![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Se pare ca nu intamplator un om atat de scrupulos ca Ioan Hrisostom a ajuns un sfant asa de mare. La polul opus, multi nu isi fac nici o problema de constiinta cand se indreapta spre Teologie, cu gandul la preotie. Din fericire, pe parcursul studiilor si al vietii studentesti in general (care la Teologie e circumscrisa, clar, practicii ortodoxe - desi unii se mai sustrag, deh) au loc si schimbari minunate. Baietii se mai domolesc, inteleg mai mult si mai bine, se slefuiesc si cand ajung la absolvire au deja o stare semnificativ imbunatatatita. Totusi, din practica pastoririi vin date alarmante. Mai ales ca au grija unii sa faca din tantar armasar si sa dea pe mana hulpava a mediei tot felul de grozavii, de rastamlmaciri etc. Da, preotul ar trebui sa fie cat mai aproape de modelul (unul din ele) oferit de Ioan Gura de Aur in "Despre preotie". Aceasta e, insa, deontologia. Cum e de fapt, in practica, anume cati preoti sunt departe de menirea lor, e deja alta poveste. In orice caz, comunitatii in mijlocul careia slujeste preotul ii revine un rol important in formarea acestuia. Cred ca nu doar fiii si fiicele duhovnicesti sunt dupa cum le este parintele, ci si preotul este, nu de putine ori, dupa chipul si asemanarea comunitatii de credinciosi... Desi ar fi de dorit ca preotul sa fie carmaciul absolut, modelatorul suprem, nu-i asa?...:) Ei bine, nu prea e asa si cred ca nici nu trebe sa fie. Biserica, asa cum arata ea in istoria recenta, imi pare viciata de idolul puterii, de tot felul de scari si scarite ierarhice exterioare (fara nici o legatura cu Scara despatimirii) iar nu hranita de nutrimentul unic al iubirii jertfelnice. Acolo unde e duhul iubirii intre preot si credinciosi, cu receptivitate in ambele sensuri, cred ca se afla cu adevarat Biserica. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E greu sa fii preot, de aceea ar trebui o selectie mai riguroasa, in nici un caz sa nu se mai accepte cumpararea posturilor pe bani asa cum e azi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Stimata doamna, raul a inceput de multa, foarte multa vreme: de cind Biserica a iesit din catacombe, si a intrat in parteneriat, pe care ii placea sa il numeasca "sinergie", iar eu il numesc "aglutinare", cu putoarea nestatornica si discretionara de putere politica. De atunci a inceput. Nu viciile umane ale cutarui preot sint problema, ci viciile de fond ale mundanizarii unei institutii autodefinite ca umano-divine. Aia e durerea, nu ca preotul X e fumator, Y alcoolic si Z curvar.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci sa vedem cine ar mai fi de acord sa mearga la biserica si cati s-ar mai declara credinciosi, cand trebuie sa dea banul. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu poate face asta, sa dea inapoi ce a luat de la Biserica. Daca nu poate nici asta, macar sa nu mai prosteasca oamenii despre cum si unde se duc banii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Daca la inceput s-a vorbit si s-a pus accentul pe motivul religios, dupa aceea s-a aflat ca principala cauza invocata de protectia copilului este bataia copiilor. Chiar sotii au spus la tv ca fetitele ar fi spus ca sunt batute in fiecare zi de parinti si ca si bunicii din partea tatalui procedeaza la fel. Parintii au negat, argumentand ca bunicii nici nu stau cu ei. Totusi, argumentul nu prea e valid, probabil copiii au spus ca sunt batuti cand merg la bunici, nu ca ar sta bunicii cu ei. Daca e adevarat ce au spus copiii inseamna ca aceasta ori e o obisnuinta in familia tatalui, ori e ceva incurajat in cadrul cultului penticostal (cel putin adunarii pe care o frecventau).
Pe de alta parte parintii au recunoscut ca au gresit pentru ca altfel se considera ca nu vor sa se indrepte si pierd procesul. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Si expertiza unde este?
Mai nou, in tarile "avansate", se practica: "vinovat, pana la proba contrarie"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
De la care biserica a luat statul?
|
|