![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acea reprezentare nu este icoana ortodoxa! In Transilvania este raspandita datorita greco-catolicilor, deaceea multi sunt familiarizati cu ea si nu considera ca ar incalca dogma ortodoxa/ bizantina. Dar, in iconografia bizantina Dumnezeu-Tatal nu este reprezentat, decat ca o mana care iese din cer binecuvantand.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) Last edited by oitza ratacita; 08.01.2017 at 23:30:17. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E gresit ce spui in partea a doua. Icoana este si la cateva manastiri in Muntele Athos, a avut-o Sf. Nectarie si alti sfinti, plus, Par. Cleopa, Olaru, etc. Iar discutia pornise de la Sinodul din 1667, dinainte de cucerirea habsburgica din Transilvania. Ai detaliile in mesaje si articole. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din sec XVI, in perioada ocupatiei turcesti din Grecia si alte tari balcanice, cand popoarele ortodoxe au fost aruncate in intunericul ignorantei, astfel de reprezentari au capatat preponderanta. Exploatand aceasta ignoranta, nenumarati iezuiti si alti calugari apuseni au adus in aceste tari, o data cu alte materiale propagandistice, un nr mare de gravuri in arama - reprezentari religioase moderniste apusene. Rezultatul a fost acela ca adevarurile doctrinare exprimate in icoanele traditionale au fost din ce in ce mai distorsionate. Propaganda apuseana din acea perioada a exercitat o influenta puternica si in Rusia si a afectat adanc iconografia ruseasca. Astfel modificate, icoanele rusesti au ajuns in Grecia, mai ales in Sf. Munte, ca un alt val ce aducea cu sine conceptii catolice.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eh, ar fi prea ironic ca tocmai cei care sunt depictati ca opozanti de baza la ereziile apusului sa fie chiar ei, indirect, perpetratorii ei.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 09.01.2017 at 10:39:20. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Spune: "Sfântul loan Gură de Aur, Sfântul Atanasie cel Mare, Sfântul Chiril al Alexandriei și alți Sfinți Părinți ai Bisericii îl identifică pe „Cel vechi de zile” cu Iisus Hristos." (in viziunea sf. Prooroc Daniel). Asa cum am aratat, aceste afirmatii sunt neadevarate. Din referinta data de un lector, se pare ca sunt luate dintr-o carte a unui autor protestant englez, care incearca sa demonstreze ca nu L-a vazut niciun om pe Dumnezeu Tatal. Din cate inteleg aceasta credinta este prezenta la unii protestanti (nu stiu daca la toti). 2. Mai afirma ca si icoana cu reprezentarea Sfintei Treimi din intalnirea cu Avraam este gresita, tot in virtutea ideii ca niciun om nu L-a vazut pe Dumnezeu. Sustine ca acolo a fost Iisus cu doi ingeri. E adevarat, scriitorii si cativa sfinti, pana in sec. IV au spus ca este doar Iisus, dar incepand cu Sfantul Ambrozie al Milanului toti sfintii au talcuit ca este Sfanta Treime. Autorul spune ca "Omiterea lor (Avraam si Sarra), ca în vestita icoană a lui Rubliov numită „Sfânta Treime”, este o eroare gravă. Pentru că ea sugerează ideea că Sfânta Treime este un grup de trei îngeri. Mai mult, icoana ar trebui să se numească: „Primirea de Străini a lui Avraam”, nu „Sfânta Treime”." Deci autorul contesta si icoana Sfintei Treimi de la stejarul Mamvri. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar daca ai vreme si nu ai cu ce sa-ti umpli constructiv timpul poti sa o mai tii danga langa zeci de pagini cu trimiteri la linkuri pseudo-teologice dar pe mine n-ai sa ma convingi niciodata si in vecii vecilor ca reprezentarea cu Treimea in care apare Dumnezeu Tatal si Sf Duh ca porumbel este altceva decat o reprezentare catolica a filioque.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt sigur ca nici tu nu sustii tot ce spune acel teolog. Pentru ca domnia sa spune ca toate icoanele Sfintei Treimi sunt gresite, deci din fiecare biserica ortodoxa (pentru ca daca nu o au pe cea pe care nu o accepti tu o au pe cea cu Avraam). Aproape nimeni din ortodoxie nu sustine ca si icoana Sfintei Treimi de la stejarul Mamvri e gresita si nu e icoana Sfintei Treimi. Asadar, esti si tu de acord cu ce sustine domnia sa? Sunt doua puncte: 1. Sfintii ar fi talcuit Daniel 7 in sensul ca Cel Vechi de Zile este Dumnezeu Fiul. Am dat care e adevarul. 2. Ca icoana de la stejarul Mamvri nu ar fi icoana Sfintei Treimi, deci toate sunt gresite. Daca nu esti de acord cu aceste lucruri inseamna ca si tu recunosti ca a gresit, desi nu ai facut toate acele facultati. Gandeste-te acum daca nu e ceea ce crezi si icoana aceea pe care o consideri eretica ar fi adevarata. Ar fi un pacat sa o dispreutiesti? Doar un exercitiu de imaginatie. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Am gasit un topic mai vechi in care s-au luat in dezbatere aceste lucruri. E aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=7207
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Versetul de mai jos (Daniel 7:22) face o distincție clară între "Cel vechi de zile" și "Cel Preînalt": Până ce a venit Cel vechi de zile și a făcut dreptate sfinților Celui Preaînalt, până ce s-a împlinit vremea și împărăția a ajuns sub stăpânirea sfinților. (Daniel 7:22) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vai de lumea ta..... "'icoana gresita", "icoana adevarata"'....imi pare rau dar epitetele acestea ma impiedica sa mai port vreun dialog serios. Scurt, ca pt prostime: Este o diferenta intre a afirma ca o icoana este gresita si o icoana este gresit interpretata sau gresit perceputa. Atentie la ce te referi. Cavarnos nu afirma ca e o icoana gresita. Icoana neadevarata cum e? pictata cu creta pe apa? Din punctul meu de vedere scena de la Mamvri este o imagine simbolica; asa cum mai avem si multe altele. Cele trei ipostasuri ale divinitatii sunt personificate sub chip ingeresc. Nici Dionisie de Furna nu mentioneaza nimic in Erminie de Sf Treime la Mamvri; citeste si tu Erminia, nu scoate versetele din context. Repet: imaginea cu Dumnezeu batran e pt catolici icoana. Daca vrei sa fie si pt tine icoana pup-o, nu te impiedica nimeni, poate Dumnezeu batran de acolo o sa trimita un pic de Spirit Sfant asupra ta si o sa te abtii de la elucubratii antiecumeniste si anticretane inventate de minti habotnice. Eu nu dispretuiesc icoanele, cele ce sunt obiecte de arta, pictate si nu printate. Asa ca nu ma interpreta; sunt mai elastica si mai toleranta decat ai fi tu in stare sa accepti.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
|