![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
L-am intrebat si eu fix aceleasi chestii si a raspuns "apofatic" prin ...tacere.
Da' cand e vorba de invatatura crestina, chit ca o cunoaste foarte prost, e tare limbut in a emite critici si reinterpretari.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Budhismul nu postuleaza existenta unui Dumnezeu Creator asa cum este El inteles in conceptia iudeo-crestina, un Dumnezeu, care la un moment dat s-a decis sa creeze materie si fiinte. Care isi modifica subit continuumul Constiintei pentru a genera din Sine fenomene non-Sine - lucruri si fiinte. Budhismul sustine ca tot ceea ce exista este fara inceput si sfarsit, ca fenomenele pe care le percepem sunt intr-o perpetua transformare. Postuleaza principiul impermanentei pe baza observatiei si rationamentului. Realitatea este o modulatie, fluctuatie continua, fara o esenta identificabila, desi simturilor apare ca fiind concreta, cu existenta proprie, independenta. Adi Buddha este inteles ca Dharmakaya, natura ultima, inexprimabila, nedefinibila, intangibila a Realitatii in integralitatea ei, atotprezenta si atotpatrunzatoare. Toate fenomenele manifestate sunt intelese ca fiind lipsite cu desavarsire de o existenta autonoma, fiind fara exceptie relationate-dependent. Toate transformarile, experientele fiintelor-efemeride sunt guvernate de principiul cauza-efect, fara exceptie. Nu sustine existenta unui Dumnezeu Creator care Judeca dupa propria Sa ratiune cum sa imparta fericirea si suferinta fiecarei fapturi. Existenta unui Dumnezeu Creator in sens iudeo-crestin ridica probleme grave de moralitate/justitie intr-o lume macinata de boli, conflicte si moarte. Din punct de vedere budist fiecare experienta pe care o resimte o anume faptura este efectul actiunilor sale anterioare pe un lant cauzal in desfasurare perpetua, fara un anume inceput. Desi se pare ca experientele unei fiinte sunt generate din exterior ( de dumnezei, demoni, alte fapturi, manifestari ale materiei), budismul sustine ca de fapt toate cauzele se afla in continuumul constiintei fiintei respective prin deciziile pe care le ia clipa de clipa.
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Orto-dox, din punctul meu de vedere, inseamna a crede in puterea mantuitoare a jertfei Lui Hristos. Punct. Cred, si in acest sens ma consider ortodox. Imi exercit liberul arbitru, de a crede si simti in consens cu ceea ce inteleg a fi rational, principial. In ceea ce priveste VT consider ca trebuie privit in sens simbolic, nu literal.
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vax albina, atunci.... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca Hristos n-a vorbit despre vesnicia materiei sau imaterialitatea ei, despre lumi mai presus de Rai, si alte aiureli din astea. Ba dimpotriva, l-a clasificat pe Budha al tau ca fur si talhar (Ioan 10:8) deci duhovniceste vorbind, si cei care i-au pasit pe urme, indiferent catte upgrade -uri i-au adus filosofiei lui, sunt la fel. Citat:
Insa si tu si ei pica la testul timpului, cu toate ca sustin ca au un picior taman in vremurile apostolice, insa un spagat de mai bine de un mileniu si jumatate bate la ochi pentru cine are cat de cat minte sa priceapa. Iar tu, n-ai nici macar atat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.08.2016 at 11:55:14. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
|