Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.05.2016, 19:52:50
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Continuare:

OPRIREA POMENIRII
Cinstită Sfîntă Chinotită și sfințiți egumeni,
Cei o sută de ani de iconomie dusă la culme și de îngăduință față de episcopii ecumeniști, de cugetare catolică și filo-uniați sînt prea de ajuns. Paguba și schimbarea pe care această impropriu numită ”iconomie” a adus-o felului ortodox de a judeca al clerului și poporului a luat deja dimensiuni uriașe. Avem, însă, la Sfîntul Munte – ca moștenire sfîntă de la cuvioșii părinți și stareți athoniți, moștenire din care învățăm – tradiția istorică și de Duhul Sfînt insuflată ca, ori de cîte ori apare o erezie în Biserică, să purcedem de nevoie la oprirea pomenirii tuturor acelora care propovăduiesc erezia sau a acelora care din frică și lașitate urmează episcopilor eretici și nu opresc pomenirea acestora la Sfintele Taine.
Amintim că Sfîntul Munte a oprit, din 1924 pînă în 1974, pomenirea Patriarhului, întîi pentru introducerea inovației schimbării calendarului și, în al doilea rînd, din pricina ridicării anatemelor sub Patriarhul Atenagora.
Voi sînteți, sfințiți egumeni, cei care, venind, majoritatea, împreună cu obștile voastre din lumea din afară pentru a locui Sfintele Mînăstiri ce rămăseseră fără monahi, ați readus pomenirea Patriarhului, deși nici fostul Patriarh Dimitrios, nici actualul Patriarh Vartolomeu, n-au schimbat ceva înspre mai bine. Cînd Patriarhul Dimitrios a urcat pe tron, vechii athoniți au avut la început bune nădejdi că credința adevărată va fi ”drept învățată” iarăși. Însă cînd a declarat oficial că va urma neschimbat linia marelui său înaintaș Atenagora, au repetat atunci aproape toți că vor continua oprirea pomenirii. Respectînd acest fel ortodox și athonit de cugetare, Sfînta Chinotită, într-o Sinaxă Dublă Extraordinară, a hotărît privitor la această chestiune:
”Pomenirea numelui Patriarhului Ecumenic ține de conștiința fiecărei Mînăstiri” (Ședința nr. 52 a Sinaxei Duble Extraordinare din 13 Noiembrie 1971).
Așadar, în afară de Sfintele canoane, dreptul de a opri pomenirea ni-l dă însăși Sfînta Chinotită, urmînd tradiția sfîntă a Sfîntului nostru Munte. Este, însă, vreodată cu putință să existe Sfîntă Mînăstire sau monah care să nu aibă sensibilitate și conștiință ortodoxă? Oprirea pomenirii se face în semn de protest, cu scopul ultim al osîndirii ereziei și al caterisirii episcopilor eretici, în cazul în care nu se pocăiesc.
Într-un răspuns către Sfînta Chinotită, Sfînta Mînăstire Karakalu scria următoarele: ”Sfînta noastră Mînăstire, la punctul 14 al Sinaxei de astăzi, 21.9.1972, a examinat iarăși chestiunea disputată a pomenirii și, cu tot respectul și în ciuda cuvintelor frumoase ale sfințitului ei cap din enciclica pusă înainte, cuvinte pe care le-am cercetat cu luare aminte… a ajuns la hotărîrea de a face cunoscut în scris preasfinției voastre cele de mai jos în legătură cu această gravă chestiune bisericească:
Dorim să repetăm cu deplină încredere hotărîrea noastră nestrămutată privitoare la continuarea opririi pomenirii Patriarhului în semn de protest pentru că noul Patriarh ecumenic Dimitrios I va continua pe linia trasată de Atenagora și păstrată de Sfîntul Sinod” (vezi Presa Ortodoxă, nr. 213, 1-7-1974).
Mînăstirea Sfîntul Pavel, sub egumenia starețului Andrei, a răspuns în același fel:
”…hotărîrea noastră este aceea că nu putem porni la discuție decît numai dacă Întru-tot-sfinția sa va declara prin presă că nu va urma calea înaintașului lui.”
Același părinte egumen Andrei răspundea Sfintei Chinotite:
”Pricini de conștiință bisericească nu-mi îngăduie să reiau pomenirea, fiindcă Patriarhul ecumenic este modernist, calcă pe urmele ecumenistului Atenagora, ale cărui opinii și cugetări eretice nu le-a osîndit” ” (vezi Presa Ortodoxă, nr. 213, 1-7-1974).
Acesta era, sfințiți egumeni, vechiul Sfînt Munte pe care unii dintre voi l-ați apucat și voi înșivă ați liturghisit de multe ori fără să pomeniți numele Patriarhului, precum făceau aproape toți părinții mînăstirilor athonite și cei de la chilii, dintre care pe mulți îi cinstim astăzi ca duhovnici, stareți și sfinți deosebit de virtuoși. De ce oare nu-i imităm și în această chestiune a opririi pomenirii episcopilor ecumeniști, cum a făcut și sfîntul stareț Paisie? Credeți cumva că Tainele nu sînt valide atunci cînd nu pomenim numele Patriarhului? Atîția ani și atîtea mii de Dumnezeiești Liturghii ce s-au săvîrșit au fost oare fără validitate? Doamne ferește de așa hulă!
Cinstită Sfîntă Sinaxă și sfințiți egumeni, după toate acestea dorim să vă informăm și să vă facem răspunzători de faptul că, dacă Sinodul Panortodox ce se pregătește nu osîndește panerezia ecumenismului sincretist inter-creștin și inter-religii, noi vă aducem la cunoștință că vom urma tradiția Sfîntului Munte și a cuvioșilor Părinți athoniți din vechime, care din epoca Patriarhului uniat de cugetare catolică Vecos (1272) și, din nou, între 1924 și 1974 au oprit pomenirea.


Va urma.
  #2  
Vechi 15.05.2016, 19:54:32
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Continuare:

Ca părinți athoniți și ca mădulare ale Bisericii, noi declarăm că nu avem nicio legătură cu vreo grupare zelotistă, sau cu extremismul, sau cu fanatismul, ci, urmînd Sfinților Părinți și aliniindu-ne tradiției athonite de veacuri, celei pecetluite cu sîngele atîtor sfinți cuvioși mucenici, dorim, cu tot respectul ce vă datorăm, să vă pregătim și să vă atragem atenția în legătură cu această chestiune. Socotim aceasta drept îndeplinirea îndatoririi ce-o avem față de Sfinții cuvioși mucenici și față de Sfînta Tradiție. Vom înceta, deci, și noi oficial pomenirea Patriarhului ecumenic.
Nu dorim să urmăm vreodată o ”biserică” secularizată. Fiindcă un astfel de ”Sinod Panortodox” care va acorda caracter de Biserică sectanților și va face ereziile legale, desființează Simbolul de Credință și dărîmă întreaga eclesiologie ortodoxă și introduce în locul lor o ”biserică” secularizată. Însă, precum știm, o ”biserică” secularizată nu poate dărui mîntuire celor ce-o vor urma. Nu sînt oare ”biserici” secularizate Vaticanul și papalitatea, și toate celelalte soiuri de protestanți?
Biserica lui Hristos nici nu se rupe, nici nu se împarte, după cum crede Patriarhul cu teoria lui eretică despre ”Biserica divizată”, și nici nu are Biserica nevoie de ecumeniști ca s-o unească. Biserica nu se desparte niciodată fiindcă însuși Hristos este Cap al ei, Cap care este totdeauna unit cu Trupul Lui. Ereticii se taie ei înșiși de la Biserica-viță. ”Dacă cineva nu rămîne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard” (Ioan 15, 6).
Astfel făcînd, un Sinod ca acesta care va recunoaște pe eretici ca ”biserici” încetează a mai fi Sinod și ajunge sinod tîlhăresc, eretic și fals-sinod. Cei ce vor semna și cei ce vor primi hotărîrile lui se vor osîndi ca eretici ai vremurilor de pe urmă, mai răi decît toți cei dinainte. În acea zi grozavă a Judecății căderea lor va fi mai grozavă și decît căderea lui Iuda, a lui Arie și a Papei, fiindcă aceștia nu cunoșteau bine pe Cine tăgăduiesc, ”dacă ar fi cunoscut, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei” (I Corinteni 2, 8). Ecumeniștii de astăzi, și întîistătătorii lor îndeosebi, cunosc foarte bine pe Cine răstignesc prin panerezia ecumenismului, pe Domnul slavei cel înviat.
Cum este cu putință, sfințiți părinți, ca, pe de o parte, să sărbătorim cu priveghere strălucită în sfînta biserică Protaton pomenirea Sfîntului cuvios mucenic Cosma Protosul, care a fost spînzurat, ca și a celorlalți Cuvioși mucenici care au fost uciși mucenicește de latino-cugetătorii acelor vremuri, și, pe de alta, să primim cu onoruri și slavoslovii, în aceeași sfîntă biserică Protaton, atîția și atîția arhierei ecumeniști, filo-uniați de cugetare catolică din zilele noastre? Ne stă mintea în loc; conștiința noastră nu mai suportă. Marele prooroc Ilie, de-foc-purtătorul și rîvnitorul Domnului, i-a spus regelui Ahav și poporului lui Israil care se abătuseră: ”Pînă cînd șchiopătați de amîndouă picioarele? Dacă Domn este Dumnezeu, mergeți după El; iar dacă este Vaal, mergeți după el.” Dacă Papa este Biserică, o, sărmani ecumeniști, mergeți deci după el; mergeți la Papa să vă facă cardinali, cum s-a întîmplat cu acel nenorocit Visarion, fost episcop el Nicomidiei, și lăsați-ne în pace să slujim ortodoxiei noastre celei înjosite și înroșite de sîngele mucenicilor. Pînă cînd, sfințiți părinți, vom suporta această schizofrenie duhovnicească și bisericească a ecumeniștilor?
Doamne, nu îngădui niciodată să se săvîrșească această trădare a Ortodoxiei. Astăzi, însă, situația bisericească este mai critică decît oricînd. Orice este posibil și trebuie să fim cu toții gata pentru orice. Poate că vom trece încă o dată printr-un sinod după chipul celui de la Ferrara-Florența, cu toate nenorocirile duhovnicești și naționale ce vor urma din pricina trădării credinței. Dorim ca noi toți să ne ținem tari în aceste împrejurări și, cu harul lui Hristos și al Preasfintei Sale Maici, să ne mărturisim credința ortodoxă pînă la sînge de va trebui.
Ne rugăm ca Harul lui Dumnezeu Celui în Treime Sfînt, pentru solirile Apărătoarei Sfîntului Munte, a Preasfintei Stăpînei noastre de-Dumnezeu-Născătoarei, să lumineze pe sfințiții arhierei și să ne păzească pe noi și pe credincioșii creștini de înșelarea cea din vremurile de pe urmă a lui satana, înșelare care este panerezia ecumenismului luciferic inter-creștin și inter-religii, Amin.
Părinții athoniți din Comisia de redactare
  • Gheron Gavriil, Chilia Sfîntului Hristodul, Sf. M-re Cutlumuș
  • Gheron Sava Lavriotul, Sf. M-re a Marii Lavre
  • Gheron Ilarion, Chilia Sfîntului Maxim Mărturisitorul, Sf. M-re Cutlumuș
  • Gheron Dositei, Chilia Sfîntului Maxim Mărturisitorul, Sf. M-re Cutlumuș
  • Gheron Chiril, Sihăstria Buneivestiri a Născătoarei de Dumnezeu, Sf. M-re a Marii Lavre
  • Gheron Hariton ieromonahul, Chilia Înălțării Domnului, Sf. M-re Vatoped
  • Gheron Heruvim, Chilia Sfinților Arhangheli, Sf. M-re a Marii Lavre
Urmează semnături ale părinților athoniți iar strîngerea acestora continuă.
(Tălmăcire din neogreacă îngrijită de părinții Schitului românesc Prodromu de la Sfîntul Munte Athos)
Sursa: http://www.comorinemuritoare.ro/acta...in-06-06-2016/
  #3  
Vechi 15.05.2016, 20:11:54
Romowe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Splendid, Antonia, multumim!
  #4  
Vechi 15.05.2016, 22:10:04
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Si superiorii acestor calugari schismatici, care se grabesc sa califice drept "talharesc" un sinod inainte ca el sa existe, ce spun ? Sau nu spun nimic, caz in care ar trebui inlocuiti cu unii care sa tina carja apostolica mai cu fermitate in maini ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #5  
Vechi 16.05.2016, 09:33:22
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Si superiorii acestor calugari schismatici, care se grabesc sa califice drept "talharesc" un sinod inainte ca el sa existe, ce spun ? Sau nu spun nimic, caz in care ar trebui inlocuiti cu unii care sa tina carja apostolica mai cu fermitate in maini ?
ecumenismul cantareste greu
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire
  #6  
Vechi 16.05.2016, 13:42:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Comunicat :

Sanctitatea Sa Bartolomeu, Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului, a adresat tuturor membrilor Bisericii Ortodoxe un mesaj referitor la Sfântul și Marele Sinod, care se va întruni în perioada 16-27 iunie 2016, în insula Creta. Sanctitatea Sa îndeamnă cu fervoare ca toți credincioșii, clerici și laici, bărbați și femei, tineri și bătrâni, să se roage pentru importantul eveniment al Ortodoxiei. Redăm mai jos textul mesajului Patriarhului Ecumenic:

Cu harul lui Dumnezeu, Cel care a instituit și a inspirat Biserica de-a lungul veacurilor, Cel care a călăuzit și luminat pe Părinții Bisericii prin Sinoadele Locale și Ecumenice, vom convoca Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe în Creta, în luna iunie.

Toți Întâistătătorii celor 14 Biserici Ortodoxe Autocefale, împreună cu delegațiile de ierarhi și consilieri, se vor întruni pentru a demonstra și declara unitatea Trupului lui Hristos, precum și pentru a pronunța și proclama un mesaj de speranță și iubire către o lume care tânjește după bucuria și viața Evangheliei lui Hristos.

Cel mai important scop al acestui Sinod panortodox este acela de a mărturisi că Biserica Ortodoxă este Biserica cea Una, Sfântă, Universală (sobornicească) și Apostolică unită prin Sfintele Taine, Sfintele Canoane și Sinoadele Ecumenice.

Recunoaștem faptul că lumea așteaptă o voce vibrantă asupra mai multor provocări presante, dar am considerat că este necesar să abordăm și unele aspecte pastorale ale Bisericii noastre.

Faptul că Ortodoxia își va exprima sinodalitatea la nivel global după atâtea secole constituie un pas decisiv.

Rugăm cu fervoare ca plenitudea Bisericii, clerici și laici, bărbați și femei, bătrâni și tineri, să se roage pentru acest eveniment unic și istoric. În special, vă rugăm să Îi cereți lui Dumnezeu să întărească și să insufle pe conducătorii Bisericii să-și manifeste unitatea într-o lume afectată de conflicte și diviziune.

Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze Sfântul și Marele Sinod, iar harul Său bogat să fie cu voi cu toți!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #7  
Vechi 16.05.2016, 15:13:12
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Faptul că Ortodoxia își va exprima sinodalitatea la nivel global după atâtea secole constituie un pas decisiv.
Dar de ce "atatea secole" ? Nu a avut loc un sinod panortodox si in sec al XIX ? Acela care a condamnat filetismul.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 16.05.2016, 15:53:30
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul


Faptul că Ortodoxia își va exprima sinodalitatea la nivel global după atâtea secole constituie un pas decisiv.
pana acum Ortodoxia nu si-a exprimat siniodalitatea la nivel global?
ps: care ar fi rostul acestui sinod pan ortodox? Din cate am citit despre el, nu vine cu nimic nou
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire
  #9  
Vechi 17.05.2016, 11:32:03
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Sanctitatea Sa Bartolomeu, Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului, a adresat tuturor membrilor Bisericii Ortodoxe un mesaj referitor la Sfântul și Marele Sinod, care se va întruni în perioada 16-27 iunie 2016, în insula Creta. Sanctitatea Sa îndeamnă cu fervoare ca toți credincioșii, clerici și laici, bărbați și femei, tineri și bătrâni, să se roage pentru importantul eveniment al Ortodoxiei. Redăm mai jos textul mesajului Patriarhului Ecumenic:

Cu harul lui Dumnezeu, Cel care a instituit și a inspirat Biserica de-a lungul veacurilor, Cel care a călăuzit și luminat pe Părinții Bisericii prin Sinoadele Locale și Ecumenice, vom convoca Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe în Creta, în luna iunie.

Toți Întâistătătorii celor 14 Biserici Ortodoxe Autocefale, împreună cu delegațiile de ierarhi și consilieri, se vor întruni pentru a demonstra și declara unitatea Trupului lui Hristos, precum și pentru a pronunța și proclama un mesaj de speranță și iubire către o lume care tânjește după bucuria și viața Evangheliei lui Hristos.

Cel mai important scop al acestui Sinod panortodox este acela de a mărturisi că Biserica Ortodoxă este Biserica cea Una, Sfântă, Universală (sobornicească) și Apostolică unită prin Sfintele Taine, Sfintele Canoane și Sinoadele Ecumenice.

Recunoaștem faptul că lumea așteaptă o voce vibrantă asupra mai multor provocări presante, dar am considerat că este necesar să abordăm și unele aspecte pastorale ale Bisericii noastre.

Faptul că Ortodoxia își va exprima sinodalitatea la nivel global după atâtea secole constituie un pas decisiv.

Rugăm cu fervoare ca plenitudea Bisericii, clerici și laici, bărbați și femei, bătrâni și tineri, să se roage pentru acest eveniment unic și istoric. În special, vă rugăm să Îi cereți lui Dumnezeu să întărească și să insufle pe conducătorii Bisericii să-și manifeste unitatea într-o lume afectată de conflicte și diviziune.

Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze Sfântul și Marele Sinod, iar harul Său bogat să fie cu voi cu toți!
Asadar, insusi PS Bartolomeu recunoaste ca ,,lumea asteapta o voce vibranta asupra mai multor provocari presante"... Conform profetiilor, cine va fi aceasta voce? La care lume se refera PS Bartolomeu? La lumea ortodoxa?.N-as crede. Ortodocsii nu asteapta pe nimeni. Ortodocsii au inca povatuitori spre mantuire. Atunci cine si ce urmareste cu ocazia acestui Sinod? Da, da! Sa ne rugam sa apara si ,,vocea vibranta" pe care o asteapta lumea PS Bartolomeu!!! Ca vocile duhovnicilor ortodocsi nu mai sunt la moda!
  #10  
Vechi 17.05.2016, 01:55:48
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
ecumenismul cantareste greu
Oare mai greu decat muntii de aur adunati in Republica Athos?
Daca nu ma insel, cativa bolovani de metal pretios au fost dusi acolo si de unii domnitori romani...
Ar mai fi si alte motive, la fel de "valoroase", pentru a contracara presupusa inclinare spre ecumenism. Si de cand intalnirea dinlauntrul Ortodoxiei este un act ecumenist? Atunci cand se intalnesc doi sau mai multi ortodocsi ca sa discute despre viata de credinta in Ortodoxie, inseamna ca sunt ecumenisti? Dupa care logica sau revelatie?
Subiect închis