![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
...pe obrazurile, daca le au, dobitocilor care urla "anatema" in strada!
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recom...umii-crestine/ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Cu toții ar trebui să luăm mai în serios exigențele evanghelice ale vieții creștine, care înseamnă să petreci mai mult cu Hristos decât în interminabile navigări pe Internet, chiar dacă e vorba de site-uri sau grupuri de socializare hiper-ortodoxe. Iertați-ne că trebuie să o spunem, dar noua patologie a dependenței de Internet, a consumării vieții creștine în interiorul unui mediu care nu are nimic în comun cu îndumnezeirea nu este cea mai bună modalitate de a ne apăra Ortodoxia. Părinții și canoanele (în numele cărora mulți se luptă) vorbesc în primul rând de post și priveghere, de rugăciune de toată vremea și de viață liturgică, și mai ales de conștientizarea faptului că la urcușul duhovnicesc – presupus de curățirea de păcate, luminare și desăvârșire – sunt chemați toți cei ce poartă numele lui Hristos, nu doar Sfinții. Fără acestea, toate bătăliile noastre vor fi numai bătălii ideologice, care vor aduce multă tulburare în Biserică tocmai pentru că vor fi duse fără de Hristos."
Mare intelepciune are acel ierarh! Axios! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Mănăstirile trebuie să fie în primul rând centre duhovnicești, locuri ale plinirii poruncii evanghelice „Rugați-vă neîncetat!” 1 Thessaloniceni 5:17, și mai puțin gospodării bine-chivernisite; centre de studiu a lucrărilor teologice și ascetice ale Sfinților Părinți, și mai puțin obiective turistice sau veșnice șantiere. Într-un astfel de context, frica de ecumenism nu va mai putea exista, căci mințile curățite de patimi și luminate de harul lui Dumnezeu vor fi ele înseși faruri pentru gândirea și viața ortodoxă a teologilor și a ierarhilor noștri.
Soluția se află, așadar, la noi, iar dacă nu am făcut-o până acum, credem că acest Sinod din Creta este încă un bun prilej pentru a pune un nou început al vieții noastre în Hristos, al unei așezări nu în discuțiile interminabile pe Internet, ci în câștigarea Duhului lui Dumnezeu – Singurul prin care suntem îndreptățiți să credem că putem face ceva (Canonul 124/113 al Sinodului de la Cartagina)". |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mănăstirea Marea Lavră despre poziția Schitului Prodromu față de Sinodul din Creta: Zvonuri nefondate
http://basilica.ro/manastirea-marea-...uri-nefondate/ Cu aprobarea și binecuvântarea Mănăstirii Marea Lavră, publicăm documente aparținând acesteia și Schitului Prodromu, referitoare la unele afirmații neadevărate recente cu privire la așa-zise acțiuni schismatice din partea schitului menționat și implicarea într-o mișcare neo-zilotistă alături de fostul stareț al Marii Lavre, monahul Sava, care a fost orchestrată în principal de persoane din afara Sfântului Munte, care exploatează numele sfântului nostru loc fără nicio autorizare din partea organismelor competente ale Sfântului Munte. Astfel, se vădește încă o dată falsitatea celor care se numesc cinstitori ai Sfântului Munte, fie ei purtători de schimă mare sau nu, cu privire la dominarea unor convingeri zilotiste în Sfântul Munte și, desigur, în unele mănăstiri, cu efortul evident de a destabiliza buna administrare internă a acestora și relațiile spirituale bune cu cinstita și Marea Biserică a lui Hristos (n.n. Biserica Ortodoxă a Constantinopolului) și cu Sanctitatea Sa Bartolomeu, Întâistătătorul acesteia și Patriarhul nostru Ecumenic. Rugându-ne ca Domnul să dăruiască pocăință și curățirea minții fraților noștri eronați prezentăm în continuare documentele.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niște ecumeniști vânduți rușilor și ăia...
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca asta cu eronatii (auzi, "frati eronati"!) e tot de la denigratori.
Probabil ca in curind vom auzi varianta "precum si noi iertam eronatilor nostri"....:) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Politicienii (vicleni și cu interese străine de Dumnezeu) care se dau mari ortodocși (ecumeniști sau antiecumeniști) se deosebesc foarte simplu de ortodocșii veritabili. Ei își permit așa ca și comuniștii să judece și să califice tot ce nu e conform cu linia partidului ca fiind: secte, bazaconii, diversiuni ordinare, sminteli, eretisme, dezbinatori, ce aduc tulburări, rupți, schimatici, nebuni, derbedei, lupi în haine de oaie, rătăciți, obraznici, abateri de la... permițîndu-și să-i facă pe cei incomozi, deveniți așa din pricina mărturisirii lor drepte, în tot felul de feluri urîte și rele așa cum cred ei că este mai de folos politicii partidului lor comunist sau păgîn înfiltrat și aflat la putere prin serv-viciile pe care le controlează în ortodoxie.
N-ați văzut de exemplu cum califică Voronin sau alți comuniști bolșevici mișcările unioniste române? Așa califică și ''ortodocșii'' mai nou tot ceea ce nu le convine după modelul furerului stalinist sau nazist sau fascist sau naționalist de mucava. Un ortodox veritabil nu-și permite să facă proști sau nebuni sau smințiți sau derbedei sau dezbinatori sau rătăciți sau obraznici sau sectanți sau eretici pe nimeni ci un ortodox se ferește pe sine însuși să aibă o viață ortodoxă de tip eretic sau sectant sau ruptă de Dumnezeu dar fără să acuze și fără să judece pe nimeni fiind foarte atent la limbajul curat folosit atunci cînd eventual nu judecă ci învață și pe alții de ce nu e bună o astfel de viață ortodoxă cu cale largă sau greșită ca să știe orice creștin... că nu prea poți să-ți permiți să... faci proști sau nebuni pe alții. Deci ăsta (apariția în limbaj a unor astfel de termeni cu care ei califică adversarii politicii) e unul din semnele politicianiste din limbajul ''ortodocșilor'' care apără ''ortodoxia'' fie prin ecumenism fie prin antiecumenism. Last edited by vsovi; 19.09.2016 at 14:13:47. |
|