Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.07.2016, 00:07:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

D. Pacea și împiedicarea războiului

Biserica lui Hristos condamnă războiul în general, pe care îl consideră consecință a răului și a păcatului în lume: „De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?” (Iacov 4, 1). Fiecare război constituie o amenințare distructivă pentru creație și pentru viață.
Mai ales în cazul războaielor duse cu arme de distrugere în masă, consecințele ar fi îngrozitoare, nu numai pentru că ele cauzează moartea unui număr incalculabil de ființe umane, ci, mai mult, pentru că viața supraviețuitorilor ar deveni insuportabilă. Acestea ar cauza boli incurabile, mutații genetice și alte efecte negative, care ar afecta grav generațiile viitoare.

Nu numai armamentul nuclear este foarte periculos, ci și armamentul chimic și biologic, precum și toate formele de armament, ce creează o iluzie de supremație și de dominare asupra lumii înconjurătoare. Acest tip de armament întreține un climat de frică și de lipsă de încredere și devine cauza unei noi curse a înarmărilor.

Biserica lui Hristos, considerând în primul rând războiul ca o consecință a răului și a păcatului în lume, încurajează orice inițiativă și orice efort de evitare și prevenire a războiului, prin dialog și orice alte mijloace potrivite. În cazul în care războiul devine inevitabil, Biserica va continua să se roage și să poarte grijă pastorală de fiii săi care sunt implicați în conflicte militare pentru apărarea vieții și a libertății lor, depunând toate eforturile pentru restabilirea păcii cât mai repede posibil.
Biserica Ortodoxă condamnă în mod ferm toate formele de conflicte și de războaie, motivate de fanatism, bazat pe principii religioase. Tendința permanentă de creștere a opresiunilor și persecuțiilor împotriva creștinilor și a altor comunități din cauza credinței lor, în Orientul Mijlociu și în alte părți, precum și dezrădăcinarea creștinismului din leagănul său istoric suscită o preocupare profundă. Astfel, sunt amenințate relațiile interreligioase și internaționale existente și, în același timp, mulți creștini sunt forțați să-și părăsească locuințele. Ortodocșii din lumea întreagă suferă împreună cu frații lor creștini și cu toți ceilalți persecutați în această regiune și fac apel la găsirea unei soluții echitabile și permanente a problemelor din regiune.
Biserica Ortodoxă condamnă, de asemenea, războaiele provocate de naționalism, precum și pe cele care provoacă epurări etnice, schimbări ale granițelor statale și ocuparea de teritorii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.07.2016, 00:14:02
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfânta Biserică a lui Hristos, care unește în trupul său sobornicesc multe popoare, promovează principiul solidarității umane și o cooperare mai intensă a popoarelor și a statelor pentru rezolvarea pașnică a conflictelor.
Biserica este îngrijorată, în același timp, de impunerea asupra omenirii a unui mod de viață din ce în ce mai consumist, lipsit de orice suport al valorilor morale creștine. În acest sens, acest consumism, combinat cu globalizarea secularizată, tinde să ducă popoarele la pierderea rădăcinilor lor spirituale, a memoriei lor istorice și la uitarea tradițiilor.
Mijloacele de comunicare în masă (mass-media) cad adesea sub controlul ideologiei globalismului liberal și devin promotoare ale unei ideologii consumiste și ale imoralității. Cazurile de tratare fără respect, chiar blasfematorie, a valorilor religioase provoacă discordii și revolte în sânul societății, suscitând o anumită neliniște. Biserica previne pe credincioșii ei de pericolul manipulării conștiințelor prin mass-media și de folosirea acestora nu pentru apropierea dintre oameni și popoare, ci pentru manipularea lor.
În transmiterea învățăturii sale și în împlinirea misiunii sale mântuitoare pentru omenire, Biserica se confruntă din ce în ce mai frecvent cu manifestări ale secularizării. Biserica lui Hristos este chemată să exprime din nou și să pună în evidență mărturia sa profetică în lume, bazată pe experiența credinței, amintind astfel adevărata sa misiune, prin vestirea Împărăției lui Dumnezeu și cultivarea conștiinței unității turmei sale. Astfel se deschid perspective largi, deoarece, ca element esențial al învățăturii sale eclesiologice, ea promovează lumii fragmentate comuniunea și unitatea euharistică.
Voința unei creșteri constante a prosperității și a unui consum neînfrânat antrenează în mod inevitabil o utilizare disproporționată a resurselor naturale și o epuizare a lor. Lumea, creată de Dumnezeu și dată omului „ca să o lucreze și să o păzească” (cf. Facerea 2, 15), este supusă consecințelor păcatului omenesc: „Fiindcă făptura a fost supusă deșertăciunii – nu din voia ei, ci din cauza aceluia care a supus-o – cu nădejde […] se va izbăvi din robia stricăciunii, ca să fie părtașă la libertatea măririi fiilor lui Dumnezeu. Căci știm că toată făptura împreună suspină și împreună are dureri până acum” (Romani 8, 20-22).
Criza ecologică actuală, care este legată de schimbările climatice și de încălzirea globală, face imperativă obligația Bisericii de a contribui, prin mijloacele spirituale de care dispune, la protejarea creației lui Dumnezeu împotriva efectelor lăcomiei umane. Lăcomia de a satisface nevoile materiale duce la sărăcirea spirituală a omului și la distrugerea mediului înconjurător. Nu trebuie uitat că bogăția naturală a pământului nu este proprietatea omului, ci a Creatorului: „Al Domnului este pământul și plinirea lui; lumea și toți cei ce locuiesc în ea” (Psalm 23, 1). Astfel, Biserica Ortodoxă subliniază necesitatea protejării creației lui Dumnezeu prin cultivarea responsabilității omului față de mediul înconjurător, dăruit de Dumnezeu, evidențiind valoarea virtuților chibzuielii și cumpătării. Trebuie să ne amintim că nu doar generațiile actuale ci și cele viitoare au dreptul la bunurile naturale pe care ni le-a dăruit Creatorul.

Pentru Biserica Ortodoxă, capacitatea de cercetare științifică a lumii constituie un dar al lui Dumnezeu făcut omului. Însă, pe lângă această afirmație, Biserica Ortodoxă subliniază, în același timp, și pericolele pe care le implică anumite realizări științifice. Biserica Ortodoxă consideră că omul de știință este liber să facă cercetări, dar și trebuie să întrerupă cercetarea atunci când sunt încălcate principiile creștine și umane: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos” (1 Corinteni 6, 12); „Binele nu mai este bine, dacă mijloacele sunt rele” (Sfântul Grigorie Teologul, Cuvântarea teologică 1, 4 PG 36, 16C). Acest punct de vedere al Bisericii se dovedește a fi din mai multe rațiuni indispensabil pentru delimitarea corectă a libertății și pentru valorificarea roadelor științei, în aproape toate domeniile ei, și în special în biologie, în care sunt preconizate atât succese, cât și riscuri. În același timp, subliniem caracterul sacru de necontestat al vieții umane, încă de la conceperea sa.
Pe parcursul ultimilor ani se remarcă dezvoltarea rapidă a științelor biologice, precum și a biotehnologiilor legate de acestea. Multe realizări ale acestora sunt considerate benefice pentru om, deși provoacă dileme de natură morală, în timp ce altele sunt considerate neacceptabile. Biserica Ortodoxă consideră că omul nu este un simplu ansamblu de celule, de țesuturi și de organe și că el nu este determinat numai de factori biologici. Omul este creat „după chipul lui Dumnezeu” (Facerea 1, 27) și ar trebui tratat cu respectul ce i se cuvine. Recunoașterea acestui principiu fundamental duce la concluzia că, atât în timpul cercetărilor științifice, cât și al aplicării în practică a noilor descoperiri și invenții, trebuie apărate dreptul absolut al fiecărui om de a fi tratat cu respect și onoare în orice stadiu al vieții sale și voința lui Dumnezeu, așa cum a fost descoperită prin creație. Cercetarea trebuie să țină cont de principiile morale și spirituale și de învățăturile creștine. În același timp, trebuie arătat respectul imperios pentru întreaga creație a lui Dumnezeu, atât în timpul folosirii sale de către om, cât și în timpul cercetării, urmând porunca pe care i-a dat-o Dumnezeu ( cf. Facerea 2, 15).
În aceste vremuri ale secularizării, se observă în special necesitatea de a sublinia importanța sfințeniei vieții în perspectiva crizei spirituale, ce caracterizează civilizația modernă. Confuzia între libertate și viața libertină duce la creșterea criminalității, a distrugerii și a profanării lucrurilor demne de cinste și la dispariția respectului față de libertatea aproapelui și față de sacralitatea vieții. Tradiția ortodoxă, fiind formată prin experiența practică a adevărurilor creștine, este purtătoare de spiritualitate și de caracter ascetic, ce trebuie evidențiate și promovate în mod special în zilele noastre.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.07.2016, 00:15:34
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

bazat întotdeauna și în mod necesar pe Sfânta Taină a Cununiei creștine, ca unire dintre un bărbat și o femeie, care reprezintă unirea dintre Hristos și Biserica Sa (Efeseni 5, 32). Aceasta devine actuală, în special, în contextul tentativelor de legalizare în anumite țări și de justificare teologică în anumite comunități creștine a formelor de coabitare opuse tradiției și învățăturii creștine. Biserica, așteptând recapitularea tuturor în Trupul lui Hristos, reamintește tuturor oamenilor care vin în lume că Hristos se va întoarce la a Doua Sa Venire „să judece viii și morții” (1 Petru 4, 5) și că „împărăția Lui nu va avea sfârșit” (Luca 1, 33).
În perioada contemporană, ca de altfel în toate timpurile, glasul profetic și pastoral al Bisericii, cuvântul mântuitor al Crucii și al Învierii, se adresează inimii omului și îl cheamă să adopte și să trăiască, împreună cu Apostolul Pavel, toate „câte sunt adevărate, câte sunt de cinste, câte sunt drepte, câte sunt curate, câte sunt vrednice de iubit” (Filipeni 4, 8). Biserica propune iubirea jertfelnică a Domnului Său Răstignit, ca singura cale spre o lume a păcii, a dreptății, a libertății și a solidarității între oameni și popoare, ale căror ultimă măsură este întotdeauna Domnul Care S-a jertfit pentru viața lumii (cf. Apocalipsa 5, 12), adică iubirea nemărginită a lui Dumnezeu în Treime, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, a Căruia este slava și puterea în vecii vecilor. Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.07.2016, 04:58:22
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
D. Pacea și împiedicarea războiului

Biserica lui Hristos condamnă războiul în general, pe care îl consideră consecință a răului și a păcatului în lume: „De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?” (Iacov 4, 1). Fiecare război constituie o amenințare distructivă pentru creație și pentru viață.
Mai ales în cazul războaielor duse cu arme de distrugere în masă, consecințele ar fi îngrozitoare, nu numai pentru că ele cauzează moartea unui număr incalculabil de ființe umane, ci, mai mult, pentru că viața supraviețuitorilor ar deveni insuportabilă. Acestea ar cauza boli incurabile, mutații genetice și alte efecte negative, care ar afecta grav generațiile viitoare.

Nu numai armamentul nuclear este foarte periculos, ci și armamentul chimic și biologic, precum și toate formele de armament, ce creează o iluzie de supremație și de dominare asupra lumii înconjurătoare. Acest tip de armament întreține un climat de frică și de lipsă de încredere și devine cauza unei noi curse a înarmărilor.

Biserica lui Hristos, considerând în primul rând războiul ca o consecință a răului și a păcatului în lume, încurajează orice inițiativă și orice efort de evitare și prevenire a războiului, prin dialog și orice alte mijloace potrivite. În cazul în care războiul devine inevitabil, Biserica va continua să se roage și să poarte grijă pastorală de fiii săi care sunt implicați în conflicte militare pentru apărarea vieții și a libertății lor, depunând toate eforturile pentru restabilirea păcii cât mai repede posibil.
Biserica Ortodoxă condamnă în mod ferm toate formele de conflicte și de războaie, motivate de fanatism, bazat pe principii religioase. Tendința permanentă de creștere a opresiunilor și persecuțiilor împotriva creștinilor și a altor comunități din cauza credinței lor, în Orientul Mijlociu și în alte părți, precum și dezrădăcinarea creștinismului din leagănul său istoric suscită o preocupare profundă. Astfel, sunt amenințate relațiile interreligioase și internaționale existente și, în același timp, mulți creștini sunt forțați să-și părăsească locuințele. Ortodocșii din lumea întreagă suferă împreună cu frații lor creștini și cu toți ceilalți persecutați în această regiune și fac apel la găsirea unei soluții echitabile și permanente a problemelor din regiune.
Biserica Ortodoxă condamnă, de asemenea, războaiele provocate de naționalism, precum și pe cele care provoacă epurări etnice, schimbări ale granițelor statale și ocuparea de teritorii.
In textul de mai sus nu vad nici o solutie concreta pentru crestinii persecutati.
de exemplu acestia:

http://ortodox.md/crestinii-sufera-i...-tinere-ucise/

Nu de declaratii fara rezultate concrete e nevoie ci de decizii, actiune. Daca Biserica ortodoxa la nivel mondial, nu poate face nimic ca sa stopeze crimele, abuzurile, ce putem intelege din asta?
Traim vremuri in care avem nevoie sa facem ceva concret pentru cei ce sufera. Noi vorbim, teologhisim si ei mor efectiv.

Pur si simplu e foarte dureros sa vezi cum ierarhi se aduna sa dialogheze si atat in timp ce femeile crestine sunt vandute ca sclave, sunt violate , sunt maltrate si ucise. In timp ce crestinii sunt decapitati, copiii lor ucisi in fata parintilor. Iar noi dam declaratii si atat.
Ramanem la acest nivel pueril si searbad.
Eu nu cred ca Biserica ortodoxa nu are puterea sa faca la propriu ceva. Biserica il are pe Hristos insa unii oameni il au pe diavol de aceea nu vor sa se implice, sa se lupte la propriu cu dusmanii crestinismului care decimeaza poporul crestin.Eu o simpla mireanca nu am puterea sa fac nimic, insa ierarhii , Biserica la nivel mondial ar putea fi o voce, o pavaza, un scut pentru acesti oameni ce mor.

Nu pricep de ce nu se merge efectiv in zona si luati de acolo , suiti in avioane si scosi din centrul razboiului. Vor petrol, vor pamantul de acolo, luati-l, dar lasati oamenii acestia in pace. ii iau de aici si va las teritoriul sa il stapaniti cum vreti.

Nu sunt bani? da de unde. Biserica catolica e plina de bani, da si cu imprumut, si noi ortodocsii am putea contribui, sa ajutam oamenii aceia sa iasa de acolo. Bine ca ajuta cei interesati pe anumiti musulmani sa fuga din zona.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.07.2016, 09:48:25
Ion Pop Ion Pop is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.02.2011
Locație: Tinuturile Rinului, Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 617
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In textul de mai sus nu vad nici o solutie concreta pentru crestinii persecutati.
de exemplu acestia:

http://ortodox.md/crestinii-sufera-i...-tinere-ucise/

Nu de declaratii fara rezultate concrete e nevoie ci de decizii, actiune. Daca Biserica ortodoxa la nivel mondial, nu poate face nimic ca sa stopeze crimele, abuzurile, ce putem intelege din asta?
Miaduc aminte de vizita Papei penultimul i-am uitat numele in Libanon, pe urma au intrat si Israelul si Turcia in Razboi bombardant Armata micuta dar devotata a STATULUI SIRIAN care ii apara pe CRESTINII APOSTOLULUI PETRU de atatia ani.

Si imi aduca aminte de CONFERINTELE de ajutor ai "Prietenii Siriei" la care participa un American cunoscut si se terminau cu strangere de cate 1 Miliard de Dolari, pentru Medicamente bineinteles.

Este un miracol ca nu au fost eliminati toti pana acuma.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.07.2016, 12:56:53
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ion Pop Vezi mesajul
Miaduc aminte de vizita Papei penultimul i-am uitat numele in Libanon, pe urma au intrat si Israelul si Turcia in Razboi bombardant Armata micuta dar devotata a STATULUI SIRIAN care ii apara pe CRESTINII APOSTOLULUI PETRU de atatia ani.

Si imi aduca aminte de CONFERINTELE de ajutor ai "Prietenii Siriei" la care participa un American cunoscut si se terminau cu strangere de cate 1 Miliard de Dolari, pentru Medicamente bineinteles.

Este un miracol ca nu au fost eliminati toti pana acuma.
Iar fantezii, nenea Pop?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.07.2016, 13:07:54
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In textul de mai sus nu vad nici o solutie concreta pentru crestinii persecutati.
de exemplu acestia:

http://ortodox.md/crestinii-sufera-i...-tinere-ucise/
Desi este necrestineste, cu cat citesc mai mult despre abominatiile mizerabililor astora, cu atat cred ca nenorocitii astia merita torturati si executati in public.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.07.2016, 10:35:51
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit Sinodul de cretă

Un punct de vedere la care subscriu:

Ne-am fi așteptat, cu toții, ca Episcopii și Patriarhii adunați în sobor, dar și cei care n-au catadicsit să vină, să fie pe deplin luminați de Duhul Sfânt, și nu umbriți de spiritul lumii, al veacului. Am fi vrut ca în Creta să vedem puterea unității și mărturisirii comune, a tuturor celor 14 Biserici dreptmăritoare și nu doar o parte – fie ea și reprezentativă – a acestora. Ne gândeam că Bizanțul – cu tot lustrul lui de aroganță trecută și prezentă – nu mai trebuie asediat și cucerit… a treia oară. Și asta cu toate că grecii se poartă de parcă împărăția lor apusă de jumătate de mileniu luminează în continuare tenebrele barbariei și ale păgânismului și încă mai face ordine în diptice… Împărăția lor chiar nu mai există, a rămas în urmă doar un Patriarh captiv, într-un stat musulman ostil. Ei bine, jocul acelui stat musulman ostil – Turcia – l-a făcut, poate fără să vrea, Patriarhul Kiril al Moscovei. Căci neprezentându-se la Sinod, liderul spiritual rus, alături de sateliții lui, au șubrezit autoritatea și prestigiul scaunului constantinopolitan atât în ochii lumii creștine, cât și musulmane. Din acel moment de cumpănă, Bartholomeu a fost „condamnat” să țină Sinodul, cu orice preț – altminteri ar fi fost complet discreditat. Și iată cum oamenii își fac agenda proprie, prinși în capcana propriilor calcule și determinări, iar Dumnezeu este ulterior chemat să pecetluiască teologhisirile profesorilor sau ale ierarhilor, prin formule celebre ca aceasta: „Părutu-ni-s-a nouă și Duhului Sfânt…”.

În tot acest tir încrucișat de principii, de dogme și de canoane, de tradiții locale și de justificări istorice, de apocalipse servite din belșug pe internet, nu am înțeles poziția Sfântului Munte Athos. Mai precis, râvna cu care l-au întâmpinat sfetagoreții pe fostul ofițer KGB ca noul țar pravoslavnic, și asta în pofida eforturilor Patriarhului ecumenic de a trage spuza pe turta grecilor. Le este mai aproape Moscova decât Atena sau Constantinopol? Au mai mare încredere în Moscova decât în celelalte Biserici Ortodoxe care participă la Sinod? Promisiunile financiare ale rușilor și mirajul noului imperiu euro-asiatic cu pospai ortodox sunt mai ademenitoare, uitând astfel propria lor dramă, nevindecată – aceea de a-ți pierde Capitala, Patriarhul și o mare parte din țară? Nu-i înțeleg pe aghioriți – cel puțin din perspectivă istorică!

La ora când scriu aceste rânduri (24 iunie), Sinodul Panortodox este în plină desfășurare. Cum se va termina, care îi vor fi concluziile, reușitele și împlinirile, nu le pot ști eu acum. Ce știu însă, cu siguranță, este faptul că sunt din ce în ce mai agasat, ca simplu credincios, de fantasmele existenței celei de „a treia Rome”, pe care unii o revendică acum, în 2016, cu apăsare. De la a treia Romă eu unul mă mut cu atenția și cu speranța la cea de a treia cale, care este calea cumințeniei, a realismului, a lipsei de închipuire. Și această cale a fost cea pe care, în toată această devălmășie geo-eclezială, au ales să meargă românii. S-au dus acolo senini, dornici de dialog și de comuniune, fără țâfnă, fără polițe de plătit, fără superioritate istorică. Au făcut recurs la dorința de a fi împreună, acum și în viitor, mai presus de orice piedică antiohiană, bulgărească, muscălească sau chiar grecească. Ce exemplu de maturitate duhovnicească și de dorință de a fi în Hristos mai poți cere?

A treia cale, a treia Romă. Oare voi ce alegeți?

Răzvan Bucuroiu


Sursa.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.07.2016, 10:49:21
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

http://www.apologeticum.ro/2016/07/c...ta/#more-45408
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.07.2016, 11:08:33
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

http://www.atitudini.com/2016/07/mit...-nu-am-semnat/
Reply With Quote
Răspunde