![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu Se relevă, necontenit și inepuizabil, în nesfârșite nuanțe și conținuturi vii, pretutindeni. Credincioșilor, cu atât mai mult. Legătura organică dintre Viță și mlădițe face posibilă o necontenită rodire. Iar cunoașterea/cunoștința (ce altceva este, în fond, Revelația?) lui Dumnezeu e convivă cu dragostea. Celui care iubește i se deschide o persoană, în taina relației interpersonale. I se revelează, i se descoperă. Doar omul care iubește pe Dumnezeu Îl și cunoaște, pe măsura iubirii lui pentru Domnul. Când dragostea pentru Hristos, dimpreună cu liniștea, implicit cu smerita cugetare și celelalte, rodesc în sufletul omului - atunci acesta se preface în rai. Și cum va fi vreo revelație știrbită acum? Duce raiul vreo știrbire? Și cine poate spune că această revelație este limitată, fie și de Hristos? Când, dimpotrivă, El fiind tainic și de nepătruns întrutotul, deschide sufletului celui îndrăgostit nesfârșitele drumuri ale uimirii... Dragostea lui Dumnezeu e cunoaștere. Domnul Se relevă în nesfârșirea Lui aceluia care I S-a încredințat întru totul. A gândi că Revelația e un proces încheiat pe pământ, e gând străin de Adevăr. Iubirea nu poate sfârși. Dimpotrivă, firea ei este ca mereu să înceapă. Izvor al necontenitei reîmprospătări, asta-i dragostea. Și odată cu ea e cunoașterea. Reînnoită, pururea. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intelegem Fiinta Iisus - necorporabila. Este aceasta o invatatura revelata? Poate fi considerata o invatatura de credinta...sau nu? pag.14
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar unde ne-ai dat tu link poti gasi capitole interesante ca: Patea I Capitolul 1 "Dumnezeirea este necuprinsă de minte. Nu trebuie să căutăm și să ne interesăm de cele ce nu ni s-au predat de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" CAPITOLUL V Demonstrare că există un singur Dumnezeu și nu mulți Dumnezei CAPITOLUL VI Despre Cuvântul și Fiul lui Dumnezeu. Demonstrare silogistică CAPITOLUL VII Despre Sfântul Duh. Demonstrare silogistică CAPITOLUL VIII Despre Sfânta Treime CAPITOLUL XII Despre om etc. Chestii care tie iti sunt total straine pentru ca nu le gasesti in povestioarele tale fermecate cu budhisti. Acum, tu poti sa zici ca Sf. Ioan Damaschin era copil in cele duhovnicesti si nu a ajuns sa le vada cum le vad "inteleptii" tai, da' in cazul asta, nu incerca nici sa-l transformi nici in avocatul doctrinelor tale. De altfel daca ai fi citit putin peste capitolul care ti-a placut tie, parand ca glasuieste pe placul ideilor tale preconcepute, asa mai spre Sfanta Treime, ai fi vazut ca oricat le-ai trage de par, cosmologiile teologice tot nu se potrivesc de nici o culoare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 20.12.2016 at 13:14:52. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In momentul in care am inteles si ne-am insusit aceasta imperativa, ar trebui sa renuntam sa parcurgem urmatoarea propozitie din Dogmatica. Sa renuntam la orice nu este "predat" in Biblie. Ce sens mai are sa citim despre corporalitatea sau noncorporalitatea Fiintei Iisus - tematica care nu a fost "predata de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti." De ce se mai studiaza inca Dogmatica la Teologie? --- Este firesc ca autorul sa emita "indemnuri de conformitate" pentru a nu trezi suspiciuni sau risca perceptii ale cititorului de dezacord intre principiile filozofice expuse si fundamentul biblic. "Sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" nu au adus in discutie natura Fiintei Lui Dumnezeu. Insa Ioan Damaschinul o face...prudent si argumentat logic.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vezi ca nici macar nu stii diferenta intre Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Cuvantul (Fiul), nu degraba ti-am recomandat sa citesti mai mult decat capitolul pentru care ai o fixatie gresit motivata. Citat:
Incearca si tu sa le emiti sa vezi cum devii hilar. Sf. Ioan Damaschin categoric nu. Iar daca tie ti se pare ca bate campii, nu stiu de ce il mai citezi. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
In Fiinta nu este nicio diferenta intre Tata-Fiu-Duh. Este Unul.
Daca sustii ca este o diferenta, atunci vorbim de Trei Dumnezei. Nu conteaza cum referim Fiinta - Fiinta Fiul, Fiinta Tatal, Fiinta Duhul - desemnam aceeasi Fiinta. Iar aceasta "nu face parte din existente." Precizeaza in Biblie unde se infirma ca Fiinta Iisus ar avea un trup. Este usor sa spui cuiva "sa citeasca" dand impresia evidentei unui adevar. Este mai dificil insa sa precizezi si sa explici.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 23.12.2016 at 08:42:44. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prin ce se deosebeste o transcendenta de alta transcendenta? Cand niciuna nici cealalta nu este identificabila, nu este tangibila? "Nu face parte din existente" - cum afirma Sf. Ioan Damaschin. De ce o transcendenta ar fi revelata iar cealalta nu?
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa-ti raspund la intrebare, Buddha a fost un om, dupa ce a murit e suflet, adica fara corp. Brahman nu exista, zeii neamurilor sunt ingeri cazuti, care dau cateodata si experiente paranormale. Pe luma cealalta exista doar Dumnezeu, ingerii, demonii si sufletele celor decedati (unii in Iad si unii in Rai). Pui problema de unde stim care poveste e adevarata. Acum ceva timp si eu aveam conceptii new-age, ca si tine. M-am apucat si am citit Sfanta Scriptura, de la inceput, si de la primele capitole am fost sigur ca ceea ce scrie acolo e adevarul si Dumnezeu exista si e Cel descris in Biblie. Nici macar nu se poate compara Biblia cu istorisirile din alte religii, acelea sunt niste povestioare. Nu-ti poti da seama decat daca citesti Biblia, sa poti compara. De asemenea, nu isi poate da seama cineva de adevar decat daca studiaza crestinismul, nu are cum sa afle despre crestinism din budism. La fel cum cineva n-o sa stie cum arata un leu daca citeste carti in care leul are tot felul de descrieri fanteziste. Doar cand va citi o carte care descrie leul, asa cum e el, va afla adevarul, nu are cum sa-l intuiasca in alte scrieri gresite. |
|