Citat:
În prealabil postat de simpllu
Evident! Unii atrași de erezii tind spre cei care susțin erezii, fie și ele fabicate și puse în gura marilor duhovnici sau chiar a unor sfinți. Pentru tine, liturghia, la modul cum se ține acum, nu are nimic de îndreptat, pentru că, evident, ești spectator. Și dacă vin unii teologi preocupați de adevăr și nu așa după capul lor, ci ancorați bine în învățătura Bisericii, se trezesesc pseudo-tradiționaștii să spună că au venit și teologii ăștia să ne spună nouă lucruri pe care noi le știm mai bine. Și, bineînțeles, nu omit să amintească mereu de ecumenism. Dar așa cum demonstrezi și tu, cei preocupați de antiecumenism sunt mai periculoși și mai discructivi decât cei preocupați cu adevărat de ecumenism.
|
Sunt de acord, unii de aproape 500 de ani afirma aceste lucruri si au atras atentia ca dupa 300 de ani lucrurile s-au inrautatit si trebuie sa se intoarca la ceea ce era la inceput. Nu intamplator si acestia spun acelasi lucru, ca doar ecumensimul are la sorginte protestatismul. Cartea cea mai des citata de la acea editura pe forum a fost cea despre evolutionismul teist a lui Kalomiros.
Edificatoare a fost explicatia cu drumul gresit pe care l-a luat Biserica dupa 300 de ani (pare aceasi perioada ca in cazul protestantilor), cand au introdus spovedania particulara si s-a rarit impartasania. Fara sa aminteasca si faptul ca la inceput postul era negru sau doar cu paine, dupa aceea s-a dat dezlegare la un post mai putin aspru, dar si spovedanie inaintea impartasirii.