Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.10.2016, 13:19:34
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ar trebui si lista cu motivele pentru care nu poti sa te calugaresti:

1. Esti dependent de Internet
2. Iti place vorbaria multa si fara rost
3. Te crezi destept/intelept/induhovnicit dar nu esti nici pe de parte
4. Iti place sa dai lectii la altii dar nu inveti nimic de la ei
5. Iti sunt nesuferite mustrarile, iti pierzi cumpatul de la ele
6. Orgoliul face casa buna cu tine
7. Crezi ca a minti uneori e un lucru bun
8. Nu-ti place sa faci ascultare
etc.
Draga Igor, subscriu la ce zice AlinB si mai adaug.

In primul rand se vede de la o posta ca esti NEMULTUMIT SI TULBURAT COMPLET de intreaga lume si imprastiat rau de tot in toate ale lumii.
Esti intr-o stare de debusolare generala. Le stii pe toate ale lumii pana in cele mai mici amanunte.

Ai facut o lista enorma cu toate rautatile lumii, cu toate nedreptatile, ticalosiile lumii si motivezi plecarea ta in manastire cu ticalosia lumii si pui nedreptatea lumii ca baza pentru plecarea ta in manastire.
Ai luat totul in mana ta uitand ca esti un fir de praf si ca este Dumnezeu care are grija de toate, si care tie ti-a dat sa ai grija de sufletul tau si nu de grijile lumii. Te-a pus pe tine Dumnezeu seful si stapanull si ingrijitorul lumii astea? Atunci vezi-ti de sufletul tau. Doctore, vindeca-te pe tine insuti. Lupta cu 1 patima de a ta valoreaza cat intreaga lume in fata lui Dumnezeu. Si are Dumnezeu oamenii lui mari ridicati in lume pentru a lupta cu nedreptatile lumii, tu vezi-ti de ale tale.
Chiar daca tu pui pe acolo ca pleci pentru Dumnezeu, restul cuvintelor tale te arata ca de fapt esti un nemultumit si nu Dumnezeu si mantuirea proprie sunt ratiunea ta.

Plecarea in manastire se face pentru cateva motive de baza:
1. Mantuire proprie si desavarsire
2. Manastirea sa fie o scapare corecta dintr-o lume in care poate nu te mantuiesti.

Ai sa pleci in manastire si stii ce o sa se intample?
O sa faci o lista si aici care o sa arate cam asa:
1. Ierarhii sunt rai, preotii sunt rai, fratii de manastire sunt rai
2. Sunt multe nedreptati in manastire
3. Sunt multe ticalosii si esti nedreptatit
4. Manastirea e prea mica pentru a cuprinde un geniu ca tine.
5. Nu poti sa-ti faci voia proprie in manastire



Trebuie sa te echilibrezi sufleteste in primul rand printr-o ascultare corecta pentru acum mie mi se pare ca esti putin imatur sa iei o astfel de decizie.

A zis bine cineva, manastirea nu e pentru toti dezechilibratii si nemultumitii, pentru ratatii din viata care gasesc in manastire refugiu pentru problemele lor personale.

Last edited by gpalama; 26.10.2016 at 13:46:28.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.10.2016, 14:56:53
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Draga Igor, subscriu la ce zice AlinB si mai adaug.

In primul rand se vede de la o posta ca esti NEMULTUMIT SI TULBURAT COMPLET de intreaga lume si imprastiat rau de tot in toate ale lumii.
Esti intr-o stare de debusolare generala. Le stii pe toate ale lumii pana in cele mai mici amanunte.

Ai facut o lista enorma cu toate rautatile lumii, cu toate nedreptatile, ticalosiile lumii si motivezi plecarea ta in manastire cu ticalosia lumii si pui nedreptatea lumii ca baza pentru plecarea ta in manastire.
Ai luat totul in mana ta uitand ca esti un fir de praf si ca este Dumnezeu care are grija de toate, si care tie ti-a dat sa ai grija de sufletul tau si nu de grijile lumii. Te-a pus pe tine Dumnezeu seful si stapanull si ingrijitorul lumii astea? Atunci vezi-ti de sufletul tau. Doctore, vindeca-te pe tine insuti. Lupta cu 1 patima de a ta valoreaza cat intreaga lume in fata lui Dumnezeu. Si are Dumnezeu oamenii lui mari ridicati in lume pentru a lupta cu nedreptatile lumii, tu vezi-ti de ale tale.
Chiar daca tu pui pe acolo ca pleci pentru Dumnezeu, restul cuvintelor tale te arata ca de fapt esti un nemultumit si nu Dumnezeu si mantuirea proprie sunt ratiunea ta.

Plecarea in manastire se face pentru cateva motive de baza:
1. Mantuire proprie si desavarsire
2. Manastirea sa fie o scapare corecta dintr-o lume in care poate nu te mantuiesti.

Ai sa pleci in manastire si stii ce o sa se intample?
O sa faci o lista si aici care o sa arate cam asa:
1. Ierarhii sunt rai, preotii sunt rai, fratii de manastire sunt rai
2. Sunt multe nedreptati in manastire
3. Sunt multe ticalosii si esti nedreptatit
4. Manastirea e prea mica pentru a cuprinde un geniu ca tine.
5. Nu poti sa-ti faci voia proprie in manastire

Trebuie sa te echilibrezi sufleteste in primul rand printr-o ascultare corecta pentru acum mie mi se pare ca esti putin imatur sa iei o astfel de decizie.

A zis bine cineva, manastirea nu e pentru toti dezechilibratii si nemultumitii, pentru ratatii din viata care gasesc in manastire refugiu pentru problemele lor personale.
Da, și eu subscriu la ce a spus Alin. Am subscris deja. Mulțumesc pentru gânduri, străine "gpalama" (ce defăimare și hulă a Sfântului Grigorie Palama, să nu-i pui nici măcar titlul cu care l-a arătat Domnul, Bisericii Sale, "Sfânt" și să și prescurtezi la o literă, numele Sfântului Său, Grigorie, la "g", și încă și cu literă mică... vai vai... iartă-ne Sfinte, că nu știm ce facem, iartă-ne Doamne, că hulim pe Însuși Duhul Sfânt, cu păcat de neiertat, care a dat Lumina Sa Necreată și Sfântă Îndumnezeirea Sa, Sfântului Tău).

Nu, nu se vede de la o poștă, ci de la kilometri, că sunt nemulțumit de păcatele lumii. Tu ești mulțumit ??? Doamne ferește... Pe tine nu te doare? Tu nu plângi pentru ei? O vai de capul tău (vreun demon, că Hristos nu e capul tău) dacă nu te doare și nu plângi pentru ei.

Da, am făcut o listă enormă cu unele răutăți (nu toate) ale lumii. Și ce vrei spui cu asta?
Oare Hristos nu a venit pentru acele răutăți? Pentru acei păcătoși? A mâncat la masă cu ei, vameșii și păcătoșii. Și a băut vin. Ba a luat și trupul muritor al păcătoșilor, Logosul Însuși, care a creat acel trup.

Nu e oare Biserica datoare să vorbească despre acele păcate? Să găsească soluții în Duhul Sfânt, pentru vindecarea omenirii? Sau măcar a membrilor Bisericii, mădularele lui Hristos?

Am luat totul în mâna mea? Dacă trebuie să ajungem să facem trupurile noastre temple ale Duhului Sfânt, să ajungem să nu mai trăim noi, ci Hristos să trăiască în noi, dacă Domnul lucrează prin oameni, tu spui că am luat totul în mâna mea? Nu. Ai mințit. Nu sunt un egoist, nu sunt singur, nu sunt unul, sunt al Bisericii, sunt a lui Hristos, vreau să fiu al Sfinților Lui, sunt a lor, a acelora, sunt printre cei mulți, dar puțini, față de toți, sunt printre luptătorii pentru mântuirea lor și a cât mai multora în jurul nostru. Deci vorbesc despre ce văd că a luat Biserica deja în mâna ei, mâna ei e și mâna mea, durerea lui Hristos, e și durerea mea, suferințele Sfinților și a celor ce se sfințesc, e și suferința mea, iar biruințele lor, sunt și biruințele mele și a tuturor celor ce vor să facă parte din ele. Mai bine să mor eu, să mă sfârșesc și să mă sfărâm eu în iad, de mii de miliarde de ori, decât să văd că unul, care dorește pe Domnul, se sfârșește în erezii și e amăgit și e mințit. "Căci aș fi dorit să fiu eu însumi anatema de la Hristos pentru frații mei, cei de un neam cu mine" - Romani 9, 3 mai bine să moștenesc eu iadul, care l-ar putea moșteni de exemplu "papa", episcopul Romei, decât să-l văd pe el, sfârșit acolo, fiindcă îl iubesc cu adevărat, cum iubesc pe Maica Domnului, cum iubesc pe Domnul, așa iubesc pe episcopul eretic al Romei, și pe oricine crede înșelările demonilor pe care și el le crede.
Înțelege, puțin credinciosule !
Nedreptățile lumii, sunt palme date lui Hristos, mântuirii oamenilor, de aceea a venit Hristos, pentru acele nedreptăți, pornite prin căderea lui Adam și Eva. Și oricine primim Sfântul Botez, avem datoria să mărturisim, nu împotriva lor, ci pentru vindecarea, lor, chiar dacă asta înseamnă ca Biserica să le demaște, să le arate, altfel, neasumate, neacceptate că există și fac rău, cum vor putea fi vindecate? De aceea Sfântul Botez se dăruiește copiilor, așa a fost dintotdeauna, de peste 2000 de ani și așa va rămâne veșnic în Biserica luptătoare. Fiindcă din moment ce devii al lui Hristos, nu ți se pune coase gura, ți se deschid ochii, atunci abea, ți se deschide inima, ți se lărgește și trebuie să o lărgești cât mai mult, ca să intre în ea, tot pământul și toată creația, și demonii, doar atunci te pui pe drumul spre mântuire ! Noi, toți ai lui Hristos, suntem oamenii Lui mari, prin care lucrează Dumnezeu Treime Savaot Iubire, fiecare la mărimea și măsura lui, în ochii Domnului, decând am început să-L iubim și să cercetăm, să-L cunoaștem, să ne îmbunătățin, suntm mari și ne dorește nespus de mult pentru Împărăția Sa. Pe toți. "Dumnezeu vrea ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoaștiința Adevărului să vină", puțincredinciosule.

Da, mântuirea e persoanală. Dar să fie în Biserică. Altfel nu e mântuire. Deci mântuirea e proprie și desăvârșirea e proprie. De aceea Sfântul Toma, era alt om față de Sfântul Ioan, Sfântul Petru, sau Sfântul Pavel. De aceea și Sfânta Icoană a pogorârii Duhului Sfânt, Apostolii, unul se uită în sus, altul în jos, altul în spate, altul în față, fiindcă "unitate în diversitate", nu înseamnă "unitate în erezie", nici unitate cu compromis, ci unitate în Hristos, care face pe fiecare om unic și irepetabil, de caracter diferit, personalitate minunată și unică pentru mântuirea ca întreg a celor botezați ai Bisericii.

Și da, am spus deja, reîntăresc: unii ierarhi, preoți și diaconi sunt amăgiți, mințiți, înșelați și căzuți, precum Apostolul Iuda Iscarioteanul, și trebuie să avem grijă de ei, să ne ocupăm de vindecarea lor, să ne pese de ei, dacă arătăm o problemă, să arătăm și soluții, gândind pe Hristos, în Hristos, în lumina Noului Testament și ale Sfinților Părinți.
Vroia Domnul ca să se spânzure Iuda? Nu. Dacă ieșea afară și plângea cu amar, precum Petru, când a apostaziat de Domnul de 3 ori, înainte de cântatul cocoșului, ar fi iertat Domnul pe Iuda.
Dar suntem liberi să alegem... fiindcă nu există predestinație, soartă și destin. Nu era predestinat Cain să-l omoare pe Abel. Nici Hitler și Stalin să ucidă atâtea milioane de oameni nevinovați. Și astăzi, atâtea sute de milioane ucise de democrația capitalistă și în general, orice sistem politic lipsit de Hristos, sau condus de hristoși mincinoși.

Iar eu n-am spus nici că mănăstirea e mică, nici că sunt geniu, nici că-mi fac voia proprie. Fac voia lui Hristos și a Bisericii. Iar tu ești cel care ești răzvrătit pe Adevăr, fiindcă ești leneș și nu vrei să-ți dai o măsură mai bună în Hristos, și crezi că alții sunt vinovați pentru lipsa măsurii tale.

Ai vorbit numai prostii în postarea ta și ai mințit și ai smintit, ai micșorat măsura mântuirii, ai condiționat-o la rațiuni mincinoase, demonice, ai oferit o altă mântuire, decât cea adevărată în Hristos. Și pentru asta ai smintit pe cei mai mici.

Vai ție în ziua judecății, dacă nu faci pocăință, pentru totala lipsă a măsurii tale în Hristos. Îndreaptă-te, suflete. Fi blând și iubitor, fi copil-bărbat, fi a lui Hristos. Pese-ți ! Dă tot ce ai, Domnului și oamenilor. Tot ce ai ! Tot ! Cât de bine poți. În Domnul.

Of, frățiorul meu... te îmbrățișez. Iartă-mă și pomenește-mă !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 26.10.2016 at 14:59:00.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.10.2016, 15:57:13
crincrin crincrin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.09.2016
Mesaje: 196
Implicit

Cuviosul Siluan Athonitul” – Arhimandritul Sofronie Saharov - Despre ascultare în taina Spovedaniei

O însemnătate cu totul deosebită dădea ascultării duhovnicești lăuntrice față de Igumen și de duhovnic, socotind-o o Taină a Bisericii și un dar al harului. Ducându-se către duhovnic el se ruga Domnului ca prin slujitorul Său să îl miluiască, să-i descopere voia Sa și calea către mântuire; și știind că primul gând ce se naște în suflet după rugăciune este îndrumarea cea de sus, el primea primul cuvânt al duhovnicului, primul semn, și nu ducea convorbirea mai departe. În aceasta și constă înțelepciunea și taina adevăratei ascultări, al cărei țel este cunoașterea și împlinirea voii lui Dumnezeu, și nu a omului. O astfel de ascultare duhovnicească fără încontrări și împotriviri, nu numai exprimate, ci și lăuntrice, nevădite, este singurul temei pentru a-și însuși predania vie.

În zadar gândesc unii că duhovnicul este <<tot așa, un om nedesăvârșit>>, că <<trebuie să-i explici totul în amănunt, altfel nu va înțelege>>, că el <<poate ușor să greșească>> și deci trebuie să-l <<îndreptezi>>. Cel ce se împotrivește și își îndreptează duhovnicul se pune deasupra acestuia, și de-acum nici nu mai este ucenic. Da, nimenea nu este desăvârșit, și nu este om care ar îndrăzni să învețe ca Hristos, Care învăța <<ca unul ce avea stăpânire>>, căci tema învățăturii <<nu este de la om>>, și <<nu este dupre om>> (Gal. 1: 11-12), ci neprețuita comoară a darurilor Duhului Sfânt în <<vase de lut>> se păstrează; nu numai neprețuită dar, prin caracterul său, și de nedescoperit; și numai cel ce urmează calea nemincinoasei și deplinei ascultări pătrunde în această tainiță.

Cel ce se spovedește cu bună înțelegere se poartă față de duhovnic astfel: își spune gândul nu în multe cuvinte, sau își descrie esențialul stării, iar apoi lasă duhovnicului libertate. Acesta, rugându-se din prima clipă a convorbirii, așteaptă îndrumare de la Dumnezeu, iar dacă simte în sufletul său vreo <<încunoștințare>>, își dă răspunsul, după care convorbirea urmează a se opri, căci dacă <<primul cuvânt>> al duhovnicului este scăpat, se slăbește și lucrarea tainei iar spovedania se poate preface într-un simplu dialog omenesc.

Dacă ucenicul și duhovnicul păstrează dreapta atitudine față de taină, atunci încunoștințarea de la Dumnezeu se dă curând; dacă însă, pentru vreo oarecare pricină, încunoștințarea nu vine, atunci duhovnicul poate cere mai departe lămuriri, și numai în acest caz ele sunt îndreptățite. Dar dacă cel ce se spovedește nu dă atenția cuvenită primului cuvânt al duhovnicului și îl împovărează cu lamuririle sale, prin însăși aceasta el își vădește neputința credinței și a înțelegerii, și urmărește o dorință ascunsă de a-l înclina pe duhovnic către propriul său gând. Într-o astfel de împrejurare începe o luptă psihologică despre care Apostolul Pavel a zis că <<nu este de folos>> (Evr. 13:17).

https://siluanathonitul.wordpress.co...a-spovedaniei/
__________________
36. Învățătorule, care poruncă este mai mare în Lege?
37. El i-a răspuns: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău.
38. Aceasta este marea și întâia poruncă.
39. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți.
40. În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii. (Sfânta Evanghelie după Matei, cap. 22)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.10.2016, 17:42:18
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
.....(discurs foarte frumos și impecabil)....

Ai vorbit numai prostii în postarea ta și ai mințit și ai smintit, ai micșorat măsura mântuirii, ai condiționat-o la rațiuni mincinoase, demonice, ai oferit o altă mântuire, decât cea adevărată în Hristos. Și pentru asta ai smintit pe cei mai mici.

Vai ție în ziua judecății, dacă nu faci pocăință, pentru totala lipsă a măsurii tale în Hristos.
După ce vorbești atît de frumos și înălțător... cum se poate să fii așa cameleonic? Te-ai molipsit de la judecățile mele și de la epitetele pe care le foloseam în glumă către unii sau alții sau către tine? Cum se poate să lovești la modul cel mai serios cu astfel de judecăți rele și urîte direct într-un coleg de forum ca gpalama?

Te-am mai întrebat? Te-a pus Moise Judecător? Te-a pus David sau frații Macabei apărător al Credinței? Te-a pus Hristos sau vreun mare sfînt ca să lupți tu cu toate ereziile și smintelile?

Păi sf. Pavel n-a mustrat direct decît pe sf. Petru pentru că știa măsura CREDINȚEI LUI... și vorbea despre cei ipocriți și fățarnici ca despre unii, vorbea despre ereși tot ca despre unii... NU DĂDEA NUME, NU-I JUDECA ȘI NU-I CONDAMNA.

Deci dacă Domnul a venit să mîntui și nu să identifice și să dea cu toiagul tu te-ai găsit să ridici sabie? Să ridici răzbunări?

Practic, iubitul meu frate, mă întreb cum de nu-ți dai seama că iubirea și dorința de îndreptare a ta sau a unuia sau a altuia nu te lasă să folosești astfel de ''texte'' ortodoxe cu care-ți permiți să lovești crezînd că te aflii la adăpostul sfinților sau al cunoștiințelor tale ortodoxe? Cum?

Păi le faci să nu mai valoreze nimic bun dacă ai astfel de atitudini ''bățoase''... dacă-ți permiți să judeci și să denigrezi spunînd mereu direct aproapelui că minte, că smintește, că face alea alea, nemustrîndu-l cu duhul blîndeții, al iubirii ci dînd cu bîta în baltă ca să sară mocirla cît mia tare pe tine și pe toți și surpînd astfel toată construcția... hăinuței imaculate.

Nu se poate fratele meu bun și drag să persiști în astfel de atitudini josnice care par ortodoxe... NU SUNT!

Deci iubitule, prietene, frate ortodox bun, creștinule iubitor de sfinți, îți atrag atenția cu cuvintele tale ca să nu zici că te ispitesc eu la ceva:
Citat:
Îndreaptă-te, suflete. Fi blând și iubitor, fi copil-bărbat, fi a lui Hristos. Pese-ți ! Dă tot ce ai, Domnului și oamenilor. Tot ce ai !(se pune virgulă) Tot !(se pune virgulă) Cât de bine poți. (Nu se pune punct ci virgulă) În Domnul.
Și închei cu cuvintele tale.

Citat:
Of, frățiorul meu (drag și iubit de Dumnezeu și de mine)... te îmbrățișez. Iartă-mă și pomenește-mă !
Sper că nu te superi iar jignindu-te ca să pui iar placa stricată și naționalistă învățată de la serv-vicii așa ca Vadim:

''sunteți eretici, smintitori, nebuni, secte, secte, secte, spui numai prostii, numai aiureli, sunteți bolnavi, aveți rațiuni bolnave, demonice, veniți la vindecare... luați medicamente, medicamente... da' halatu, halatu, cît costă halatu... (ăla NEGRU!)''

Te rog deci să nu te jugnești și să încerci să eviți să ''mărturisești'' tu în felul ăsta ORTODOXIA!

Așa te-au învățat sfinții și marii mărturisitori neclătinați în Credință?

De ce nu înveți și nu iei de la ei darul duhului Sfînt, al blîndeții și al smereniei în inima ta și în loc să judeci pripit ca orbii fără dreaptă socoteală și fără măsura credinței să nu judeci deloc pe niciun coleg de forum și nici să vrei să-i ''vindeci''? Înțelegi oare ce-ți spun? Ce-ar vrea poate Domnul de la tine?

Vindecarea vine din dragoste și din rugăciune pentru ei și nu prin jantaj psihologic și amenințări înfricoșătoare de parcă ai vrea să folosești BINELE pe post de idol al îngrozirilor.

De ce ți-e frică?

Îți spun eu că sunt pățit: Frica și tulburarea vine de la păcat și de la serv-viciul acoperit care te atrage în minteresurile de care nici nu-ți dai seama.

Mă bucur că scrii foarte mult și ți discursuri plăcute și înălțătoare însă:

NU MAI JUDECA pentru ca să nu fi JUDECAT căci cu ce MĂSURĂ măsori și judeci cu ai vei fi măsurat și judecat.

Dacă judeci și faci eretic pe cineva vei fi judecat de erezie, dacă de sminteală, de boală, de demonizare vei acuza și vei judeca... așa vei fi tu judecat și acuzat căci din Cuvintele tale te poți Mîntui dar tot din cuvintle tale te poți pierde!

Și la ce-ți folosește să cîștigi Lumea toată vrînd să fii tu anatemă în locul altora din iubire, dacă sufletul ți-l vei pierde?

Deci înțelege că nu mi-a plăcut deloc cum ai finalizat frumosul discurs... printr-o umilire și ocărîre foarte josnică.

Ce bine ar fi fost dacă ar fi lipsit pasajul cel urît. Ce bine pentru tine!

Așa... din păcate, nu vrei să asculți de Hristos și iată că ai dat cu bîta în balta cu mocirlă aruncînd pe hainele sfinte ale tuturor crezînd că ''mărturisești''. Păi ce ai mărturisit procedînd așa: Pe Hristos sau pe sinedriul care îl bătea pe Mîntuitorul și îl pălmuia și îi dorea moartea?

Deci dă-ți seama pe cine vrei tu să mărturisești, dă-ți seama al cărui duh vrei să fii?

''Pomul bun nu poate să facă roade rele, niciuna, tot așa cum păcatul nu poate să facă roade bune''.... deci e un țel să nu fii eretic și să nu poți face nimic fără Dumnezeu, o țintă, o măsură înaltă la care ai putea să ajungi.

Last edited by vsovi; 26.10.2016 at 18:16:04.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.10.2016, 17:47:02
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Dar nu ți-am scris ție...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.10.2016, 18:41:24
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Dar nu ți-am scris ție...
Așa este. :)

(totuși de ce ridici obiecții în loc să ai inima caldă ca să pricepi ce-ți zic? De ce nu vrei să vezi ce ai făcut? Tu ai făcut, nu eu. Și a fost foarte urît. Pe mine m-a durut... chiar dacă era vorba de altcineva. M-a durut și pe mine durerea lui. Înțelegi?)

Iartă-mă că ți-am citit frumosul discurs și că m-am tulburat și întristat văzînd cum nu te-ai putut răbda ca să nu-l strici la sfîrșit.

Iartă-mă că nu m-am putut abține să nu reacționez.

Nu uita că Dumnezeu te iubește și sper că și fiecare dintre noi te iubim... la modul cel mai ortodox cu putință.

''Rarul umple CHarul'' și ''Vorba lungă, sărăcia omului''... în sensul că e o falsă sărăcie, e o bogăție lumească. Sau cum zice sf. prooroc Solomon: ''Ferește-te de omul limbut''... multe zice da' la soare nimic nu stă în picioare.

Mă, dacă vrei să te faci călugăr, fă-te călugăr!...Cine te ține?... însă ''nu toți călugării se mîntuiesc așa cum nu toți oamenii din lume se prăpădesc'' Sf.Prooroc Arsenie Boca (citat din memorie... deci se poate să fie eronat sau chiar eretic din moment ce nu sunt sigur că suna el chiar așa)

Last edited by vsovi; 26.10.2016 at 18:58:52.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.10.2016, 18:20:29
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Da, și eu subscriu la ce a spus Alin. Am subscris deja. Mulțumesc pentru gânduri, străine "gpalama" (ce defăimare și hulă a Sfântului Grigorie Palama, să nu-i pui nici măcar titlul cu care l-a arătat Domnul, Bisericii Sale, "Sfânt" și să și prescurtezi la o literă, numele Sfântului Său, Grigorie, la "g", și încă și cu literă mică... vai vai... iartă-ne Sfinte, că nu știm ce facem, iartă-ne Doamne, că hulim pe Însuși Duhul Sfânt, cu păcat de neiertat, care a dat Lumina Sa Necreată și Sfântă Îndumnezeirea Sa, Sfântului Tău).
Am o mare, mare evlavie la Sfantul Grigorie Palama de aceea am ales sa utilizez partial numele lui.
Am pus gpalama pentru ca NU sunt vrednic sa scriu Grigorie Palama.
Ar fi o impostura totala sa ma semnez si sa ma identific cu numele sfantului.
Mi-ar fi rusine sa dau ochii cu el si sa zic ceva de tipul 'stii, eu am vorbit in numele tau, am folosit numele tau, .... '.
Chiar si asa oarecum nu sunt complet confortabil cu pozitia de a ma semna cu numele unui sfant. E o decizie pe care am luat-o, mi-o asum si merg mai departe.

Hula si restul... esti un copil care vorbeste prostii, care EXAGEREZI lucrurile pentru a-ti da tie bine la socoteala.
Pe la 40 de ani o sa mai cresti si o sa vezi cum stau lucrurile.


Din tot ce spui arati ca ESTI IMATUR, ca esti un tanar infocat, cu multa dorinta de a face lucruri, agitat de toate problemele vietii.
Si atat. Si incerci tu sa ne arati noua cat de mari, cat de grave sunt problemele vietii, cat de importante sunt toate, smerenia, dragostea si restul..


Iar posturile tale sunt adevarate confesiuni personale in public, ale unui tanar care cam are nevoie de ajutor si directie si care mai are multe de invatat si duhovniceste si ca om.


Ai transformat posturile tale intr-un camp de lupta cu noi, in care tu, infocatul de proaspata citire a scripturii ne pui la punct pe noi care.... si noi citim scriptura de suficient timp. Poate mai mult ca tine. Si poate avem o pregatire teologica mai buna ca tine.


In primul rand se simte de departe ca esti la inceputul vietii; ca om esti la inceputul unei maturizari.
Posturile tale sunt exaltari simplute ale unui crestin infocat care nu a invatat un lucru foarte simplu: Hristos are grija de toate. Si asta pe bune, nu pe vorbite.
Te ingrijesti Marto de multe dar Hristos are grija de toate inaintea ta.

Ne cam tii predici noua profanilor care ne vedem SUB PRONIA LUI DUMNEZEU DE VIATA NOASTRA uitand ca noi suntem acoperiti de harul lui Dumnezeu, ca traim in randuiala acoperiti de Dumnezeu.


Mai ai mult de invatat pana sa ajungi la o judecata sanatoasa duhovniceasca in care sa judeci 'puricele cu cantarul de purici si elefantul cu cantarul de elefanti'.
Adica vorbele sa le judeci si sa le tratezi ca vorbe iar faptele rele sa le tratezi dupa masura.


Lasa preotia pentru moment, si treci prin viata.
Hristos iti cere si ne cere tuturor SA FIM BARBATI DESAVARSITI, nu tineri cu cas la gura. Iar in momentul asta nu iti foloseste deloc toata judecata si osandirea pe care ne-o faci in mod gratuit si care arata de la o posta ca esti un tinerel care ii judeca pe ceilalti.
Iti foloseste mult mai mult o experienta de viata.
Si abia apoi sa te gandesti la preotie si altele.


Hristos nu se ascunde in texte semi-false de tipul 'iubire, frate...etc'. Se ascunde in gesturi si ganduri adevarate si curate.

Pe de o parte ne scrii 'imbratisez,...etc' si pe de alta parte ne intorci pe toate partile dupa 'judecata ta cea mai sanatoasa'.


Nu degeaba se pune preotul dupa 30 de ani si dupa ce e insurat si are cativa ani trecuti prin VIATA. Pentru ca sa fie barbat si nu un tinerel cu cas la gura.

Viata e mai importanta decat sutele de citate aruncate de-a valma.
O logica sanatoasa, scurta si dreapta e mult mai folositoare decat miile de citate recitate pe de rost. Si are acelasi fundament, Hristos.

De obicei incerc sa fiu scurt si concis, imi pare rau ca a ajuns postul asta asa de mare. Iti sugerez si tie sa inveti sa scrii posturi scurte si la obiect. Folositoare si nu impovoratoare. Cum ne povatuiesc parintii, 5 vorbe cu folos, nu 100 fara folos.

Nu ne mai invata, invata-te pe tine intai si cand ai sa ajungi la sfintire si mare nivel duhovnicesc sa vii sa ne inveti.
Curata-te tu de patimi si dupa ce le-ai curatat pe toate vino sa ne inveti pe noi.

Last edited by gpalama; 26.10.2016 at 18:24:47.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.10.2016, 18:23:30
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Igor, daca iti vrei binele, asculta tot, absolut tot ce ti-a scris fratele gpalama.
Mai bine de atat nu cred sa iti fi spus careva aici pe forum.
Hai, fa nitica ascultare, ca nu iti vrea nimeni raul pe aici, dimpotriva!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.10.2016, 18:59:25
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Frate "gpalama" (și ioan67),

La M.I.T., în America, la Departamentul de Arhitectură, există Profesor de -Practică-, la materia numită Practică... Atât: Practică.

Și ca student arhitect, ești obligat, să vi cu inovații, altfel nu treci examenul de Practică și nu termini M.I.T.-ul, ceea ce-i groaznic pentru un student acolo și cariera lui de după.

Și-atunci sigur că ajungem la post-modernism, și în mai știe Dumnezeu ce-o mai fi...
Și nu ar fi nimic rău în asta, dar se distrug resursele planetei, prin ultraexploatare și suntem mereu nemulțumiți cu cele simple, plăcute, frumoase, curate...

Revin.

În creștinism, în Biserică, Profesorul de Practică, e ascetul... Părintele, Avva, Învățătorul, e ascetul...

Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Grigorie de Nyssa, Sfântul Grigorie de Nazians, Sfântul Grigorie Teologul, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Maxim Mărturisitorul, Sfântul Simeon Noul Teolog, Sfântul Fotie cel Mare, Sfântul Marcu al Efesului, Sfântul Dionisie Areopagitul, Sfântul Siluan Athonitul, Sfântul Paisie Athonitul, Sfântul Nicolae Cabasila, Sfântul Nicolae al Mirei Lichiei, Sfântul Chiril al Alexandriei, Sfântul Chiril al Ierusalimului, toți Sfinții Apostoli și majoritatea covârșitoare a Sfinților Părinți, au fost asceți.

Până prin secolul 12, doar preoții luminați de Lumina Necreată, erau hirotoniți și doar monahul îndumnezeit, era ales să fie ochi al Bisericii, episcop. Ca să ajungi la acele dezlegări ale Duhului Sfânt, existao singură și unică cale: asceza. Aceia, nu doreau nimic material și își trăiau fiecare respirație, pentru Dumnezeu și oameni.

Dacă un episcop, preot sau diacon, azi, nu e ascet, va reuși doar cateheze, e catehet, va reuși doar să catehizeze, adică să pună bazele învățăturii creștinești, și nimic mai mult.
Atunci sigur că un episcop, preot, diacon ca acela, nedorind asceza, ajunge în patima lăcomiei de arginți, lăcomiei pântecelui, atunci sigur că ajunge repede în ereziile romano-catolicismului, sedus de minciunile ecumenismului, nu citește volume întregi de la Sfinții Părinți, și nu-i pasă prea mult de suferințele altora, preotul neascet nu prea face misiune în parohie, să meargă pe jos, acasă la oameni, să stea cu ei de vorbă, despre orice nelămurire au, orice nevoie, să vadă cum poate sluji mai bine, când el abea face o predică de 10 minute (cateheză) nedând tot ce are, pentru binele celorlalți și alte întunericuri... Mai ales ca episcop, lipsa ascezei este o deosebit de mare primejdie pentru Biserica din județul sau regiunea păstoririi lui...

Dar!

Dacă un episcop, preot sau diacon, când ține post, când nu vrea averi materiale, și e un bun econom al averii Bisericii, și foarte chibzuit și atent la nevoile oamenilor și deci și cu averile oamenilor, creștinilor, mădularelor Domnului, cum în Faptele Apostolilor 4, oamenii puneau averile lor la picioarele Apostolilor, episcopilor, și ei înpărțeau fiecăruia cât are nevoie, nu mai mult, inclusiv lor, când acel slujitor se roagă poate cu lacrimi în ochi măcar în camera lui, chilia lui, acela mută munții patimilor sale și ale oamenilor, acela alungă demonii, iar când vor vedea oamenii lipsurile, nevoințele lui, asceza acelui slujitor, orice cuvânt care iese din gura lui, în urechile și inimile oamenilor, va avea o valoare imensă, atât de mare că îi vor mișca până la lacrimi și se vor vindeca și oamenii, căci prin harul dobândit, înmulțit și dăruit de slujitor prin asceză, devine biruitor al demonilor și nu doar că devine un Apostol adevărat, dar acel episcop, preot sau diacon, devine făcător de minuni, la propriu. Omul care se dăruiește pe sine maxim celorlalți, și își tot crește acea măsură a maxim-ului, acela se curățește mai repede, primește Lumina cea Necreată și Îndumnezeirea și Domnul va lucra prin acel vas al Său, cu înrâurile îmbelșugată a vieții duhovnicești mântuitoare.

Deci frate "gpalama", dacă ai fi citit din Sfinții Părinți, măcar un volum cap-coadă, ai fi văzut că în teologie, ca să spui lucruri cu folos, trebuie să vorbești un pic cam multișor. Sfinții Părinți, nu vorbeau 5 vorbe, ci mii și așa vindecau ereziile și îndreptau poporul pe cărarea strâmtă îngustă și grea, pe care puțini o află. Și nici atunci, nu erau ascultați de toți, cei tari de cerbice, tot îi considerau nebuni și îi alungau sau îi ucideau.
Deci să nu uiți, Dumnezeu lucrează prin oameni.

Iar acea pildă cu Marta și Maria, înseamnă dorirea celor materiale, față de dorirea celor duhovnicești.

Spune-mi cât ai citit din Sfântul Grigorie Palama, care volume? Ce editură? Din ce Sfinți Părinți ai mai citit?

Și mai spune-mi ce înseamnă "tânăr cu caș la gură" ?
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.10.2016, 19:05:13
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Până prin secolul 12, doar preoții luminați de Lumina Necreată, erau hirotoniți și doar monahul îndumnezeit, era ales să fie ochi al Bisericii, episcop.
De unde ai scos prostia asta nemaipomenita ?


Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Și mai spune-mi ce înseamnă "tânăr cu caș la gură" ?
Iti spun eu: cineva asa, ca tine. Doar ca nu e neaparat sa fie si la fel de orgolios, inchipuit, fals si frustrat.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
Răspunde