, Îl trimite pe Fiul Său ca jertfă, să-i scape de moartea veșnică. E Tatăl care iese în întâmpinarea fiului risipitor, iertându-i păcatele chiar înainte ca acesta să apuce să le mărturisească, doar pentru că s-a întors acasă. E un Dumnezeu care îi vindecă pe copii la rugămintea părinților și care se îndură mai mult decât pedepsește (și în VT îndurarea Lui se întindea pe mai multe generații decât pedeapsa). Iar când pedepsește o face pedagogic, tot spre mântuirea celui pedepsit. Dacă înainte de Hristos omenirea era sub Lege - care era menită îndreptării și, oricât de aspră ne pare nouă astăzi, era mai bună decât modul de viață pe care îl instituiau societățile care nu-L cunoșteau pe Dumnezeu - după învierea Sa și după ce S-a pogorât Duhul Sfânt, trăim în har, prin care cunoaștem mila și mângâierea lui Dumnezeu. Pedeapsa poate fi înțelească acum ca o consecință a depărtării de harul lui Dumnezeu, care se petrece când păcătuim ș persistăm în păcat. Atunci ne îmbolnăvim, suferim, iar păcatele noastre afectează și familia, copiii, în diverse moduri: fie că îi concepem, îi naștem ori îi creștem în această stare lipsită de har. Revenind la VT, trebuie să înțelegem că Dumnezeu se adresează omului pe ''limba'' pe care acesta o pricepe. Omul e cel care gândește în termenii geloziei, însă pentru Dumnezeu aceasta înseamnă altceva, care în zilele noastre s-ar traduce altfel, după cum în zilele generaților următoare iarăși altfel s-ar înțelege. Ca să înțelegem limba lui Dumnezeu, însă, trebuie să parcurgem un drum ce nu are sfârșit, pentru că se înaintează necontenit pe el. Pentru asta trebuie să începem să Îl cunoaștem pe El, curățindu-ne, luminându-ne, deschizându-ne inimile pentru lucrarea Sa în noi. Vorbind și gândind despre El este cu totul altceva decât a vorbi cu El. Iar vorbind cu El (în rugăciune, se înțelege), trebuie să și tăcem, și abia atunci vom putea auzi ''glasul'' Lui în inima noastră. Încă o dată, nu în cuvinte omenești, ci într-un mod tainic, pe care numai rugătorii îl cunosc și au încercat să ni-l facă și nouă cunoscut.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 17.02.2017 at 11:29:12. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Omul exista prin relatie, in dependenta cu tot ceea ce exista. Nu fiinteaza autonom, independent, izolat - o existenta de altfel imposibila. Nu exista nicio particica din realitate cu care sa nu fie in relatie, in interactiune. O constiinta trezita opreste raul in numele tuturora, nu doar pentru sine. Isi asuma intreaga responsabilitate pentru o realitate defectuoasa, imperfecta. Incepe cu sine insusi corectia necesara, mantuitoare atat pentru inaintasi cat si pentru urmasi. Rabda cu bucurie greselile tuturora in numele salvarii tuturora.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
|
#10
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|