![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Barbatul isi gaseste femeia buna de iubit si implicit frumoasa ori de cate ori o invaluieste cu dragoste. Tocmai ea, dragostea, are darul acesta de a infrumuseta tot ce iubeste.
Si invers, cand se intampla ca omul sa isi piarda iubirea, se iveste si uratul in mintea lui si in lumea unde traieste. Oamenii care gasesc lumea/femeia/Creatia fiind urate, sunt oameni care au pierdut dragostea. Inima lor e impietrita, seaca, incapabila sa vibreze cu incantare la intalnirea cu taina vietii. * E un obicei vechi, in sanul crestinatatii, de a demoniza sexul si iubirea trupeasca. Multi teologi au scris despre boala asta, unii fiind sfinti. De la a iubi si trupeste, tinzind spre spiritualizarea erosului, la a gasi ca "rea" sexualitatea - e cale lunga. Dar taina iubirii se strecoara printre abisuri: la stanga excesul de sex, vulgaritatea, pornografia, toate neinfranarile si exaltarile trupului; la dreapta condamnarea sexualitatii, batjocorirea frumusetii daruite. Din fericire viata dovedeste mereu ca isi vede de drum. In ciuda atat a incruntarilor unora cat si a exaltarilor altora. Sipot viguros, iubirea si viata iubitoare se strecoara la vale ca un fir de apa proaspata si racoroasa. O face mai mereu cu veselie, cu nadejde si bucurie... |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
N-ai putea sa ne luminezi si pe noi unde se gaseste in ortodoxie "demonizarea sexului'? Sau definitia sintagmei de 'iubire trupeasca'? Citat:
Sunt doua pozitii diametral opuse, ce 'cale lunga'? Citat:
Esti fix Demetrius, doar ca la polul opus. Citat:
Pai asta e buba, ca de prea multa "iubire trupeasca" nu de putine ori viata nu-si mai vede de drum, se opreste in tot felul de bariere, fizice si chimice.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Iubirea s-a practicat si s-a talcuit de cand lumea. Cel mai bine au cantat-o poetii, din toate literaturile lumii si din toate epocile. Ca sa nu mai spun cum au scris si vorbit unii dintre ierarhii Bisericii, pe firul Cuvantului.
Acuma, ca tu simti nevoia sa privesti chioras la lucrurile astea, ce sa zic... Bine nu imi pare, ca vei fi suferind, poate. Ma tem insa ca nu mai suferi, de-o vreme... Ma tem ca te-ai obisnuit asa, ba chiar ca-ti place... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
* Cat priveste pe colegul Demetrius....:) Mie imi e simpatic omul, desi nu sunt de acord cu pozitia lui. Dar il admir, printre altele, intrucat are o pozitie ferma, fara compromisuri - sau asa imi pare ca se straduieste sa aiba. Iar asta e de laudat, ca fapt in sine. Pe de alta parte, nu pot fi de acord cu Demetrius atunci cand el sustine ca Domnul binecuvinteaza doar monahismul/celibatul. Ii reamintesc si cu acest prilej ca Domnul a binecuvantat Nunta din Cana, ca a binecuvantat pruncii (rodul casatoriei, nu ai monahismului), ca a asezat Biserica intocmai ca pe o Familie (si cand se adreseaza Mariei si lui Ioan de pe Cruce, si atunci cand vorbeste despre fratii Sai etc.). Iar Apostolul Pavel recomanda casatoria ca pe o solutie, nu ca pe o cadere sau dezicere de Dumnezeu. Atat cei necasatoriti (monahi, celibi) cat si cei casatoriti (printre care se numara si preoti, sfinti) pot lucra despatimirea si toate celelalte lucruri mantuitoare. Aceasta si nu alta e pozitia Bisericii, o stim cu totii daca voim sa fim prietenii adevarului. Deci care ar mai fi obiectul observatiei tale, acum? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Atunci nu mai fa pe desteptul cu lucruri care nu le cunosti decat din manualele de propaganda neo-comunist-sexoloaga.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
|