![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exact ce zicea Presedintele, cu referire la presiunile din tara in alt plan, zice acum (pe buna dreptate) Patriarhia. Deci principiul este comun si e folosit de ambele institutii romanesti. Foarte bine! Atunci, de ce zelotii moralisti nu vor sa asculte nici de Patriarhie nici de Presedinte? Poate pentru ca asculta de altcineva?.... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Biroul de Presă al Patriarhiei Române zice că:
,,De asemenea, s-a luat act de faptul că textele pot fi explicitate, nuanțate sau dezvoltate de către un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe. Explicitarea acestora și redactarea altor documente sinodale cu teme diferite nu trebuie realizate, însă, sub presiunea timpului, ci, în cazul în care nu există consens panortodox, ele trebuie amânate și perfecționate până când se va realiza un consens." De ce să nu se expliciteze nimic? Ca să nu priceapă prostii ce s-a întâmplat acolo? Redactarea altor documente sinodale? Ce mai urmează? Ce mai e scris in agendă? Ce fel de consens li se impune ortodocsilor? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pai prostii oricum nu pricep, cum au demonstrat deja cu manifestatii si anateme urlate ragusit, da' asta nu-i impiedica sa se considere destepti :) Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ce părere aveți de aceste concluzii: http://www.activenews.ro/stiri-socia...omania.-134604 ?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
simpllu,
Delegatia romana a semnat in unanimitate documentele sinodului din Creta. Daca atunci astfel de declaratii au avut oarece succes, acum numai cu forta represaliilor mai poate fi convinsa multimea crestina. Nu acceptam documentele sinodului din Creta? Suntem incorecti politic, asa ca nu se stie ce ne asteapta pe fiecare. Cine e preot risca o caterisire in numele iubirii ecumeniste, de exemplu. Cine e calugar risca sa fie dat afara din manastire, tot de exemplu, in numele aceleiasi iubiri... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multă rătăcire semeni în ultima vreme ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
cristiboss56,
Biserica nu este a ta, ca sa-mi spui ce sa fac. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Așadar tăgăduirea unității Bisericii, recunoașterea ereziilor ca “biserici”, ”CMB”, sunt concepte ale duhului antihrist introduse în mod viclean în adunarea din Creta.
Erezia conform căreia Biserica ar fi divizată în confesiuni creștine și militează pentru unitatea lor este prezentă în mai tot cuprinsul textului “Relația Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine” și impune că aceasta este direcția oficială a Bisericii Ortodoxe, nu prin unitatea mădularelor vii cu Hristos Capul ei, ci unindu-se cu celelalte confesiuni. Această unitate vrea să zdruncine din temelie Cincizecimea și lucrarea Duhului Sfânt în Biserică care este un dat ontologic și nu o proiecție umană realizată de adepții ecumenismului. Dialogul cu celelalte erezii creează premiza că aceasta este singura cale a Bisericii Ortodoxe care duce la unitate, substituind cuvântul Mântuitorului “Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată zidirea.” (Mc. 16, 15) Unicul drum de urmat este acela de a arăta adevărul ereticilor și schismaticilor și nu o negociere a lui care subminează caracterul misionar al Bisericii Ortodoxe și implicit posibilitatea întoarcerii acestora la adevăr. Dialogul este incriminat de Sfântul Apostol Pavel, care spune că “de omul eretic, după întîia și a doua mustrare, depărtează-te” ( Tit 3, 10), de Sfinții Părinți ai Bisericii cât și de părinți contemporani, ca Părintele Arsenie Papacioc, care spune că “nu accept nici un fel de colaborare ecumenistă, nici un fel de început, ce să mai vorbim de sfârșit… Nu păstrăm legătura!” Documentul, prin pct. 11, încearcă să forțeze unitatea creștină indiferent de conceptele teologice, dogmatice sau pastorale care apar în aceste dialoguri, prin compromisuri și ’’căutarea elementelor comune ale credinței creștine”. Această căutare a elementelor comune pune bazele teoriei ecumeniste conform căreia fiecare “biserică” are părți de adevăr și nici Biserica Ortodoxă nu deține adevărul absolut ci îl caută prin dialogul cu celelalte “biserici”. Mântuitorul ne avertizează că ”cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, și va învăța așa pe oameni, foarte mic se va chema în împărăția cerurilor” (Mt. 5, 19), și Sfântul Ioan Gură de Aur tâlcuiește că foarte mic înseamnă că nu se va mântui. Părintele Arsenie Papacioc, în duhul Sfinților Părinți, ne avertizează că “suntem ortodocși și o cirta dacă se cedează, s-a cedat tot, pentru că Hristos vrea de la noi să rămânem întregi. Dracul în schimb vrea să-i dai o unghie și dacă i-ai dat-o, asta înseamnă că nu mai ești stăpînul întregului, ci ești doar o parte din întreg, pentru că Adevărul nu se măsoară cu metrul. Ori cedezi mult, ori cedezi puțin, e totuna, înseamnă că ai cedat tot”. Teoria ecumenistă a minimalismului dogmatic este susținută și de punctul 19 unde se stipulează că: “numai cei ce cred în Domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu și Mântuitor, potrivit scripturilor și mărturisesc pe Dumnezeu Cel în Treime, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, potrivit sinodului Niceeo-Constantinopolitan”, pot fi membre în ”CMB”. Celelalte dogme binecinstitoare ale Bisericii Ortodoxe ca preoția sacramentală, cinstirea sfinților, harul necreat etc., nu sunt luate în considerație pentru a nu aduce prejudicii celorlalte erezii, indiferent dacă întristăm pe Duhul Sfânt și pe Sfinții Părinți. Caracterul de “biserică” atribuit eterodocșilor desființează granițele eclesiologiei ortodoxe și le situeaza în mod arbitrar în afara ei promulgând în mod tacit teoria conform căreia și celelalte erezii au ’’unde de har’’ și de aici taine, succesiune apostolică și mântuire, validându-se astfel printr-un sinod panortodox inclusiv tratatul de la Balamand. Sfântul Fotie cel Mare spune că există “doar o singură Biserică a lui Hristos apostolească și sobornicească, nu mai multe, nici măcar două, iar celelate sunt sinagogi ale celor ce viclenesc și sinod al răzvrătiților”. Iar Sfântul Ciprian al Cartaginei afirmă: ”Există un singur Dumnezeu și un singur Hristos, o singură Biserică a Lui și o singură credință, un singur popor legat cu legătura armoniei în unitatea tare a trupului.” În câteva linii mari, orice om de bună credință își poate da seama fără prea multă teologie, că această adunare din Creta a avut drept scop legalizarea instituțională a ecumenismului printr-un sinod panortodox și să deschidă noi orizonturi spre religia unică a antihristului. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pai de ce nene, Patriarhia vorbeste de respectul fata de valorile crestine, presu' tau vorbeste de intoleranta crestinilor si 'extremismul' lor, deci mancaruri diferite, doar la tine in cap e gulas de ambele :))
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 29.10.2016 at 22:07:35. |
|