![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legatura vadita se vede de abia la facultatile de profil real. Toate facultatile de profil real, in primii ani au o disciplina numita matematici speciale. Apoi matematica de liceu, nu este chiar matematica.Este o introducere superficiala in matematica(de abia zgarie usor suprafata).Matematica reala incepe din facultate. Last edited by Copacel; 24.08.2016 at 13:47:23. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Poti intelege fizica mecanic fara a memora logic?Daca in fizica ai niste probleme de mecanica,optica sau termodinamica ele se bazeaza pe logica matematica a formulelor sau a fenomenelor?De ex daca zicem ca g nu ar fi egal cu 10 acest termen matematic ar putea lua o alta valoare in fizica?Sa zicem ca ar fi 8 si ceva.Pot dovedi logic sau mecanic treaba asta?
Fenomenele din fizica se inteleg logic sau mecanic?Daca le-as pricepe mecanic as fi in stare sa le vars in caiet?Dar logic?Fizica se bazeaza pe o perceptie logica sau mecanica? Eu credeam ca in fizica tot ce trebuie sa faci ca sa iei o nota mare e sa inveti pe de rost formulele ca la matematica,nu stiam ca s-ar adauga si fenomenele fizicii in acest caz. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dupa ce l-ai inteles logic, nu este nevoie sa le memorezi pt ca deja l-ai invatat. Last edited by Copacel; 24.08.2016 at 14:59:07. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numai ca o problema de fizica nu se abordeaza asa. Aparatul matematic e secundar, el este folosit abia in etapa finala a rezolvarii problemei. Cum se rezolva insa, o problema de fizica? Putem formula un algoritm general sau, mai bine zis, o metoda? Ei bine, am putea face asa: 1) Mai intai avem nevoie sa identificam fenomenul fizic despre care e vorba in problema. Ce particularitati ale lui sunt precizate in formularea problemei? Citim cu atentie si aflam. 2) Fiecare fenomen are o anumita explicatie in fizica. Lectiile din manuale cuprind descrieri, explicatii, aplicatii ale acestor fenomene. Luam treptat contact cu legile si principiile fizicii. Astfel, pe masura ce le descoperim, intelegem tot mai bine fenomenul fizic respectiv. 3) In fine, deoarece varietatatea fenomenelor fizice asculta de niste legi sau principii generale, comune unei clase largi de fenomene, aceste legi au fost exprimate in limbajul matematic care are mare putere de generalizare. De exemplu, intelegind ca intensitatea curentului electric se afla mereu in raport invers cu rezistenta materialului respectiv, putem exprima acest raport intr-o formula simpla. Pe care o folosim, apoi, dupa cum ne cere rezolvarea problemei spre a afla valoarea unei necunoscute. In concluzie, pentru a rezolva o problema de fizica, cel putin la nivelul mediu al claaselor de liceu, e nevoie ca mai intai sa studiem teoria din fiece lectie si capitol pentru a surprinde insusirile esentiale ale fenomenelor respective. Dupa ce intelegem si noima legilor si a principiilor, vine randul in sfarsit sa apelam la limbajul concentrat al matematicii, care nu e prea extins in fizica de liceu. Intelegind fenomenul pus in problema, formulele curg parca de la sine. Dar daca nu am priceput, in planul gandirii fizice, despre ce e vorba in problema - atunci degeaba invartim formule. E ca si cum am vrea sa tragem la tinta fiind legati la ochi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cat priveste examenul de Bac, propun sa ne reamintim:
1) Sunt cateva discipline la care se da examen, la fiecare precizindu-se anul sau anii in care s-a studiat un anumit continut. Astfel, putem avea de studiat materia din clasa a X-a si a XI-a pentru o disciplina, respectiv doar materia din clasa a XII-a, pentru o alta disciplina. 2) Fiecare manual are un continut didactic. Sunt teme structurate pe lectii si pe capitole. Acestea sunt indicate in programa pentru Bac. 3) Sunt precizate de asemenea si unele lucrari suplimentare, de genul culegerilor, care ajuta pe elev sa isi insuseasca materia. Din aceste culegeri uneori se si dau subiecte la examen. Ce avem de facut? Pur si simplu, aflind care e tematica pentru examen la fiecare disciplina, ne apucam frumos si linistit de studiu si parcurgem toata tematica. Avem grija sa intelegem lectie de lectie si sa memoram cele intelese, cu ajutorul unor conspecte pe care ni le facem singuri si prin rezolvare de probleme. Unde avem intrebari, cautam sa le adresam colegilor, profesorului, altora care credem ca ne pot ajuta sa raspundem la nelamuriri. Acum apar cel putin doua constrangeri: a) timpul pentru studiu; daca avem putin timp, tre sa sporim efortul... Renuntam o vreme la preocuparile de timp liber si cautam sa stam la masa de studiu cat mai mult... Muncim pe branci, cu rabdare si cu speranta! b) capacitatea de a studia; avem cunostinte prealabile? - daca nu, atunci o luam de la capat si le recuperam. O alta problema: stim sa studiem? avem o metoda eficienta? Daca nu, cautam lucrari de genul "Invata cum sa inveti!" si ne insusim din mers o metoda fara de care vom irosi mult timp si energie cu rezultate sub posibilitatile noastre. Din experienta mea stiu un lucru care ma ajuta si azi: totul e sa incepi! Apoi, pas cu pas, incepi sa te lamuresti si cu tine si cu materia. Treptat prinzi aripi, incepi sa intelegi tot mai bine si mai usor, retii cu usurinta, devii tot mai eficient. Si, ca un facut, incepe sa-ti placa! daca la inceput abia te porneai spre masa de scris si citit, dupa o vreme nu te mai poate urni nimeni de acolo!...:) Asadar, sa incepem! Pofta vine mancind! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
La mecanica mi-as incerca norocul doar ca memorarea fenomenelor in fizica nu e hobbyul meu preferat.Asta e,sunt slab de inger.Cred ca voi incerca de mai multe ori sa iau bacul la fizica dar cred ca mi-am pierdut timpul degeaba in cei 8 ani de scoala generala.
Daca eram atent la acele lectii poata pricepeam ceva dar acum e prea tarziu pentru asta... |
|