![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
V Lossky :
"În ce privință putem noi să intrăm în unire cu Sfînta Treime? Dacă la un moment dat am putea să ne aflăm uniți chiar cu ființa lui Dumnezeu, să participăm la ea, fie și într-o foarte mică măsură, atunci, în acel moment, nu am mai fi ceea ce sîntem, am fi Dumnezeu prin fire. Atunci Dumnezeu nu ar mai fi Treime, ci un Dumnezeu cu mii și mii de ipostasuri, căci El ar avea tot atîtea ipostasuri cîte persoane s-ar împărtăși din firea Sa. Deci, Dumnezeu ne rămîne inaccesibil în ceea ce priveșteființa Lui. Putem să spunem oare că intrăm în unire cu una dintre cele trei persoane dumnezeiești? Asta ar însemna unire ipostatică, proprie numai Fiului lui Dumnezeu, care Se face om fără să înceteze să fie a doua persoană a Treimii. Îmbrăcîndu-ne cu aceeași natură omenească, primind în Hristos numele de fii ai lui Dumnezeu, nu devenim, cu toate acestea, prin faptul Întrupării, ipostasul dumnezeiesc al Fiului. Deci, noi nu putem să participăm nici la firea, nici la ipostasurile Treimii. Și totuși, făgăduința dumnezeiască nu poate să fie o iluzie: sîntem chemați să participăm la firea dumnezeiască. Trebuie așadar să mărturisim în Dumnezeu o distincție negrăită, alta decît cea existentă între ființă și persoană, o distincție după care El ar fi deodată totalmente inaccesibil și accesibil în anumite privințe. Este distincția dintre ființa lui Dumnezeu sau natura Sa propriu-zisă, inaccesibilă, incognoscibilă, necomunicabilă, și energiile sau lucrările dumnezeiești, adică acele puteri naturale și inseparabile de ființă, în care Dumnezeu purcede în afară, Se arată, Se comunică, Se dăruiește. Iluminarea și harul dumnezeiesc și îndumnezeitor nu este ființa, ci energia lui Dumnezeu, o putere și o lucrare comună Treimii. Așadar, după Sfîntul Grigorie Palama, spunînd că putem participa la natura dumnezeiască, nu în Sine, ci în energiile Sale, rămînem în limitele evlaviei Deci mai gandeste-te inainte sa spui ca ipostasul intra in om. Last edited by iuliu46; 30.07.2016 at 05:52:30. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Duhul Sfânt intră în om. Duhul Sfânt are Ipostas, separat de Ipostasul Tatălui și Ipostasul Fiului, ca să se diferențieze 3 Persoane în Sfânta Treime.
Dacă Duhul Sfânt are Ipostas, Duhul Sfânt cu Ipostas intră în om, fără să se contopească cu omul în ipostas, fiindcă creația nu se contopește cu Creatorul. Sfântul Grigorie Palama, sau alții, nu spun în mod clar, limpede și lămurit că Duhul Sfânt NU ar intra în om. Nu mai scrieți prostii.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pai tocmai ce iti spusa teologul ca o asemenea unire neamestecata e proprie Fiului care se face om fara a inceta sa fie Dumnezeu.
Si iti spune si cum ne putem uni cu Dumnezeu : " putem participa la natura dumnezeiască, nu în Sine, ci în energiile Sale" Adica prin harul Duhului Sfant.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Pai tu ai spus ca persoana sau ipostasul intra in noi. Ca si in magar si prosoape. :)
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tot ce aparține de Duhul Sfânt intră în noi, prin har, Persoană, Ipostas, fără să se contopească cu noi niciodată, pentru a lucra prin har în noi, și noi în Duhul Sfânt, cu harul :)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Eu cred că lui Igor îi face plăcere să arunce la nesfârșit piatra în lac din cauză că ne găsim atâția să sărim după ea și să i-o aducem înapoi. Adevărul e că și nouă ne plac scufundările, mai ales pe căldura asta. Dar până când? :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Cristian, nu merg prin tot forumul, scriu doar acolo unde am ceva de zis, fiindcă știu că ce spun, zic bine, spre mântuire, din empiric, din experiență. Vreau binele pentru toți, nu vreau să cicălesc, ci vă spun Adevărul. Vă rog, citiți cartea de pe pagina anterioară "Dogmatica Empirică". Și iertați-mă, scopul e să vă trezesc acolo unde știu mai multe ca voi, din mila Domnului.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 14:17:18. |
|
|