![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu, se referea la cazurile in care si preotii si psihologii pot da sfaturi neinspirate sau fara valoare terapeutica.
In plus, preotul poate face ceea ce nu poate face nici un psiholog: se poate ruga (cu putere de sus) pentru sufletul "clientului" sau. Asta nu de putine ori face mai mult decat 1000 sfaturi, fie ele intelepte si pozitive. Preotul poate compensa, prin har, ceea ce "pacientului" ii lipseste ca vointa sau luminare - fara a incalca, desigur, libertatea acestuia. Psihologul in schimb, lucreaza cu materialul clientului, daca a mai ramas din el o batista, categoric nu o sa-i poata face costum din ea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 24.11.2016 at 15:59:20. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ar putea lucra cu altceva sau împotriva acestuia? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am explicat si cum. Psihologul in schimb, nu prea are de unde. In plus, in crestinism abordarile sunt si ele destul de paradoxale. Nu de putine ori ti se poate cere sa tolerezi o persoana intolerabila in numele formarii propriului caracter, in acord cu cerintele Evangheliei, psihologul nu o sa-ti ceara asta, ca n-are decat cel mult, codul bunelor maniere.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 25.11.2016 at 11:47:22. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sophia, ce anume te-a socat in postarea mea? Sincer, nu am inteles care parte din mesajul meu te-a uimit.
Bucurie! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nici nu pot sa comentez. Nu stiu nici de unde sa incep. Despre ce boala a sufletului vorbeai. Si ca nici nu vrei sa te faci bine. Asa cum am spus, sunt unii care asa vad credinta. Nu stiu de unde si de ce.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sophia, gasesc potrivit sa iti aduc spre citire un cuvant care mi-a placut foarte mult.iti atasez mai jos cateva cuvinte extrase din cartea "Cuvioasa Olimpiada Diaconita". Nu conteaza ceea ce cred eu, nu asta, nu va ajuta pe nimeni, pentru ca sant o persoana neimportanta. Insa, ceea ce scriu sfintii ajuta....
"Prin urmare, daca suferintele au rasplatiri, iar tristetea este cea mai cumplita si mai dureroasa decat toate suferintele, gandeste-te cat de mari sunt rasplatile. Nu voi inceta sa iti cant mereu acelasi cantec, ca sa implinesc acum ce fagaduisem la inceput: sa-ti usurez tristetea cu gandurile pe care insasi tristetea le naste. Socotind dar si gandindu-te la castigul pe care il aduce o viata plina de dureri si necazuri, bucura-te si te veseleste ca inca din copilarie ai mers pe calea cea aducatoare de castig si plina de cununi, cale presarata cu dese si necontenite suferinte… Fel de fel de boli trupesti, mai cumplite ca nenumarate morti, n-au incetat sa te asalteze des. Nori de ocari si insulte si de barfeli nu incetau sa se napusteasca asupra ta! Tristeti dese si neintrerupte si izvoare de lacrimi te-au suparat tot timpul. Fiecare din aceasta suferinta este suficienta sa aduca mult folos omului duhovnicesc care le indura pe toate cu rabdare. De aceea, atata rog evlavia ta, sa alungi tristetea si sa slavesti pe Dumnezeu asa cum totdeauna ai facut! Si sa nu incetezi sa multumesti pentru toate bolile, ispitele si necazurile! Facand asa vei culege mari bunatati si vei da diavolului o lovitura de moarte, iar eu voi avea managierea ca ai putut risipi cu multa usurinta norul tristetii si ca te bucuri de liniste deplina.” Cartea Cuvioasa Olimpiada Diaconita "O viata- o prietenie- o corespondenta" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, cred că nu trebuie să înțelegem că sfinții au căutat cu lumânarea patima suferinței, a bolii. Ei au răbdat-o și au luat-o ca binecuvântare, însă și-au dorit să fie sănătoși, pentru a face nenumărate fapte bune. Iar când nu s-a putut sănătate, au iubit darul bolii, supunîndu-se în toate Domnului. Boala, totuși, este invalidantă. Țintuiește puterile omului, adesori desfigurează, chinuie și pe cei din jur... Nu se cuvine să râvnim la boală, atunci când suntem sănătoși, decât în cazul extrem că suferim de o boală încă mai mare - patima despărțiturii crunte de Dumnezeu. Bine ar fi să ne străduim ca, atunci când suntem încă sănătoși, să deprindem viața de credință și să facem cât mai multe fapte virtuoase. Așa cred că e de fapt bun de dorit. Nu ne dorim boala, iar dacă vine, totuși, o răbdăm și ne lăsăm curățiți și luminați prin ea. Eu așa înțeleg...:) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ce are psihologul? Cunoștințe, abilități, anumite însușiri de personalitate; o perspectivă mai detașată decât clientul său față de problema acestuia (care uneori îl copleșește pe client); unele soluții personale etc. Citat:
Nu se face nimeni psiholog, cu atât mai puțin rezistă în meseria asta până la capăt (într-o țară ca românica), dacă se sprijină doar pe codul bunelor maniere... Forța încrederii în oameni și afecțiunea pentru semeni, filosofia pro-socială este forța copleșitoare care îl susține pe psiholog în nenumărate momente dificile. Și nu e exclus ca asta să fie tot har de la Dumnezeu, până și la psihologul care se consideră (sanchi, e un moft de-al lui) ateu. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Simplu domne'.
Cei care sunt ortodocsi sa se duca la un psiholog ortodox. Cei care sunt atei sa se duca la orice psiholog. Si gata. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Înșelarea cea mai gravă a omului lingușitor și invidios este că el nici nu observă starea mizeră în care ajunge, transformându-se într-un nimeni fără nimic. Astăzi oamenii dorind să se „afirme” și să se „realizeze” calcă în picioare orice demnitate, omenie și dreptate, alergând după o „un loc mai bun”. Să privim cu ochii deschiși omul în adevărata lui ipostază de astăzi – de la necunoscutul de pe stradă până la prietenul de maximă încredere – toți din toate domeniile absolut, și monahi și mireni, bârfesc că sunt nemulțumiți de ceva: de sărăcie, de mersul nereușit lucrurilor și al evenimentelor, de nedreptatea de la orice pas, de legile statului elaborate de forurile europene, etc. Dar tocmai în context de nemulțumire crește lingușirea și invidia și tot mai puțin oameni abia de mai reușesc a se privi în oglinda sufletului lor ca să vadă că Dumnezeu are tot mai puțin loc între noi… Că totuși, lumea mai bună nu se construiește pe fățărnicie și lingușire, ci pe iubire și pe invidie sfântă. De ce zic invidie sfântă? Pentru că există în viața duhovnicească invidia nepăcătoasă, adică dorința arzătoare de a ajunge la „vârsta bărbatului desăvârșit” la sfințenia plăcuților lui Dumnezeu. Sinții au fost acei care au înțeles pe deplin, că omului i s-a oferit totul, dar a fost preîntâmpinat asupra unui singur lucru: să nu săvârșească ceva ce s-ar putea întoarce împotriva lui – aceasta e adevărata libertate.
Când mintea omenească va fi luminată de vederea duhovnicească a slavei și măreției lui Dumnezeu și se va pogorî de acolo ca să se vadă pe sine însăși, ea nu va mai vedea măreția omenirii. Idealul și standartul unui creștin orthodox este sfințenia vieții, păstrând harul dumnezeiesc care te unește în adevăr și armonie cu Dumnezeu. „Măsura geniului nu este filosoful, ci Sfântul” . În aceste zile de neliniște și nemulțumire cred că cel mai important ar fi să cerem de la Dumnezeu… dreptul la sfințenie, având în minte cuvintele Sfântului Apostol Iacov: „…Faceți-vă împlinitori ai cuvântului, nu numai ascultători ai lui, amăgindu-vă pe voi înșivă” ( Iacov, 1, 22).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|