Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.12.2016, 18:36:47
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
... procesul revelational propriu-zis s-a incheiat o data cu Domnul nostru Iisus Hristos si el nu mai poate continua sub aceeasi forma supra*naturala."
Duhul Adevărului, făgăduit de Hristos ucenicilor Săi, continuă lucrarea Domnului, în Biserică.
Dumnezeu Se relevă, necontenit și inepuizabil, în nesfârșite nuanțe și conținuturi vii, pretutindeni.
Credincioșilor, cu atât mai mult. Legătura organică dintre Viță și mlădițe face posibilă o necontenită rodire.
Iar cunoașterea/cunoștința (ce altceva este, în fond, Revelația?) lui Dumnezeu e convivă cu dragostea. Celui care iubește i se deschide o persoană, în taina relației interpersonale. I se revelează, i se descoperă. Doar omul care iubește pe Dumnezeu Îl și cunoaște, pe măsura iubirii lui pentru Domnul.
Când dragostea pentru Hristos, dimpreună cu liniștea, implicit cu smerita cugetare și celelalte, rodesc în sufletul omului - atunci acesta se preface în rai. Și cum va fi vreo revelație știrbită acum? Duce raiul vreo știrbire? Și cine poate spune că această revelație este limitată, fie și de Hristos? Când, dimpotrivă, El fiind tainic și de nepătruns întrutotul, deschide sufletului celui îndrăgostit nesfârșitele drumuri ale uimirii...
Dragostea lui Dumnezeu e cunoaștere. Domnul Se relevă în nesfârșirea Lui aceluia care I S-a încredințat întru totul.
A gândi că Revelația e un proces încheiat pe pământ, e gând străin de Adevăr.
Iubirea nu poate sfârși. Dimpotrivă, firea ei este ca mereu să înceapă. Izvor al necontenitei reîmprospătări, asta-i dragostea.
Și odată cu ea e cunoașterea. Reînnoită, pururea.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.12.2016, 19:36:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Duhul Adevărului, făgăduit de Hristos ucenicilor Săi, continuă lucrarea Domnului, în Biserică.
Dumnezeu Se relevă, necontenit și inepuizabil, în nesfârșite nuanțe și conținuturi vii, pretutindeni.
Credincioșilor, cu atât mai mult. Legătura organică dintre Viță și mlădițe face posibilă o necontenită rodire.
Iar cunoașterea/cunoștința (ce altceva este, în fond, Revelația?) lui Dumnezeu e convivă cu dragostea.
Spunem aproape acelasi lucru, desigur ca Duhul Sfant continua lucrarea in Biserica, altfel ar fi o "biserica" moarta. Doar ca eu cred ca nu ai inteles ca eu am scris despre invatatura revelata, adevarurile de credinta. Adica cele ce stau la baza Crezului si catehismului. Nu s-a mai adaugat nimic fata de ceea ce a spus Iisus (si apoi Sfintii Apostoli).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.12.2016, 22:34:20
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spunem aproape acelasi lucru, desigur ca Duhul Sfant continua lucrarea in Biserica, altfel ar fi o "biserica" moarta. Doar ca eu cred ca nu ai inteles ca eu am scris despre invatatura revelata, adevarurile de credinta. Adica cele ce stau la baza Crezului si catehismului. Nu s-a mai adaugat nimic fata de ceea ce a spus Iisus (si apoi Sfintii Apostoli).
Dar care este opinia ta cu privire la ceea ce a afirmat Sf. Ioan Damaschin privind natura necorporabila a Lui Dumnezeu.

Intelegem Fiinta Iisus - necorporabila.

Este aceasta o invatatura revelata?

Poate fi considerata o invatatura de credinta...sau nu?


pag.14
__________________

Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.12.2016, 13:12:39
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dar care este opinia ta cu privire la ceea ce a afirmat Sf. Ioan Damaschin privind natura necorporabila a Lui Dumnezeu.

Intelegem Fiinta Iisus - necorporabila.

Este aceasta o invatatura revelata?

Poate fi considerata o invatatura de credinta...sau nu?


pag.14
Florinele dragule, ma intreb daca tu citesti vreodata o carte de teologie ortodoxa cap coada sau doar paginile care iti ies la cautarile de pe Google dupa termeni de pseudo-teologie budhista.

Chiar unde ne-ai dat tu link poti gasi capitole interesante ca:

Patea I
Capitolul 1

"Dumnezeirea este necuprinsă de minte.
Nu trebuie să căutăm și să ne interesăm de cele ce nu ni s-au predat de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti"

CAPITOLUL V
Demonstrare că există un singur Dumnezeu și nu mulți Dumnezei

CAPITOLUL VI
Despre Cuvântul și Fiul lui Dumnezeu.
Demonstrare silogistică

CAPITOLUL VII
Despre Sfântul Duh. Demonstrare silogistică

CAPITOLUL VIII
Despre Sfânta Treime

CAPITOLUL XII
Despre om

etc.

Chestii care tie iti sunt total straine pentru ca nu le gasesti in povestioarele tale fermecate cu budhisti.

Acum, tu poti sa zici ca Sf. Ioan Damaschin era copil in cele duhovnicesti si nu a ajuns sa le vada cum le vad "inteleptii" tai, da' in cazul asta, nu incerca nici sa-l transformi nici in avocatul doctrinelor tale.

De altfel daca ai fi citit putin peste capitolul care ti-a placut tie, parand ca glasuieste pe placul ideilor tale preconcepute, asa mai spre Sfanta Treime, ai fi vazut ca oricat le-ai trage de par, cosmologiile teologice tot nu se potrivesc de nici o culoare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 20.12.2016 at 13:14:52.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.12.2016, 22:17:01
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
Nu trebuie să căutăm și să ne interesăm de cele ce nu ni s-au predat de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti"
Daca ar fi sa urmam sfatul autorului, atunci chiar opera sa ar trebui data la o parte.

In momentul in care am inteles si ne-am insusit aceasta imperativa, ar trebui sa renuntam sa parcurgem urmatoarea propozitie din Dogmatica.

Sa renuntam la orice nu este "predat" in Biblie.

Ce sens mai are sa citim despre corporalitatea sau noncorporalitatea Fiintei Iisus - tematica care nu a fost "predata de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti."

De ce se mai studiaza inca Dogmatica la Teologie?

---

Este firesc ca autorul sa emita "indemnuri de conformitate" pentru a nu trezi suspiciuni sau risca perceptii ale cititorului de dezacord intre principiile filozofice expuse si fundamentul biblic.


"Sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" nu au adus in discutie natura Fiintei Lui Dumnezeu. Insa Ioan Damaschinul o face...prudent si argumentat logic.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.12.2016, 02:22:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Daca ar fi sa urmam sfatul autorului, atunci chiar opera sa ar trebui data la o parte.

In momentul in care am inteles si ne-am insusit aceasta imperativa, ar trebui sa renuntam sa parcurgem urmatoarea propozitie din Dogmatica.

Sa renuntam la orice nu este "predat" in Biblie.

Ce sens mai are sa citim despre corporalitatea sau noncorporalitatea Fiintei Iisus - tematica care nu a fost "predata de sfinții profeți, apostoli și evanghelisti."

De ce se mai studiaza inca Dogmatica la Teologie?
Ti s-a mai spus dar nu vrei sa pricepi ca dogma crestina nu e "inovatie" ci se bazeaza exact pe invatatura acelora, pusa doar in alte cuvinte.

Vezi ca nici macar nu stii diferenta intre Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Cuvantul (Fiul), nu degraba ti-am recomandat sa citesti mai mult decat capitolul pentru care ai o fixatie gresit motivata.

Citat:
Este firesc ca autorul sa emita "indemnuri de conformitate" pentru a nu trezi suspiciuni sau risca perceptii ale cititorului de dezacord intre principiile filozofice expuse si fundamentul biblic.
Ba tocmai ca "indemnurile de conformitate" asta fac.
Incearca si tu sa le emiti sa vezi cum devii hilar.
Sf. Ioan Damaschin categoric nu.

Iar daca tie ti se pare ca bate campii, nu stiu de ce il mai citezi.

Citat:
"Sfinții profeți, apostoli și evanghelisti" nu au adus in discutie natura Fiintei Lui Dumnezeu. Insa Ioan Damaschinul o face...prudent si argumentat logic.
Ba chiar au adus, dar treci si tu prin Noul Testament macar inainte sa vorbesti.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.12.2016, 08:39:30
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

In Fiinta nu este nicio diferenta intre Tata-Fiu-Duh. Este Unul.

Daca sustii ca este o diferenta, atunci vorbim de Trei Dumnezei.

Nu conteaza cum referim Fiinta - Fiinta Fiul, Fiinta Tatal, Fiinta Duhul - desemnam aceeasi Fiinta. Iar aceasta "nu face parte din existente."

Precizeaza in Biblie unde se infirma ca Fiinta Iisus ar avea un trup.

Este usor sa spui cuiva "sa citeasca" dand impresia evidentei unui adevar. Este mai dificil insa sa precizezi si sa explici.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 23.12.2016 at 08:42:44.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.12.2016, 21:22:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dar care este opinia ta cu privire la ceea ce a afirmat Sf. Ioan Damaschin privind natura necorporabila a Lui Dumnezeu.
Intelegem Fiinta Iisus - necorporabila.
Este aceasta o invatatura revelata?
Poate fi considerata o invatatura de credinta...sau nu?
pag.14
Evident ca e o invatatura revelata, doar spunem ca Iisus S-a intrupat. Asta inseamna ca tu nu ai inteles prea multe din invatatura crestina. Stii totul prin prisma celor citite in lucrari new-age, asa cum stiam si eu inainte.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.12.2016, 22:12:04
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Evident ca e o invatatura revelata, doar spunem ca Iisus S-a intrupat. Asta inseamna ca tu nu ai inteles prea multe din invatatura crestina. Stii totul prin prisma celor citite in lucrari new-age, asa cum stiam si eu inainte.
Prin ce se diferentiaza necorporabilitatea Lui Dumnezeu, de cea a lui Brahman, Buddha sau a oricarui alt Nume care indica natura sursa a realitatii sensibile?

Prin ce se deosebeste o transcendenta de alta transcendenta? Cand niciuna nici cealalta nu este identificabila, nu este tangibila?

"Nu face parte din existente" - cum afirma Sf. Ioan Damaschin.

De ce o transcendenta ar fi revelata iar cealalta nu?
__________________

Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.12.2016, 22:44:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Prin ce se diferentiaza necorporabilitatea Lui Dumnezeu, de cea a lui Brahman, Buddha sau a oricarui alt Nume care indica natura sursa a realitatii sensibile?
Prin ce se deosebeste o transcendenta de alta transcendenta? Cand niciuna nici cealalta nu este identificabila, nu este tangibila?
"Nu face parte din existente" - cum afirma Sf. Ioan Damaschin.
De ce o transcendenta ar fi revelata iar cealalta nu?
Chiar am vrut sa adaug in mesajul precedent ca si cei din unele religii sau samanii stiau ca zeii sau spiritele sunt duhuri, iar tu intrebai daca Sfantul Ioan Damaschin nu a introdus atunci invatatura ca Dumnezeu este Duh.
Ca sa-ti raspund la intrebare, Buddha a fost un om, dupa ce a murit e suflet, adica fara corp. Brahman nu exista, zeii neamurilor sunt ingeri cazuti, care dau cateodata si experiente paranormale. Pe luma cealalta exista doar Dumnezeu, ingerii, demonii si sufletele celor decedati (unii in Iad si unii in Rai). Pui problema de unde stim care poveste e adevarata. Acum ceva timp si eu aveam conceptii new-age, ca si tine. M-am apucat si am citit Sfanta Scriptura, de la inceput, si de la primele capitole am fost sigur ca ceea ce scrie acolo e adevarul si Dumnezeu exista si e Cel descris in Biblie.
Nici macar nu se poate compara Biblia cu istorisirile din alte religii, acelea sunt niste povestioare. Nu-ti poti da seama decat daca citesti Biblia, sa poti compara. De asemenea, nu isi poate da seama cineva de adevar decat daca studiaza crestinismul, nu are cum sa afle despre crestinism din budism. La fel cum cineva n-o sa stie cum arata un leu daca citeste carti in care leul are tot felul de descrieri fanteziste. Doar cand va citi o carte care descrie leul, asa cum e el, va afla adevarul, nu are cum sa-l intuiasca in alte scrieri gresite.
Reply With Quote
Răspunde