![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Dacă-ți spun...
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Acum mă smintești. Ba e neagră ba e albă.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Păi n-am zis, domn'e, că toți. M-am referit la unul singur. Îmi pare rău dacă am lăsat să se înțeleagă altceva.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Unul singur e bun?
Unul singur e rău? Numai pricep ni mic.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#5
|
||||
|
||||
|
La unul singur m-am referit eu, că de el știu; și lui îi este dedicat topicul. Nu înseamnă că este singurul cu probleme; dar nu înseamnă nici că ceilalți toți sunt corupți, Doamne ferește. Cred că unii dintre ei duc chiar o viață sfântă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei aș. Nu cred. Din cele ce citesc aici, pur și simplu nu cred.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Spre exemplu, îmi place în mod deosebit Mitropolitul Serafim Joantă, al Germaniei, care este un om de rugăciune, dar și vicarul său, episcopul Sofian Brașoveanul.
Prin Ardeal am auzit de un episcop cu o viață smerită, de rugăciune - nu sunt sigur dacă Irineu. Și alții pe care i-am auzit, dar nu-mi vin acum în minte.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Cu siguranță, Cristian !
*Pensionat forțat din parohia Ștefănești-Valea Mare, venerabilul preot Constantin Duțulescu dă în vileag lichelismul și favoritismele tolerate de Arhiepiscopie.*Caz rarisim în analele Arhiepiscopiei Argeșului. Unul dintre cei mai vechi și respectați preoți din județ, cu zeci de ani vechime la activ și o activitate unanim apreciată de enoriașii parohiei sale, iese în mod public pentru a-și exprima mâhnirea față de unele fapte și năravuri care nu-și au locul printre cele sfinte. În vârstă de 65 de ani, părintele Constantin Duțulescu, cel care de 25 de ani este preot paroh la biserica din Ștefănești, sat Valea Mare, a aflat cu supărare că, la inițiativa mai marilor Arhiepiscopiei, urmează să fie pensionat, decizie împotriva căreia aduce o serie de argumente pe care vă vom lăsa pe dumneavoastră să le apreciați. Din cel puțin două puncte de vedere, cazul părintelui Duțulescu este interesant și merită să i se acorde atenția cuvenită. În primul rând, într-o lume ermetică și tainică cum este cea din administrația bisericească, în care greu ies la iveală amănunte de culise, nu vezi adeseori ca un preot, și încă unul dintre cei mai respectați, să se decidă să ridice vălul care acoperă atât de strașnic cele petrecute în interior. Totul, printr-o scrisoare foarte incitantă adresată însuși arhiepiscopului Calinic și pe care preotul ne-a înaintat-o și nouă spre publicare, încurajat probabil de demersurile îndelungate făcute de ziarul nostru în vederea devoalării practicilor mai puțin ortodoxe din cadrul Arhiepiscopiei. În al doilea rând, este pentru prima dată când un truditor al bisericii, având de partea sa ani grei de experiență în slujba celor sfinte și a credincioșilor, vorbește cu subiect și predicat despre „lichele” tolerate și promovate în sânul eparhiei noastre, despre nedreptăți care se fac, despre numiri și avansări făcute pe bază de relații, etc. În fine, mai este importantă tulburătoarea scrisoare a preotului Constantin Duțulescu, pe care o redăm mai jos, și din alt punct de vedere. Acela al felului degradant în care un slujitor al bisericii este scos pe ușa din dos a instituției pe care a slujit-o zeci de ani, cu har și credință. Fără explicații, fără înțelegere, ba chiar și fără milă față de propriul slujitor, tocmai din partea celor care propovăduiesc, din straiele care dau strălucire rangului pe care îl poartă, mila și înțelegerea. De aici și amărăciunea fără margini care răzbate din cuvintele preotului, ajuns să primească, bătrân și bolnav, drept răsplată pentru osteneala sa îndelungată, o ușă trântită în nas chiar de mai marii instituției pe care a slujit-o. Iată scrisoarea preotului Constantin Duțulescu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Un memoriu care-i arde obrazul Arhiepiscopului Înalt Preasfințite Părinte Arhiepiscop,
Cu lacrimi în ochi și cu multă durere în suflet, preotul Constantin Duțulescu vă scrie această ultimă întâmpinare a unui om de zeci de ani, singur, bolnav și permanent trist de situația care mi s-a întâmplat și de cea prezentă. Cu ani în urmă am fost numit preot la Valea Mare Podgoria, aici venind prin concurs din postul de diacon de la Episcopia Râmnicului și Argeșului. Ca și astăzi, atunci și puțin mai încoace, parohiile libere erau puține și candidați mulți pe o parohie. Legea pensiilor era aceeași ca și astăzi, iar parohiile se ocupau cu candidați merituoși, cinstiți și alegerea se făcea corect, de către Consiliul Eparhial după meritul fiecărui candidat. De la o vreme încoace, parohiile bune se ocupă de candidați cu bani grei și cu multe relații, deși sunt foarte slab pregătiți. Am candidat pe o parohie ocupată atunci de un preot la vârsta de 78 de ani, care cu greu a fost pensionat. Foarte frumos până aici! Astăzi, Permanența Sfintei Arhiepiscopii a Argeșului a hotărât să mă pensioneze (în neconcordanță cu hotărârea Sfântului Sinod, care a hotărât ca preoții să fie trecuți la pensie la 70 de ani și nu la 65 de ani, cum se procedează în Eparhia Argeșului). Putem da exemple: Eparhia Râmnicu Vâlcea, Arhiepiscopia Bucureștiului și majoritatea Eparhiilor din țară înțeleg și respectă activitatea preotului depusă și niciunul dintre preoți nu a fost scos la pensie mai devreme de 70 de ani. Preoți care și-au făcut și își fac datoria cu demnitate astăzi, în Eparhia Argeșului, în plinătatea forțelor, sunt înlăturați prin pensionare la 65 de ani din parohiile pe care le-au condus și de care sunt legați sufletește, de enoriașii lor și de munca depusă în comunitate. În schimb, lichelele din Protoierie și Eparhie sunt tolerate și nimeni nu se leagă de ei și nu le văd lipsa de activitate sau alte neplăceri pe care le produc prin comportamentul lor. „Ați bătut cu pumnul în masă, zicând: NU!” Să-mi fie iertată îndrăzneala de a arăta că în Sfântul Sinod avem astăzi ierarhi la vârsta onorabilă de 80 de ani, 85, 90 și chiar 95 de ani. Pentru aceștia, Casa Pensiilor nu are lege la 65 sau 70 de ani, cum au preoții de mir, care au greutăți, familie, copii etc? În ce mă privește, la Parohia Valea Mare s-a lucrat cu mult tact, răbdare și înțelepciune. Nu are de unde ști Permanența dumneavoastră activitatea mea aici în 25 de ani și de cea de la Episcopia Vâlcii, 14-15 ani stând acolo în ascultare, muncă și umilință. Am mâncat mămăligă mucegăită cu familia, pe când consilierii dumneavoastră astăzi, în jurul preasfinției voastre, servesc o pâine franzelă. După sfințirea Bisericii din 1993, v-am rugat să-mi dați și mie voie să-mi refac viața după atâția ani de singurătate. Ați bătut cu pumnul în masă, zicând: „NU! Mă mustră conștiința și ce zice Sfântul Sinod și Canoanele Bisericii dacă îți dau dreptul să te recăsătorești”. Dar pentru zecile de cazuri de preoți divorțați și recăsătoriți, ba chiar promovați în oraș, nu vă mai mustră conștiința ca pentru mine? Și Sfintele Canoane cum și Sfântul Sinod nu vă sancționează ca pentru mine? Sunt un om bolnav, de zeci de ani mă chinui singur, niciodată în activitatea mea de preot nu v-am creat rușini, greutăți sau neplăceri. Grija de Sfânta Biserică, de gestiune și de inventarul Parohiei au fost viața mea. „Nu crăpa pământul dacă mi se îngăduia să rămân în activitate un an-doi” În anul 2008 am vrut să vând un teren al Bisericii care a fost și este islaz. Suma de 15 miliarde pe atunci o donam cu acte Sfintei Episcopii a Argeșului, pentru ajutorarea lucrărilor de aici. Cu o zi înainte de tranzacție ați trimis soli că nu mai sunteți de acord cu înstrăinarea terenului, deși anterior Consiliul Eparhial și Permanența Eparhială a Argeșului mi-au dat două aprobări să pot vinde terenul respectiv. Cu plăcere multă, cu Consiliul Parohial Valea Mare am cedat din trupul parohiei 3 părți, cu dorința să ajutăm Episcopia, Valea Mare rămânând cu doar 250 de case, respectiv partea mai slabă economic decât ce am donat. Am donat Episcopiei atâtea valori, printre care și biblioteca parohială. Din luna martie nici până astăzi Episcopia nu mi-a făcut adresa de scoatere a lor din inventar. În decursul timpului am ajutat biserici, mănăstiri, oameni nevoiași cu bani grei și materiale etc. Biblioteca Județeană Pitești și Muzeul Golești au fost și ele onorate cu lucruri de valoare scoase oficial din inventarul Parohiei. Arăt că la Muzeul Golești s-au primit donații foarte multe din gospodăria părinților mei și oriunde mi s-a cerut, de superiori, am contribuit printre fruntași. Alte multe activități le cunoaște Bunul Dumnezeu. Nu crăpa pământul dacă Permanența Episcopiei mă mai îngăduia sau mă îngăduie să rămân în activitate circa un an-doi, cum la mulți alți preoți în situația mea le-ați îngăduit. Eu vă mulțumesc, Înalt Preasfințite, pentru cât m-ați apreciat și poftesc Permanența dumneavoastră ca la termen să vină să le predau gestiunea, inventarul și cheile bisericii. Poate atunci aceștia vor avea liniște și odihnă deplină. Mă întreb cine va mai executa frumoasele cântări și slujbele în biserica din Valea Mare? Nu mai vorbesc de axioanele duminicale, de cele praznicale, cum și frumoasele cântări din Catavisier, Triod Penticostar sau Indiomerar. Părintele Irimescu, pe care mi l-ați trimis și l-am primit sau poate alții tot de valoarea lui, produși ai vestitei Teologii din Pitești, care dau târcoale bietei Parohii Valea Mare, văzând că totul este pus la punct de-a gata! Vă mulțumesc Înalt Preasfințite Stăpâne că m-ați hirotonit din prim diacon în preot și vă sărut dreapta. Preot, Constantin Duțulescu
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|