![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Despre scena de la stejarul din Mamvri, Dionisie de Furna NU spune ca e Sf Treime ci "Avraam ospatand pe straini [la stejarul din Mamvri]" si descrie astfel la pag 71, editia din 2000, editura Sofia: "Casa si trei ingeri sezand la masa, avand inaintea lor o capatana de vitel pe o tipsie, paini si alte blide cu bucate, pahare si o cana de vin, iar de-a dreapta lor Avraam aducand o strachina cu bucate acoperita, si de-a stanga Sara tine in maini o strachina cu gaina fripta." Atat.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
In iconografia traditionala ortodoxa exista doua moduri de reprezentare a Sf. Treimi. Una dintre acestea este chiar chipul lui Hristos iar cealalta scena numita Ospitalitatea lui Avraam. Bizantinologul George A. Soteriou spune urmatoarele in ceea ce priveste chipul lui Hristos: "Teologia a hotarat mai inainte de sec IX ca in Persoana lui Hristos intrupat s-a aratat Insasi Sf Treime, iar credinciosul a crezut ca vazandu-L pe Fiul, L-a vazut pe Tatal, dupa cuvantul lui Hristos: cel ce M-a vazut pe Mine a vazut pe Tatal."
Dupa Schisma din 1054, pentru a propaga si a inocula doctrina filioque, latinii au conceput un alt model abandonand modelul traditional. Astfel, Tatal este infatisat ca un batran cu par alb, asezat in partea dreapta a compozitiei, binecuvantandu-L pe Fiul, Care se afla asezat in cealalta parte cu crucea intr-o mana si Scriptura in cealalta. Intre ei, deasupra Sf Duh sub forma de poruumbel. Ideea principala a acestei noi reprezentari este aceea de a raspandi erezia doctrinara care afirma ca Sf Duh purcede si de la Tatal si de la Fiul.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) Last edited by oitza ratacita; 08.01.2017 at 23:35:25. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Desi nu inteleg de ce se insista pe ideea ca ar fi ortodoxa cand a aparut tam-nisam cu explicatia destul de plauzibila data oitza noastra. Buna treaba, totusi.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Citeste, daca vrei, tot dialogul, altfel o sa repetam tot ce s-a scris acolo. P.S 2. Despre intalnirea lui Avraam cu Sfanta Treime citeste, te rog, mesajul meu de pe acest topic, unde am scris ca unii sfinti au considerat ca acolo erau Iisus si doi ingeri, alti sfinti ca este Sfanta Treime. Last edited by catalin2; 08.01.2017 at 23:41:31. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
LOL, si-a imaginat cineva ca Cătălin chiar a citit cartea ?!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#7
|
|||
|
|||
|
LOL, si-a imaginat cineva (in afara de tine) ca cineva a citit toate cartile ortodoxe? Daca citeai mesajele vedeai ca am citat din articolul dat de cei ce contesta acea icoana.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Acea reprezentare nu este icoana ortodoxa! In Transilvania este raspandita datorita greco-catolicilor, deaceea multi sunt familiarizati cu ea si nu considera ca ar incalca dogma ortodoxa/ bizantina. Dar, in iconografia bizantina Dumnezeu-Tatal nu este reprezentat, decat ca o mana care iese din cer binecuvantand.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) Last edited by oitza ratacita; 09.01.2017 at 00:30:17. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
E gresit ce spui in partea a doua. Icoana este si la cateva manastiri in Muntele Athos, a avut-o Sf. Nectarie si alti sfinti, plus, Par. Cleopa, Olaru, etc. Iar discutia pornise de la Sinodul din 1667, dinainte de cucerirea habsburgica din Transilvania. Ai detaliile in mesaje si articole. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din sec XVI, in perioada ocupatiei turcesti din Grecia si alte tari balcanice, cand popoarele ortodoxe au fost aruncate in intunericul ignorantei, astfel de reprezentari au capatat preponderanta. Exploatand aceasta ignoranta, nenumarati iezuiti si alti calugari apuseni au adus in aceste tari, o data cu alte materiale propagandistice, un nr mare de gravuri in arama - reprezentari religioase moderniste apusene. Rezultatul a fost acela ca adevarurile doctrinare exprimate in icoanele traditionale au fost din ce in ce mai distorsionate. Propaganda apuseana din acea perioada a exercitat o influenta puternica si in Rusia si a afectat adanc iconografia ruseasca. Astfel modificate, icoanele rusesti au ajuns in Grecia, mai ales in Sf. Munte, ca un alt val ce aducea cu sine conceptii catolice.
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
|
|