Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.01.2017, 09:08:01
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Acele pasaje au și alte înțelesuri. Există o întreagă tradiție (sau tradiții) de tâlcuire a Scripturii.
De ce nu căutați tâlcuirile, mai întâi?
Sunt oameni care au altă modalitate de înțelegere decât avem noi cu mintea noastră profană/ușuratică/convențională/comodă.
Iar Scriptura nu e doar cum pare la o primă lectură ci, așa cum sunt toate cărțile bune (iar Biblia e mai mult de-atât), se deschide mereu unor noi și noi lecturi.
Chiar aș îndrăzni să afirm, mă iertați, că Scriptura nu e, cum cred mulți, o carte de răspunsuri. Ci mereu și mereu un izvor de întrebări care învie, mângâie, poartă, ceartă, orientează, dezorientează etc. pe omul cititor...:)
Toate cele bune!
stiu ce vreti sa spuneti, dar am inteles exact, cred, despre ce este vorba in acele pasaje. mie imi face rau chiar posibilitatea in sine, pornind de la topicul acesta, ca suferinta copiilor sa se datoreze unui asemenea teribil blestem/pedeapsa.

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Amice, bre DaVinci-Teologul lu' peste prajit, auzi bre primul crestin este Dumnezeu.Apoi ia reciteste tu ce a dat Demetrius.Este vorba despre cei care
il urasc pe Dumnezeu ("ce Mă urăsc pe Mine").
Apoi matale uiti ca Dumnezeu este si un Dumnezeu al dreptatii.Daca omul inchide ochii si poate spurca Adevarul contra unor sume de bani sau alte chestii Dumnezeu nu se poate lepada pe Sine de dragul lui Lancelot-Naivul.

Ce faci cu aia care striga la Dumnezeu sa li se faca dreptate pentru suferintele pe care l-au patimit pe nedrept in numele Sau ?
Pe aia tu ii uiti eh ? Deja aia nu mai conteaza pt tine.

Spuneai undeva ca VT nu mai are nici o legatura cu Ortodoxia.Stai linistit.
In orice biserica in Sfantul Altar dupa Crucea Mantuitorului sta sfesnicul cu cele 7 brate :
http://www.icoaneortodoxe.com.ro/php...%20Mineid=3150
Ia uite VT este chiar in Sfantul Altar pe Sfanta Masa.
eu chiar asta sunt, teologul lu' peste prajit, dar stiu cu siguranta ca nu este crestineste ceea ce sustin aici johny si demetrius. si vad ca si tu o faci. si am spus ca VT devine istorie, asta nu inseamna deloc ca nu mai are legatura cu crestinismul, dimpotriva chiar.

discutia intra pe un fagas in care nu ma pot descurca, ma puteti bombarda cu tot felul de lucruri si n-am sa pot procesa pentru ca ar trebui mai intai sa le invat, asa ca ma opresc aici. cum, de exemplu, e sa-mi spui ca primul crestin este Dumnezeu. cum spune dl Ioan, e prea mult pentru mine...

edit. copacele, tata, in afara de draci, oriunde si oricum, ai o pasiune in a descoperi si pacatele oamenilor....
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.01.2017, 09:28:35
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
demetrius. si vad ca si tu o faci.
Dar nu-s vorbele lui Demetrius.Demetrius ti-a aratat ce spune Dumnezeu.
Intelegi ?
Citat:
si am spus ca VT devine istorie, asta nu inseamna deloc ca nu mai are legatura cu crestinismul, dimpotriva chiar.
VT n-are cum sa fie istorie, din moment ce VT este prezent in slujbele laudelor zilnice.Majoritatea laudelor zilnice sunt facute pe baza VT + tropare.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.01.2017, 16:35:54
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Dar nu-s vorbele lui Demetrius.Demetrius ti-a aratat ce spune Dumnezeu.
Intelegi ?
eu inteleg, tu nu intelegi, sau intelegi, dar iti place sa fii terorist. Dumnezeu spune acele lucruri evreilor, nu crestinilor.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.01.2017, 18:06:33
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
eu inteleg, tu nu intelegi, sau intelegi, dar iti place sa fii terorist. Dumnezeu spune acele lucruri evreilor, nu crestinilor.
Nu dragul meu, ci le spune tuturora, inclusiv si diavolilor.Vezi si Apocalipsa, DOOH...

Last edited by Copacel; 08.01.2017 at 18:10:12.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.01.2017, 00:49:25
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
eu inteleg, tu nu intelegi, sau intelegi, dar iti place sa fii terorist. Dumnezeu spune acele lucruri evreilor, nu crestinilor.
Exprimarea pentru crestini e in alti termeni, daca ai sa citesti Evangheliile vei intalni pasaje despre "aruncat afara, unde este plansul si scrasnirea dintilor".

Deci consecinte exista.

Nu se mai pune accentul pe consecinta faptelor personale asupra urmasilor - din punctul asta de vedere, in VT este vorba de poporul evreu, un caz special, un popor care a primit o misiune si multe binecuvantari dar in acelasi timp a stat mereu sub semnul unor sanctiuni severe care s-au intins chiar peste generatii atunci cand s-au dovedit nedemni de ceea ce li s-a oferit, de chemarea care li s-a facut.

Si chiar acele sanctiuni, nu erau o pedeapsa arbitrara de dragul de a pedepsi, ci pur si simplu incearcarea de a curata de ceea ce este vechi si a crea un rasad nou, cu roade mai bune decat generatiile trecute.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 09.01.2017 at 00:57:25.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.01.2017, 12:58:16
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.392
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Exprimarea pentru crestini e in alti termeni, daca ai sa citesti Evangheliile vei intalni pasaje despre "aruncat afara, unde este plansul si scrasnirea dintilor".

Deci consecinte exista.
Într-adevăr, va fi o judecată. Iar cum va fi ea cel mai bine tot de la Hristos înțelegem: ''căci n-am venit ca să judec lumea ci ca să mântuiesc lumea. Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi'' (Ioan 12, 47-48).

Deci nu vine ca judecător, ci ca vindecător, eliberator (de păcat și consecința lui, moartea), iar dacă în altă parte spune că toată judecata i-a fost dată Lui de către Tatăl (cu referire la Judecata de Apoi), mai sus ne spune și cum va fi această judecată: Ni s-au dat cuvintele Vieții și nu le-am primit. Ni s-a spus că vom fi de-a dreapta sau de-a stânga după cum am văzut sau nu în orice om suferind chipul lui Hristos, cerând de la noi milă și iubire.

Iar ceea ce ne va arunca în întunericul cel mai din afară iarăși nu este Dumnezeu, ci propria noastră alegere. Pentru că prin viața noastră am ales întunericul și n-am iubit Lumina.

Pedeapsa nu e altceva decât întunericul și frigul (sufletesc, spiritual) care nu sunt ceva în sine, ci care înseamnă, ca și în spațiul cosmic, depărtarea de Sursa de lumină și de căldură. Neant, nimic; resimțit extrem de dureros pentru că e potrivnic vieții. Durerea e doar consecința depărtării de Viața cea adevărată, care a început aici și acum și care se eternizează și se amplifică dincolo de moartea trupului, sufletul continuându-și mișcarea în sensul pe care i l-am imprimat noi, cu faptele noastre, derivate sau nu din ascultarea de Dumnezeu.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.01.2017, 01:32:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Într-adevăr, va fi o judecată. Iar cum va fi ea cel mai bine tot de la Hristos înțelegem: ''căci n-am venit ca să judec lumea ci ca să mântuiesc lumea. Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi'' (Ioan 12, 47-48).

Deci nu vine ca judecător, ci ca vindecător, eliberator (de păcat și consecința lui, moartea), iar dacă în altă parte spune că toată judecata i-a fost dată Lui de către Tatăl (cu referire la Judecata de Apoi), mai sus ne spune și cum va fi această judecată: Ni s-au dat cuvintele Vieții și nu le-am primit. Ni s-a spus că vom fi de-a dreapta sau de-a stânga după cum am văzut sau nu în orice om suferind chipul lui Hristos, cerând de la noi milă și iubire.

Iar ceea ce ne va arunca în întunericul cel mai din afară iarăși nu este Dumnezeu, ci propria noastră alegere. Pentru că prin viața noastră am ales întunericul și n-am iubit Lumina.

Pedeapsa nu e altceva decât întunericul și frigul (sufletesc, spiritual) care nu sunt ceva în sine, ci care înseamnă, ca și în spațiul cosmic, depărtarea de Sursa de lumină și de căldură. Neant, nimic; resimțit extrem de dureros pentru că e potrivnic vieții. Durerea e doar consecința depărtării de Viața cea adevărată, care a început aici și acum și care se eternizează și se amplifică dincolo de moartea trupului, sufletul continuându-și mișcarea în sensul pe care i l-am imprimat noi, cu faptele noastre, derivate sau nu din ascultarea de Dumnezeu.
Foarte buna postare, iar pasajul biblic e cum nu se poate mai potrivit ales. Am citat-o ca sa o readuc in "cap de lista", sa nu se piarda in noianul postarilor, macar un timp. Excelent, CristianR! Si, ca sa raman la obsesiile mele etimologice, cand spun "ex-celent" spun "din cer"...
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.01.2017, 13:30:38
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

1. Si mie imi plac postarile lui CristianR.

2. Ne-a spus si noua preotul ca prea a ajuns Dumnezeu un "bau-bau".

Eu pe de o parte ii dau dreptate lui Cristian cand spune ca-l iubim pe Dumnezeu Fiul si ne este frica de Tatal.
De fapt exista o singura fiinta in Treime. Si totusi noi percepem trei persoane diferite. Tatal a actionat asupra Fiului, in diverse feluri.
Oare si Lui ii era frica de Tatal si de ce? Sau ii era frica mai degraba de ceea ce era scris - tot de Tatal pana la urma (sau nu?)

Ma deranjeaza cand citesc comentarii de genul unora care condamna omul si spun ca "noi suntem vinovati, ca ne lasam raului, ca noi alegem raul si ca ne indepartam de Viata adevarata si etc."

Eu as spune ca ne este teama de necunoscut mai intai. Noi nu stim judecata in sine a lui Dumnezeu. Nu stim cum ne vede Dumnezeu si cat de vinovati ne vede. Poate ca unii se inchipuie mai vinovati decat sunt si altii invers.
Nu avem bine definit notiunea de pacat si nu evaluam si binele din noi si din faptele noastre. Si balanta se rastoarna in mod inevitabil pe partea raului.

Pe urma nu stim ce ne asteapta, cum va fi. Nu s-a intors nimeni la noi sa ne spuna cum este in alte locuri.
Nu intelegem bine nici scripturile care sunt foarte mult interpretate in tot felul.
Incercam (inclusiv oamenii bisericii) sa intelegem si sa facem cum credem noi ca este scris si ca e bine, dar poate gresim.

In general nu stim nici care este consecinta unei alegeri a noastre, pentru ca nu suntem clarvazatori. Una este sa stii ca te arzi daca atingi flacara si alta este sa stii cum iti va fi viata daca urmezi o profesie sau alta, sau daca pleci in orasul sau tara aleasa, sau cum va fi viata cu un partener (si daca era mai bine sa alegi pe altul sau nu) etc.
Sunt multe lucruri unde nu putem aprecia consecinta alegerii noastre.

Si sunt convinsa ca nimeni nu alege in mod deliberat raul. Ma rog, or fi si exceptii, dar acolo sunt alte probleme.
Noi oamenii suntem slabi, ne lipsesc unele puteri. Daca aveam puterile lui Dumnezeu, era toata lumea un Rai.
Si alegerile noastre nu sunt usoare. Mai ales in materie de credinta.
Da, sunt oameni care aleg alt drum, care nu au credinta, sau vad lucrurile in alt fel. O fi numai vina lor?
Eu spun ca nu. Este rezultatul unui proces indelungat in timp. Si participa acolo multi factori: educatie, rude, mediu, preoti, constructie psihica si fizica, traume, etc.
Sunt multi oameni care (la fel ca si noi ce de aici, spun eu) traiesc framantari, ganduri, nelamuriri, intrebari fara raspuns.
De aceea eu nu indraznesc sa judec pe nimeni si sa fac anumite afirmatii asupra vinei noastre.

Avem frica nu de Dumnezeu si de bazele credintei, de ceea ce ne-a invatat Iisus, ci de anumite lucruri impuse de oameni in numele Lui.
Poate ca Dumnezeu nu ne va judeca dupa ceea ce mancam sau imbracam, dupa iubirea adusa sotului/sotiei intr-o zi sau alta, sau mai stiu eu. Poate ca ne va judeca dupa alte criterii, dupa suflet, dupa faptele noastre raportate la puteri etc.

Judecata lui Dumnezeu este alta decat a oamenilor si probabil ca sentinta la fel.

La oameni exista parinti severi care pedepsesc aspru greseli mici (nota mica, stricat ceva, etc.). Inainte vreme copiii aveau frica de parinti, de corectiile aplicate, de profesori chiar.
Si totusi ii si iubeau.
Astazi nu mai este frica asta. Nu mai exista pedepsele.

Se spune ca Dumnezeu pedepseste in alt fel. In timpul vietii da suferinte, dupa aceea cu Iadul.
Se spune ca ne da suferinte pentru ca ne trebuie pentru mantuire.
Ca platesc copiii si nepotii pentru greselile generatiilor anterioare. Depinde.
Ne explica Iisus in pilda cu orbul. Chiar Il intreaba ucenicii lui pentru ce plateste si raspunsul il cunoasteti cred.

In fine ni se cere la biserica o anume frica ("...cu frica sa ne apropiem..."), dar aceea este in sens de respect.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.01.2017, 09:32:45
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
stiu ce vreti sa spuneti, dar am inteles exact, cred, despre ce este vorba in acele pasaje. mie imi face rau chiar posibilitatea in sine, pornind de la topicul acesta, ca suferinta copiilor sa se datoreze unui asemenea teribil blestem/pedeapsa.
...
Nu e nicio pedeapsa/blestem, e legea dreptatii in imparatia lui Dumnezeu.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări,
Zvâcnită din Vrerea divină,
Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări
Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.01.2017, 18:33:32
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
stiu ce vreti sa spuneti, dar am inteles exact, cred, despre ce este vorba in acele pasaje. mie imi face rau chiar posibilitatea in sine, pornind de la topicul acesta, ca suferinta copiilor sa se datoreze unui asemenea teribil blestem/pedeapsa. ...
Lancelot, un cavaler n-ar trebui să se sperie așa ușor...:)
Acuma, ce să zic, nici mie nu îmi surâd acele pasaje (și multe altele) și, pentru că nu mă pricep la tâlcuirea Scripturii, am destule dileme dintre care unele chinuitoare.
Dar mă mângâi cu parte din scrierile sfinților, cât ajung și eu să citesc și să pricep oleacă.
De pildă, multă mângâiere și orizonturi nebănuite ale cugetării aduce Ioan Gură de Aur. În Omilii la Matei, carte de care ar trebui să nu ne despărțim, sfântul vorbește mult despre iubirea lui Dumnezeu, care covârșește pe toate...

Un lucru însă îmi e reazem când citesc Scriptura: Dumnezeu a iubit mereu pe om, cum nici nu ne putem închipui!
El scrie mereu acele scrisori de dragoste și se poartă cu încăpățânații Lui copii, cei împietriți la inimă și tari de cerbice, ca un părinte care nu mai știe cum s-o scoată la capăt...:) Citește, te rog, scrierile VT și prin această perspectivă: cum roagă Domnul, cum promite, cum amenință, cum pedepsește chiar, pentru ca mai apoi să își retragă presiunea - doar,doar copiii s-or mai înțelepți nițel și or alege Viața...
Mă uimește mereu cum se arată Dumnezeu un părinte desăvârșit. Căci peste toate e marea Lui Milă, înțelepciunea negrăită, iubirea... Cum nu sesizăm asta atunci când citim Scriptura?

Deci, atunci când dau peste pasaje care, luate în sine, par incacceptabile și neîndurătoare, îmi amintesc fondul de nezdruncinat al istoriei Iubirii: Domnul ceartă și mereu iartă pe oameni, pentru că ne voiește vii și întregi în Împărăția Lui. Noi, care avem pe Fiul Său răstignit pentru noi, ar trebui să fim primii - dintre toți căutătorii lui Dumnezeu - care să Îi întrezărim, măcar, Dragostea și să nu ne îndoim de ea. Pe acest fundal, orice interpretare a VT, orice receptare a ei, capătă deja alte nuanțe, unele cu adevărat tulburătoare, chiar cutremurătoare. Iar pentru cei mai iubitori dintre noi, acestea pot fi cu adevărat mântuitoare.

P.S. Dumnezeu nu e pedepsitor ca noi, în felul nostru. Noi, din păcate, suntem pedepsitori dea-n boulea și căutăm să înzestrăm până și pe Dumnezeu cu modul nostru barbar și hâd de a ne purta cu semenii și cu noi înșine. Puterea noastră pedepsitoare, spre deosebire de a Lui, nu este aducătoare de vreun spor real al Vieții. Pedepsele noastre nu duc pe om în Împărăție, nu ne așază la Masă cu El, nu ne oferă vreun Ospăț. Nu reașază, nu vindecă și nu învie. Nu întremează și nu înnobilează. Ci mai degrabă ruinează....
Iar Domnul nu este așa...
El nu este ca noi, deși ne cheamă mereu să fim noi ca El... El este cu adevărat un cavaler, Lancelot!...:) În Scriptură e vorba de dragostea Lui, camuflată și exprimată în chipuri de neimaginat, iar nu despre amărâtele noastre neînțelesuri și gafe necontenite, de care, vai, suntem atât de legați.

Last edited by ioan67; 08.01.2017 at 18:41:48.
Reply With Quote
Răspunde